آفتاب

یادگیری و آموزش زبان در خواب! آیا واقعیت دارد!!!



آموزش زبان در خواب فرضیه ایست که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد جوامع مختلف قرار گرفته است. یادگیری زبان در خواب به عنوان تکنیکی پرطرفدار برای آموزش زبان به شمار می رود.

یادگیری و آموزش زبان در خواب! آیا واقعیت دارد!!!

آیا آموزش زبان در خواب امکان پذیر است؟

آموزش زبان در خواب فرضیه ایست که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد جوامع مختلف قرار گرفته است. یادگیری زبان در خواب به عنوان تکنیکی پرطرفدار برای آموزش زبان به شمار می رود. همانطور که میدانید روش های متعددی برای یادگیری زبان وجود دارد. در این راستا مهمترین موضوع نگهداری زبان یاد گرفته در حافظه بلند مدت می باشد. روش یادگیری و آموزش زبان در خواب برای باقی ماندن آن در حافظه بلند مدت از بهترین و محبوب ترین روش های پیش روی مخاطبان به شمار می رود. حال به نظر شما یادگیری زبان در خواب چرا به یک روش بسیار مهم تبدیل شده است؟ از چه راه هایی برای این روش یادگیری می توان استفاده کرد؟ آیا آموزش زبان در حالت خواب واقعیت دارد یا دروغ است؟

با توجه به اینکه در حالت خواب، مغز فرد در آرام ترین حالت ممکن می باشد. به همین منظور خبری از فکرهای مختلف حین آموزش نمی باشد. به همین منظور به راحتی می تواند بر یادگیری زبان کاملا تمرکز داشته باشد. در زمان خواب ضمیر خودآگاه فرد غیرفعال می باشد. در این حین بدن تحت فرمان ضمیر ناخودآگاه بوده و با حافظه بلند مدت در ارتباط می باشد. در این راستا آموزش زبان را به راحتی و در کوتاهترین مدت زمان می توانید فرا بگیرید. البته قابل توجه باشد که آموزش هر چیزی در خواب ممکن نخواهد بود. نظریات مختلفی را می توان در خصوص یادگیری در زمان خواب مشاهده نمود. برخی از کارشناسان بر این باور هستند که آموزش زبان در خواب همان یادگیری قبل از خواب می باشد. در زمانی که فرد به خواب می رود و ذهن هوشیاری ندارد در این صورت عمل آموزش نیز متوقف خواهد شد.

اگر روش یادگیری زبان در خواب در شما موثر نبود میتوانید به یک موسسه آموزش زبان معتبر و یا یک بانک اطلاعات مراکز آموزشی معتبر مراجعه کنید تا روند آموزش را بصورت حضوری انجام دهید. در زیر 2 نمونه از مراکز معتبر را معرفی کردیم.

سایت بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور: https://iranamozeshgah.com

مشاهده صفحه: بهترین کلاس های زبان تهران و کشور

آموزش زبان در خوابچرا آموزش زبان در خواب را باید انتخاب کنیم؟

آموزش زبان در خواب بر اساس باور برخی از محققین این است که پروسه یادگیری، هنگام خواب نیز می تواند ادامه داشته باشد . نکته مهم این است که پروسه یادگیری قبل از خواب شروع شده و هنگام خواب رفتن نیز ادامه داشته باشد. البته در نظر داشته باشید که تنها انتخاب این روش برای یادگیری زبان، نتیجه ای مطلوب نخواهد داشت. دانشمندان بر اساس تحقیق و بررسی های متعددی که داشته اند به این باور رسیده اند که گوش دادن طولانی مدت به فایل های صوتی زبان در هنگام خواب می تواند تاثیر شگفت انگیزی در یادگیری زبان داشته باشد. هم چنین در تقویت مهارت های شنیداری و مکالمه نیز موثر خواهد بود. به همین منظور پیشنهاد می شود به منظور یادگیری زبان حتما از فایل های صوتی مرتبط با قدرت یادگیری و حافظه خود بهره مند شوید.

آموزش زبان در خواب یکی از بهترین راه های تمرین برای تسلط بر زبان به شمار می رود. افراد و علاقه مندان به یادگیری زبان می توانند با گوش دادن به فایل های صوتی آن ها در حافظه طولانی مدت خود تثبیت کنند. آزمایش های متعددی در خصوص یادگیری زبان توسط دانشمندان و محققین انجام شده است. دانشمندان آزمایش های خود را روی دو گروه محدود کردند. اعضای گروه اول ساعت 10 شب به یادگیری و مطالعه لغات پرداخته و پس از پایان به خواب رفتند. پس از آن فایل های صوتی همان لغات را تا 2 بامداد در حال خواب، پخش کردند. اعضای گروه دوم نیز پس از مطالعه لغات خوابیدند و در ساعت 2 بامداد به فایل های صوتی گوش دادند. در نهایت بر اساس نتایج بدست آمده می توان گفت افراد گروه اول نسبت به گروه دوم یادگیری بهتری را داشتند.  

