آفتاب

برد نسوز



برد نسوز دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. این ماده در صنایع پتروشیمی، فولاد، ذوب‌آهن و ساختمان استفاده می شود.

منظور از برد نسوز همان تخته نسوز سرامیکی است که با الیاف سرامیک ساخته شده است. این محصول مقاومت بالایی در برابر حرارت دما داشته و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته است. رنگ این ماده سفید است. این محصول به شکل و اندازه‌های مختلف تولید شده است. یکی از شکل‌های مطرح این محصول، وجود آن به صورت مستطیلی است.  برد نسوز دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. این ماده در صنایع پتروشیمی، فولاد، ذوب‌آهن و ساختمان استفاده می شود. ما در ادامه راجع به برد نسوز، مزایای آن و ویژگی‌های آن صحبت می‌کنیم با ما همراه شوید.

ویژگی برد نسوز

هر محصول تولیدی و صنعتی ویژگی‌های خاصی دارد که می تواند آن را از دیگر محصولات متمایز کند.
ما در ادامه راجع به ویژگی های برد نسوز صحبت می‌کنیم. این ویژگی های عبارتند از:
مقاوم در برابر شوک
تحمل حرارت بالا
مقاوم در برابر صدای زیاد
عدم انتقال صدا
دارای وزن کم
مقاوم در برابر سایش
مقاوم در برابر کشش و ضربه
جایگزین مناسب برای ماده فولاد
عدم کاربرد آزبست در ساختار برد نسوز
رسانا نبودن برای انتقال گرما
قابلیت برش و استفاده از آن در هر مکان و محلی



