آفتاب

مشکلات رایج لباسشویی و یخچال و راهکارهای رفع آنها



برندهای سامسونگ و ال جی در زمینه لوازم خانگی در بازار ایران جز محبوب ترین و معتبرترین برندها می باشند. هر دو برند به دلیل تاریخچه طولانی در زمینه لوازم خانگی در بین مردم شناخته شده می باشند.

اما حقیقت این است که همه محصولات هر دوی این برندها، هرچند کیفیت بالایی دارند، دارای نقاط ضعف هم می باشند که در آینده ممکن است دچار مشکلاتی شوند. در بیشتر مواقع تمرکز اصلی مصرف‌کنندگان بر مزایای محصولات این برندها است و معایب آنها معمولاً  کمتر مورد بررسی قرار می گیرد.

اگر شما نیز به دنبال خرید یک ماشین لباسشویی و یخچال از برند ال جی یا سامسونگ هستید، بهتر است با مشکلات رایج لباسشویی و یخچال این دو برند نیز آشنا شوید. با در نظر گرفتن یخچال و لباسشویی سامسونگ و ال جی، می‌توانید تصمیم خود را با اطلاعات کامل‌تری بگیرید و در صورت وقوع هر گونه مشکل با تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ و ال جی تماس بگیرید.

بررسی مشکلات رایج لباسشویی سامسونگ و ال جی

مشکلات رایج لباسشویی سامسونگ و ال جی

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ و ال جی

خرابی فیلتر برق، کابل، پریز برق، فیوزها، بردهای کنترل لباسشویی، سوئیچ درب و همچنین موتور ماشین لباسشویی دلایلی هستند که می توانند موجب روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ و ال جی شوند. برای رفع مشکل روشن نشدن لباسشویی سامسونگ و ال جی ، ابتدا دلایل مختلفی را بررسی کنید. در مرحله اول مطمئن شوید که دستگاه به درستی به منبع برق متصل شده باشد و فیوزها در وضعیت عادی باشند. در صورتی که فیوزی سوخته باشد، حتما آن را تعویض کنید. سپس کابل‌ها و پریز برق را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ خرابی یا قطعی در آن‌ها وجود ندارد. همچنین، سوئیچ درب لباسشویی را بررسی کنید و مطمئن شوید که درب به درستی بسته شده و سوئیچ به درستی عمل می‌کند.

اگر با انجام این مراحل لباسشویی شما همچنان روشن نمی شود، بردهای کنترل را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ اتصالاتی وجود ندارد و در صورت نیاز، آن‌ها را تعویض کنید. همچنین، فیلتر برق ماشین لباسشویی در هر دو برند را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که نسبت به تمیز کردن و تعویض آن به موقع اقدام شده است. در صورت عدم رفع مشکل تا این مرحله، ممکن است مشکل در موتور باشد، که بهترین راه حل آن این است که به تعمیرکاران ماهر و متخصص تعمیر لباسشویی سامسونگ و ال جی مراجعه کنید. تمام خدمات این مرکز به صورت 24 ساعته همراه با گارانتی معتبر می باشد. اگر دستگاه شما از برند سامسونگ می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تکنسین های مجرب تعمیر لباسشویی سامسونگ در کرج تماس بگیرید.

صدای بیش از حد لباسشویی سامسونگ و الجی

صداهایی که در زمان خشک کردن لباس ها توسط دستگاه می‌شنوید، ممکن است یکی از مسائلی باشند که بسیاری از کاربران با آن مواجه می‌شوند. این صداها معمولاً دلایلی مختلفی دارند از جمله:

تراز نبودن لباسشویی:

تراز نبودن لباسشویی ال جی و سامسونگ می تواند باعث ایجاد صداهای ناخوشایندی شود. برای رفع این مشکل، بررسی کنید که ماشین لباسشویی به درستی روی سطح تراز قرار دارد.

حجم زیاد لباس‌ها:

زمانی که حجم لباس‌ها در داخل خشک کن بیش از حد باشد، ممکن است صداهای بیشتری ایجاد شود. سعی کنید حجم مناسبی از لباس‌ها را در هر دوره خشک کن بگذارید.

گیر  کردن شی در داخل لباسشویی:

گیر کردن هر شی ممکن است باعث صدا و تکان خوردن لباسشویی شود.

خرابی بلبرینگ:

اگر بلبرینگ‌های داخل خشک کن خراب شده باشند، ممکن است صداهای غیرمعمولی تولید کنند. در این صورت، تعمیر و تعویض بلبرینگ‌ها لازم است.

پارگی تسمه:

تسمه‌هایی که برای چرخاندن دستگاه خشک کن استفاده می‌شوند، اگر خرابی داشته باشند، ممکن است دلیل این مشکل باشد که در صورت پارگی تسمه، باید آن را تعویض کنید.

