آفتاب

ویژگی‌های خاص هتل‌های اروپایی نسبت به هتل های ایرانی



هتل های اروپا بهتر هستند یا ایران؟ با توجه به اینکه پیشرفت صنعت گردشگری هر کشور ارتباط مستقیمی با خدمات و امکاناتی که آن‌ها برای جذب توریست فراهم می‌کنند دارد، لازم است به بررسی وضعیت هتل‌های داخلی و مقایسه آن‌ها با نمونه‌های خارجی بپردازیم.

ویژگی‌های خاص هتل‌های اروپایی نسبت به هتل های ایرانی

 

هتل های اروپا بهتر هستند یا ایران؟ با توجه به اینکه پیشرفت صنعت گردشگری هر کشور ارتباط مستقیمی با خدمات و امکاناتی که آن‌ها برای جذب توریست فراهم می‌کنند دارد، لازم است به بررسی وضعیت هتل‌های داخلی و مقایسه آن‌ها با نمونه‌های خارجی بپردازیم. دراین‌خصوص باید گفت هتل‌های داخلی در سال‌های اخیر ازنظر ظاهری، امکانات و خدمات رشد بسیار زیادی داشته‌اند اما هنوز هم برخی افراد معتقدند که هتل‌های کشورهای اروپایی پیشرفته‌تر هستند. البته مسئولان عکس این موضوع را بیان می‌کنند. به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم به بررسی کامل وضعیت این اقامتگاه‌ها بپردازیم پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

اهمیت بررسی هتل های اروپا پیش از سفر به این مناطق

چرا باید هتل‌های ایرانی و اروپایی را مقایسه کنیم؟ اگر تاکنون تنها به شهرهای داخلی سفر کرده‌اید و اکنون قصد رزرو تور اروپا گردی دارید بهتر است به بررسی هتل‌های کشورهای اروپایی بپردازید تا با تصوراتی کاملا معقول وارد این اقامتگاه‌ها شوید. برخی افراد به‌دلیل تبلیغات، هتل‌های داخل کشور را ترجیح می‌دهند و حتی ممکن است با تصور اینکه اقامت در کشورهای اروپایی خیلی آسان نیست تمایلی برای سفر به این مناطق نداشته باشند. البته برخی نیز معتقدند هتل‌های اروپا بسیار مجهزتر هستند.

تفاوت ظاهر هتل های اروپا و هتل های ایران

ایران از کشورهای دارای تمدن است و افراد از گذشته تاکنون همواره به معماری اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. این مورد را می‌توانید در هتل‌های ساخته‌شده در سال‌های قدیم و اخیر به‌خوبی مشاهده کنید. در واقع باید گفت در ایران بخش مهمی از بودجه را صرف باسازی یا ساخت هتلی با ظاهر لوکس و مجلل می‌کنند. ضمن اینکه بسیاری از این سازه‌ها در کنار نوساز بودن، سبک معماری قدیمی و سنتی دارند. در کشورهای اروپایی خیلی به ظاهر هتل اهمیت نمی‌دهند و معمولا بازسازی بعداز گذشت مدت طولانی انجام می‌شود. البته این مورد برای همه هتل‌ها صدق نمی‌کند و در این متن تنها بررسی کلی انجام می‌دهیم.

مقایسه امکانات هتل های اروپا و ایران

درخصوص امکانات هتل‌های ایرانی و اروپایی باید گفت هر هتل با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد امتیاز به‌خصوصی می‌گیرد که آن‌ را با اصطلاح ستاره می‌شناسیم. قطعا هرچه ستاره‌های این اقامتگاه‌ها بیشتر باشد یعنی خدمات بهتر و بیشتری برای گردشگران فراهم کرده‌اند. این امتیاز معمولا با توجه به رعایت استاندارها در ساختار هتل و کیفیت خدمات‌رسانی به سازه داده می‌شود. پس متوجه می‌شویم هتل‌های 5 ستاره در ایران و اروپا همگی امکانات متنوعی در اختیار مسافران قرار می‌دهند. ازاین‌رو احتمال دارد در مقایسه بین امکانات هتل‌های 5 ستاره ایرانی و اروپایی نمونه‌های خارجی رتبه بهتری کسب کنند.

کیفیت ارائه خدمات در هتل های اروپا و ایران

یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث درزمینه بررسی هتل‌ها توجه‌به کیفیت ارائه خدمات توسط پرسنل است. در این زمینه معمولا هتل‌های اروپایی رتبه بهتری دارند. گردشگرانی که تاکنون موفق به رزرو تور اروپا 140۳ نشد‌ه‌اند اما قصد سفر به یکی از این کشورها را دارند قطعا پس‌از حضور در هتل متوجه کیفیت خدمات‌دهی توسط نیروهای بخش‌های مختلف می‌شوند. کشورهای اروپایی زمان زیادی برای آموزش پرسنل صرف می‌کنند و به همین دلیل نیز نیروها می‌توانند بهترین خدمات را به گردشگران ارائه دهند. در کشور ما آن‌طور که باید به این موضوع اهمیت داده نمی‌شود و ازاین‌رو احتمال دارد با مراجعه به برخی هتل‌های داخلی، نتوانید رضایت کافی از کیفیت خدمات کسب کنید.

مقایسه هتل های اروپا و ایران ازنظر موقعیت مکانی

دراین‌خصوص نمی‌توان به‌طور کلی مطلبی بیان کرد چراکه هر هتل می‌تواند در منطقه‌ جرافیایی خاصی ساخته شود تا به جاذبه‌های گردشگری یا مراکز تجاری دسترسی داشته باشد. این موضوع را می‌توان به‌خوبی در هتل‌های ایرانی و خارجی مشاهده کرد. درخصوص موقعیت مکانی شما باید با توجه به اماکنی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید بهترین هتل اروپایی را رزرو کنید. البته درصورتی که تور سوئیس یا دیگر کشورها را رزرو کرده باشید دیگر لازم نیست نگرانی بابت مکان اقامت خود داشته باشید. در این شرایط آژانس مسافرتی تمام مراحل خرید بلیط و رزرو اقامتگاهی با موقعیت مناسب را برای شما انجام می‌دهد.

مقایسه هتل های اروپا و ایران ازنظر قیمت

با توجه به تفاوت میان نرخ ارزهای خارجی و پول ملی باید گفت برای اقامت در هتل‌های اروپایی نیاز به پرداخت هزینه بالایی دارید. البته این هزینه بالا در ایران و برای رزرو هتل‌های 5 ستاره نیز دیده می‌شود. به‌طور کلی باید گفت هتل‌های خارجی با امکانات معمولی نیز هزینه زیادی از گردشگران دریافت می‌کنند و با این مقایسه حتی بدون درنظرگرفتن ارزش پول‌های رایج، متوجه می‌شویم هتل‌های 5 ستاره در ایران خیلی گران نیستند.

رزرو بهترین هتل‌های داخلی و خارجی با کمک نهال گشت

ارائه مشاوره رایگان قبل از سفر یکی از خدمات اصلی آژانس نهال گشت است. با دریافت مشاوره رایگان می‌توانید هتل مورد نیازتان را در مقصد سفرتان پیدا کنید. برای دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره ۱۸۳۰-۰۲۶  با نهال گشت تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست هتل‌ها و قیمت تورها می‌توانید به وبسایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com مراجعه کنید.



وبگردی