آفتاب

راهنمای رزرو بلیط قطارهای شرکت سفیر



یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ایران که در گذشته با نام سفیر ریل آسیا فعالیت داشت، شرکت قطار سفیر است.

راهنمای رزرو بلیط قطارهای شرکت سفیر

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ایران که در گذشته با نام سفیر ریل آسیا فعالیت داشت، شرکت قطار سفیر است. قطارهای درجه یک زیادی به‌عنوان زیر مجموعه این شرکت در ناوگان ریلی کشور فعالیت دارند. با شروع پیش فروش بلیط قطار بسیاری از مسافران برای خرید آنلاین بلیط قطارهای زیر مجموعه شرکت سفیر اقدام می‌کنند‌. در این مطلب ابتدا قصد داریم به معرفی قطارهای زیرمجموعه شرکت سفیر بپردازیم و سپس درباره امکانات رفاهی و خدمات و نحوه خرید بلیط قطارهای این شرکت صحبت کنیم.

کدام قطارها زیرمجموعه شرکت سفیر هستند؟

قطارهای زیرمجموعه شرکت سفیر عبارت‌اند از:

قطارهای شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد

قطارهای راه‌آهن شرقی بنیاد شامل قطار سروش، قطار غزال، قطار پارسی، قطار پرست و قطار پلور زیر مجموعه شرکت حمل‌ونقل ریلی سفیر محسوب می‌شوند. در این قطارها امکاناتی شامل سیستم صوتی و تصویری در کوپه‌ها، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن، سرویس خواب، صندلی‌های راحت تختخواب‌شو، بسته پذیرایی، وای‌فای، انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، سیستم تهویه مطبوع، پریز برق و غیره در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

قطارهای شرکت نورالرضا

قطارهای نورالرضا که با نام قطارهای نور نیز شناخته می‌شوند، یکی دیگر از زیر مجموعه‌های شرکت سفیر به شمار می‌روند‌. این قطارها با استفاده از تجهیزات ژاپنی و آلمانی تولید شده‌اند و در گروه باکیفیت‌ترین قطارهای فعال در ناوگان ریلی کشور قرار می‌گیرند. بلیط قطار نورالرضا در دو کلاس معمولی و ویژه (VIP) در زمان پیش فروش قطار قابل خرید است.

خدمات و امکانات رفاهی که با خرید بلیط کلاس معمولی قطار نورالرضا از آن بهره‌مند خواهید شد، عبارت‌اند از: سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم صوتی و تصویری در کوپه‌ها، واگن ویژه بانوان‌، دوربین مداربسته در مکان‌های عمومی قطار، سرویس خواب، صندلی‌های راحت تختخواب‌شو، میان‌وعده و غیره. در بلیط‌های VIP امکان سفارش غذا در رستوران قطار و خدمات رفاهی ویژه دیگری نیز به امکانات قطار اضافه می‌شود‌.

قطارهای شرکت غزال یا وانیا ریل

از دیگر زیر مجموعه‌های قطار سفیر می‌توان به قطارهای معروف غزال یا وانیا ریل یعنی قطار مارال و قطار دلیجان اشاره کرد. قطارهای مارال دارای واگن‌هایی مدرن و لوکس هستند و هر واگن آن‌ها از ۱۰ کوپه ۴ نفره تشکیل شده است. واگن‌های درجه یک و باکیفیت این قطار تولید کشور فرانسه است. هر واگن قطار دلیجان دارای ۱۱ کوپه ۴ نفره است.

با خرید بلیط این قطارها از امکانات رفاهی و خدماتی شامل صندلی‌های بزرگ و جادار با قابلیت تبدیل به تختخواب، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، بسته‌های سرویس خواب، انواع نوشیدنی گرم و سرد، سفارش غذا از رستوران قطار با هزینه، سیستم روشنایی ال‌ای‌دی، دو مانیتور در داخل کوپه‌ها و غیره بهره‌مند شد.