روش آموزش زبان در خواب

آموزش زبان در خواب روش های مختلفی را دارا می باشد. همانطور که میدانید انسان به طور میانگین 75 سال عمر می کند و شب ها تقریبا 8 ساعت به خواب می رود. این عدد برابر با 222 هزار ساعت خواب در طول عمر انسان می باشد. .حال اگر بخواهیم این زمان را برای انجام یک کار مفید صرف کنیم می توانیم فرصت یادگیری زبان در هنگام خواب را داشته باشیم؟ در این حالت ذهن فرد به خوبی همکاری می کند. یادگیری در زمان خواب یعنی دریافت اطلاعات در زمانی که شما هوشیار نیستید. به احتمال زیاد تصور چنین یادگیری برای شما سخت باشد اما بر اساس تحقیق های انجام شده به صحت و واقعیت آن پی برده اند. ایده پخش کردن یک موسیقی با چشمان بسته راهی موثر برای آموزش زبان می باشد. از جمله روش های آموزش زبان انگلیسی در خواب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-         پس از اینکه به سطح خوبی در زبان رسیدید به راحتی می توانید شب ها به موسیقی های انگلیسی گوش داده و مهارت شنیداری و مکالمه خود را تقویت نمایید.

-         تکرار و تمرین راز آموزش و یادگیری می باشد. تعداد کم لغات می تواند بازدهی خوبی را به دنبال داشته باشد و هم چنین زمان کمتری را می گیرد. در صورتی که لغات زیاد بازدهی خوبی نداشته و پس از مدتی فراموش خواهند شد.

-         لغات منتخب شده هر روز را با صدای خود ضبط کرده و به طور منظم به فایل صوتی ضبط شده زمانی که به خواب عمیق رفته اید، گوش دهید.

-         لغات انتخابی را قبل از خواب مطالعه کنید. مطالعه قبل خواب ذهن را برای یادگیری آماده می کند و پس از مطالعه ثبت شدن لغات در حافظه به راحتی انجام می شود.

آیا خوابیدن به این نوع یادگیری کمک می کند؟

تا اینجا فهمیدیم که آموزش زبان در خواب تنها بر مرور لغات انگلیسی و تقویت مکالمه محدود می باشد. برای بسیاری از مخاطبان جای سوال می باشد که چگونه در خواب انگلیسی یاد بگیریم؟ یادگیری و آموزش مطالبی که هیچ شناخت قبلی نداشته اید در زمان خواب تقریبا امکان ناپذیر خواهد بود. برخی از افراد بر این باور هستند که یادگیری زبان در زمان خواب نمی تواند موثر باشد بلکه آموزش در زمان نیمه بیداری و هوشیاری از عوامل تاثیرگذار در آموزش زبان در خواب می باشد. در این راستا می توان روشی را برای شما معرفی کرد که هم از بازده بالایی برخوردار است و هم برای شما منطقی تر خواهد بود.

 مثلا قبل از اینکه به تخت خوابتان بروید به مدت 15 دقیقه به مرور لغات پرداخته و یا یک مبحث گرامری را مطالعه نمایید. پس از آن به مدت 7 تا 8 ساعت به خواب بروید. بر اساس تحقیقات انجام شده در این راستا نتیجه مطلوب تری را به دست خواهید آورد. این موضوع برای دانش آموختگان نیز ثابت شده است. چرا که با مطالعه در زمان قبل خواب می توانند پس از بیدار شدن تسلط بهتری بر مطالب داشته باشند. تنها چیزی که در این خصوص نیازمند هستید پیروی از روش اصولی در راستای یادگیری زبان می باشد که با بازدهی بالا در کوتاهترین مدت زمان محقق شود. آموزش زبان در هنگام خواب یکی از بهترین راه های تمرین برای تسلط زبان به شمار می رود.

آموزش زبان در خوابآموزش و یادگیری زبان در خواب یا قبل از خواب؟

آموزش زبان در خواب تکنیکی موثر و پرطرفدار برای یادگیری هر چه بهتر زبان انگلیسی می باشد. روش های متعددی برای یادگیری و باقی ماندن آن در حافظه بلند مدت وجود دارد. که در این راستا یادگیری زبان در خواب می تواند کمک بزرگی برای افراد به دنبال داشته باشد. می توان گفت آموزش و یادگیری زبان در خواب تنها یک تکنیک نبوده بلکه یک هنر می باشد که نتایج این پروسه کاملا به اثبات رسیده و برای تمامی دانش آموختگان قابل لمس می باشد. امروزه به منظور آموزش و یادگیری زبان انگلیسی مراکز مختلفی به فعالیت مشغول می باشند که هر یک با ارائه پکیج های متنوع سعی بر رایج کردن این روش تاثیرگذار در میان مخاطبان هستند. موضوع مهم این است که نحوه آموزش و یادگیری این پروسه را به درستی طی کنیم. به همین منظور اغلب در شرایط آمادگی برای استراحت بدن این تکنیک آموزش زبان از طریق شنیداری تاثیرگذار تر خواهد بود.