کاربرد برد نسوز

این محصول هم مانند دیگر محصولات صنعتی کاربرد بسیاری را دارد. این کاربردها عبارتند از:
قابل استفاده در صنایع پتروشیمی
کارخانه های ذوب آهن
در صنایع فولاد قابل استفاده به عنوان روکش ساختمان
در کار ساختمان قابل استفاده به عنوان  محافظ حرارت
قابلیت مرطوب شدن توسط آب و روغن
به عنوان عایق دور دودکش
به عنوان کامپوزیت سقف ساختمان و دیواره ها
کوره و اتصالات
سقف کوره‌های آجر پزی
قابل استفاده به عنوان یک قالب برای کار و حرفه ریخته گری
محصولات مشابه با برد نسوز در رسته محصولات سرامیکی عبارت اند از :
پتو نسوز ، کاغذ نسوز ، پنبه نسوز ، پیپر نسوز
در اینجا می خواهیم به نقش برد نسوز در برابر آتش بپردازیم :
برد در برابر آتش: جلوگیری از گسترش آتش و گرما هر زمان که آتش سوزی در یک ساختمان ایجاد می شود، مهم است که آتش در جایی که هست باقی بماند و سازه های باربر قابلیت تحمل بار خود را برای مدت زمانی کافی حفظ کنند تا افراد را قادر به تخلیه و انجام عملیات نجات کند .    برد های نسوزدر برابر حریق دقیقاً برای انجام این کار طراحی شده اند.  زیرا در برابر گرما و تشعشعات آتش مقاوم هستند. به لطف هدایت حرارتی کم و جذب حرارت بالا، همراه با انقباض کم برای حفظ یکپارچگی، آنها اطمینان حاصل می کنند که دمای طرف دیگربرد ساختمان در مدت زمان طولانی در هنگام آتش سوزی پایین می ماند.
به لطف این قابلیت‌ها، تخته‌های حفاظتی در برابر آتش را می‌توان برای بسیاری از کاربردها استفاده کرد، از جمله به عنوان سد آتش برای موارد زیر: پارتیشن بندی ساختمان ها پوشش ها یا پوشش های ثانویه برای حفاظت از سازه های باربر ساختمان محفظه کابل های برق کانال های تهویه و دود در تمام این کاربردها، برد حفاظتی در برابر آتش همان عملکرد را انجام می دهد. در یک طرف تخته گرمای آتشی خشمگین وجود دارد. از طرف دیگر دما پایین می ماند.
با محبوس نگه داشتن آتش و گرما در پشت بردهای محافظ آتش، آتش در ساختمان منتشر نمی شود و دما در سازه های باربر زیاد افزایش نمی یابد.  بنابراین مردم زمان دارند تا به مکانی امن فرار کنند، خدمات آتش نشانی و نجات می توانند مداخله کنند، ساختار ساختمان فرو نمی ریزد، دود داغ می تواند خارج شود (که برای ایمنی افراد ضروری است) و سیستم های حیاتی ایمنی در داخل ساختمان به کار خود ادامه می دهند.
اصطلاح "مقاومت در برابر آتش" می تواند معانی مختلفی داشته باشد.  مهمترین آنها به شرح زیر است:
 R تابع باربری – توانایی  سازه برای حمل بارها بدون فروریختن.
 Eیکپارچگی – توانایی  جلوگیری از نفوذ شعله و گازهای داغ.
 I عایق - توانایی محدود کردن افزایش دما در سمت سرد. در بیشتر موارد، دمای سطح سرد ممکن است به طور متوسط بیش از 140 درجه سانتیگراد یا 180 درجه در هر نقطه محلی افزایش نیابد. مقاومت در برابر آتش همیشه بر حسب دقیقه بیان می شود، معمولاً در کلاس هایی که مضرب 30 دقیقه هستند. به عنوان مثال، یک سازه فولادی مقاوم در برابر آتش که می تواند حداقل 90 دقیقه در برابر آتش مقاومت کند،  انواع مختلفی از بردهای  ضد حریق با تکنولوژی ها و ترکیبات مختلف تولید وجود دارد. برخی از بردها بیشتر به مقادیر عایق حرارتی و برخی بیشتر بر جذب حرارت متکی هستند، اما در نهایت هدف همه آنها به حداکثر رساندن کاهش دما در سمت سرد در مقایسه با سمت آتش است. با این حال، عملکرد حرارتی تنها چیزی نیست که مهم است. هر نوع برد در هنگام آتش سوزی رفتار خاص خود را دارد. به عنوان مثال، انقباض، ترک خوردن یا تغییر شکل در هنگام قرار گرفتن در معرض آتش می تواند اثربخشی تخته را کاهش دهد. بردهای پرومات با پایداری حرارتی بالا مشخص می شوند، بنابراین در شدیدترین شرایط مقاومت در برابر آتش نشان می دهند. در محدوده برد انواع مختلف برد و طیف وسیعی از ضخامت تخته موجود است که هر کدام برای کاربردهای ایمنی آتش سوزی خاص مناسب هستند. جدا از عملکرد مقاومت در برابر آتش، هر نوع تخته دارای مزایای خاصی مانند نصب آسان، مقاومت در برابر ضربه یا مقاومت در برابر قرار گرفتن در معرض آب و هوا است.
نتیجه گیری :
برد یا تخته های نسوز ایمنی یکی از مهمترین مواردی است که در زمان ساخت و ساز ساختمان مورد توجه قرار می گیرد. سازندگان حرفه ای تمام اقدامات لازم را برای محافظت از ساختمان و ساکنان آن در برابر هر گونه خطراتی مانند سرقت، صاعقه، سرقت و غیره انجام می دهند. در میان تمام خطرات احتمالی، آتش سوزی خائنانه ترین است و از این منظر، تخته مقاوم در برابر آتش می تواند در از بین بردن هر گونه آسیب قابل توجهی به ساختمان بسیار مفید باشد. بنابراین اکنون بیایید ببینیم که چگونه آتش در ساختمان گسترش می یابد و چگونه می توانیم از گسترش آن جلوگیری کنیم. چگونه آتش در ساختمان گسترش می یابد؟ اطفاء حریق یک پدیده علمی است و می تواند در هر مکانی و بنا به شرایطی رخ دهد. اما ناراحت کننده ترین بخش گسترش آتش است. در غیاب تخته‌های نسوز، سریع‌تر از تصور فرد پخش می‌شود و می‌تواند هر چیزی و هر چیزی را که در محدوده خود قرار می‌گیرد را در بر بگیرد. حفاظت در برابر آتش برخی از اشیاء به احتمال زیاد در همه ساختمان ها، خانه ها یا ادارات وجود دارند. هنگامی که آنها با آتش تماس می گیرند، تهاجمی تر و خشن تر می شود. اقلامی مانند رنگ ها، پاک کننده ها، مواد شیمیایی آزمایشگاهی و غیره فقط گرسنگی آتش را تغذیه می کنند. کاغذها، کوسن ها، تشک ها و غیره قربانیان اضافی هستند و در گسترش آتش نیز نقش دارند. از مواد چوبی مانند در، پنجره، مبل، صندلی و میز نیز نمی توان صرفه جویی کرد. آتش همه چیز را "بلع" می کند و حتی سریعتر گسترش می یابد. کانال های تهویه مطبوع نیز به گسترش آتش کمک می کنند. آتش می تواند به راحتی از فضای توخالی مجاری خارج شود و دامنه آن را گسترش دهد. در ساختمان هایی که تخته های حفاظت در برابر حریق نصب می شود، انتشار آتش کم است و بنابراین این مناسب ترین پاسخ برای جلوگیری از گسترش آتش است. راه حل مناسب در برابر آتش: اشتباه نیست اگر بگوییم تخته های عایق حرارتی به با ارزش ترین دارایی ساختمان ها تبدیل شده اند. ویژگی اصلی این تخته کنترل گسترش آتش و طولانی کردن مدت زمان گسترش آتش در اطراف است. از آنجایی که یک تخته نسوز از این جنبه مراقبت می کند، سرنشینان زمان کافی برای تخلیه ایمن مکان و رسیدن به مقصد امن تر در اختیار دارند. این دوره طولانی گسترش آتش همچنین به کاهش دامنه خسارت کمک می کند و همچنین کار تیم امداد و نجات را آسان می کند.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی- پلاک




وبگردی