آفتاب

بازتاب پیروزی تاریخی ایران در رسانه‌های عربی



پیروزی تاریخی تیم ملی فوتبال ایران در رسانه‌های عربی بازتاب داشت و همه اتفاق نظر دارند که ایران با شایستگی توانست در این بازی به پیروزی دست پیدا کند.

تیم ملی فوتبال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا پیروزی ارزشمندی را برابر ژاپن به دست آورد. با وجود آنکه سامورایی‌ها مدعی و شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی بودند اما ایران در این بازی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست پیدا کرد تا راهی نیمه‌نهایی شود.

بیشتر بخوانید: ایران ۲ - یک ژاپن؛ ژنرال طلسم‌های ۱۸ ساله را شکست

پیروزی ایران برابر ژاپن در رسانه‌های عربی بازتاب داشت که در این گزارش به آن می‌پردازیم:

کرة الامارات

" ایران با روحش بازی کرد و با شایستگی پیروز شد"

این سایت اماراتی نوشت: پیروزی در دیدارهای دوستانه ژاپن را بسیار مغرور کرده است. این تیم پیش از این برابر تیم‌های آسیایی قطر، عمان، عراق، امارات و عربستان شکست خورده بود و اکنون هم نوبت ایران رسید تا این تیم را شکست دهد. بازیکنان بزرگ ژاپن که در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند در تیم ملی تاثیر گذار نیستند. بازیکنان ایران با روح، جنگندگی و درک اهمیت کشور و وطن خود بازی کردند. ایران با شایستگی برابر ژاپن به پیروزی دست پیدا کرد و حتی این شایستگی را داشت که با نتیجه بهتری به پیروزی برسد.

این روزنامه اماراتی با جمله "تیمی که بدون روح بازی می‌کند نمی‌تواند کاری انجام دهد،" طعنه‌ای هم به تیم ملی امارات زد که در جام ملت‌های آسیا ناامیدکننده ظاهر شد.

فرانس ۲۴

"ایران برابر ژاپن عقده‌گشایی کرد"

فرانس ۲۴ نوشت: ایران در نیمه نخست بازی خوبی را به نمایش نگذاشت و با یک گل شکست خورد اما در نیمه دوم به خود آمد و به طلسم پیروز نشدن برابر ژاپن، پرافتخارترین تیم آسیا پایان داد و با دو گل به پیروزی دست پیدا کرد. غیبت مهدی طارمی در نیمه نخست کاملا مشهود بود و ایران نتوانست عملکرد خوبی  از خود نشان دهد اما در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد و شاگردان قلعه‌نویی بسیار خوب ظاهر شدند. آنها در جام ملت‌های آسیا چهار بار برابر ژاپن بازی کرده بودند و موفق به کسب پیروزی نشده بودند اما در این بازی توانستند به پیروزی برسند تا یک روز تاریخی را تجربه کنند.

روزنامه بطولات

"ایران در بازی هیجان‌انگیزه ژاپن را حذف کرد"

این روزنامه مصری نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی هیجان انگیز و حساس توانست برابر ژاپن با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست پیدا کند تا راهی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شود. ژاپن در نیمه نخست بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۲۸ توسط موریتا به گل رسید اما در نیمه دوم این ایران بود که توسط محبی و روی پاس زیبای سردار آزمون به گل رسید و کار را به تساوی کشاند. سردار در دقیقه ۶۴ به زیبایی هر چه تمام‌تر دروازه ژاپن را باز کرد اما این گل مردود اعلام شد. داور در دقیقه ۳+۹۰ یک پنالتی به سود ایران گرفت که علیرضا جهانبخش آن را تبدیل به گل کرد تا کار  ژاپن تمام شود و ایران به نیمه نهایی راه پیدا کند.

