آفتاب

معرفی ابزارهای چاپی برای بهتر دیده شدن کسب و کار شما



کدام ابزارها به دیده شدن بهتر کسب و کار ما کمک می کنند؟ اگر در تنگنای اقتصادی هستید و قصد دارید از تبلیغات چاپی استفاده کنید شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنیم

تبلیغات و ابزارهای برندینگ بسیار متنوع هستند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسب‌وکارها این است که با صرف کم‌ترین هزینه برای تبلیغات، بیشترین بازدهی را به‌دست آورند. برای رسیدن به بهترین نتیجه از تبلیغات باید بررسی کنید که مخاطبان شما بیشتر در چه فضاهایی حضور دارند و بر اساس حضور آن‌ها، برای تبلیغات برنامه بچینید. استفاده از ابزارهای چاپی یکی از بهترین روش‌های تبلیغات میدانی برای برندهایی است که مخاطبانشان در دنیای واقعی فعالیت بیشتری دارند. ما در رسانه آفتاب آنلاین انواع روش‌های تبلیغات چاپی مثل چاپ ساک دستی، استند پاپ آپ و کاتالوگ را مورد بررسی قرار داده‌ایم. این گزارش راهنمایی برای استفاده از این متدها در تبلیغات و برندینگ کسب و کار شماست. در ابتدای گزارش توضیح می‌دهیم که چطور بهترین ابزارهای چاپی برای رسیدن به هدف مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس بهترین چاپخانه‌های کشور برای سفارش تبلیغات چاپی را معرفی می‌کنیم.

 ابزارهای چاپی

چطور متوجه شویم کدام ابزارهای چاپی برای ما کاربردی‌تر هستند؟

تبلیغات زمانی بازدهی خوبی دارند که برای مخاطب جذاب باشند، در ذهن او نیاز ایجاد کنند و همزمان به نیازش پاسخ بدهند. پیش از هرچیز باید مشخص کنید مخاطبان و مشتریان احتمالی شما در چه فضاهایی بیشتر حضور دارند. به‌عنوان مثال مخاطبان برندهای مواد غذایی، عموم مردم هستند. پس برندهای مواد غذایی می‌توانند از تبلیغات میدانی مانند پوستر و بنر استفاده کنند یا کاتالوگ و بروشورهایشان را از طریق سوپرمارکت‌ها به دست مصرف‌کننده‌ها برسانند. برندهایی که محصولات تخصصی‌تری تولید می‌کنند، باید با دقت بالاتری به دنبال فضای حضوری مخاطبانشان باشند. به‌عنوان مثال یک مجموعه تولیدکننده لوازم باغبانی و کشاورزی، مخاطبان محدودی دارد و باید در فضاهایی مثل بازارهای گل‌وگیاه تبلیغات میدانی داشته باشد.

بعد از اینکه محل درست برای تبلیغات را پیدا کردید، باید هدف از تبلیغ را مشخص کنید. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید درباره محصول جدیدتان به مشتریان اطلاع‌رسانی کنید، چاپ استند پاپ آپ و قرار دادن آن در محل رفت‌وآمد مشتریان احتمالی روش مناسبی است؛ اما اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره محصولات مختلف به مشتریان ارائه کنید، باید به سراغ چاپ کاتالوگ یا بروشور بروید.

ابزارهای چاپی تبلیغات و برندسازی به شما کمک می‌کنند در فضاهای مختلف برندتان را در معرض دید مشتریان قرار دهید. بنابراین می‌توان گفت این ابزارها حتی در فضای داخلی کسب‌وکار شما هم کاربردی هستند. به‌عنوان مثال می‌توانید در دفتر کارتان، از استند، جای کاغذ یادداشت، خودکار و ماگی استفاده کنید که برندتان روی آن چاپ شده است. همچنین می‌توانید تمام نامه‌نگاری‌ها و یادداشت‌هایتان را روی کاغذهای سربرگ‌دار ست اداری انجام دهید. با همین ترفندهای کوچک، رنگ و برند و لوگوی کسب‌وکار شما در ذهن مخاطبان مختلف ماندگار می‌شود.

