آفتاب

روند تولید ورق کرکره به چه شکل است؟



ورق‌های کرکره نوعی از ورق‌های فولادی هستند که توسط دستگاه‌های مخصوصی موج دار می‌شوند. به احتمال زیاد این ورق‌ها را در سقف بسیاری از ویلاها، سوله‌ها و حتی ساختمان‌ها مشاهده کرده‌اید.

قیمت ورق کرکره در طرح‌های مختلف، متفاوت است. به علاوه اگر این ورق‌ها رنگی باشند، به دلیل زیبایی و استحکام بیشتر قیمت بالاتری نیز پیدا می‌کنند. قیمت روز این ورق فولادی علاوه بر این موارد به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که در این مقاله به طور مفصل به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع ورق کرکره

ورق‌های کرکره نوعی از ورق‌های فولادی هستند که توسط دستگاه‌های مخصوصی موج دار می‌شوند. به احتمال زیاد این ورق‌ها را در سقف بسیاری از ویلاها، سوله‌ها و حتی ساختمان‌ها مشاهده کرده‌اید. موج داشتن ورق‌های کرکره موجب افزایش مقاومت و استحکام آن‌ها خواهد شد. ورق‌های کرکره بسته به اینکه از چه نوع ورقی تولید شوند در دو نوع زیر تقسیم‌بندی خواهند شد:
1. گالوانیزه: ورق‌های گالوانیزه از مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی و خوردگی برخوردارند. دلیل این مقاومت بالا، داشتن یک لایه از عنصر روی است که طی فرایند گالوانیزاسیون بر سطح آن‌ها می‌نشیند. به همین دلیل ورق‌های گالوانیزه گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کرکره شدن و استفاده در سقف سازه‌های مختلف به شمار می‌روند.
ورق‌های کرکره گالوانیزه به علاوه کیفیت ظاهری مطلوب و طول عمر بالایی دارند و می‌توان آن‌ها با ضخامت 0.5 تا 0.6 میلیمتر و در عرض‌های 1000و 1250 میلیمتری در بازار پیدا کرد.
2. رنگی: در صورتی که برای موج دار کردن از ورق‌های رنگی به عنوان ماده‌ی اولیه استفاده شود، به محصول نهایی ورق کرکره رنگی گفته می‌شود. ورق‌های رنگی با پوششی از رنگ‌های مختلف علاوه بر زیبایی بیشتری که نسبت به ورق‌های معمولی دارند، مقاومت بالاتری نیز داشته و از این رو با قیمت‌های گرانتری نیز در بازار عرضه می‌شوند.
همچنین ورق‌های کرکره در طرح‌ها و فرم‌های مختلفی شکل می‌گیرند که بر این اساس انواع ورق کرکره عبارتند از:
3.  سینوسی: این طرح متداول‌ترین و قدیمی‌ترین طرح موجداری است که ورق‌های کرکره دارند. شکل موج‌های این ورق نیم دایره‌ی بوده و دو سایز ریز و درشت دارد. نیم دایره‌ها به صورت مرتب در کنار یکدیگر قرار گرفته و ورق را مواج نشان می‌دهند.
4. ذوزنقه‌ی: در این طرح موج‌ها شکلی زاویه‌دار داشته و در فاصله‌ها کم و یا زیاد نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند. از نظر اندازه نیز ذوزنقه‌ها می‌توانند در سایزهای مختلفی ایجاد شوند.
5. شادولاین: این طرح از این مقطع فولادی در مقایسه با دو طرح دیگر از زیبایی بیشتری برخوردار است. طرح شادولاین از نظر ظاهری شکلی شبیه به طرح ذوزنقه داشته اما با ظرافت بیشتری فرم گرفته است. علاوه بر این ورق‌های شادولاین استحکام و مقاومت بیشتری نیز داشته و همین امر موجب شده است که قیمت ورق کرکره شادولاین در بازار نسبت به دیگر طرح‌ها گرانتر باشد.


