آفتاب

انواع گریس بلبرینگ چیست؟



انواع گریس بلبرینگ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ این سوالی است که اکثر شما مراجعان زمانی که به فروشگاه ما می‌آیید از کارشناسان ما می‎پرسید.

انواع گریس بلبرینگ چیست؟

انواع گریس بلبرینگ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ این سوالی است که اکثر شما مراجعان زمانی که به فروشگاه ما می‌آیید از کارشناسان ما می‎پرسید.

به طور کلی گریس بلبرینگ از تماس قطعات فلزی یاتاقان‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند؛ بنابراین، برای عملکرد خوب و عمر مفید یاتاقان‌ها ضروری است. ابتدا نوع بلبرینگ خود را مشخص کنید و سپس می‌توانید نوع گریس را انتخاب کنید. بعد از مصرف زیاد باید بلبرینگ‌ها را دوباره چرب کنید. روان کننده قدیمی ممکن است هنوز سر جای خود باشد، اما در نهایت خشک می‌شود و این باعث می‌شود که روان کننده کارایی کمتری داشته باشد؛ بنابراین، روغن کاری کنید!

معرفی انواع گریس بلبرینگ

انواع مختلف محصولات گریس می‌توانند به کاهش اصطکاک در کاربردهای صنعتی مختلف کمک کنند. می‌توانید از گریس‌ها برای روانکاری ماشین‌ها، وسایل نقلیه، کشتی‌ها و اجزای آن‌ها همیشه استفاده کنید. با این حال، هر گریس ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

گریس‌های صنعتی بسیار متنوع هستند و بر اساس خواص منحصر به فرد خود می‌توانند در کاربردهای مختلف مفید باشند. به همین دلیل است که هر روان کننده یا گریس صنعتی نتایج متفاوتی ایجاد می‌کند؛ بنابراین، بهتر است از گریس مناسب برای کاربرد مناسب استفاده کنید.

استفاده از گریس مناسب برای کاربرد مناسب می‌تواند تا حد زیادی شما را نجات دهد. در اینجا انواع مختلف گریس‌های صنعتی وجود دارد.

در اینجا 7 نوع گریس صنعتی که باید بشناسید را همراه با توضیحات آورده‌ایم.

  1. گریس بر پایه کلسیم
  2. گریس بر پایه لیتیوم
  3. گریس بر پایه بنتون
  4. گریس کمپلکس باریم
  5. گریس مبتنی بر یون
  6. گریس مبتنی بر آلومینیوم
  7. گریس چند منظوره

گریس بر پایه کلسیم

به عنوان یکی از اولین گریس‌هایی که برای مصارف عمومی تولید شد، گریس کلسیم در کاربردهای مختلف مفید است. در کاربردهای صنعتی، خودروسازی و کشاورزی کمک می‌کند. علاوه بر این، مقاوم در برابر آب است و دارای ویژگی‌های خوبی برای محافظت در برابر زنگ زدگی و خوردگی است. با این حال، این گریس برای کاربردهای با دمای پایین ایده آل است.

گریس بر پایه لیتیوم

گریس لیتیوم یکی دیگر از روان کننده‎های چند منظوره است که به دلیل پایداری، دوام و ویسکوزیته بالا شناخته شده است. این می‌تواند محافظت طولانی مدت در برابر خوردگی، اکسیداسیون، سایش و پارگی و دماهای شدید ارائه دهد. علاوه بر این، گریس‎های لیتیومی به دلیل مقاومت بالا در برابر آب و روانکاری عالی به خوبی مشخص می‌شوند. علاوه بر این، آن‌ها می توانند فشار بالا را تحمل کنند.

گریس بر پایه بنتون

این گریس بر پایه خاک رس است؛ زیرا با خاک رس بنتونیت تولید می‌شود. این یک "روان کننده غیر ذوب" است؛ زیرا نقطه ریزش ندارد. خواص اولیه گریس بنتون شامل مقاومت بهتر در برابر تغییر دما، محافظت عالی در برابر پارگی و سایش، تحمل آب عالی و پایداری برشی بهبود یافته است. قابل ذکر است که برای کاربردهای سنگین ایده آل است.

گریس کمپلکس باریم

گریس کمپلکس باریم بهترین گریس برای بارهای سنگین و کاربردهای با سرعت بالا است. عملکرد بالا، پایداری مکانیکی و مقاومت در برابر دمای بالا آن را به انتخاب شماره یک برای کاربردهای دریایی، صنعتی و تولیدی تبدیل کرده است. علاوه بر این، دارای پایداری عالی در برابر اکسیداسیون، مقاومت شیمیایی عالی و تحمل آب بالا است.

