آفتاب

قهوه عربی چیست و چگونه تهیه می شود؟



قهوه عربی یک قهوه بی‌ نظیر، با عطر و طعم خاص است که در جمع‌ های خانوادگی و مراسم‌ های مختلف سرو می‌شود. قهوه عربی در ابزار دله عربی سرو می شود و حین آماده سازی، می توان به آن هل یا زعفران اضافه کرد.

قهوه عربی چیست و چگونه تهیه می شود؟

قهوه عربی یک قهوه بی‌ نظیر، با عطر و طعم خاص است که در جمع‌ های خانوادگی و مراسم‌ های مختلف سرو می‌شود. قهوه عربی در ابزار دله عربی سرو می شود و حین آماده سازی، می توان به آن هل یا زعفران اضافه کرد.

قهوه به عنوان یکی از محبوب ترین نوشیدنی‌ های گرم در سراسر جهان شناخته می‌ شود و در نقاط مختلف جهان، باتوجه به فرهنگ و آداب و رسوم مردم، روش های دم آوری مختلفی نیز به کار می رود. یکی از انواع روش های دم آوری قهوه که در کشورهای عرب زبان و البته در میان هموطنان عرب زبان‌مان، رایج است، قهوه عربی است. قدمت این نوع قهوه در شبه جزیره عربستان به دهه‌ها پیش برمی‌ گردد. دم آوری قهوه عربی به این صورت است که در یک قهوه جوش به نام دله تهیه می شود.

معرفی قهوه عربی

قهوه عربی به عنوان یک نوشیدنی محبوب و پرطرفدار در میان اعراب، به خصوص در مجالس، مهمانی‌ ها و مراسمات مختلف می‌ باشد. ابزار دم آوری و چگونگی تهیه قهوه عربی در واقع متمایز کننده این نوع قهوه با سایر انواع قهوه‌ ها می‌ باشد. دله یک قهوه جوش سنتی است که با طراحی منحصر به فردی که دارد موجب قلیان یک دست ترکیب آب و قهوه شده و در طعم و مزه نهایی قهوه عربی بسیار تاثیرگذار است.

قهوه عربی

چگونگی تهیه قهوه عربی

برای خرید قهوه عربی شما می‌ توانید آن را به صورت دانه‌ های برشته شده و یا آسیاب شده تهیه نمایید. برای افرادی که در منزل آسیاب دارند با خرید دانه های قهوه می‌ تواند طعم و مزه تازه‌ تری را تجربه کنند. در مناطق عرب زبان برای تهیه قهوه عربی از یک ظرف مخصوص به نام دله استفاده می‌ کنند و ترجیحا آن را بر روی زغال می‌ گذارند. در صورت عدم دسترسی به دله، می‌ توان از قهوه جوش مسی یا جذوه نیز استفاده کرد. به طور کلی دم آوری قهوه عربی بسیار راحت است و در مدت زمان کوتاهی می توان آن را تهیه کرد. در ادامه به توضیح کامل چگونگی تهیه قهوه عربی می‌ پردازیم:

  •   مرحله اول

برای تهیه قهوه عربی می‌ توانید از پودر قهوه عربیکا یا قهوه ربوستا، براساس ذائقه خود استفاده کنید. در صورت تمایل می توان چند عدد هل را له کرده و به قهوه عربی اضافه کنید.

  •   مرحله دوم

برای تهیه قهوه عربی برای سه نفر کافی است سه فنجان آب را داخل دله بریزید. سپس با دمای متوسط آب را به جوش برسانید. در نهایت پس از خنک شدن آب به ازای هر یک نفر یک قاشق غذاخوری از قهوه را به آب خنک شده اضافه کرده و بدون هم زدن آن را روی شعله قرار دهید.

  •   مرحله سوم

بر روی حرارت ملایم آب و قهوه شروع به کف کردن کرده که در این مرحله باید دله را از روی حرارت بردارید. این کار را چند بار انجام دهید تا زمانی که دیگر فرایند کف کردن مشاهده نشود.

  •   مرحله چهارم

۲۰ دقیقه قهوه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید. در این مرحله می‌ توانید زنجبیل، زعفران، میخک و یا هل را به قهوه اضافه کنید. در نهایت ۵ دقیقه صبر کنید تا این مواد افزودنی، به خوبی دم کشیده و قهوه‌ های حل نشده در ته ظرف قرار گیرند.

