آفتاب

رازهای موفقیت در تست فوتبال



در این مقاله بهترین راه های قبولی در تست فوتبال آورده شده است. اگر می خواهید در تست فوتبال قبول شوید این تکنیک ها را از دست ندهید.

رازهای موفقیت در تست فوتبال

حتماً این سؤال برای شما نیز پیش آمده است که چگونه می‌توانیم در تست فوتبال قبول شویم؟ رازهای موفقیت در تست فوتبال چیست؟ قبول شدن در تست فوتبال بسیار ساده است، فقط کافی است تمرین کافی داشته باشید و نکاتی که در اینجا آمده است را بدانید. برای تبدیل شدن به یک بازیکن عالی، به هوش، آمادگی جسمانی و طرز فکر مناسب نیز نیاز خواهید داشت؛ اما این تکنیک‌ها دقیقاً چه هستند؟ چه مهارت فوتبالی در بهترین باشگاه‌های فوتبال جهان تدریس می شود که می‌تواند به شما در رسیدن به موفقیت در فوتبال کمک کند؟ در این مقاله، ما مهم‌ترین مهارت های فوتبال را که می تواند در رسیدن به پتانسیل بالا به شما کمک کند بررسی می‌کنیم.

آمادگی برای موفقیت درتست فوتبال

اگر یک تست فوتبال در پیش دارید باید آنچه در ذهن یک مربی می‌گذرد را بدانید و آن را رعایت کنید. نکاتی که مربی برای انتخاب یک بازیکن در نظر می‌گیرد بسیار ساده و کلیدی است که قبولی در تست فوتبال را آسان می‌کند و در ادامه با ما باشید تا این نکات را برای شما شرح ‌دهیم.

تکنیک

تکنیک شاید واضح ترین عنصر موفقیت در فوتبال باشد. حتی یک بازیکن آماتور می تواند تکنیک‌های متفاوت بازیکنان را تشخیص دهد. آیا آن‌ها کنترل توپ خوبی دارند؟ یک پا دوپا میزنند؟ چگونه دریبل می‌زنند و روش رد شدن از مدافعان چگونه است؟ پنالتی را چطور می‌زنند؟ تکنیک خوب دارای 3 عنصر کلیدی است:

  1. کنترل توپ

کنترل توپ به توانایی بازیکن در جمع آوری توپ و کنترل آن با استفاده از تمام قسمت‌های بدن از جمله پا، ران، قفسه سینه و سر اشاره دارد. یک بازیکن با کنترل توپ خوب می‌تواند با یک استپ اول تمیز، توپ را هم در زمین و هم از هوا دریافت کند. کنترل توپ فقط این نیست. بلکه به توانایی یک بازیکن در حفظ توپ، هنگام رد شدن از میان حریفان اشاره دارد. توانایی چرخش سریع با توپ هم برای دستیابی به موفقیت در فوتبال مهم است و زیر عنصر کنترل توپ قرار می گیرد. برای موفقیت در تست فوتبال این توانایی ضروری است. 

  1. مهارت های دریبل

مهارت های دریبل توانایی بازیکنی است که می‌تواند مدافعان را فریب دهد و آن‌ها را پشت سر بگذارد. یک بازیکن با مهارت های دریبل خوب می تواند توپ را با سرعت های مختلف با استفاده از هر دو پا حرکت دهد. مهارت دریبل عالی و انحصاری برای دستیابی به موفقیت در فوتبال برای بازیکنان در همه موقعیت ها ضروری است. چنانچه برخی دریبل ها نام مبدع خود را دارد مثل دریبل زیدانی یا دریبل مسی.برای قبولی در تست فوتبال، مهارت دریبل توسط داوران سنجیده می‌شو،د اگر میخواهید برای تست فوتبال آماده شوید و شرایط ویژه آن را بدانید، مقاله شرایط قبولی در تست فوتبال را بخوانید.

  1. کنترل بدن

کنترل بدن حرکت روان بازیکن در زمین فوتبال است. کنترل بدن، موفقیت در تست فوتبال را تضمین می‌کند و شامل این است که چطور بدوید، بایستید و حتی خود را زمین بزنید تا آسیب نبینید. برای تقویت این مهارت باید آمادگی جسمانی کافی داشته باشید. گام های طولانی، فرم درست بدن و تعادل نشانه های خوبی از تسلط شما روی بدن است.

هوش

یکی از رازهای موفقیت در تست فوتبال هوشمندی است. هوش بازی با توانایی یک بازیکن در تصمیم گیری سریع و هوشمندانه آن‌ها در زمین اندازه گیری می شود. یک فوتبالیست باهوش بازی را تا حد امکان تمیز و زیبا نگه‌می‌دارد یعنی می‌داند چه زمانی باید پاس بدهد و چه زمانی توپ را نگه‌دارد تا هم تیمی‌هایش به موقعیت برسند. حتی بازیکن باهوش می‌تواند بازی را طوری کنترل کند که بازیکنان حریف گیج شوند. بازیکنی هشیار است که ضمن حداکثر رساندن گل،  صرف شدن انرژی بی مورد را به حداقل برساند. در اصل، هوش در بازی به معنای بازی با هوش بیشتر  و سخت تر نیست.  برای بیشتر دیده شدن توسط مربیان باید در حد بازیکنان حرفه‌ای باشید پس برای آموزش دوره فوتبال پیشرفته  همین حالا ثبت نام کنید.

