آفتاب

کفسابی را دست کم نگیرید!! / سابینو



سنگ‌های تراورتن از لحاظ رنگبندی متنوع هستند این سنگ‌ها در رنگهای سفید، قرمز، شکلاتی، کرم، لیمویی، سیلور، زرد در طبیعت خود نمایی میکند و همچنین این سنگ‌ها از لحاظ فضای استفاده هیچ محدودیتی ندارند و میتوان در تمامی فضاهای بیرونی ساختمان و داخل ساختمانی از این سنگ استفاده کرد.

معرفی سنگ تراورتن

این نوع سنگ یکی از دسته‌های سنگ تزیینی به حساب می آید این سنگ از بجا ماندن رسوبات چشمه‌های آب گرم وآب‌های معدنی غارها و یا از رسوبات کف دریاها تشکیل میشود. وزن هر متر مکعب این سنگ حدودا 2500کیلوگرم میباشد، این سنگ در مقابل تغییرات آب وهوایی مانند برف و باران بسیار مقاوم است.

سنگ‌های تراورتن از لحاظ رنگبندی متنوع هستند این سنگ‌ها در رنگهای سفید، قرمز، شکلاتی، کرم، لیمویی، سیلور، زرد در طبیعت خود نمایی میکند و همچنین این سنگ‌ها از لحاظ فضای استفاده هیچ محدودیتی ندارند و میتوان در تمامی فضاهای  بیرونی ساختمان و داخل ساختمانی از این سنگ استفاده کرد.

 کفسابی چیست

کاربرد سنگ تراورتن:

در سالیان اخیر سرانه تولید این نوع سنگ‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است در سالیان قبل این سنگ به خاطر سطحی که داشت مورد استفاده قرار نمیگرفت ولی با آمد موادی مانند رزین  به کار کفسابی ورق برگشت و سنگ تراورتن مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت و همچنین زیبایی خاص که این سنگ  دارد باعث افزایش قیمت سنگ تروارتن شد.

سنگ تراورتن بیشتر برای سنگ‌های بیرونی استفاده میشود که ضخامت آن 1 اینچ میباشد و در برخی موارد به 2 اینچ هم میرسد. ضخیم ترین سنگ تراورتن  برای مکان‌ها سرد است تا از آسیب پذیر بودن سنگ در چرخه ذوب و انجماد ممانت کند.

تمامی این ضخامت‌ها مناسب دیواره‌های استخر میباشند . این سنگ با داشتن بافتی خاص و لیز نبودن بیشترین کاربرد را در استخرها دارند. از این سنگ حتی میتوان در بخش ها داخلی خانه مانند راه‌پله‌ها استفاده کرد. علت آن هم ساب خوری بسیار فوق العاده میباشد.

برای هر نوع سنگی کاربردهای مختلفی وجود دارد سنگهای که در نمای ساختمان استفاده میشود باید مقاومت زیادی در مقابل رطوبت ،گرمت، سرما و اشعه uv داشت باشد. برای همین بیشتر در نماها از سنگ‌های  تراورتن، سنداستون و چینی که بهترین نوع سنگ نما هستند استفاده میشود.

 

مزایای سنگ تراورتن:

  • سطح سنگ تراورتن همیشه خنک است برای همین بیشتر در مکان‌های گرم و استخرها استفاده میشود.
  • امکان ساب زنی زیاد سنگ تراورتن
  • تنوع در رنگها
  • سطح پر منفذ این سنگ از لیز خوردن جلوگیری میکند.
  • این سنگ‌ها دچاره رنگ رفتگی نمیشوند.
  • سنگ تراورتن با سطحی بسیار لوکس نمای دیدنی خواهد داشت.

 

معایب سنگ تراورتن:

  1. یکی از معایب این سنگ عدم یکنواختی رنگ و طرح در سطح آن است و همچنین در برابر سرما مقاومت کمی دارد، و زمان که سنگ خیس باشد و دما به حالت انجماد باشد سنگ خرد میشود.
  2. یکی دیگر از معایب این سنگ جذب آب زیاد است این نقص هم با ورود مواد رزین به بازار و استفاده آن در پولیشکاری باعث کم شدن میزان جذب آب  به سنگ میشود و به همین دلیل سنگ  دیرتر کثیف میشود.

 کفسابی سابینو

رنگ سنگ تراورتن:

این سنگ‌ها به خاطر داشتن حفره  درسطح خود خاصیت عایق صوتی و حرارتی دارد.

سنگ تراورتن را میتوان به  دو شکل برش زد که یکی موج دار و دیگری بدون موج است.

