آفتاب

بهترین اساتید مذاکره در ایران و جهان



قطعا شما هم می‌دانید که مذاکره و روش مذاکره کردن تا چه حدی در موفقیت و یا عدم موفقیت شما می‌تواند، موثر باشد. حتما شما هم از شبکه‌های مختلف تلویزیونی تیم‌های مذاکره کننده‌ای را دیده‌اید که به‌طور مداوم در حال مذاکره کردن با هم هستند.

بهترین اساتید مذاکره در ایران و جهان

قطعا شما هم می‌دانید که مذاکره و روش مذاکره کردن تا چه حدی در موفقیت و یا عدم موفقیت شما می‌تواند، موثر باشد. حتما شما هم از شبکه‌های مختلف تلویزیونی تیم‌های مذاکره کننده‌ای را دیده‌اید که به‌طور مداوم در حال مذاکره کردن با هم هستند. مدیر عامل‌های تیم‌های ورزشی برای جذب فوتبالیست مورد نظر خود مدام در حال مذاکره هستند، وزرای خارجه هر کشور برای پیش‌برد اهداف خود با یکدیگر مذاکره می‌کنند و هر طرف سعی می‌کند تا به دستاورد بهتری از مذاکره دست پیدا کند. حتی شما هم در طول روز مدام در حال مذاکره کردن با دیگران هستید. پس مذاکره در زندگی هر فردی نقش مهمی دارد، در ادامه به شما بهترین اساتید مذاکره در ایران و جهان را معرفی می‌کنیم.

بهترین اساتید مذاکره در جهان

انتخاب بهترین مذاکره‌ کننده‌ها کار بسیار سختی است، هر مدیر، وزیر، فروشنده و .. می‌تواند به عنوان بهترین مذاکره کننده معرفی شود. اما برخی از افراد هستند که به‌ واسطه کتاب‌هایی که نوشته‌اند، مقالاتی که منتشر کرده‌اند و دستاوردهای فوق‌العاده‌ای که داشته‌اند به شهرت جهانی رسیده‌اند که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

برایان تریسی (Brian Tracy)

برایان تریسی یک نویسنده، مشاور و متخصص در زمینه رهبری و موفقیت است. وی در سال 1944 در کانادا به دنیا آمد و بیش از ۴۵ کتاب در زمینه موفقیت شخصی، مدیریت، رهبری و فروش نوشته است. او یکی از محبوب‌ترین متخصصان روانشناسی برای توسعه شخصی و حرفه‌ای است و به عنوان سخنران و مربی در سراسر جهان فعالیت دارد. برایان تریسی در حوزه‌های مختلف مانند موفقیت شخصی، مدیریت زمان، فروش و بازاریابی، رهبری و توسعه فردی فعالیت داشته است. او به ارائه راهکارهای عملی و تکنیک‌های قابل استفاده برای بهبود عملکرد فردی و حرفه‌ای می‌پردازد.

کریس وس (Chris Voss)

کریس وس یک متخصص مذاکره و سخنران برجسته است که تجربه طولانی در زمینه مذاکرات پلیسی و مذاکرات تجاری دارد. او سابقه‌ی خود را در اداره‌ی امنیت داخلی (FBI) آمریکا به عنوان رئیس تیم مذاکره بین‌المللی و تروریستی کسب کرده است. کریس وس در طی خدمت خود در FBI در مواردی مانند ربوده‌‌شدگان گروگان، مواجهه با تروریست‌ها و مذاکرات با افراد خطرناک بسیار مشهور بود.

پس از خدمت در FBI، کریس وس به عنوان مشاور مذاکره و سخنران فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف، از جمله تجارت، مذاکرات بین‌المللی و رهبری، آغاز کرد.

ویلیام اوری (William Ury)

ممکن است به ویلیام اوری یا William Ury اشاره کنید. ویلیام اوری یک متخصص برجسته در زمینه مذاکره و حل اختلافات است. او دارای تجربه‌ی طولانی در حوزه‌ی مذاکره بین‌المللی و حل اختلافات سیاسی و تجاری است. ویلیام اوری به‌عنوان یکی از مؤسسان برنامه‌ی مذاکره هاروارد (Harvard Negotiation Project) شناخته می‌شود.

راجر فیشر و ویلیام یوری

راجر (Roger Fisher) و ویلیام (William Ury) دو نویسنده و متخصص معروف در زمینه مذاکره و حل اختلافات هستند. آثار آنها در حوزه مذاکره بین‌المللی و حل اختلافات سیاسی و تجاری شهرت دارد. راجر فیشر در حوزه‌ی مذاکره شهرت بسیاری دارد و به‌عنوان یکی از بنیانگذاران برنامه‌ی مذاکره هاروارد شناخته می‌شود. وی بر روی توسعه روش‌های مذاکره سازنده و ایجاد توافقات پایدار تمرکز دارد.

بهترین اساتید مذاکره در ایران

احمد محمدی

استاد احمد محمدی، یکی از برجسته‌ترین اساتید مذاکره در ایران است که به لحاظ تجربه، دانش و استعداد در این حوزه، بی‌نظیر است. او با سابقه‌ای بلند در زمینه آموزش 20 هزار دانش پذیر در 25 صنعت مختلف و همکاری با 200 برند کشور به عنوان یکی از بهترین استادان این حوزه شناخته می‌شود.

