آفتاب

آیا مهمترین نکات قبل از خرید شال و روسری را می دانید؟



مهمترین نکات قبل از خرید ، می تواند در انتخاب هر چه بهتر آنها به شما کمک زیادی نماید. اینکه روسری و شال شما از چه جنسی باشد بهتر است، به چه قیمتی تهیه کنید، تم و رنگ روسری مد نظر شما با رنگ پوست و استایل شما هماهنگی دارد یا خیر؟ و سوالات و نکات مهم دیگری از این دست.

بعضی از بانوان اهمیت دادن به این مسائل را اضافه می دانند و معمولا هم برای خرید شال و روسری، زمان زیادی صرف نمی کنند. اما مقاله امروز ما برای آن دسته از خانمهایی که به زیبایی هرچه بیشتر خود اهمیت می دهند می تواند مفید باشد.

خرید روسری یا شال؟

خرید روسری یا خرید شال می تواند کاملا سلیقه ای باشد. بعضی ها به روسری علاقه مندند و بعضی دیگر راحتی شال را می پسندند. البته بد نیست بدانید که سبک بعضی از مانتوها با روسری بیشتر هماهنگی دارد. مثلا مانتوهای رسمی تر که به اصطلاح حالت کتی دارند با روسری هم بسیار زیبا خواهند بود.
شیکی و وقار خاصی که این استایل به فرد می دهد، می تواند اعتماد به نفس و صلابت او را به بیننده منتقل کند. به طور حتم شما هم در این زمینه با ما موافقید که نوع پوشش ما می تواند روحیات و حتی خصلت های ما را تا حدود زیادی مشخص نماید.
از طرف دیگر استفاده از شال بسیار راحت تر است. طرح ها و رنگ های متنوعی که امروزه شال ها دارند، هر نوع سلیقه ای را می تواند مجذوب خود نماید. شال را در شرایطی که استایل اسپرت و دخترانه دارید، می توانید با خیال راحت استفاده کنید.
البته یک نکته را باید در نظر داشت که راحتی شال نمی تواند مانع از این شود که خانم های محجبه از خیر شال بگذرند! اتفاقا بر عکس با وجود انواع روش های بستن شال این عزیزان هم می توانند راحت از شال های متنوع و رنگارنگ، آنچنان که خود می پسندند، بهره ببرند.
چون خرید روسری و یا شال از مهمترین قسمت خرید بانوان محسوب می شود، و از طرفی آنها را تا مدتها مورد استفاده قرار می دهند و در فصول مختلف از این پوشش استفاده می کنند، باید در هنگام خریدشان هم نکات مهمی را در نظر بگیرند.

هدف از خرید

یکی از نکات ، این است که شما هدفتان از خرید را مشخص کنید. منظور هم همان نوع مصرف شال یا روسری است. اینکه می خواهید در چه زمانی، در چه مکانی و با چه نوع پوششی از آن استفاده کنید.

ابعاد روسری

روسری ها می توانند به شکل مربع، مستطیل و یا مثلثی باشند. روسری های مربع می توانند در ابعاد 90 در 90 باشند و یا کوچکتر و حتی بزرگتر. به دلیل مربعی بودنشان می توانند به شکل های مختلفی روی سر بسته شوند. روسری های مستطیل همان شال خودمان است. در مورد شال و موارد استفاده اش هم در بخش قبلی صحبت شد. روسری های مثلثی هم که بیشتر برای دختربچه های کوچکتر استفاده می شود اما گهگاه می‌توانید سایز بزرگسال آن هم در فروشگاهها پیدا کنید. سرعت پوشیدن این روسری ها بالاست.
خرید روسری با ابعاد بزرگ برای افرادی که ظریفند و جثه کوچکی دارند زیاد مناسب نیست و آنها به نوعی که روسری گم می شوند! و همین طور بالعکس.


 مهمترین نکات قبل از خرید شال و روسری     

جنس و نوع پارچه

از دیگر نکات قبل از خرید شال و روسری ، جنس آن است. شاید برای بعضی از خانمها این مورد مهمترین دلیل خرید یا عدم خرید یک روسری یا شال باشد. روسری و شال ها می توانند در انواع جنس های مختلف تولید شوند. با توجه به اینکه قرار است روسری را در زمستان یا تابستان استفاده کنید، جنس آنها و ضخامت شان می توانند فرق کند.
انواع جنس زمستانه روسری یا شال می تواند: روسری های پشمی از جنس کشمیر، جنس ترمه، روسری های آلپاکا ( این روسری ها همگی از جنس پشم گوسفند هستند که بسیار نرم و لطیف و گرمند) باشد.
انواع جنس تابستانه شال و روسری: روسری های نخی که بهترین انتخابند، روسری های ابریشمی لطیف و سبک، کتان و حریر، ساتن که ترکیبی از ابریشم و پلی استر است.
رنگ روسری و شال و طرح آن
خرید روسری و یا خرید شال می تواند به هر رنگی باشد. اما سعی کنید از روسری و شال هایی استفاده کنید که صورت شما را نشان دهد. کمی با رنگ پوششی که دارید متفاوت باشد. مسلما در تابستان می توانید از هر رنگی استفاده کنید و حتی زیاد در قیدوبند هماهنگی بین مانتو و کیف و کفش خود نباشید.
تابستان فصل رنگهای شاد است. اگر علاقه مند به مدل های پولک دار و مروارید و این نوع زرق و برق ها هستید، حتما از دوخت و محکمی آنها مطمئن شوید. سعی کنید روسری و شال طرحدار را با مانتوهای ساده و روسری های ساده را با مانتوهای طرحدار ست کنید.

