آفتاب

آفرهای عجیب بلیط چارتر استانبول به تهران



اگر قصد سفر به شهر محبوب استانبول را دارید، احتمالا به دنبال خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب برای سفر به ترکیه هستید. در این بین شاید اسم بلیط‌های چارتر به گوشتان خورده باشد و زمزمه‌های قیمت ارزان این بلیط به شما هم رسیده باشد.

آفرهای عجیب بلیط چارتر استانبول به تهران

بلیط چارتر

اگر قصد سفر به شهر محبوب استانبول را دارید، احتمالا به دنبال خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب برای سفر به ترکیه هستید. در این بین شاید اسم بلیط‌های چارتر به گوشتان خورده باشد و زمزمه‌های قیمت ارزان این بلیط به شما هم رسیده باشد. اگر خواهان خرید بلیط چارتر استانبول به تهران یا بالعکس هستید، در ادامه با همراه باشید تا بیشتر درباره این نوع از بلیط‌ها و سفر به شهر جذاب استانبول صحبت کنیم.

بلیط چارتر

ابتدا بهتر است به معنی واژه چارتر بپردازیم و بدانیم معنی این واژه چیست. چارتر یعنی دربست کردن و زمانی که می‌گوییم بلیط چارتر، یعنی یک آژانس مسافرتی یا یک شخص بلیط‌های هواپیما را خریده و به عبارتی هواپیما اجاره شده است. اگر همه بلیط‌ها اجاره شده باشد، هواپیما فول‌چارتر و اگر بخشی از صندلی‌ها اجاره شود به آن بخش سیت‌چارتر می‌گویند. واژه چارتر فقط مخصوص هواپیما نیست و برای کشتی، قطار، هلیکوپتر و جت شخصی نیز  استفاده می‌شود.

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی

بلیط چارتر و سیستمی چندین تفاوت دارند. بلیط سیستمی توسط خود شرکت‌های هواپیمایی یا یکی از نماینده‌های آن‌ها به فروش می‌رسد. اما بلیط چارتر همانطور که گفتیم از شرکت‌های هواپیمایی در تعداد بالا خریداری می‌شود و به فروش می‌رسد. بلیط‌های سیستمی از مدت‌ها قبل برنامه پرواز مشخص دارند اما در بلیط‌های چارتر برنامه مشخص، کمتر دیده می‌شود.

بهترین زمان سفر به استانبول

آفرهای عجیب!

گاهی قیمت بلیط‌های یک هواپیما انقدر ارزان است که باعث شگفتی می‌شود. البته این موضوع به دلیل نیست. چارترکننده همه‌ بلیط‌های هواپیما را خریده؛ اما وقتی بلیط‌ها کامل به فروش نرسد، ضرر می‌کند. بنابراین حاضر است به هر قیمتی این بلیط‌ها را بفروشد تا این خسارت مالی را به حداقل برساند.

البته گاهی هم بلیط‌های چارتر هم‌قیمت بلیط‌های سیستمی یا حتی گران‌تر هستند؛ همه چیز به دو عامل زمان و تقاضا بستگی دارد. هرچقدر زمان پرواز نزدیک‌تر باشد، بلیط ارزان‌تر به فروش می‌رسد. شما می‌توانید بلیط چارتر استانبول به تهران یا دیگر مقاصد را در اپلیکیشن و سایت علی‌بابا پیدا کنید.

بلیط لحظه آخر و چارتر یکی است؟

اگر برای شما سوال شده که آیا بلیط لحظه آخر و چارتر یکی هستند یا نه، با ما همراه باشید تا به پاسخ برسید. ایرلاین‌ها تمایل دارند همه بلیط‌های خود را به فروش برسانند و فرقی ندارد پرواز چارتر باشد یا سیستمی بلیط‌هایی که باقی میماند به ارزان‌ترین قیمت فروخته می‌شود و این بلیط‌ها همان بلیط‌های لحظه آخری معروف هستند.

بنابراین خدمات و امکانات پرواز لحظه آخری با چارتر تفاوتی ندارد و فرق این دو بلیط چیز دیگری است. بلیط پروازهای لحظه‌آخری حداکثر از 48 ساعت پیش از پرواز قابل خریدن هستند؛ درحالی که در بعضی پروازهای چارتر فرصت بیشتری برای تهیه بلیط خواهید داشت.

بلیط تهران به استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه و یکی از جذاب‌ترین شهرهای منطقه است. دیدنی‌های این شهر بی‌شمار و متنوع هستند. از جاذبه‌های تاریخی، مساجد زیبا، بازارهای رنگارنگ گرفته تا بندرهای قشنگ، شیرینی‌های خوشمزه و مراکز خرید برند، همه درکنارهم در استانبول وجود دارند.

سفر به این شهر دوست‌داشتنی مزیت‌های دیگری هم برای ما ایرانیان دارد. برای پرواز به سوی استانبول به ویزا احتیاج نخواهید داشت و فقط با داشتن پاسپورت به راحتی می‌توانید به این شهر سفر کنید. علاوه‌براین فاصله هوایی تهران تا استانبول زیاد نیست و با سه ساعت پرواز در این شهر دل‌ربا خواهید بود.

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی

بهترین زمان سفر به استانبول

اگر در فکر این هستید که بهترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؛ باید بگوییم پاسخ تاحدی به خود شما بستگی دارد. استانبول در بهار و پاییز بهترین شرایط آب‌وهوایی را تجربه می‌کند. اگر این فاکتور برای شما مهم است، می‌توانید بلیط خود را برای این فصل‌ها بخرید.

البته تابستان استانبول نیز جذاب است و جشنواره‌های مختلف به ویژه موسیقی در این شهر برگزار می‌شود. در زمستان نیز امکان خرید بلیط چارتر استانبول به تهران با قیمت مناسب‌تری را خواهید داشت. در هر فصلی که باشد می‌توانید از علی‌بابا بلیط بخرید و هتل رزرو کنید، پس نگران این موضوعات نباشید.

کلام آخر

 برترین شرکت‌های هواپیمایی در مسیر تهران به استانبول و بالعکس فعال هستند که ایرلاین‌های ایران‌ایر، قشم‌ایر، معراج و ماهان تعدادی از آن‌ها محسوب می‌شود.

البته شرکت‌های هواپیمایی ترکی مانند ترکیش ایرلاین نیز در این مسیر فعالیت می‌کنند. اگر خوش شانس باشید می‌توانید از آفرهای عجیب بلیط چارتر استانبول به تهران بهرمند شوید. بهتر است سایت و برنامه علی‌بابا را هر چندوقت یک بار چک کنید شاید یکی از این تخفیفات جذاب بلیط نصیبتان شود. ممنون که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید؛ امیدواریم از مطالب امروز به خوبی بهره ببرید.



وبگردی