 تولید ورق کرکره


بازرگانی آراد اهن با داشتن بیش از دو دهه سابقه در عرصه ی آهن آلات برای راحتی مشتریان خود در کنار فروش حضوری، فروش آنلاین را فراهم نموده است، به این معنی جهت اطلاع از قیمت ورق روغنی و سایر ورق و مقاطع فولادی در هر سایز و ضخامتی می توانید به سایت آراد آهن مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت کنید

روند تولید ورق کرکره به چه شکل است؟

برای تولید این نوع ورق از دستگاه‌های مخصوصی به نام فرمینگ استفاده می‌شود. دستگاه فرمینگ با غلتک‌های ویژه‌ی که دارد، قادر است به ورق‌های اولیه که گالوانیزه و یا رنگی هستند، شکل ببخشد.
رول ورق گالوانیزه و یا رنگی در قسمت ابتدای دستگاه فرمینگ باز شده و به داخل دستگاه فرمینگ هدایت می‌شود. غلتک‌ها براساس طرح از پیش مشخص شده، ورق را تحت فشار قرار داده و به آن شکل می‌بخشند. بهتر است بدانید که دستگاه رول فرمینگ برای فرم دهی به ورق‌هایی که ضخامت کمی دارند از حالت سرد، و به منظور موج دار کردن ورق‌ها با ضخامت بالاتر از حالت گرم استفاده می‌کند.
بعد از اینکه ورق‌ها شکل یافتند، در طول‌های مشخص توسط تیغه‌های بزرگ و تیزی به نام گیوتین برش داده شده و برای مصرف به بازار عرضه می‌شوند.

قیمت ورق کرکره

از دیگر عواملی که بر قیمت این ورق تأثیر می‌گذارد، مشخصات فنی این ورق فولادی است. بدیهی است که هرچه ابعاد و ضخامت تعیین شده در مشخصات فنی این ورق بیشتر باشد، وزن این مقطع فولادی بالاتر بوده و در نتیجه قیمت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.
به طور کلی قیمت ورق‌ کرکره به دلیل طول عمر بالا و مقاومت زیادی که در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و سایر عوامل محیطی دارد مقرون به صرفه است و خرید آن توجیه اقتصادی دارد.

قیمت روز ورق کرکره

قیمت روز این مقطع فولادی از عواملی تأثیر می‌پذیرد که ربطی به مشخصات و نوع آن ندارند. به بیان دیگر عوامل روز که نرخ مقاطع فولادی از جمله ورق کرکره را تعیین می‌کنند، صرف نظر از نوع، وزن و ابعاد آن‌ها بر روی تک تک این محصولات اثر می‌گذارند.
از جمله این عوامل روز می‌توان به قیمت ارز اشاره داشت. به علاوه باید در نظر داشت که در فصول و ماه‌های خاصی از سال میزان تولیدات کارخانجات و یا تقاضای مشتریان با کاهش یا افزایش روبه‌رو خواهد شد که این تغییر در میزان عرضه و تقاضا نیز نقش بزرگی در تعیین قیمت روز این مقطع فولادی ایفا می‌کند.


تولید ورق کرکره


ورق کرکره چه کاربردهایی دارند؟

از این ورق‌ها به دلیل مزایای فراوانی چون زیبایی و مقاومت بالا در ساخت بسیاری از ویلاها، سوله‌ها، انبارها و ... استفاده می‌شود. به خصوص مصرف آن‌ها در ساخت سقف منازل و سازه‌های مناطق شمالی کشور و دیگر شهرهای مرطوب بسیار متداول است، زیرا برخلاف دیگر محصولات در برابر آب باران و رطوبت فراوان دچار پوسیدگی نخواهند شد.

ورق کرکره از کجا بخریم

برای تهیه و خرید این مقطع فولادی با قیمت مناسب می‌توانید به قسمت فرم ثبت سفارش در سایت آرادآهن مراجعه نمایید.شما می‌توانید جهت اطلاع و استعلام قیمت ورق کرکره با شماره‌ی: 34055-031 تماس بگیرید و از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان بازرگانی آرادآهن نیز بهره‌مند شوید.




وبگردی