نشت آب از ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ

نشت آب از ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ، به عنوان یکی از مشکلات رایج می باشد. برای بررسی و تشخیص نشت آب در لباسشویی سامسونگ و ال جی، بهترین روش این است که دستگاه را روشن کنید و یک چرخه شستشو را اجرا کنید. سپس با دقت به بخش‌های پشتی و زیر دستگاه، اطراف درب و محفظه جاپودری توجه کنید. ممکن است در ابتدا ناحیه نشت آب به راحتی قابل تشخیص نباشد.

اگر پس از مدتی دوباره آب بر روی زمین جاری شد، باید اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهید. علل اصلی آبریزی در ماشین لباسشویی در اکثر برندها ممکن است شامل خراب شدن شیلنگ‌ها، دریچه ورودی آب، عدم عملکرد صحیح پمپ ماشین لباسشویی، عدم تراز بودن و نشت مخزن، خرابی لاستیک محافظ درب، تجمع رسوب در محفظه جاپودری لباسشویی و خرابی سوئیچ‌های فشار باشند. اگر برند لباسشویی شما ال جی می باشد ما به شما مرکز تعمیرات لباسشویی ال جی در کرج را پیشنهاد می دهیم.

رایج ترین ایرادات یخچال سامسونگ و نحوه تعمیر آن 

تعمیر یخچال سامسونگ در کرج

خنک نکردن یخچال سامسونگ 

خنک نکردن یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ می‌توانند دلایل زیادی داشته باشند که در ادامه برخی از آنها را توضیح خواهیم داد:

خرابی موتور یخچال سامسونگ:

اگر موتور یخچال سامسونگ به درستی کار نکند، ممکن است باعث عدم تولید سرما و خنک نشدن مواد غذایی داخل یخچال شود. در اینصورت می توانید برای تعمیر و تعویض موتور یخچال از تکنسین های تعمیر یخچال سامسونگ در کرج درخواست کمک کنید.

خرابی فن‌های یخچال:

فن‌های موجود در داخل یخچال به منظور توزیع هوای سرد و تنظیم دما هستند. اگر  یکی از فن ها خراب شوند باعث سرد نکردن یخچال سامسونگ می شود.

سنسور دما:

سنسورهای دما در یخچال سامسونگ برای اندازه‌گیری دما و تنظیم آن استفاده می‌شوند. اگر یک سنسور دچار خرابی شود و اطلاعات نادرستی به سیستم کنترل ارسال کند، این ممکن است باعث نامطلوب شدن دمای یخچال شود.

کمبود گاز:

سیستم یخچال فریزر نیاز به میزان مناسبی گاز مبرد دارد تا دما را کنترل کند. کمبود گاز می‌تواند باعث عدم سرما داشتن یخچال شود.

رفع مشکل برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ

 برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ یک مشکل رایج است که معمولاً به دلیل ورود هوای گرم به داخل محفظه یخچال ایجاد می‌شود. وقتی هوا با دمای بالا و رطوبت به محفظه ورود می‌یابد، در اثر مکانیسم میعان، رطوبت به صورت قطره‌های آب در می آید و به دلیل دمای پایین در محفظه فریزر، این رطوبت به شکل یخ و برفک تبدیل می‌شود. برفک زدن یخچال فریزر می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. این مشکلات می‌تواند باعث افزایش مصرف انرژی یخچال شود، زیرا یخ و برفک می‌توانند عملکرد خنک کنندگی را مختل کنند.

 برای رفع برفک‌ها و جلوگیری از تشکیل آنها، ابتدا باید یخچال را خاموش کرده و تخلیه کرد. سپس فریزر را با یک پارچه یا سفره تمیز کنید. همچنین، مطمئن باشید که درب و شیشه‌ها را به درستی ببندید. به طور کلی، برای جلوگیری از تشکیل برفک در یخچال فریزر سامسونگ، نگهداری درست و تهویه مناسب یکی از اقدامات ضروری می باشد.

روشن نشدن یخچال ساید سامسونگ

همانطور که می‌دانید، یخچال‌ها و فریزرها به طور دائمی در حال کار هستند. یخچال پس از مدتی استفاده، ممکن است مشکلاتی در کار کردن آن پیش آید. یکی از مشکلاتی که در تعمیر یخچال‌های سامسونگ پیش می‌آید، مشکلات مرتبط با روشن نشدن یخچال سامسونگ می‌باشد. به عبارت دیگر، یخچال به طور ناگهانی خاموش می‌شود و دیگر روشن نمی‌شود. در چنین شرایطی، اولین سوالی که به ذهن می‌آید، هزینه تعمیر است. آیا مشکل قابل تعمیر است یا باید به خرید یک یخچال جدید فکر کرد؟ وقتی دلیل عدم روشن شدن یخچال ساید سامسونگ خود را نمی‌دانید، با کمک از نمایندگی های معتبر می توانید این مشکل را برطرف کنید.


گالری تصاویر


وبگردی