گریس مبتنی بر یون

گریس مبتنی بر یون ممکن است به شکل لیتیوم، لیتیوم سفید و کلسیم باشد. گریس بر پایه کلسیم مقاومت بالایی در برابر آب دارد اما مقاومت حرارتی متوسطی دارد. گریس مبتنی بر لیتیوم در برابر آب مقاوم است و تحمل بالایی در دماهای شدید دارد. در نهایت، گریس لیتیوم سفید یک گریس چند منظوره است که در برابر خوردگی مقاومت می‌کند و آب را دفع می‌کند.

گریس مبتنی بر آلومینیوم

گریس های ضخیم شده با صابون آلومینیومی، مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و ظرفیت حمل بار دارند. محدوده ما شامل محصولاتی با روغن‌های پایه معدنی، نیمه مصنوعی و کاملا مصنوعی است. صابون‌های آلومینیومی کمپلکس IKV از نقطه افت بالاتر از 240 درجه سانتی گراد بهره می‌برند.

گریس‌های ضخیم شده با صابون پیچیده آلومینیومی ما برای یاتاقان‌ها در شرایط سخت استفاده می‌شود. ما همچنین گریس‌های ضخیم شده با صابون آلومینیومی داریم که قابلیت پمپاژ خوبی دارند و برای سیستم‌های گریس متمرکز بزرگ در صنعت مناسب هستند.

گریس های چند منظوره

گریس‌های چند منظوره خواص دو یا چند گریس تخصصی را با هم ترکیب می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را در بیش از یک کاربرد استفاده کنید. گریس مبتنی بر لیتیوم یک نمونه عالی از گریس چند منظوره است. شما می‌توانید از این هم در شاسی و هم در یاتاقان چرخ خودروها استفاده کنید. این گریس‌ها از اکسیداسیون بلبرینگ‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.

چرا در بلبرینگ ها از گریس استفاده می کنیم؟

برای روانکاری هر قسمت از بلبرینگ و کاهش اصطکاک و سایش از گریس استفاده می‌شود. برای انتقال گرمای تولید شده در داخل یاتاقان به دلیل اصطکاک و دلایل دیگر. برای پوشاندن سطح تماس نورد با لایه روغن مناسب به منظور افزایش عمر خستگی بلبرینگ. برای جلوگیری از خوردگی و آلودگی توسط کثیفی. همه و همه باعث شده است که از گریس برای بلبرینگ‎ها استفاده شود.

روانکاری یاتاقان برای حفظ عملکرد و طول عمر یاتاقان‌های عناصر غلتشی حیاتی است. روانکاری به جداسازی قطعات متحرک نسبت به یکدیگر، مانند غلتک‌ها و مسیرهای حرکت یا توپ‌ها، کمک می‌کند تا از ساییدگی و اصطکاک جلوگیری شود.

با تامین نشدن روغن کاری کافی برای یاتاقان، می‌توان گرما را از اصطکاک قطعات متحرک تولید کرد. همچنین، اگر فضای خالی در داخل محفظه یاتاقان وجود داشته باشد، این می‌تواند باعث ورود آلودگی به مناطق بار شود و در نتیجه به قطعات چرخان آسیب وارد شود.

نتیجه گیری

برای محافظت در برابر نفوذ آب از گریس استفاده می‌شود و محافظت در برابر زنگ زدگی و همچنین کاهش اصطکاک ناشی از ماشین‌ها را فراهم می‌کند. ویسکوزیته بالایی دارد؛ بنابراین برای کاربردهایی که روان کننده‌های مایع مانند روغن در جای خود نمی‌مانند، انتخاب بهتری است.

شما می توانید انواع محصولات گریس صنعتی را در باهر 360 تهیه کنید. خبر خوب این است که اکنون ویژگی ها و کاربردهای منحصر به فرد هر گریس را درک می کنید. هدف شما کاهش اصطکاک در قطعات متحرک همچون بلبرینگ با استفاده از گریس است که به بهترین وجه برای کاربردهای شما مناسب است. برای خرید گریس‌های صنعتی با کارایی و کیفیت بالا همین امروز با ما تماس بگیرید. همچنین می‎توانید برای اطلاع از لیست قیمت محصولات همچون قیمت رولبرینگ کف گرد با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



وبگردی