از بین انواع مختلف این  سنگها ،سنگهای سفید که دارای رگه های رنگی هستند از کیفیت بهتری برخوردار هستند.

ظاهر خاص و زیبای سنگ تراورتن  بخاطر اختلاف اندازه اکسید آهن در لایه های مختلف این سنگ میباشد.

مهمترین پارامتر در قیمت گذاری سنگ تراورتن میزان رنگ آن است  هرچه رنگ سنگ روشن تر باشد قیمت سنگ بیشتر است.

 چند مورد از مهمترین معادن سنگ تراورتن در ایران شامل موارد زیر میباشد:

تراورتن دره بخاری، تراورتن حاجی آباد،تراوریتن سیلور کاشان،تراورتن آذرشهر،تراورتن ابیانه و ...

چند مورد از صادراتی ترین این سنگها:

تراورتن سیلور، تراورتن لیمویی، تراورتن ایران، تراورتن آذر شهر، تراورتن دره بخاری

تولیدات این سنگها به دو نوع اسلب و 40طول است:

سنگ اسلب:

این سنگها بیشتر برای مکان‌ها لوکس و گران قیمت استفاده میشود وهمچنین ابعاد این سنگ‌ها بزرگ یا به صورت خاص طراحی میشوند. این سنگها برای صادرات نیز فوق‌العاده هستند.

سنگ 40:

این سنگها بیشتر برای مصارف خانگی استفاده میشوند قیمت این سنگ های نسبت به سایز باهم فرق میکنند .

کفسابی سنگ تراورتن:

اگر بخواهیم روی سطح سنگ تراورتن  برای یکدست کردن و از بین بردن حفره‌ها عملیات کفسابی را انجام دهیم سنگی باقی نمیماند برای این که با هر بار لایه برداری از سطح سنگ حفره‌های دیگر نمایان میشود برای همین متخصصان کفسابی برای یکدست کردن این سنگها از روش ساب زنی استفاده میکنند در این روش با مواد رزین سطح سنگ را میپوشانند و حفره‌های سطح سنگ را پر میکنند و با ساب زنی سطح را صاف  میکنند این ماده با گذشت زمان سفت تر و هم رنگ سنگ خواهد شدو همچنین استفاده از این ماده یک ویژگی خاص دارد که آن عایق شدن در برابر رطوبت است این مواد از فراورده های صنعتی محسوب میشود که کارخانه‌ها سعی در بیشتر کردن غلظت این مواد کرده اند.

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم در روی سنگهای تراورتن حفره های وجود دارد که به سرعت جذب آلودگی میکند و سطح را کثیف میکند برای همین باید این حفره‌ها را از بین برد ما برای این کار پیشنهاد میکنیم از روش کفسابی با رزین یا بتونه به صورت ایتالیایی استفاده کنید. در کفسابی تراورتن به روش ایتالیایی در ابتدا ناهمواری ها و پستی و بلندی سنگ را از بین میبرد و بعداز آن با رزین های مخصوص خود سنگ و بتونه سطح سنگ تراورتن پوشانده میشود. بعداز خشک شدن رزین یا بتونه بروی سنگ شروع به پرداخت زدن سطح سنگ  میکنیم و با لقمه‌های الماسی و پدها مخصوص کفسابی را انجام میدهیم تا سنگ تراورتن بحالت براق و درخشان برسد.

در ضمن برای قیمت گذاری کفسابی تراورتن باید به صورت حضوری بررسی شود برای اینکه این که قیمت کفسابی به عوامل زیادی بستگی دارد که هر کدام تاثیر محسوسی در قیمت دهی کفسابی دارند.

برای انجام تمامی این موارد نیازمند یک کفساب خوب هستید پس دقت کنید که کفسابی محل مورد نظر خود را به چه گروه یا شرکتی میسپارید ما به شما دوستان عزیز گروه سابینو را پیشنهاد میکنیم این گروه با چندین سال سابقه در زمینه کفسابی و سنگ سابی ،کفشویی و نماشویی تمام وقت منتظر خدمت رسانی به مشتریان خود میباشد این گروه با ارائه خدمات مطلوب به مشتریان توانسته نظر مثبت آنها را جلب کند همچنین با استفاده از بهترین وسایل و بروز ترین دستگاه‌ها توانسته گام بلندی در جهت موفقیت در این حوزه بر دارد برای اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارهای  این گروه میتوانید با ورود به صفحه تماس با ما با مشاوران این شرکت به صورت مستقیم و تلفنی صحبت کنید.

گالری تصاویر


وبگردی