دریافت راهنمایی از متخصصان

اگر برای اولین بار است که به سراغ تبلیغات چاپی می‌روید، طبیعی است که ندانید کدام ابزارها به کارتان می‌آید. در این موقعیت باید از افراد باتجربه مشاوره بگیرید. به‌عنوان مثال آقای اعلایی، مدیر پرتو تولید سپاهان، مجموعه فرتاک را برای چاپ تبلیغات مورد نیازشان انتخاب کردند. ایشان در ابتدا برای چاپ استند پاپ آپ به مجموعه فرتاک مراجعه کردند و هدفشان این بود که از این نوع استند در نمایشگاه پیش رو استفاده کنند. چاپخانه فرتاک هم در زمینه چاپ تبلیغات و محصولات نمایشگاهی خدمات متنوعی ارائه می‌دهد و هم مشتریان را مطابق با نیازشان راهنمایی می‌کند. در نهایت آقای اعلایی ست کاملی از محصولات مورد نیاز برای نمایشگاه از جمله چاپ ساک دستی را نیز سفارش دادند و غرفه خود را به یکی از پربازدیدترین غرفه‌های نمایشگاه تبدیل کردند.

چرا استفاده از پکیج ابزارهای چاپی تأثیر بیشتری نسبت به محصولات تکی دارد؟

به قول معروف:

یک دست صدا ندارد! اولین دلیل اهمیت استفاده از پکیج این است که هرکدام از ابزارهای چاپی، هدف متفاوتی را دنبال می‌کنند.

بعضی از آن‌ها مثل استند و پوستر، فقط برای معرفی کوتاه یک رویداد یا یک محصول هستند. بعضی از ابزارها مانند کارت ویزیت، برای نشان دادن راه‌های ارتباط با کسب‌وکار شما کاربرد دارند. بعضی دیگر از ابزارها مانند کاتالوگ نیز برای توضیحات کامل‌تر درباره محصولات و ارائه مشخصات دقیق هر محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس با داشتن یک پکیج کامل از ابزارهای تبلیغات چاپی مختلف، می‌توانید به تمام این اهداف برسید.

دومین دلیل اهمیت استفاده از پکیج، «تکرار» است. اگر فقط یکی از ابزارهای چاپی را انتخاب کنید، مشتری یک بار آن را می‌بیند یا از آن استفاده می‌کند و دیگر کاری با برندتان نخواهد داشت. در مقابل، اگر چند تبلیغ مختلف به او ارائه دهید، برای مدتی ذهن مخاطب را به شکلی مفید و موثر درگیر می‌کنید و در تمام این مدت نیز برند و محصولاتتان را در مقابل دید او قرار داده‌اید.

استفاده از پکیج ابزارهای چاپی به‌خصوص زمانی که ارتباط مستقیم با مشتریان دارید، اهمیت دارد. به‌عنوان مثال اگر نمایشگاه برگزار می‌کنید یا مشتریان احتمالی خود را به یک رویداد دعوت کرده‌اید، لازم است که یک پکیج از ابزارهای مختلف را در یک ساک دستی قرار دهید و به‌ آن‌ها ارائه کنید. همچنین اگر یک گیفت یا یادگاری کوچک هم به همراه تبلیغات ارائه‌شده به مشتریان اهدا کنید، تأثیر پکیج ارائه‌شده را دوچندان می‌کنید. این گیفت می‌تواند یک گلدان کاکتوس کوچک، یک خودکار یا دفترچه یادداشت باشد.

 استفاده از پکیج ابزارهای چاپی

نکات مهم برای استفاده از ابزارهای چاپی در برندینگ

برای استفاده از ابزارهای چاپی در برندینگ و تبلیغات به نکات زیر توجه داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید تا تأثیر مطلوبی از تبلیغات خود به‌دست آورید. این نکات عبارتند از:

  • پیش از شروع تبلیغات چاپی روی هویت بصری برند و لحن برند خود کار کنید تا همه تبلیغاتتان با عناصر بصری و لحن یکسان طراحی شوند. 