  1. آگاهی مکانی

اگر توانایی بازیکن در دیدن کامل فضای زمین فوتبال به وضوح و استفاده از آن به نفع تیم بالا باشد، او یک بازی‌ساز است و بازی‌سازی لازمه موفقیت در تست فوتبال است. منظور از به وضوح دیدن فضای بازی چیست؟ اول از همه، بازیکنان باید از فضای اطراف خود آگاه باشند. با توجه به موقعیت توپ، هم تیمی های خود و بازیکنان حریف، خودشان در کجای زمین باید باشند؟ آیا آن‌ها برای دریافت پاس باید به نقطه‌ای دیگر حرکت کنند؟ آیا آن‌ها باید برای ایجاد فضای باز مدافعان را از هم تیمی خود که توپ را حمل می‌کنند، دور کند؟

ثانیاً، بازیکنان باهوش همیشه از اینکه هم تیمی هایشان در کجا قرار دارند و طبق موقعیت تیم دیگر باید کجا باشند آگاه هستند. سه دلیل وجود دارد که آن‌ها باید بدانند که هم تیمی هایشان در کجا قرار دارند و باید باشند:

  • برای اینکه جای بعدی خود را پیدا کنند
  • برای لو نرفتن توپ، یا خالی نماندن دفاع
  • برای پیش بینی موقعیت هم تیمی خود تا بتوانند یک پاس سریع و غریزی بدون نگاه به آن‌ها بدهند. در حقیقت، بازیکن باید جای هم تیمی خود را حفظ باشد، به اصطلاح به آن حس ششم نیز می‌گویند.

در نهایت، بازیکنان هوشمند از هندسه بازی بسیار آگاه هستند. آن‌ها می دانند خود را در کجای زمین قرار دهند که سریعاً موقعیت گل را شناسایی کنند یا خود را به دفاع برسانند. یکی از راه های بهبود آگاهی مکانی، تماشای زیاد فوتبال است تا توجه بیشتری به توپ و موقعیت آن در زمین داشته باشید. موقعیت همه بازیکنان زمین (در هر دو تیم) را تماشا کنید و سعی کنید پاس و موقعیت یابی آن‌ها را پیش بینی کنید.

نکته: بازی های ضبط شده قدیمی را تماشا کنید. بازی را استپ کرده و دقیق روی موقعیت بازیکنان تمرکز کنید.

  1. دانش تاکتیکی

شرط قبول ‌شدن در تست فوتبال داشتن دانش تاکتیکی یا دانش یک بازیکن از ماهیت و ساختار بازی است. چیدمان یک تیم به شدت بر تاکتیک هایی که برای پیروزی استفاده می کنند تأثیر می گذارد. استراتژی‌های فوتبال در طول سال‌ها به طرز چشمگیری تغییر کرده است. اگر می خواهید یک بازیکن فوتبال باهوش باشید، با انواع مختلفی از استراتژی‌های مورد استفاده امروز و تاکتیک ها و روش مربیان فوتبال آشنا شوید.

در حالی که آگاهی مکانی به بازیکنان هوشمند کمک می کند تا فرصت‌ و موقعیت گل خود را ببینند، دانش تاکتیکی به توانایی بازیکن در پیش بینی فرصت‌های آینده "یعنی اگر من این حرکت را انجام دهم چه خواهد شد؟" کمک می کند. به همین دلیل، بازیکنان باهوش تاکتیکی در حفظ مالکیت توپ عالی عمل می‌کنند و نه تنها منتظر لحظه مناسب برای حمله می‌مانند، بلکه باعث ایجاد لحظه مناسب برای حمله نیز هستند. بازیکنان هوشمند با پیش بینی حرکت هم تیمی‌ها و حریفان، می توانند توپ را به نقطه‌ای از زمین ببرند که شکاف هایی را در دفاع تیم مقابل ایجاد کنند تا در نهایت فضای کافی برای حمله داشته باشند.

هوش تاکتیکی همچنین برای عملکرد خوب در دفاع مهم‌تر از حمله است. در دفاع، بازیکنان باید دائماً این موضوع را ارزیابی کنند تا حرکت بعدی بازیکنان حریف خود را به طور دقیق پیش بینی کنند. اگر پیش بینی آن‌ها درست از آب در بیاید، می توانند زاویه بازیکنان حریف را ببندند، از عبور آسان آن‌ها جلوگیری کنند و حتی آن‌ها را مجبور به عملکرد اشتباه کنند. اطلاعات تاکتیکی به ویژه برای مدافعان و هافبک های مرکزی بسیار مهم است زیرا این بازیکنان نه تنها برای دیدن کل زمین بلکه برای برقراری ارتباط و فرماندهی هم تیمی های خود در بهترین موقعیت قرار دارند پس قطعاً برای موفقیت در تست فوتبال نیز اهمیت دارد. با این وجود، دانش تاکتیکی خارق العاده برای هر کسی که واقعاً می خواهد در فوتبال به موفقیت بزرگی برسد بسیار حیاتی است.

کلام آخر

در این مقاله به این سؤال که چگونه در تست فوتبال قبول شویم؟ و رازهای موفقیت در تست فوتبال چیست؟ پاسخ دادیم. اگر به قبولی در تست فوتبال اهمیت می‌دهید در کنار نکته‌هایی که بیان شد، آمادگی جسمانی و هوش فضایی خود را بالا ببرید، می‌توانید با دیدن بازی‌های دیگر و همچنین تصور موقعیت خود در زمین هنگام خواب و اجرای تاکتیک‌ها در ذهن شروع کنید. این‌گونه ملکه ذهنتان شده و راحت‌تر در زمین بازی اجرا می‌شود و موفقیت در تست فوتبال را تضمین می‌کند.




وبگردی