نکات مهم جانبی

زمان خرید روسری و شال، حتما توجه داشته باشید که جنس به کار رفته در آنها، زیاد مصنوعی و به اصطلاح نایلونی نباشد. یعنی از الیاف پلی استر در آنها استفاده زیادی نشده باشد. پوست شما با این مواد نمی تواند خیلی خوب تنفس کند.
نکته بعد هم در زمان خرید روسری این است که اگر می خواهید از روسری به شکل گرهی در زیر گلو استفاده کنید، ضخامت روسری را با توجه به گره در نظر بگیرید تا بعدا اذیت نشوید.
توجه به رنگ پوست خود
از رنگ هایی برای پوشش سر خود استفاده کنید که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد و آن را تکمیل کند. به طور مثال رنگ هایی مانند قهوه ای، دودی و بنفش تیره برای افرادی که رنگ پوستی تیره و گندمی دارند زیاد مناسب نیست. زیرا چهره آنها را تیره‌تر نشان می دهد. از طرفی برای افرادی که خیلی سفیدند هم رنگ های بسیار روشن شاید مناسب نباشد و صورت آنها را بی روح نشان دهد. روسری هایی با تم نارنجی، قهوه ای، زرشکی و یشمی برای این افراد مناسب تر است.
میتوانید رنگ روسری یا شال خود را با رنگ موهای خود و یا چشمان خود هم هماهنگ کنید.


 مهمترین نکات قبل از خرید شال و روسری

روسری پلنگی با چی ست میشه

یکی از روسری های زیبایی که طرح آن مورد علاقه خیلی از خانمهاست، روسری پلنگی است. این طرح می تواند درفصل سرد، جلوه دوچندانی به فرد بدهد. روسری پلنگی به دلیل طرح خاصی که دارد باید استایل خاصی برای آن انتخاب شود.
خرید روسری با مانتو و یا پالتویی که تم صورتی داشته باشد، فوق العاده است. بهتر است سعی کنید پوششی بدون طرح و ساده در زمانی که روسری پلنگی به سر دارید؛ استفاده کنید. اما این بدان معنی نیست که پوشیدن مانتوی راه راه ممنوع است! روسری پلنگی با استایل چرم در فصل سرما هم بی نظیر است.
روسری پلنگی با انواع مانتو و پالتو تیره رنگ هماهنگی همیشگی دارد. رنگ های کرم و قهوه ای در کنار این طرح می تواند دلنشین باشد اما رنگ های گرمی مانند نارنجی و زرد و یا حتی کهربایی به شکل ملایم زیباتر است. البته رنگ مانتو کرم و شیری و شتری هم با این طرح زیبا خواهد بود.

خرید روسری جدید با تم آبی

کسانی که رنگ پوستی سفید دارند، انواع تم آبی می تواند زیبایی آنها را دو چندان کند. طیف رنگ آبی که می توانند استفاده کنند از آبی بسیار روشن اقیانوسی تا آبی نفتی و تا حدودی نزدیک به سورمه ای است.
 تم آبی تیره تر برای افرادی با پوست گندمی هم مناسب است. خوشبختانه طرح های بسیار زیبا و جدیدی هم وارد بازار شده اند که ترکیب شان با رنگ آبی توانسته نظر خیلی از خانمهای جوان را به خود جلب نماید.
طرح های از گل های بهاری، راه راه ، قلبی، طرح های سنتی ایرانی، زنجیری، کمربندی، کوبیسم، چهارخانه و... این مدل روسری ها را می توانید در فروشگاه روسری سیمارو به راحتی بیابید.


 مهمترین نکات قبل از خرید شال و روسری

خرید شال پاییزه و نحوه ست کردن آن

خرید روسری و یا شال پاییزه یک مقدار شاید مشکل باشد. اینکه چه تمی و چه رنگی برای این فصل مناسب است، به ماهیت این فصل برمی گردد. البته با توجه به خنک شدن هوا، معمولا جنس شال های پاییزه کمی ضخیم تر باید باشد. البته گاهی این شال ها بافت هم می توانند باشند.
شال هایی با پارچه جنس نخ کبریتی که با چرم ست شده می تواند جلوه خاصی به خانمها بدهد. شال های کتان و جنس سوئیت هم می تواند بسیار مناسب این فصل باشد. رنگ هایی که برای شال می توانید در این فصل استفاده کنید مثل رنگارنگی برگها در پاییز است. مانند:
اخرایی، طیف نارنجی ، طلایی و زرد، کرم و شتری، قهوه ای، مشکی، قرمز، خردلی و صورتی ملایم

نکات کلی نهایی

تقریبا مهمترین نکات قبل از خرید شال و روسری را برای شما بیان کریدم. اگر در زمستان خرید روسری و شال دارید،  رنگ های گرم و در تابستان رنگ های سرد بخرید. روسری هایی که طرح های هندسی دارند و تم روشن ، مدرن ترند. حتما قبل از خرید، روسری را با مانتوی مورد نظر خود در ذهنتان هماهنگ کنید ببینید به هم می آیند یا نه؟ ما به شما یک خرید کامل در فروشگاه روسری سیمارو پیشنهاد می دهیم.


 مهمترین نکات قبل از خرید شال و روسری





وبگردی