  • به کیفیت بیشتر از قیمت اهمیت بدهید. تبلیغات کم‌تر با کیفیت بیشتر معمولا تأثیر بهتری نسبت به تبلیغات بیشتر با کیفیت پایین دارند.

  • بهتر است طراحی و تولید محتوا برای ابزارهای تبلیغاتی را به افراد حرفه‌ای بسپارید، اما خودتان هم بر روند کارشان نظارت داشته باشید، به‌خصوص اگر محصول یا خدمات تخصصی ارائه می‌دهید و می‌خواهید اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات در تبلیغات چاپ کنید.

  • یک چاپخانه حرفه‌ای انتخاب کنید و نمونه کارهای قبلی آن را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید تبلیغات طراحی‌شده با بهترین کیفیت چاپ می‌شوند.

  • سعی کنید در کنار تبلیغ، ارزش افزوده‌ای هم به مخاطبتان بدهید. مثلا در پکیج تبلیغاتی خود یک کارت قرار دهید که مشتری با ارائه آن به نماینده‌های فروش شما بتواند تخفیف بگیرد.

استفاده از ابزارهای چاپی در برندینگ

بهترین چاپخانه برای سفارش تبلیغات چاپی

در ایران چاپخانه‌های مختلف در زمینه چاپ ابزارهای تبلیغاتی فعالیت دارند. چاپخانه‌های معتبری چون چاپ فرتاک، متین و چاپ آقا مجموعه‌های معتبری هستند که خدماتی با کیفیت بالا ارائه می‌دهند و به‌خوبی می‌توانند نیاز مشتریانشان را برآورده کنند.

برای انتخاب یک چاپخانه معتبر ابتدا باید بررسی کنید که محصولات مورد نیاز شما را چاپ می‌کند یا خیر. اگر بخواهید هر بخش از سفارش خود را در یک چاپخانه ثبت کنید، پیگیری برایتان دشوار می‌شود و باید زمان زیادی برای هماهنگی بین چاپخانه‌های مختلف صرف کنید؛ اما اگر همه محصولات را به یک مجموعه سفارش داده باشید، انتظارات و نکات مورد نظرتان را یک‌بار مطرح می‌کنید. از طرف دیگر، چاپخانه نیز به هماهنگی بین آیتم‌های مختلف توجه می‌کند و در نهایت یک ست جذاب و چشم‌گیر به شما ارائه می‌دهد.

بعد از اطمینان از اینکه چاپخانه محصولات مورد نظرتان را ارائه می‌دهد، باید به سراغ بررسی کیفیت کار مجموعه مورد نظر بروید. پیش از ثبت سفارش، نمونه کارهای قبلی چاپخانه را ببینید تا از کیفیت کار آن مطمئن شوید. چاپخانه‌های حرفه‌ای و معتبر معمولا نمونه‌کارهای بسیاری در زمینه‌های مختلف دارند و آن‌ها را برایتان ارسال می‌کنند.

اکنون نوبت به طراحی محصولات چاپی مورد نیاز می‌رسد. به یاد داشته باشید طراح این محصولات باید تجربه طراحی ابزارهای چاپی را داشته باشد؛ زیرا اصول طراحی برای چاپ با طراحی دیجیتال فرق می‌کند. وقتی طرحی با استانداردهای طراحی دیجیتال باشد و وارد چاپ شود، ممکن است نتیجه نهایی با آنچه در مانیتور دیده شده، تفاوت داشته باشد و رضایت مشتری را جلب نکند. آقای اعلایی که پیش‌تر گفتیم تجربه کار با مجموعه فرتاک را داشتند، طراحی سفارشات خود را نیز به گرافیست‌های حرفه‌ای فرتاک سپردند. این مجموعه با گرافیست‌های باتجربه در زمینه طراحی محصولات چاپی همکاری می‌کند. گرافیست‌ها ایده‌ها و انتظارات مشتریان را به طرح‌های گرافیکی جذاب تبدیل می‌کنند و در نهایت به چاپخانه تحویل می‌دهند.

گالری تصاویر


وبگردی