آفتاب

چگونه وارد متاورس شویم؟ اصول سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در متاورس



در سال 2021 با تغییر دادن نام شرکت فیس بوک به Meta اصطلاح متاورس در میان مردم فراگیر شد. در واقع متاورس نوعی شبکه یکپارچه از شبکه جهانی مجازی است که از طریق یک هدست واقعی مجازی، قابل دسترس است. کاربران از طریق کنترل فیدبک و حرکات چشم و همچنین فرمان های صوتی، در متاورس حرکت می کنند. کاربرد متاورس تنها محدود به دنیای بازی نیست.

چگونه وارد متاورس شویم؟ اصول سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در متاورس

  در سال 2021 با تغییر دادن نام شرکت فیس بوک به Meta  اصطلاح متاورس در میان مردم فراگیر شد. در واقع متاورس نوعی شبکه یکپارچه از شبکه جهانی مجازی است که از طریق یک هدست واقعی مجازی، قابل دسترس است. کاربران از طریق کنترل فیدبک و حرکات چشم و همچنین فرمان های صوتی، در متاورس حرکت می کنند. کاربرد متاورس تنها محدود به دنیای بازی نیست. بلکه شرکت های بزرگ موسیقی و ورزش نیز از این روند پیروی می کنند. دیکشنری آکسفورد نیز متاورس را بدین صورت معنی کرده است: متاورس نوعی اصطلاح عامیانه برای توصیف دقیق واقعیت است که از طریق نرم افزار واقعیت مجازی انجام می‌ شود. سرمایه گذاری در متاورس، خرید کردن، ارتباط، کار کردن و بسیاری از فعالیت های مشابه دیگر، با نشستن بر روی کاناپه در خانه نیز قایل انجام است. در این مقاله می خواهیم مطالبی را جهت توضیح بیشتر درباره این اصطلاح و اینکه چگونه وارد متاورس شویم؟ ارائه بدهیم. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.  

چگونه وارد متاورس شویم؟

از زمانی که فیس بوک نام خود را به meta  تغییر داد، این سوال را که چگونه وارد متاورس شویم؟ را از خود می پرسند. با توجه به مدل کسب و کار خود و همچنین جهت توسعه آن در متاورس، به ادامه مطالب دقت کنید. پیش از وارد شدن به متاورس و فراگیری اصول بازار یابی در متاورس، باید به پنج گام دقت کنید. این پنج گام عبارت است از:
  • باید بتوانید متاورس را درک کنید.
  • آیا متاورس با برند و مخاطبان شما هماهنگی دارد؟
  • استفاده از کمپین های بازاریابی جذاب در متاورس
  • انتخاب کردن یک پلتفرم متاورس
  • اطلاع از حداقل سرمایه مورد نیاز در محیط متاورس
استفاده از پلتفرم مناسب و تجهیزات لازم از جمله دو مرحله مهم در دستیابی به متاورس است. در این‌ جا می خواهیم این مراحل را به صورت گسترده، جهت درک بیشتر این سوال که چگونه می توانیم وارد متاورس شویم، توضیح دهیم.

مرحله اول: انتخاب پلتفرم مناسب

بسیاری از پلتفرم های مناسب برای متاورس وحود دارند که هریک دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند. تعدادی از این پلتفرم ها عبارت است از:
  • Second Life
  • Decentraland
  • Sandbox
  • VRChat

مرحله دوم: انتخاب تجهیزات لازم

تجهیزاتی که باید برای متاورس انتخاب کنید، بستگی به پلتفرم انتخابی شما دارد. در پایین به برخی از الزامات رایج در انتخاب تجهیزات اشاره شده است.
  • انتخاب یک هدست واقعی مجازی
  • عینک های واقعیت افزوده
  • برخورداری از یک رایانه با یک گرافیک مناسب و اتصال به اینترنت
  • کنسول بازی
با مطالعه این مطالب و دقت به آن ها می توانید به پاسخ این سوال که چگونه وارد متاورس شویم؟ رسیده و به سود‌های کلانی در این بازار بزرگ دست یابید.

