آفتاب

قیمت شستشوی نمای ساختمان در تهران 1403



یکی از امور بسیار ضروری و مهم برای نگهداری و تمیز کردن ساختمان ها به خصوص در شهرهایی که آلودگی هوا زیاد و بارش باران کم است، شستشوی نمای ساختمان یا نماشویی است. نماشویی معمولا به دو صورت انجام می شود.

قیمت شستشوی نمای ساختمان در تهران 1403

یکی از امور بسیار ضروری و مهم برای نگهداری و تمیز کردن ساختمان ها به خصوص در شهرهایی که آلودگی هوا زیاد و بارش باران کم است، شستشوی نمای ساختمان یا نماشویی است. نماشویی معمولا به دو صورت انجام می شود. در حالت اول پس از آن که پروژه ساختمانی تکمیل شد و به اتمام رسید، نماشویی انجام می دهند. در حالت دیگر هم به این شکل است که چند ماه یا چند سال از استفاده از ساختمان می گذرد و کثیف می شود که در این حالت هم ساختمان را نماشویی می کنند. بسته به نوع و میزان آلودگی که روی نمای ساختمان وجود دارد از روش های مختلفی برای شستشو استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم در مورد انواع روش های شستشوی ساختمان صحبت کنیم و شما را با آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

انواع روش های شستشو ساختمان

امروزه روش های زیادی برای نماشویی ساختمان وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایای خود را دارند. استفاده از شیوه های سنتی دیگر توصیه نمی شود. چرا که روز به روز به ارتفاع ساختمان اضافه می شود و روش های سنتی خطرات زیادی را برای افراد در ارتفاعات به دنبال داشت. در این قسمت چند مورد از بهترین روش های نماشویی را برای شما توضیح می دهیم.

دستگاه واترجت صنعتی

دستگاه واترجت به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شود که یکی دستگاه با فشار آب سرد و دیگری با آب گرم است. این دستگاه دارای یک موتور و پمپ تغذیه بسیار قوی است که می تواند آب را با فشار زیاد خارج کند. این فشار باعث می شود تا تمام آلاینده و گرد و غبار از روی نمای ساختمان به طور کامل حذف شود. دستگاه واتر جت علاوه بر موتور و پمپ دارای یک شلنگ بسیار قدرتمند، لنس ها و نازل های پاشش آب هم است که در زدودن آلودگی نقش بسیار مهمی دارند. فشار آب خروجی از این دستگاه اصل مهمی است و هر چقدر این فشار بیشتر باشد، آلودگی های سطحی بهتر تمیز می شوند.

نماشویی با طناب بدون نیاز به داربست

این روش هم جز شیوه های جدید نماشویی است. در این روش از ابزارها و تجهیزات سنگ نوردی استفاده می کنند تا افراد در ارتفاع مورد نیاز قرار بگیرند و بتوانند به شستشو نما بپردازند. در واقع عنصر اصلی در این فرایند طناب است. طناب هایی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند طناب هایی از نوع استاتیک هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر کشش و ساییدگی دارند. سرعت عمل در این شیوه بسیار بالا است و نسبت به سایر روش ها هزینه آن مقرون به صرفه تر است.

شستشوی نما با داربست

یکی دیگر از روش های نماشویی، استفاده از داربست است. از این روش بیشتر برای مواقعی استفاده می شود که امکان دسترسی به نما سخت تر است. مثلا بعضی از ساختمان ها که سقف های شیروانی دارند و یا تاج سازه پیش آمدگی بیش از اندازه دارد، شستن نما با داربست برای افراد راحت تر خواهد بود. در غیر این صورت باید از روش های بدون داربست استفاده کرد. از آن جایی که نصب داربست دارای هزینه های جانبی زیادی است، هزینه نماشویی در این روش بیشتر از سایر روش ها خواهد بود.

