آفتاب

راهنمای استفاده از اسپاتیفای در ایران



نحوه استفاده از Spotify در ایران چگونه این امکان وجود دارد؟ آیا استفاده از Spotify رایگان است؟

اگر به موسیقی از کشورهای مختلف علاقه دارید، باید با برنامه Spotify آشنا باشید. این سرویس پخش بی نظیر با جمع آوری کتابخانه هایی از آهنگ های مختلف از سراسر جهان، توانسته است مجموعه کاملی از آهنگ ها را در اختیار کاربران قرار دهد. محبوبیت این اپلیکیشن به حدی است که توانسته بیش از 100 میلیون مشترک از سراسر جهان جذب کند. متاسفانه با وجود محبوبیتی که Spotify در مدت زمان کوتاهی توانست به دست آورد، کاربران ایرانی نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. چگونه از Spotify در ایران آیفون استفاده کنیم؟ نحوه استفاده از Spotify در ایران چگونه این امکان وجود دارد؟ آیا استفاده از Spotify رایگان است؟
آیا برای استفاده از این برنامه باید به فیلتر شکن وصل شویم؟ برای استفاده از این سرویس پخش موسیقی، لزوماً نیازی به استفاده از فیلتر ندارید. در ادامه قصد دارم به این سوالات و سوالات مشابه پاسخ دهم پس توصیه می کنم از خواندن این مقاله دست نکشید.


 

نحوه دانلود Spotify در ایران و استفاده از آن در دستگاه های مختلف

برای دسترسی به برنامه فوق العاده Spotify از طریق وب، می توانید آدرس اینترنتی آن را جستجو کنید. البته با دانلود برنامه و نصب آن بر روی دستگاه خود می توانید راحتتر و به خوبی از آن استفاده کنید. خبر خوب این است که Spotify با تمامی سیستم عامل های کامپیوتری و گوشی های هوشمند سازگار است. به همین دلیل می توانید از این برنامه بر روی هر دستگاه و کنسول بازی نیز استفاده کنید.

چگونه یک حساب Spotify در PS4 یا PS5 ایجاد کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، Spotify با همه دستگاه ها از جمله PS4 و PS5 سازگار است. با این قابلیت می توانید در حین انجام بازی های مورد علاقه خود به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین می توانید از اسپاتیفای رایگان برای یک دوره آزمایشی یک ماهه استفاده کنید. از آن در این کنسول استفاده کنید، اما پس از این مدت باید حساب کاربری خود را به Premium تغییر دهید.
 

چگونه Spotify را برای استفاده در ایران فعال کنیم؟

برای فعال کردن آن با ما همراه باشید، من آن را گام به گام شرح خواهم داد. در نهایت، می توانید Spotify خود را راه اندازی کنید و از ویژگی ها و قابلیت های برنامه لذت ببرید
در برنامه ثبت نام کنید
برای استفاده از Spotify باید در برنامه آن ثبت نام کنید. برای این کار وارد سایت Spotify شوید و قسمت ثبت نام را جستجو کنید. برای ادامه فعال‌سازی، می‌توانید به دو روش زیر عمل کنید:
●    برای فعال سازی از طریق فیس بوک باید وارد حساب فیسبوک خود شوید، در این صورت Spotify می تواند به اطلاعات حساب فیس بوک شما دسترسی داشته باشد.
●    در این روش از شما خواسته می شود نام، ایمیل و اطلاعات مشابه را وارد کنید.
همچنین شما می توانید از خدمات سایت پرمی شاپ که شامل خرید اسپاتیفای پرمیوم و شارژ اکانت شما می شود استفاده کنید.
نحوه دانلود Spotify و استفاده از برنامه Spotify
در مرحله بعدی فعال سازی Spotify و پس از ثبت نام، دو گزینه به شما نشان داده می شود:
●    اپلیکیشن تلفن Spotify را دانلود کنید
●    نسخه دسکتاپ Spotify را دانلود کنید
دانلود و دریافت نسخه دسکتاپ برنامه نیاز به توضیح بیشتری ندارد و شما می توانید به راحتی آن را مانند هر نرم افزار دیگری انجام دهید. اما برای دانلود اپلیکیشن موبایل اسپاتیفای باید شماره موبایل خود را در کادر مربوطه وارد کنید تا لینک دانلود برای شما ارسال شود.