قطارهای شرکت مهتاب سیرجم

شرکت حمل‌ونقل ریلی مهتاب سیرجم با ارائه قطارهای پارسی در زیر مجموعه شرکت سفیر قرار می‌گیرد. هر یک از واگن‌های قطار پارسی دارای ۱۰ کوپه ۶ نفره است و ۶۰ مسافر را در مسیرهای ریلی جابه‌جا می‌کند‌. بسته خواب، انواع نوشیدنی سرد و گرم، سیستم صوتی و تصویری در هر کوپه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم تهویه مطبوع، ارائه هدفون به مسافران، پذیرایی بدو ورود، سیستم سرمایشی و گرمایشی و غیره امکانات رفاهی و خدماتی هستند که در قطارهای پارسی شرکت مهتاب سیرجم در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

قطارهای شرکت رعد تبریز

شرکت رعد تبریز از سال ۱۳۸۲ وارد ناوگان ریلی کشور شد. قطارهای این شرکت نیز زیر مجموعه قطار سفیر محسوب می‌شوند‌. قطارهای رعد تبریز ابتدا به‌عنوان قطار خصوصی در مسیر ریلی تهران به تبریز مسافران را جابه‌جا می‌کرد. در اوایل دهه ۸۰ قطارهای دیگر این شرکت به نام قطارهای سهند کار خود را در ناوگان ریلی و در مسیر تهران تبریز آغاز کردند. به‌مرورزمان تعداد مسیرهایی که قطارهای رعد تبریز در آن فعالیت دارند، افزایش یافت. در این قطارهای لوکس بهترین امکانات رفاهی به مسافران ارائه می‌شود.

قطارهای شرکت ریل ترابر سبا

شرکت ریل ترابر سبا نیز با قطارهای غدیر و قطارهای کوپه‌ای واتوبوسی نگین در زیرمجموعه قطارهای شرکت سفیر قرار می‌گیرد. قطارهای این شرکت به‌عنوان پرسرعت‌ترین و امن‌ترین قطارهای لوکس ایران به شمار می‌روند و در مسیرهای ریلی پرتردد در حال جابه‌جایی مسافران هستند. هر کوپه قطارهای کوپه‌ای نگین به‌اندازه ۴ مسافر ظرفیت دارند و قطارهای اتوبوسی نگین دارای ۶ واگن هستند که در هر واگن ۶۰ مسافر روی صندلی‌های قطار می‌نشینند. در این قطارهای شرکت ریل ترابر سبا مسافران از بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات و امکانات رفاهی بهره‌مند می‌شوند.

قطارهای شرکت ریل سیر کوثر

قطارهای لوکس غزال و ریل سبز متعلق به شرکت ریل سیر کوثر نیز از قطارهای زیر مجموعه شرکت سفیر هستند. در قطارهای ریل سبز مسافران می‌توانند باکیفیت‌ترین غذاها را در رستوران قطار میل کنند و هزینه آن را به‌صورت جداگانه بپردازند. در کنار خدماتی مانند سرویس خواب، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم تهویه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، عایق صوتی و حرارتی و کوپه‌ها، سیستم صوتی و تصویری و غیره به مسافران معلول، سالمند و ناتوان ویلچر نیز ارائه می‌شود.

قیمت بلیط قطارهای سفیر به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط قطارهای شرکت سفیر شامل مواردی مانند نوع قطار، خدمات و امکانات رفاهی ارائه‌شده در قطار، مسافت بین مسیر ریلی شهرهای مبدا و مقصد، تاریخ و زمان سفر و سن مسافران است. اگر می‌خواهید بلیط قطار را با قیمت ارزان‌تر خرید کنید، در فصول کم مسافر به سفر بروید و به جای خرید بلیط‌های مجزا بلیط‌های یک کوپه دربست را برای خانواده خود خریداری کنید.

رزرو بلیط پرترددترین مسیرهای قطار سفیر از سایت فلای تودی

در این مطلب به معرفی قطارهای زیر مجموعه سفیر پرداختیم و عوامل تاثیرگذار روی قیمت بلیط قطار را ذکر کردیم. اگر در زمان پیش فروش بلیط قطار قصد دارید بلیط قطار پرترددترین مسیرهای ریلی شرکت سفیر شامل مسیرهای تهران مشهد، مشهد بندرعباس، تهران یزد، بندرعباس مشهد، یزد مشهد، تهران تبریز، اصفهان بندرعباس، اصفهان مشهد، تهران اصفهان و بالعکس را به‌صورت آنلاین خریداری کنید، وارد سایت فلای تودی شوید و بعد از انتخاب گزینه قطار از منوی سایت و مشخص کردن نوع بلیط، شهر مبدا، شهر مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران تیک گزینه‌های حمل خودرو می‌خواهم و کوپه دربست می‌خواهم را فعال کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید.

با استفاده از فیلترهای جستجوی فلای تودی بلیط یکی از قطارهای زیر مجموعه سفیر را انتخاب کرده و اطلاعات مسافران را وارد کنید تا به صفحه پرداخت انتقال یابید. بعد از پرداخت هزینه‌ها بلیط قطار به‌صورت ایمیل یا پیامک برای مسافران ارسال می‌شود.



وبگردی