شستشو نما با اسید

یکی دیگر از روش های نماشویی ساختمان شستشو با اسید است که کمک می کند نمای خارجی ساختمان جلا و درخشش پیدا کند. در این روش از مواد شیمیایی استفاده می کنند تا نما به خوبی تمیز شود. در حالت معمولی فقط زمانی از اسید استفاده می شود که نتوان جرم های قدیمی و آلودگی ها را به خوبی از روی سطح تمیز کنند. البته استفاده از مواد اسیدی فقط برای نماهایی به کار می رود که جنس آن از نوع سنگ، گرانیت و شیشه باشد که در این حالت هم باز نمی توان برای هر سنگی از مواد اسیدی استفاده کرد. نوع اسیدی هم که برای نماشویی به کار می رود نکته مهمی است که همه پیمانکاران باید به آن توجه داشته باشد. اسیدی که در این روش به کار می رود نباید از 25 درصد بیشتر باشد. از جمله اسیدهای قابل استفاده در این روش هم اسید دیسکلر، اسید جوهر نمک، اسید جرم آلکس و غیره است.

انتخاب روش مناسب برای شستشوی نمای ساختمان

همان طور که اشاره کردیم نماشویی یکی از امور ضروری و مهم برای هر ساختمانی است. اما این کار کاملا باید با دقت و احتیاط انجام شود و باید دقت کرد که هیچ آسیب و خسارتی به نما وارد نشود. یکی از نکات مهم در نماشویی، انتخاب روش مناسب برای شستشوی ساختمان است. در ادامه نکات مهمی در این مورد به شما ارائه می دهیم:

نوع مواد ساختمانی

نوع مواد ساختمانی یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام نماشویی باید به آن دقت کنید. به عنوان مثال استفاده از روش های شستشوی با فشار بالا ممکن است برای ساختمان هایی که مواد ضعیفی در آن به کار رفته و یا ساختمان هایی که با آجر سفالی ساخته اند خطرناک باشد. بهتر است برای چنین ساختمان هایی از روش های دستی برای نماشویی استفاده کرد. برخی از ساختمان ها که از بتن، آجر و سنگ مصنوعی ساخته شده اند مقاومت بیشتری در مقابل شستشو دارند اما برخی دیگر از شیشه و فلزات ساخته شده اند که طبیعتا این ساختمان ها ممکن است در مقابل شستشو آسیب ببینند. پس حتما قبل از هر نوع اقدامی ابتدا نوع مواد ساختمانی را در نظر بگیرید.

نوع آلودگی

نکته دیگری که باید در نماشویی به آن توجه داشته باشید، نوع آلودگی و جرم است. به عنوان مثال اگر نمای ساختمان با گرد و غبار آلوده شده باشد، می تواند با استفاده از دستگاه واترجت تمام آلودگی ها را از بین برد. اما اگر روی نمای ساختمان لکه ها و جرم های قدیمی و رسوبی دارد که با فشار آب تمیز نمی شود، باید روش های شستشو با مواد اسیدی را انتخاب کرد.

شرایط جوی

شرایط جوی هم نکته مهم دیگری است که باید در زمان نماشویی به آن توجه کنید. در صورتی که هوا بسیار سرد است، روش شستشو با دستگاه واترجت و فشار بالا اصلا توصیه نمی شود چرا که منجر به خرد شدن مواد ساختمانی می شود. شرایط جوی مانند نور خورشید، باد و باران هم می توانید تاثیر زیاید در نوع شستشو داشته باشد. به عنوان مثال اگر نور خورشید به سمت نمای ساختمان بسیار زیاد است بهتر است از روش شستشو با آب سرد استفاده کرد تا مانع از تشکیل نقاط قهوه ای روی سطح ساختمان شود. در شرایط بارانی هم بهتر است این شستشویی انجام نشود و صبر کرد تا بارش باران متوقف شود.

در نهایت باید بگوییم که می توان از تجهیزات و ابزارهای مناسب برای شستشوی ساختمان استفاده کرد به شرط آن که قبل از هر نوع اقدامی شرایط ساختمان را در نظر گرفت و نکات گفته شده رعایت شود.

تعرفه شستشوی نمای ساختمان در تهران

برای اطلاع دقیق از قیمت شستشوی نمای ساختمان در تهران می توانیدبه وبسایت مجموعه هایی مثل کفسابی تهران ، آسمان خراش ، نماروز و راپینی که در نما شویی ساختمان فعالیت دارند مراجعه کرده و از تعرفه روز نماشویی ساختمان مخصوصا در شهر تهران مطلع گردید .

 



وبگردی