ویژگی های متاورس چیست؟

متاورس نوعی مفهوم جدید و در حال تکامل است. از این رو تعریف این مفهوم چندان آسان نیست. امروزه با توجه به وضعیت فعلی و بحث های متعددی که در این باره وجود دارد، شش ویژگی وجود دارد که ماهیت متاورس را مشخص می کند. برای یافتن پاسخ به سوال چگونه در متاورس زمین بخریم، ابتدا لازم است  ویژگی های زیر را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. غوطه وری: برخی فناوری های پیشرفته مانند واقعیت مجازی، صدای فضایی و AR ،این  قابلیت را به  کاربران می دهد تا محیطی تعاملی را تجربه کنند. این محیط تعاملی به تمامی اعمال و حرکات آنان پاسخ می دهد. همکاری: کتربران فعال در متاورس، از برنامه های کاربردی استفاده می کنند. این برنامه های کاربردی، به آن ها امکان تعامل با یکدیگر را می دهد. عدم تمرکز: لازم به ذکر است که متاورس به هیچ کاربر واحد یا سازمانی تعلق ندارد. فضای مجازی در واقع نوعی کلیت مشترک است که توسط کاربران ایجاد می شود‌. اقتصاد: کاربران فعال در متاورس می توانند به اقتصاد مجازی غیر متمرکز کمک کنند. ارز دیجیتال ارز اصلی متاورس است. همچنین فناوری بلاک چین، تراکنش های امن و بدون خطا را تضمین می کند. تعامل اجتماعی: کاربران متاورس می توانند در زمان واقعی با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار کنند. یکی از جنبه های اکو سیستم دیجیتال همین برقراری ارتباط در زمان واقعی است. همین امر به کاربران اجازه اتصال به دیگران در سراسر جهان را می دهد تا از این طریق به ارتباط مجازی دسترسی پیدا کنند. محتوای تولید شده توسط کاربر: محتوای دیجیتال به جای توسعه دهندگان، توسط کاربر ایجاد می شود‌. چیزی که باعث منحصر به فرد شده متاورس می شود، مشارکت کاربران و فعالیت آنان در این فضا است. شرکت کنندگان می توانند از طریق ابزار UGC  با سفارشی کردن متاورس خود، به اکوسیستم کلی کمک کنند. ماندگاری: فضای مجازی دنیایی پیوسته و پایدار است. این فضا به هیچ کاربری وابستگی ندارد و آن را به جهانی منسجم و یکپارچه تبدیل می کند. پایداری از طریق بلاک چین، محاسبات ابری و شبکه های غیر متمرکز به دست می آید. این ابزار ها به ذخیره سازی کمک می کند. همچنین پردازش و اشتراک گذاری داده ها در هر زمان توسط این ابزارها تضمین می شود‌.  

منظور از سایت ورود به متاورس چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که منظور از سایت ورود به متاورس، همان آدرس اینترنتی است. ورود به این سایت از طریق مرور گر دکستاپ نیز امکان پذیر است. شما می توانید با ورود به این سایت، وارد  پلتفرم یک متاورس خاص و منحصر به فرد شوید. این امر در تمامی ساعات شبانه روز ممکن بوده و با تمامی دستگاه ‌های هوشمند نظیر تلفن همراه، لپتاب، کامپیوتر، تبلت و .... انجام می ‌پذیرد.

جمع بندی

اکثر صفحات نمایش دیجیتال، برای چندین دهه راهی جهت فرار از خستگی یا دوری از محیط استرس آور زندگی بوده است. مردم مدت زیادی را در دنیای بازی و پلتفرم های اجتماعی سپری می کنند. مردم در فضای مجازی دوست پیدا می کنند، با دوستان خود ارتباط برقرار می کنند‌ و بسیاری از فعالیت های دیگر... در این مقاله سعی کردیم پاسخ کاملی به سوال چگونه وارد متاورس شویم؟ داده و مطالبی در خصوص اصول بازار یابی در متاورس ارائه دهیم.  شما می توانید با مطالعه این مطالب، اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنید. امروزه به نظر می رسد ظهور متاورس ها تبدیل به یک امر فراگیر در جامعه خواهد شد. این فراگیری همانند رسانه های اجتماعی است. بدین گونه که شما هرگز مجبور نیستید به متاورس وارد شوید، اما زندگی خارج از فضای متاورس، حس تنهایی را به شما القا می کند.


وبگردی