آفتاب

میکا رولی



میکا رولی به ماده معدنی بسیار باارزش معروف است که از کانی سنگ های آذرین، رسوبی و دگرگون ساخته شده است.

در مورد میکا باید گفت که یک گروه از ورق های سیلیکات کانی می باشد. باید بگوییم که میکا نامی است که بر روی کانی های سنگ پدیدآر گذاشته شده است. کانی های میکا عبارتند از میکا سفید، میکا مشکی، فلوگوپیت. در مورد میکا فلوگپی باید بگوییم که این کانی به رنگ های قهوه ای مایل به زرد، قرمز، مایل به قهوه ای، بیر نگف سفید مایل به سبز وجود دارد. لازم به ذکر است که خاک این کانی سفید رنگ است و دارای سختی 2-5.2 و نیز وزن 2.7 تا 2.9 می باشد. این کانی درای قابیلت خمش الاستیکی است و در سیستم منوکلینیک متبلور خواهد شد. در مورد میکا فلوگپی باید بگوییم که در صنایعی از جمله تهیه لوازم عایق الکتریکی، تهیه طلق، کاغذ و نیز سنگ نسوز، سرامیک سازی و لاستیک سازی، استفاده می گردد. لازم به ذکر است که این کانی در اسید سولفوریک غلیظ حل شده و باعث ایجاد ژله سیلیسی می شود. باید بگوییم از میکا فلوگپی در شمع هواپیما به عنوان عایق نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
همانطور که در بالا اشاره کردیم رول میکا  یک ماده معدنی است که به گروه بزرگی از آلومینا، آهن، کلسیم، منیزیم و سیلیکات های معدنی قلیایی تعلق دارد. با لایه برداری آسان به ورقه های نازک، انعطاف پذیر، الاستیک و بسیار براق مشخص می شود. انعطاف پذیری، خاصیت ارتجاعی و مقاومت حرارتی آن، آن را به یک ماده بسیار جذاب برای بسیاری از بخش های صنعتی تبدیل کرده است.

ترکیبات میکا:

درباره ترکیبات این کانی باید اظهار کرد که از یک سیلیکات آبدار آلومینیوم و نیز سدیم یا پتاسیم تشکیل شده است که این کانی دارای شکل های متفاوتی می باشد. سنگ میکا که از سیلیسیم و اکسیژن و آلومینیوم و نیز پتاسیم به همراه مقدار دیگری ناخالصی ساخته شده است. نکته قابل توجه این است که کانی میکا حدود 4 درصد از کل کانی ها را تشکیل داده است.
امکانات رول‌های میکا از کاغذ میکای فلوگوپیت، پارچه فایبر گلاس ساخته شده‌اند و با یک رزین با کارایی بالا چسبانده شده‌اند. مواد برای پخت تحت فشار و حرارت قرار می گیرند. ترکیبات ممکن برای پارچه میکا و فایبرگلاس وجود دارد: میکا در دو طرف بیرونی و فایبرگلاس در بین، میکا فقط در یک طرف یا حتی با میکا بین دو لایه پارچه فایبرگلاس. ابعاد استاندارد رول ها 20000×1000 میلی متر است. اگرچه این مواد انعطاف پذیری خود را در شرایط محیطی معمولی حفظ می کنند، اما نگهداری در یک منطقه خشک و تازه توصیه می شود.





1-    میکا مسکوویت : استحکام دی الکتریک بیشتری نسبت به هر ماده عایق دیگری دارد. این میکا از نظر استحکام دی الکتریک، استقامت حرارتی، استحکام مکانیکی، مقاومت در برابر رطوبت، شفافیت، انعطاف پذیری، انعطاف پذیری، چقرمگی و کمال شکاف پیشی می گیرد و بنابراین به عنوان بهترین میکا برای دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی شناخته می شود. تقریباً به هوازدگی جوی حساس نیست و مقاومت بیشتری در برابر تأثیرات شیمیایی خارجی ارائه می دهد. میکای مسکویت سخت تر از میکای فلوگوپیت است. میکای مسکویت رایج ترین میکای مورد استفاده در عایق الکتریکی است و از آنجایی که بهترین خواص الکتریکی را در بین تمام میکاها دارد. میکای با کیفیت بالا به آسانی و به نازک ترین ورقه ها و با کمترین عیوبی که در مقیاس اتمی یا نزدیک به اتمی با ابزار دقیق AFM یا TEM دیده می شود، می شکافد. میکای مسکویت معمولاً به دو گروه رنگی تقسیم می شود: یاقوت سرخ: رنگ آن از شفاف تا صورتی تا قرمز/قهوه ای متغیر است سبز: از رنگ سبز کم رنگ تا زیتونی تا سبز تیره متغیر است.
2-    یاقوت سرخ: رنگ از تقریبا سفید تا صورتی تا یاقوتی روشن و در سایه های یاقوتی مایل به قهوه ای و قهوه ای متغیر است. Ruby Mica دارای قابلیت های برش عالی است که به آن اجازه می دهد بدون خطر ترک خوردگی به نازک ترین لایه دلخواه تقسیم شود.
3-     مسکوویت سبز: از سبز روشن تا سبز کم رنگ تا سبز مایل به زرد و زیتونی تا سبز تیره متغیر است. رنگ به این ترتیب تأثیر کمتری بر کیفیت دارد. مسکوویت هنوز یاقوت سرخ معمولاً در کیفیت های بالاتر ترجیح داده می شود زیرا برای کاربردهایی که به استحکام دی الکتریک بالا و تلفات توان کم (یا Q بالا) نیاز دارند، برتر از میکای سبز در نظر گرفته می شود. یاقوت قرمز و میکای سبز دارای شکاف بسیار خوبی هستند که به آن اجازه می دهد بدون خطر ترک خوردگی به نازک ترین لایه مورد نظر تقسیم شود. استفاده از میکای یاقوتی و سبز یک اولویت و کاربرد است.
4-     میکا فلوگپی : یک سیلیکات آلومینیوم منیزیم پتاسیم آبدار است. در اینجا دمای کلسیناسیون به حدود 800 درجه سانتیگراد می رسد. به طور کلی، میکای فلوگوپیت نرمتر از میکای مسکویتی است و این به عنوان مثال آن را برای ساخت کموتاتور مورد استفاده در کموتاتورهای طرحهای فلاش در حال اجرا مناسب تر می کند.  میکای فلوگپی معمولاً میکای کهربایی نامیده می شود و رنگ آن از نقره ای روشن تا قهوه ای تیره متغیر است. میکای فلوگوپیت در مقایسه با میکای مسکوویتی خواص الکتریکی و مقاومت شیمیایی ضعیفی دارد.

برنامه های کاربردی نمونه میکا:

 در رول ها عمدتاً در کاربردها در بخش متالورژی، به ویژه برای عایق کوره های القایی استفاده می شود.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی


وبگردی