  •   مرحله پنجم

بهتر است برای ریختن قهوه‌ عربی از صافی استفاده کنید. برای سرو قهوه عربی می‌ توانید در کنار آن از خرما، انجیر یا شیرینی استفاده کنید.

روش تهیه قهوه عربی

معرفی خواص و ویژگی های قهوه‌ عربی

سرو قهوه عربی بیشتر در خاورمیانه انجام می‌ شود. خواص شگفت انگیز و منحصر به فرد این نوع قهوه نیز منجر شده که محبوبیت بسیار زیادی را در میان مردم این کشور پیدا کند. این نوع قهوه علاوه بر طعم و مزه منحصر به فرد، دارای خواص و فواید بسیار زیادی نیز برای سلامتی می‌ باشد.

به یاد داشته باشید که برای دست یافتن به این خواص بهتر است قهوه تازه را تهیه نمایید. فروشگاه قهوه دلکینی به عنوان یکی از کارخانه‌ های برشته کاری قهوه می‌ تواند به صورت مستقیم تمامی نیازهای افراد علاقمند به انواع قهوه را در سراسر کشور تامین نماید. پس از کسب اطلاعاتی درباره چگونگی تهیه قهوه عربی، بهتر است در ادامه به معرفی برخی خواص آن بپردازیم:

  •   رفع خستگی و انرژی زایی

وجود برخی مواد مغذی مفید و سالم در قهوه عربی موجب می‌ شود که افراد بتوانند برای شروع یک روز پر انرژی از آن استفاده کنند. میزان انرژی بالا و از بین بردن خستگی بدن موجب شده تا افراد با انرژی بیشتری بتوانند فعالیت‌ های روزانه خود را انجام دهند.

  •   کمک به سیستم گوارش بدن

مصرف قهوه عربی می‌ تواند با کمک به سیستم گوارشی به هضم غذاها کمک کند. قهوه عربی با بالا بردن متابولیسم بدن مشکلات هضم غذا را کاهش داده و مانع از ایجاد برخی مشکلات گوارشی مانند یبوست شود.

  •   کاهش اضطراب

با توجه به مسائل و مشکلات زندگی‌ های امروزی و استرس‌های ناشی از کار، درس و فعالیت‌ های روزانه، قهوه عربی می‌ تواند به ایجاد آرامش افراد کمک کند. این قهوه علاوه بر کاهش استرس و اضطراب، می‌ تواند به افزایش تمرکز و بهبود روحیه افراد به طور موثری کمک کند. از طرفی به ترشح مواد نشاط آور در مغز مانند سروتونین و اکسی توسین کمک می‌ کند که باعث از بین رفتن اضطراب و استرس خواهد شد.

  •   حفظ سلامت پوست

با توجه به وجود مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان در قهوه عربی، به طور موثری در درمان ‌های پوستی، خشکی و عفونت‌ های پوست تاثیر گذار است. از طرف دیگر مصرف این نوع قهوه موجب رطوبت و تغذیه رسانی به پوست شده و درخشندگی و شادابی پوست را به دنبال دارد. جالب است بدانید از این نوع قهوه به عنوان یک چربی سوز برای کاهش وزن و تناسب اندام نیز استفاده می‌ کنند.

قهوه عربی در مجالس

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و کاملی درباره چگونگی تهیه قهوه عربی در اختیار شما قرار دهیم. برای تجربه نوشیدن یک فنجان قهوه مرغوب و باکیفیت برخورداری از خواص بی‌ نظیر آن بهتر است به دنبال فروشگاه‌ های معتبر برای خرید آن باشید. فروشگاه قهوه دلکینی ارائه دهنده انواع دانه‌ ها و پودر قهوه یک گزینه عالی برای شما می‌ باشد.

در میان مردم عرب زبان قهوه عربی یک قهوه بی‌ نظیر، با عطر و طعم خاص است که در جمع‌ های خانوادگی و مراسم‌ های مختلف سرو می‌شود. تهیه قهوه عربی با استفاده از ظرف مخصوصی به نام دله است که طرز تهیه آن بسیار راحت و آسان می‌ باشد. برای تهیه قهوه عربی بهتر است دانه‌ های آن را تهیه کرده و در زمان مصرف آنها را با استفاده از دستگاه مخصوص آسیاب کنید. برای تهیه این نوع قهوه از برخی افزودنی‌ های خاص مانند هل و زعفران نیز استفاده می‌ شود. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.


گالری تصاویر


وبگردی