آفتاب

هویه خوب چی بخرم؟



هویه، یکی از وسایل پرمصرفی است که برای اتصال قطعات فلزی یا الکتریکی به بردها و مدارهای چاپی، استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این وسیله، باید به اتصال سیم‌ها و ذوب کردن لحیم، اشاره کرد.

هویه را همچون دریل یا دستگاه فرز، باید یکی از وسایل پرمصرف درزمینه الکتریک دانست. این دستگاه، به‌طورکلی دارای کاربردها و وظایف فراوانی است و عموماً برای لحیم‌کاری، مورداستفاده قرار می‌گیرد. هویه یا همان دستگاه لحیم، در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به هویه برقی، هویه تفنگی، انواع هویه حرفه ای برای مصارف خاص، هویه صنعتی قوی برای قطعات بزرگ و سری دستگاه لحیم کاری دستی، اشاره کرد. به‌طورکلی، بر اساس نیاز و استفاده کاربران، انواع مختلفی از هویه، تولید و ارائه‌شده است. در این مطلب، علاوه بر معرفی چند برند برتر بازار درزمینه تولید این دستگاه، به بررسی دامنه قیمت هویه نیز می‌پردازیم.

هویه چیست و چه کاربردی دارد؟


هویه، یکی از وسایل پرمصرفی است که برای اتصال قطعات فلزی یا الکتریکی به بردها و مدارهای چاپی، استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این وسیله، باید به اتصال سیم‌ها و ذوب کردن لحیم، اشاره کرد. اگر به بردها یا مدارهای قرارگرفته در برخی از دستگاه‌ها نگاه کنید، متوجه می‌شوید که پایه‌های قطعاتی همچون، IC، خازن، دیود، مقاومت و ده‌ها مورد دیگر، با استفاده از دستگاه هویه، بر روی برد، لحیم و محکم‌کاری شده‌اند. در ادامه، به بهترین برندهای تولیدکننده هویه می‌پردازیم و در بخش پایانی مطلب نیز نگاهی به قیمت هویه خواهیم داشت.

هویه رونیکس



رونیکس، یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده انواع دستگاه و ابزارآلات فنی محسوب می‌شود. این شرکت، همچنین درزمینه تولید هویه نیز فعالیت زیادی دارد و طی سال‌های اخیر، مدل‌های زیادی از هویه برقی و باتری‌خور را به شکل هویه تفنگی و ساده، روانه بازار کرده است.

اگر با دیگر محصولات این شرکت آشنا باشید، احتمالاً با یک نگاه، متوجه رنگ قرمز و سیاه بدنه هویه رونیکس خواهید شد. این دستگاه‌ها، در طیف‌های متنوعی و برای انواع مصارف عام و خاص، تولیدشده‌اند که می‌توانید متناسب با نیاز خود، یک مدل را انتخاب کنید. قیمت هویه رونیکس را می‌توان برگ برنده این شرکت دانست؛ چراکه در مقایسه با رقبای خود، بسیار مناسب است.

هویه کوئیک


برند کوئیک (Quick) نیز ازجمله تولیدکنندگان هویه، به‌ویژه هویه حرفه ای برای مصارف خاص و حساس، به شمار می‌رود. این شرکت، همچنین درزمینه تولید هویه صنعتی قوی که کاربردهای ویژه‌ای دارند نیز فعالیت بسیاری دارد. در کنار این دو گروه از محصولات، کوئیک، همچنین به تولید انواع دستگاه لحیم کاری دستی که عموماً برای مصارف ساده و عمومی هستند نیز مشغول است.

ازجمله برگ برنده‌های هویه کوئیک، باید مدل‌های صنعتی آن را دانست که با دستگاه‌هایی قدرتمند و مجهز به انواع قابلیت‌های روز دنیا، تولید می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، در سری‌های صنعتی محصولات این شرکت، دستگاه هیتر و سر مخصوص، برای مصارف مختلفی تعبیه‌شده است که می‌تواند کیفیت و کارایی مناسبی ایجاد کند. همچنین، قیمت هویه کوئیک نیز دارای تنوع بسیار عالی است.

