آفتاب

نگاهی آماری به دور اول جام‌ملت‌های آسیا؛ ایران در جمع برترین‌ها



ایرنا نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در کنار تیم‌های ژاپن و اردن در پایان دور نخست جام‌ملت‌های آسیا با زدن ۴ گل زده، بهترین آمار خط حمله را به نام خود اختصاص داده‌ است.

جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با حضور ۲۴ تیم برتر این قاره به میزبانی قطر در حال برگزاری است. این رقابت‌ها از ۲۲ دی آغاز شده و ۲۱ بهمن با معرفی تیم قهرمان در ورزشگاه لوسیل به پایان خواهد رسید.

در پایان دور نخست، نگاهی آماری به این مسابقات انداخته‌ایم. با برگزاری ۱۲ بازی انجام شده، ۱۱هزار و ۷ پاس و ۲۹۱ شوت به ثبت رسیده که از این آمار، ۹۰ شوت در چارچوب دروازه‌ها بوده است که منجر به ۳۷ گل شده است.

همچنین در ۱۲ بازی برگزار شده، ۸ تیم موفق به کلین‌شیت شده‌اند. در همین مسابقات از سوی داوران بازی‌ها ۴ بار نقطه پنالتی نشان داده شده و از مجموع ۲۷۶ خطا، ۳۷ بازیکن با کارت زرد مواجه شده‌اند.

در بین تیم‌هایی که به برتری دست یافتند تیم‌های ایران، ژاپن و اردن با ۴ گل زده در بین برترین‌ها هستند و بعد از آنها تیم‌های عراق، کره‌جنوبی، قطر و امارات با ۳ گل قرار دارند. استرالیا، عربستان و تایلند نیز دو گل زده دارند و در رده‌های بعدی جای دارند.

در جدول برترین‌گلزنان جام نیز به نام‌های اکرم عفیف از قطر، لی‌کانگ این از کره‌جنوبی، محمود المردی از اردن، موسی التماری از اردن، چایدد از تایلند و مینامینو از ژاپن بر می‌خوریم که تا کنون ۲ گل را به نام خود ثبت کرده‌اند. در بین بهترین پاس دهندگان هم نام دو ایرانی (سامان قدوس با ۲ پاس گل و علیرضا جهانبخش با یک پاس گل) دیده می‌شود.

این مسابقات تا کنون کارت قرمز نداشته است. در بین تیم‌هایی که بیشترین پاس به نام آنها ثبت شده به اسم ژاپن با ۷۴۱، استرالیا با ۶۹۳، کره‌جنوبی با ۶۶۰، عربستان با ۶۴۴، ازبکستان ۵۹۶، عراق ۵۹۲ و ایران ۵۷۴ بر می‌خوریم که نکته قابل توجهی است.

در آمار شوت‌زنان هم تیم‌های استرالیا با ۲۸، امارات با ۲۱، تاجیکستان با ۲۰، هنک کنگ و قطر نیز با ۱۶ شوت بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.




وبگردی