 

مشکلات استفاده از Spotify در ایران آیفون

به دلیل تحریم های ایران، کاربران ایرانی همواره برای استفاده از این اپلیکیشن ها با چالش ها و مشکلاتی مواجه هستند. این مشکلات به قدری شدید هستند که استفاده آسان و راحت از این برنامه عملا غیر ممکن است. کاربران ایرانی برای استفاده از این برنامه با دو مشکل اساسی مواجه هستند:
●    عدم دسترسی به Spotify در ایران
●    ایجاد حساب کاربری Spotify در ایران غیرممکن است
بنابراین، Spotify هیچ خدماتی به ایرانیان ارائه نمی دهد و ایرانیان نیز نمی توانند در این برنامه ثبت نام کنند. اگرچه درست است که این مشکلات دسترسی را کمی سخت کرده است، اما باید به این نکته اشاره کنیم که با این مشکلات، استفاده از اسپاتیفای برای ایرانیان غیرممکن نیست. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.
 

چگونه از Spotify در ایران استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانند از Spotify استفاده کنند، کاربران ایرانی باید راه هایی را برای دور زدن ممنوعیت بیابند. مشکل اصلی در این زمینه IP شماست که باید تغییر کند و متعلق به کشور دیگری است. با تغییر آی پی، اسپاتیفای دیگر شما را ایرانی نمی شناسد و می توانید بدون مشکل از خدمات آن استفاده کنید.
برای تغییر IP می توانید از نرم افزارها یا فیلترشکن های مختلف استفاده کنید.

1 تغییر DNS

استفاده از Spotify DNS می تواند راهی برای دور زدن محدودیت باشد، اما باید توجه داشته باشید که اغلب در این روش اتصال به Spotify با وقفه مواجه می شوید. پیوستن به این روش برای کاربران دشوار است و می‌تواند فرآیندی خسته‌کننده باشد.

2 نرم افزار رفع تحریم

از بهترین نرم افزارهایی که می توانید در این زمینه استفاده کنید می توانم به Teklul و Electro اشاره کنم. در واقع کارایی این نرم افزارها را می توان بین نرم افزارهای تغییر IP و DNS دانست. به این ترتیب نیازی نیست نگران سرعت اینترنت خود باشید زیرا در واقع از ترافیک اضافی استفاده نمی شود. البته تنها مشکل این نرم افزارها این است که گاهی کار می کنند و گاهی کاملاً قطع می شوند.

3 نرم افزار تبدیل IP

راحت ترین راه برای استفاده کاربران ایرانی از Spotify استفاده از نرم افزارهایی است که می توانند IP ایران را تغییر دهند. در این صورت مشکلی پیش نخواهد آمد و می توانید بدون وقفه از برنامه استفاده کنید.
بهترین راه استفاده از Spotify در ایران استفاده از آن بدون فیلتر، تغییر DNS و تغییر نرم افزار IP است. در واقع این دو روش را می توان تنها روشی دانست که می تواند گزینه ایده آلی برای کاربران ایرانی باشد.


 

کلام آخر

استفاده از Spotify در ایران دارای مشکلات و چالش هایی است که کار را دشوار می کند. البته باید بدانید که سخت است اما غیرممکن نیست. به گفته برخی افراد، مشکلات این کار میتواند بیشتر از استفاده از نرم افزارهای موسیقی باشد و ارزش صرف وقت و هزینه را ندارد.
اما در کنار این افراد افرادی هستند که به موسیقی بین المللی علاقه دارند و می خواهند این مشکلات را به نحوی حل کنند. در این مقاله سعی کردیم راه حل های مناسبی در مورد نحوه استفاده از Spotify در ایران در اختیار شما قرار دهیم.


گالری تصاویر


وبگردی