طراحی انواع هویه

هویه، یکی از وسایل پرمصرف قدیمی است که در طول زمان، طراحی آن دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. امروزه، این دستگاه در انواع و اقسام مدل‌های مختلف و با طراحی‌های خاص و جدیدی، ارائه می‌شود. اما به‌صورت کلی، دستگاه‌های هویه، از چند فرم طراحی استفاده می‌کنند که در ادامه، آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

هویه قلمی یا ساده



هویه در ابتدایی‌ترین شکل خود، از یک طراحی ساده و معمولی به شکل قلم، برخوردار بود. این طراحی در طول زمان، دچار تغییراتی شده و دستگاه‌هایی با فرم‌های متنوعی را روانه بازار کردند. اما تمامی هویه‌ها، به‌صورت کلی از یک طرح مشترک، بهره می‌برند و عموماً قیمت هویه ساده دستی، بسیار پایین‌تر از سایر مدل‌ها است.

هویه تفنگی


یکی از تغییرات مهم و اساسی در طراحی هویه را باید تولید هویه تفنگی دانست. این مدل‌ها، برخلاف تولیدات قبلی، طراحی خاصی به شکل تفنگ دارد و با برخورداری از یک تکیه‌گاه مطمئن، دست‌گیری و همچنین، استفاده از آن‌ها، بسیار راحت‌تر از مدل‌های قدیمی است. این مدل، برای استفاده‌های حساس نیز کارایی فراوانی دارد.

هویه باتری‌خور


هویه‌ها در ابتدا، همگی برقی بوده و بااتصال سیم و جریان مستقیم برق، انرژی الکتریسیته را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کردند. بنابراین، سری هویه باتری‌خور را باید رقیب اصلی هویه برقی دانست. هویه‌های باتری‌خور، دارای یک باتری با ظرفیت مشخص هستند؛ بنابراین، استفاده از آن‌ها راحت‌تر است و برای هنگامی‌که به برق دسترسی ندارید، مناسب هستند. قیمت هویه باتری‌خور، معمولاً بیشتر از سری برقی است؛ مگر آنکه با یک مدل ساده‌تر، مواجه باشیم.

هویه حرفه ای


هویه‌های حرفه‌ای را باید رقیب مستقیم هویه‌های ساده دانست. مشخصه اصلی این سری از دستگاه‌های لحیم را باید طراحی خاص و امکانات پیچیده همچون، سر خمیده یا سرهای دوگانه دانست. این مدل از هویه، برای استفاده‌های خاص همچون، لحیم‌کاری برد موبایل یا مادربرد کامپیوتر، کارایی دارد و سطح حساسیت آن‌ها نیز بالا است. همچنین، قیمت این هویه‌ها، بسیار بیشتر از سایر مدل‌ها است.

هویه صنعتی قوی


هویه صنعتی را می‌توان هم‌ردیف هویه‌های حرفه‌ای دانست که برای استفاده‌های خاص همچون، لحیم‌کاری و نصب قطعات الکترونیکی بر روی بردهای مختلف در حجم بالا، کارایی دارند. قیمت هویه صنعتی را می‌توان گران‌ترین نمونه در نوع خود دانست که عموماً در کارخانه‌ها یا کارگاه‌های مختلف، از آن‌ها استفاده می‌شود.

سخن نهایی


همان‌طور که در این مطلب ذکر شد، هویه یا دستگاه لحیم کاری دستی، یکی از پراستفاده‌ترین وسایل و ابزارآلات درزمینه اتصال قطعات الکتریکی به بردها و مدارها محسوب می‌شود. طیف و حجم استفاده از این دستگاه، چنان زیاد است که اغلب حتی تنوع فعلی نیز برای نیازهای مختلف، کفایت نمی‌کند و هرساله، مدل‌های جدید و خاص‌تری به بازار، عرضه می‌شوند.

در کنار موارد ذکرشده، باید به فروشگاه اینترنتی ایمالز نیز اشاره‌کنیم که می‌تواند مرجعی عالی برای بررسی، انتخاب و خرید انواع هویه باشد. قیمت هویه‌ها نیز در این فروشگاه، قابل‌مقایسه است و می‌توانید محصول موردنظر خود را با بهترین قیمتی که ارائه‌شده است، خریداری نمایید.

ایمالز را باید مرکزی از تمام فروشندگان برتر بازار دانست که توانسته است یک فضای رقابتی عالی، بین آن‌ها ایجاد کند تا بهترین قیمت بازار را ارائه دهند. برای مشاهده و بررسی محصولات موردنیاز خود، کافی است ایمالز را در گوگل جست‌وجو کنید، یا به وب‌سایت emalls.ir، مراجعه فرمایید.

گالری تصاویر


وبگردی