Winwin

"شوک ایران به ژاپن و صعود به نیمه نهایی"

این سایت  عراقی در واکنش به پیروزی تاریخی تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا توانست پیروزی هیجان‌انگیزی را برابر ژاپن به دست آورد. نیمه نخست بازی متوازن بود و ژاپن در دقیقه ۲۸ توانست به گل برسد. در نیمه دوم ایران واکنشی قوی از خود نشان داد و در دقیقه ۵۵ کار را توسط محبی روی پاس جادویی سردار آزمون به تساوی کشاند. بازی خاص ایران در نیمه دوم ادامه پیدا کرد و این تیم توانست توسط آزمون به یک گل زیبایی دیگر برسد که داور آن را مردود اعلام کرد. سرمربی ژاپن میتوما و مینامینو را به زمین فرستاد تا عملکرد تیمش بهتر شود اما فشار ایران ادامه پیدا کرد. در دقایق پایانی فشار تیم ایران بیشتر شد و آنها توانستند یک پنالتی به دست آوردند که جهانبخش آن را تبدیل به گل کرد تا ایران به نیمه نهایی راه پیدا کند.

الریاضیه

"پنالتی ایران رویای سامورایی‌ها را بر باد داد"

این روزنامه عربستانی با انتخاب تیتر فوق اینگونه به پیروزی تاریخی ایران واکنش نشان داد: تیم ملی فوتبال ایران به لطف پنالتی‌ای که در دقایق پایانی وقت اضافه به دست آورد توانست برابر ژاپن با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست پیدا کند و به نیمه نهایی صعود کند.

تیم ملی فوتبال ایران بازی باخته در نیمه نخست را با دو گل محبی و جهانبخش در نیمه دوم با پیروزی عوض کرد. ایران با پیروزی در این بازی طلسم شکنی کرد چرا که این برای نخستین بار است که آنها در جام ملت‌های آسیا برابر ژاپن به پیروزی دست پیدا می‌کنند.

الکاس

"ایران با شکست ژاپن به نیمه نهایی صعود کرد"

و اما روزنامه الکاس قطر هم در واکنش به پیروزی ایران نوشت: تیم ملی  فوتبال ایران با پیروزی‌ای که برابر ژاپن به دست آورد به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه پیدا کرد. ژاپن بازی را بهتر آغاز کرد و در نیمه نخست با یک گل حریف خود را شکست داد اما در نیمه دوم این ایران بود که بهتر ظاهر شد و توانست دو گل به ثمر رساند.

الکاس در ادامه نوشت: دو تیم بازی را با احتیاط زیاد آغاز کردند. ژاپن در تلاش بود تا نبض میانه میدان را به دست گیرد و این در حالی بود که ایران روی سرعت جهانبخش و محمد محبی در کناره‌ها برنامه داشت. ژاپن در نیمه نخست در دقیقه ۲۸ به گل رسید. ایران در دقیقه ۳۹ می‌توانست توسط قدوس گل مساوی را به ثمر رساند اما توپ او با اختلاف کم به بیرون رفت تا نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر ژاپن به پایان برسد. دو تیم در نیمه دوم قدرتمندانه وارد میدان شدند و نزدیک بود که کوبو در دقیقه ۵۱ کار تمام کند. سرانجام ایران در یک حمله برق آسا در نیمه دوم توسط محبی و روی پاس دیدنی سردار آزمون گل تساوی را به ثمر رساند.

الکاس در ادامه نوشت: سردار (آزمون) در دقیقه ۶۳ گل دوم ایران را روی حرکتی دیدنی به ثمر رساند اما داور به کمک VAR این گل را مردود اعلام کرد. بازی بسیار خوب ایران در نیمه دوم ادامه پیدا کرد و تیم چند موقعیت بسیار خوب را خلق کرد و سرانجام بازی خوب این تیم در نیمه دوم با گل جهانبخش از روی نقطه پنالتی همراه شد تا ایران با نتیجه ۲ بر یک پیروز این بازی سخت شود و به نیمه نهایی صعود کند.




وبگردی