ـ "پولا" (ایلری)، مورد علاقه سه مرد است: "فرد" (مودو) گنگستر، "آلبر" (پرهژان) خواننده خیابانی، و "لوئی" (گرهویل) دوست "آلبر" توجه "پولا" سرانجام به "الیر" جلب میشود، اما او را، بیگناه، به اتهام سرقت بازداشت میکنند. زمانیکه "الیر" از زندان آزاد میشود، "لوئی" جای او را در قلب "پولا" گرفته است...
ـ موسیقی، یا بهعبارت دیگر، ترانه نقش ویژهای در این نخستین فیلم ناطق کلر دارد. او با ترانهها، قصد خود را مبنی بر توصیف روح زندگی در حومه پاریس بهتر منتقل میکند و از همینرو، کل فیلم بر محور یک ترانه مشهور ادامه مییابد. اما کاستیهائی که در آن وجود دارد و ناشی از اکراه در بهکارگیری گفتوگو (وفاداری به سنتهای سینمای صامت)، عدم شخصیتپردازی قهرمانان، بازی بد ایلری و... است، باعث نمیشود تا نوآوریها و امتیازهای آن نادیده گرفته شود. ریتم موزون و هماهنگ روایت، که نتیجه آمیزهای از صدا و تصویر است، و استفاده از صدا بدون تصویر (در صحنه مشاجره در تاریکی) و تصویر بدون صدا (صحنه درون کافه که از بیرون دیده میشود) مهر تأییدی بر استادی کلر است. طراحی صحنه لازار میرسون چشمها را خیره میکند.