آفتاب

پنبه نسوز



پنبه نسوز را می‌توان به عنوان گروهی از مواد معدنی شناخت. این مواد معدنی به شکل الیاف ریز در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. مواد عمده‌ای که در پنبه نسوز موجود است مربوط به منیزیم و سلیسیم و آهن می‌باشد.

پنبه نسوز را با اسم دیگری هم می‌شناسند که به آن پشم شیشه نیز گفته می‌شود. پشم شیشه در طبیعت به رنگ‌های مختلفی پیدا می‌شود. رنگ‌هایی مانند سبز و آبی و قرمز و خاکستری و زرد را می‌توان در طبیعت پیدا کرد. استخراج این ماده در بعضی از کشور‌ها به مانند ایالات متحده آمریکا ممنوع می‌باشد اما بسیاری از کشور‌ها هستند که از سود آن نمی‌گذرند و همچنان این ماده را استخراج می‌کنند.
الیاف سرامیکی پنبه فیبر سرامیکی نوعی ماده عایق حرارتی با راندمان بالا است که دارای ویژگی های وزن سبک، استحکام بالا، مقاومت در برابر اکسیداسیون، هدایت حرارتی کم، انعطاف پذیری خوب، مقاومت در برابر خوردگی، ظرفیت حرارتی کم و عایق صدا است. پنبه الیاف سرامیکی نیز همینطور است، که می تواند بیشتر به پتوهای الیاف سرامیکی، تخته، کاغذ، پارچه، طناب و سایر محصولات تبدیل شود.

الیاف سرامیکی پنبه چیست؟

پنبه الیاف سرامیکی از مواد خام با خلوص بالا در ذوب در دمای بالا با استفاده از دمیدن یا ریخته گری سیم ساخته می شود که ویژگی های اساسی آن پایداری عملکرد در دمای بالا، وزن سبک، ظرفیت حرارتی کم و مقاومت در برابر شوک حرارتی خوب است. در همین حال، این ماده اولیه محصولات سری الیاف سرامیکی است.
فرآیند تولید پنبه الیاف سرامیکی کل فرآیند تولید پنبه الیاف سرامیکی دارای چهار مرحله است: اول از همه، کلینکر خاک رس با خلوص بالا، پودر آلومینا، پودر سیلیس، ماسه کروم و سایر مواد خام در دمای بالا در یک کوره الکتریکی صنعتی ذوب می‌شوند تا سیالی را تشکیل دهند که سپس توسط هوای فشرده دمیده می‌شود یا توسط الیاف تابیده می‌شود. یک ماشین تاب، و بعد پنبه توسط یک پنبه جمع‌آوری می‌شود، در نهایت پنبه الیاف سرامیکی به دست آوردیم. پنبه الیاف سیلیکات آلومینیوم معمولی با استفاده از کلینکر خاک رس سخت به عنوان ماده خام، ذوب توسط کوره مقاومت الکتریکی، دمیدن یا چرخاندن به فیبر تولید می شود.  
پنبه الیاف سیلیکات آلومینیومی از نوع زیرکونیوم-آلومینیوم با خلوص بالا، با استفاده از پودر سیلیکا آلومینا با خلوص بالا به عنوان ماده خام. از ذوب شدن در یک کوره مقاومت الکتریکی، دمیدن یا چرخاندن در فرآیند تشکیل الیاف تولید می شود.

خواص پنبه الیاف سرامیکی :

●مقاومت در برابر درجه حرارت بالا
● پایداری حرارتی عالی و پایداری شیمیایی
●رسانایی حرارتی پایین
●عایق صوتی خوب و استحکام مکانیکی
● الاستیسیته خوب
●انقباض کم در دمای بالا
● مقاومت بهتر در برابر فرسایش





طبقه بندی پنبه الیاف سرامیکی به طور کلی، پنبه الیاف سرامیکی را می توان به پنبه شل الیاف سرامیکی با اسپری و پنبه شل الیاف سرامیکی سیم پرتاب کننده تقسیم کرد. پنبه شل الیاف سرامیکی با اسپری دمش در پنبه شل الیاف سرامیکی که با اسپری دمیده می شود، چسب وجود ندارد و محتوای گلوله سرباره کم است. الیاف تولید شده توسط فرآیند تشکیل الیاف دمیده نشده یک ماده خام عالی برای مواد پرکننده کوره با دمای بالا و محصولات شکل‌دهی خلاء، پاشش الیاف و کاغذ فیبر است. الیاف سرامیکی سیم پرتاب کننده پنبه شل الیاف ابریشم بلند، محتوای گلوله سرباره کم است و محتوای غیر الیافی در پنبه الیاف ابریشم بسیار کم است. الیاف بلند تولید شده توسط فرآیند تشکیل الیاف ابریشم تصفیه نشده یک ماده پرکننده عالی برای پوشش دیوار دستگاه گرمایش کوره با دمای بالا است و قابلیت چرخش عالی ماده خام منسوجات است.  

 کاربردهای مختلف پنبه الیاف سرامیکی:

 پنبه الیاف سرامیکی کاربردهای گسترده ای دارد و می تواند مواد اولیه سایر محصولات الیاف سرامیکی مثل پتو نسوز میباشد. کاربردهای اصلی آن به شرح زیر است:
عایق حرارتی و آب بندی در محیط های با دمای بالا مواد اولیه محصولات ثانویه الیاف سرامیکی مانند تخته، کاغذ، پتو و محصولات با شکل خاص مواد اولیه برای منسوجات الیاف سرامیکی (مانند پارچه، کمربند، طناب) کوره با دمای بالا، دستگاه گرمایش، مواد پرکننده شکاف دیواری مواد عایق حرارتی راکتورهای حرارتی و تجهیزات سوزاندن مواد اولیه الیاف کاغذ و محصولات تشکیل دهنده خلاء؛ مواد اولیه مواد پوشش فیبر؛ مواد اولیه ریخته گری الیاف و پوشش ها؛ پرکردن دیوارپوش تجهیزات گرمایش کوره با دمای بالا مواد اولیه محصولات نساجی الیافی.
مشخصات پنبه فیبر سرامیکی پنبه الیاف سرامیکی ماده ای از سایر محصولات الیاف سرامیکی است، مانند کاغذ الیاف سرامیکی، تخته فیبر سرامیکی، پتو الیاف سرامیکی و غیره. پنبه الیاف سرامیکی را می توان به پنج نوع تقسیم کرد: معمولی، استاندارد، خلوص بالا، آلومینیوم بالا و زیرکونیوم.
معمولی ها از خاک رس شاموت سخت ساخته شده اند که در کوره های مقاومت ذوب می شوند و با فن آوری دمیدن یا نوسانی تولید می شوند  .
خلوص بالا و آلومینیوم بالا از مواد کامپوزیتی از آلومینا خالص ساخته شده و با فناوری دمیدن یا نوسانی پردازش می شود.  
زیرکونیوم‌ها از مواد کامپوزیتی از آلومینا با خلوص بالا، پودر سیلیس و ماسه‌های زیرکون ساخته شده‌اند که در کوره‌های مقاومت ذوب می‌شوند و با فناوری دمیدن یا نوسانی پردازش می‌شوند.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی