آفتاب

سفر به دنیایی از زیبایی های طبیعت و کشف جاذبه های دیدنی جدید



اگر در ذهنتان به این موضوع فکر کرده‌اید و همیشه دوست داشتید تا خودتان را مهمان یک منطقه ییلاقی سرسبز و نزدیک به محل زندگیتان کنید، ما به شما کردان را پیشنهاد می‌کنیم!

تا به حال به سرتان زده است که در یکی از روزهای عادی وسط هفته، بیخیال کار و دغدغه‌های معمولی زندگی شوید و به طبیعتی کوچک، خلوت و سرسبز پناه ببرید؟ درست است که اغلب ما در چنین مواقعی به فکر رزرو اقامتگاه یا ویلا در شمال می‌افتیم، اما مقصد امروز ما فاصله چندانی با پایتخت ندارد و برای رسیدن به آن لازم نیست تا ساعت‌های طولانی در جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی رانندگی کنید!
پس اگر در ذهنتان به این موضوع فکر کرده‌اید و همیشه دوست داشتید تا خودتان را مهمان یک منطقه ییلاقی سرسبز و نزدیک به محل زندگیتان کنید، ما به شما کردان را پیشنهاد می‌کنیم! یکی از مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران که در آن تا چشم کار می‌کند، باغ‌های میوه و درختان بی‌شمار دیده می‌شوند. روستایی که در آن نه خبری از ترافیک و خیابان‌های شلوغ است و نه دود و دم و آلودگی هوا!

دوری از هیاهوی شهر با سفر به کردان

کردان یکی از قدیمی‌ترین روستاهای استان البرز است که با تهران چیزی حدود ۶۵ کیلومتر فاصله دارد. این روستا به دلیل قرار گرفتن در منطقه خاص جغرافیایی، از آب و هوای معتدل و ملایمی برخوردار است. یعنی در تابستان‌ها چندان گرم و اذیت کننده نیست و در زمستان‌ها هم آنقدر که باید، با برف و یخ و سرما احاطه نمی‌شود. در حقیقت آب و هوای مطبوع کردان باعث شده است تا بسیاری از ساکنان شهرهای اطراف و حتی پایتخت نشینان، برای فرار از گرمای شهر و آلودگی‌هایش، حتی برای یک روز هم که شده خودشان را مهمان این روستا کنند.


 
در روستای کردان زمین‌های حاصلخیزی از باغ‌های زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو و توت وجود دارند که چیدن میوه‌هایشان در فصل بهار و تابستان، جذاب و خاطره انگیز است. یکی از دلایل سرسبزی و حاصلخیزی این زمین‌ها هم به دلیل رودخانه ارتفاعات کهار است که از شمال شرق روستا جاری می‌شود و زمین‌های کردان را سیراب می‌کند. مردم خونگرم و مهمان‌نواز این روستا اغلب به کشاورزی، مرغداری، بافندگی، ریسندگی و کار در کارخانه‌های اطراف کرج مشغولند.


 
گرچه این روستا در سال‌های گذشته به عنوان روستایی حاشیه‌ای شناخته می‌شده است، اما طبیعت بکر آن باعث شده تا امروز بسیاری از اقشار مرفه پایتخت و کرج با سرمایه‌گذاری و خرید ویلا کردان، به رونق این منطقه کمک نمایند. بد نیست که بدانید بخش عظیمی از مردم این روستا در کنار دیگر فعالیت‌های خود از طریق اجاره ویلا در کردان امرار معاش می‌کنند.
بسیاری از افراد، کردان را تنها به دلیل باغ‌ها، تالارهای عروسی و ویلاهای گران قیمت و جذابش می‌شناسند. در حالی که در این روستای خوش آب و هوا جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متفاوتی هم وجود دارند که سر زدن به آنها خالی از لطف نیست.

کردان، ایده‌ال برای ورزش و طبیعت گردی

همانطور که گفتیم طبیعت کردان سرسبز و حاصلخیز است و آب و هوایش هر گردشگری را وسوسه سفر به این روستا می‌کند! یکی از دلایلی که باعث شده تا این منطقه بسیار سرسبز و خوش آب و هوا باشد، رودخانه‌ای است که از شمال ‌شرق روستا به سمت جنوب ‌غربی‌اش سرازیر می‌‎شود و در مسیر خود زمین‌های کشاورزی، باغ‌های میوه و درختان را سیراب می‌کند.
 اگر از جمله افرادی هستید که به نشستن در کنار رودخانه و شنیدن صدای جریان آب علاقه دارید، رودخانه کردان همان چیزی است که دنبالش هستید! طبیعت اطراف این رود هم آنقدر زیبا و دیدنی است که به شما قول می‌دهیم تماشای آن، آرامشی ناب را مهمانتان خواهد کرد.
البته این تمام چیزی نیست که می‌توانید از گشت و گذار در کردان بدست آورید! در کردان یک مجموعه جذاب و بی‌نظیر هم برای ورزش دوستان وجود دارد که آن را با نام «دهکده ورزشی چهارباغ» معرفی می‌کنند. این دهکده ورزشی به امکاناتی مانند زمین‌های فوتبال، والیبال، شنا، تنیس، بدنسازی، سوارکاری و پیکل بال مجهز است و انتخابی مناسب برای تفریح در کنار خانواده یا در جمع‌های بزرگ به حساب می‌آید.

رشت و طبیعت بی نظیر آن در بهار
از هرچه بگذریم، سخن گیلان و رشت از همه چیز خوش‌تر است! مخصوصا گشت و گذار در طبیعت بی‌نظیرش که هنگام بهار جلوه دیگری دارد.
اینبار اما قصد داریم تا یکی از متفاوت‌ترین دیدنی‌های اطراف این شهر را به شما معرفی کنیم. دریاچه‌ای نسبتا ناشناخته که سر زدن به آن چیزی شبیه به یک ماجراجویی جذاب خواهد بود. دریاچه سقالکسار که به دلیل طبیعت منحصر به فردش، به یکی از محبوب‌ترین لوکشین‌ها برای فیلمبرداری کارگردان‌های معروف کشور تبدیل شده است. آرامش و سکوت جاری در این طبیعت از دیگر دلایلی است که هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند.
به دلیل آب زلال و تمیزی محیط اطراف، این دریاچه را پاک‌ترین دریاچه گیلان معرفی می‌کنند. دریاچه‌ سقالکسار در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته و امکان شنا و ماهیگیری در آن ممنوع است! البته که می‌توان بر سطح دریاچه قایق سواری کرد و یا در اطرافش با پیاده‌روی، عکاسی و کمپینگ چند ساعتی را با اوقاتی خوش سپری نمود.


 
در حوالی روستای سقالکسار امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، چایخانه‌های سیار و کافه رستوران با غذاهای محدود نیز وجود دارند که خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهند. با این حال به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با اجاره سوئیت در رشت یک اقامتگاه مناسب برای خودتان رزرو کنید و بعد از آن راهی گشت و گذار در این دریاچه شوید. شما همچنین می‌توانید در نواحی ساحلی شهر به سراغ رزرو ویلا رشت بروید و بهترین گزینه را با توجه به تعداد جمعیت و سلیقه‌ خود انتخاب کنید.


گالری تصاویر


وبگردی