آفتاب

سیستم تلفنی مخصوص شرکت ها چه تفاوتی با تلفن های معمولی دارد؟



شاید تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که در عصر ارتباطات سازمانها و افراد در کشورهای پیشرفته چگونه و با چه ابزاری به بهترین نحو با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. کسب و کارهای متنوع چگونه کارآمدترین و راحت ترین راهکارها رو در این زمینه به کارگرفته اند.

امیدواریم خواندن این مطلب به شما کمک کند تا بتوانید با یک راه حل جامع و پیشرفته و البته در دسترس آشنا شوید و با پیاده سازی در سازمان خود علاوه بر سهولت و دارا بودن امکانات ویژه، لذت استفاده از تکنولوژی جدید را تجربه نمایید.
 
در دورانی که در کشور ما هنوز بسیاری از سازمانهای بزرگ و کوچک از سانترال های آنالوگ با امکانات محدود استفاده می کنند و در برقراری ارتباط برون سازمانی نیز با مشکل عدیده ای روبرو هستند، سازمان های زیادی هم وجود دارند که همگام با تکنولوژی کشورهای توسعه یافته پیش رفته و از سانترال ها با تلفن تحت شبکه یا همان ویپ در سازمان خود استفاده می نمایند. این سازمان ها هر روزه با امکانات بیشتر و ارزش افزوده ای جدید که سیستم های آی پی به آنها میدهند آشنا شده و از این مزایا در راستای ارتقاء ارتباطات شرکت خود استفاده می نمایند.


 سیستم تلفنی مخصوص شرکت

با یک مثال قصد داریم تفاوت سیستم های آنالوگ و ویپ را برایتان تصویر سازی کنیم

فرض کنید شما قصد خرید یک خودرو را دارید و دو گزینه براتون وجود دارد. اول اینکه از شرکتی خرید کنید که یک خودرو ساده در اختیارشما قرار میدهد که هیچ آپشنی بر روی آن نصب نشده و شما برای دریافت هر کدام از این آپشن ها جداگانه متحمل هزینه می شوید. ضمن اینکه شما در افزودن آپشن ها محدودیت داشته و خودرو ظرفیت نصب تعداد محدودی از این آپشن ها را دارد. از طرفی به علت وجود محدودیت هایی شما فقط در مناطق خاصی مثل مناطق آزاد میتوانید از این خودرو استفاده کرده و در غیر اینصورت با پرداخت هزینه هنگفت اجازه تردد به مناطق دیگر رو پیدا می کنید.دوم شرکت دیگری خودرویی رو به شما ارائه میدهد که فول آپشن بوده، امکان ارتقاء به سادگی امکانپذیر و هیچ محدودیت ترددی در هیچ کجا ندارید!
همین مثال را در مورد سیستم های سنتی و نوین ارتباطی میتوان به عینه مشاهده نمود.
در سیستم های تلفنی آنالوگ محدودیت های بسیاری مشاهده به عنوان نمونه این سیستم ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که تعداد خطوط شهری متصل و داخلی های مشخصی رو در اختیارتان قرار میدهد و قابلیت افزایش ندارد، از طرفی برای استفاده از هر امکان اضافی بر روی آن مانند ضبط تماس، IVR,Caller ID  و یا هر امکان دیگری باید جداگانه هزینه کنید کارت مخصوص هر کدام را خریداری نمایید، عالوه بر این ظرفیت این کارت ها هم در شاسی سانترالتان محدود می باشد.حاال شما این سیستم رو با سیستم تلفنی تحت شبکه مقایسه کنید که هیچ محدودیتی برای استفاده از تعداد خط شهری و یا داخلی ندارید، تمام امکانات سیستم تلفنی با پشتیبانی ویپ را بصورت پیش فرض در اختیار شما قرار می دهد و در ضمن از همه مهم تر هزینه های شرکت شما را در دراز مدت کاهش میدهند.
امکان دیگری که سیستم های تلفنی ویپ به شما میدهند این هست که با توجه به راه اندازی سیستم تلفنی ویپ بر روی بستر شبکه داخلی ، ارتباط شما با نقاط دیگر از طریق شبکه بدون هیچ هزینه ای امکانپذیر خواهد بود و شما براحتی میتوانید از طریق شبکه با شعبات دیگر و یا از طریق اینترنت با هر نقطه ای از دنیا بصورت داخلی صحبت کنید.
استفاده از سیستم های تحت شبکه به صوت محدود نمیشود. قابلیت یکپارچگی صوت و تصویر در سیستم های تحت شبکه به سازمانها در برقراری ارتباط صوتی و تصویری درون سازمانی و برون سازمانی کمک شایانی کرده است و راهکارهایی همانند ویدئوکنفرانس باعث کاهش هزینه های جانبی جلسات حضوری و صرفه جوئی در هزینه های سازمان اعم از زمان و پول شده است.


 سیستم تلفنی مخصوص شرکت

به  طور خالصه مزایای سیستم های تلفنی ویپ را میتوان در موارد ذیل خالصه نمود

•    آموزش از راه دور و دور کاری
•    قابلیت انعطاف پذیری در توسعه سیستم
•    سازگاری با تجهیزات مختلف آی پی با تنوع برندی گوناگون
•    راحتی مدیریت سیستم و قابلت برنامه نویسی و بومی سازی برای امکانات مورد نیاز هر سازمان
پر واضح است تحمل فقدان یک تکنولوژی پس از آموزش ویپ، آشنایی و استفاده از آن نسبت به زمانی که اطلاعی از آن نداریم و هیچ گونه تجربه ای از آن نداریم بیشتر احساس می گردد. مادامی که ما استفاده از گوشی موبایل و یا اپلیکیشن های سفارش غذا را تجربه نکرده باشیم، فقدان آنها را حس نخواهیم کرد و هیچ ایده ای راجع به راحتی و احساس رضایت از استفاده از آن نخواهیم داشت.




وبگردی