آموزش زبان در خواب به عنوان تکرار و تمرین در اولویت مخاطبان قرار می گیرد به گونه ای در زمان خواب نیز از مهارت های یادگیری می توان بهره مند باشیم. همانطور که مطلع هستید تمرین یکی از راه های فراگیری زبان می باشد. آموزش در حین خواب مزایای بسیاری را داراست چرا که در این روش بدون اینکه به خودتان فشار بیاورید و به مشکل بربخورید به مرور می توانید پیشرفت خارق العاده ای را در زمینه فراگیری زبان مشاهده کنید. انتخاب این تکنیک کارایی و بازدهی مناسبی را برای مخاطبان در پی خواهد داشت.

مزایای آموزش و یادگیری زبان در خواب

یادگیری زبان در خواب مزیت ها و ویژگی های بسیاری را به دنبال داشته و مخاطبان با انتخاب این روش یادگیری می توانند از مزیت های این تکنیک به روز بهره مند شوند. از جمله ویژگی های یادگیری زبان انگلیسی در خواب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • -  می توانیم در هر زمان از این آموزش موثر استفاده کنید.
  • -  نیاز به صرف هزینه های مازاد نمی باشد.
  • -  می توانید بدون اتلاف وقت در هر شبانه ای که خواهان هستند از این پروسه استفاده کنند.
  • - می توانید با تهیه فایل های صوتی حرفه ای از ترفندهای جدید برای یادگیری لغات بهره مند شوید.
  • - می توانید با ضبط صدای خود در زمان خواب به فایل ضبط شده گوش دهید.

مهمترین نکات در مورد آموزش زبان در خواب

آموزش زبان در خواب در پکیج های آموزشی به صورت پیشرفته و با بهره مندی از امکانات روز دنیا به تبلیغ می رسد. در این میان توجه داشته باشید که یادگیری اطلاعات جدید در حین خواب امکان پذیر نمی باشد. بلکه شما می توانید آن چه در طول روز یاد گرفته اید در حین خواب ثبت کرده و به حافظه طولانی مدت خود بسپارید. یادگیری زبان در خواب باید به روش صوتی انجام شود. هم چنین مروری بر اطلاعات قبل از خواب می تواند در روند یادگیری شما کمک فراوانی داشته باشد. به همین منظور در عصر جدید یادگیری لغات زبان در خواب به یکی از روش های متداول تبدیل شده است. مخاطبان می توانند با مرور لغات یادشده در زمان قبل خواب، ذهن را آماده سازی کرده و با پخش فایل های صوتی همان لغات در حین خواب از فواید این پروسه یادگیری بهره مند شوند.

آموزش زبان در خواب باید تحت یک سری نکات و رعایت اصول خاص انجام شود. برای مثال برای این که بتوان نتیجه مطلوب از آموزش هنگام خواب به دست آورد نبایستی میان مطالعه قبل خواب و یادگیری پس از خواب فاصله زمانی وجود داشته باشد. یعنی پس از به خواب رفتن باید فایل های صوتی مدنظر پخش شود. امواج مغزی انسان با حالت بیداری و خواب تفاوت هایی را دارا می باشد. در حین خواب، مغز علاوه بر پذیرش امواج خواب عمیق، امواج ضمیمه را نیز می پذیرد و به همین منظور گوش دادن به فایل های صوتی در حین خواب آن را به درونی ترین لایه های مغز ارسال می کند. در نتیجه یادگیری زبان در زمانی که مغز هوشیار نیست برای ثبت مطالب آموخته شده قبل از خواب بهترین روش می باشد.

منبع آموزش زبان از طریق خوابمنابع تحقیقات پزشکی و آموزشی یادگیری زبان در خواب

محققان بر این باور هستند که مغز در زمان خواب در حال پردازش اطلاعات می باشد به همین منظور نمی توان مغز را به دو حالت بیداری و هوشیاری دسته بندی کنیم. چرا که در زمان خواب مغز بین این دو حالت قرار دارد. در تبلیغات بسیاری از پکیج های آموزشی زبان انگلیسی، بر یادگیری زبان در هنگام خواب تاکید دارند. البته در نظر داشته باشید آموزش زبان در خواب امکان پذیر نبوده و تنها می توان مطالب آموخته شده را در هنگام خواب به تثبیت رساند. تنها روش یادگیری زبان در خواب به روش صوتی می باشد و دیگر روش های آموزش نیاز به هوشیاری خواهند داشت. یادگیری زبان در ایران آموزشگاه با بهره مندی از بهترین امکانات و فایل های صوتی اجرا می شود.

در بسیاری از منابع پزشگی و آموزشی خارجی به این موضوع اشاره شده و ما سعی داریم در این مطلب چکیده این تحقیقات را ارائه کنیم.

https://www.babbel.com/en/magazine/learning-a-language-while-sleeping-just-a-dream

https://www.forbes.com/sites/daviddisalvo/2014/07/28/how-to-really-learn-a-foreign-language-while-you-sleep/

https://thelanguagedoctors.org/yes-you-can-learn-a-language-in-your-sleep/#:~:text=While%20You%20Sleep%2C%20You%20Can%20Learn%20A%20Language.,-So%20how%20are&text=During%20this%20period%2C%20the%20brain,a%20process%20known%20as%20'consolidation




وبگردی