استاد محمدی با استفاده از رویکردهای نوین و ابتکاری، توانسته است ارزشمندترین راهکارها را برای دستیابی به توافقات موثر و پایدار بین طرفین ارائه دهد. وی با داشتن شیوه‌ی معلمی دلسوزانه و آموزشی جذاب، توانسته است نه‌تنها دانش پذیران خود را به بهترین شکل آموزش دهد، بلکه مهارت‌های مذاکره‌ای آن‌ها را نیز به‌طور چشمگیری ارتقا بخشد.

به طور کلی، استاد احمد محمدی با ترکیب منحصر به فردی از دانش فنی، تجربه عملی و مهارت‌های ارتباطی، به‌عنوان بهترین استاد مذاکره در ایران شناخته می‌شود.

محمدرضا شعبانعلی

محمدرضا شعبانعلی نیز یکی از بهترین اساتید مذاکره در ایران است که با دانش و تجربه‌ی فراوان خود، به‌عنوان یکی از برترین متخصصان در این زمینه شناخته می‌شود. او با سابقه‌ای بلند در انجام مذاکرات بین‌المللی و داخلی، ارتقای همکاری‌های دولتی و خصوصی، و حل و فصل اختلافات میان موسسات و افراد، از خود نمونه‌ای نشان داده است که توانایی بالایی در ایجاد توافقات موثر و پایدار دارد.

شعبانعلی با ترکیبی از دانش تخصصی، استعداد طبیعی در ارتباطات انسانی و تجربیات متنوع، توانسته است به طور فعال مشاوره‌های ارزشمندی را در زمینه مذاکره ارائه دهد و در کسب و کارهای مختلف به عنوان یک رهنموی قابل اعتماد شناخته شود. او با روحیه‌ی معلمی فراوان و استفاده از روش‌های آموزشی مبتنی بر تعامل، توانسته است دانشجویان و مشتاقان به آموزش مذاکره را برای دستیابی به مهارت‌های لازم ترغیب کند.

یک مذاکره کننده خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بیشتر از اسامی و نام‌ها شما باید با ویژگی‌هایی یک مذاکره کننده خوب آشنا باشید. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی‌هایی یک مذاکره کننده خوب اشاره شده است.

  • مذاکره کننده باید اطلاعات کامل و جامعی در مورد موضوع مذاکره، نقاط قوت و ضعف طرفین و شرایط محیطی داشته باشد. تسلط بر اطلاعات به او کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را بگیرد و استراتژی‌های مذاکره خود را به درستی تدوین کند.

  • مذاکره کننده باید بتواند به خوبی با طرف مقابل ارتباط برقرار کند و پیام‌ها و ایده‌های خود را به صورت واضح و قابل فهم منتقل کند. مهارت‌های گوش دادن فعال، تفهیم و درک نیازها و نگرانی‌های طرفین و تسلط بر تکنیک‌های ارتباطی از جمله ویژگی‌های مهم در این زمینه هستند

  • یک مذاکره کننده خوب باید توانایی تدوین استراتژی‌های متنوع مذاکره را داشته باشد و در صورت نیاز، آنها را با توجه به تغییرات در حین مذاکره، تغییر دهد. قدرت تصمیم‌گیری، انعطاف‌پذیری و توانایی تحلیل و بررسی وضعیت‌های پیچیده نیز از ویژگی‌های ضروری است.

  • خلاقیت در مذاکره به مذاکره کننده کمک می‌کند تا راه‌حل‌های جدیدی برای رفع اختلافات پیدا کند و به نقاط قوت خود تاکید کند.

  • مذاکره کننده باید توانایی کنترل و مدیریت هیجانات خود را داشته باشد و در مقابل نگرانی‌ها و تهدیدها، ثابت قدم باشد (جمله دکتر ظریف را به یاد آورید که چگونه فریاد زد و گفت: هیچوقت یک ایرانی را تهدید نکنید!). این ویژگی به او کمک می‌کند در تصمیم‌گیری‌های حساس و مواجهه با مواقع دشوار بهترین عملکرد را از خود به ارمغان بیاورد.

سخن پایانی:

در این مقاله به نام بزرگان مذاکره در دنیا و ایران اشاره شد، تبدیل شدن به یک مذاکره کننده حرفه‌ای نیاز به تمرین و آموزش دارد. اگر می‌خواهید، آیندگان درباره شما و توانایی‌های شما در امر مذاکره بنویسند بهتر است از همین امروز تمرین و آموزش خود را شروع کنید. در دوره‌های آموزشی اصول و فنون مذاکره به نکات کلیدی درباره مذاکره کردن اشاره می‌شود و به شما در تبدیل شدن به یک مذاکره کننده حرفه‌ایی کمک بسیار ویژه‌ای می‌کند.

یکی از بهترین دوره‌های آموزشی اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره آکادمی بازار است که به‌ دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. این دوره 16 ساعته توسط استاد احمد محمدی تدریس می‌شود، برای آشنایی بیشتر (اطلاع از نحوه ثبت نام، سر فصل‌های آموزشی و ..) کلیک کنید.



وبگردی