آفتاب

قیمت تور اروپا در فصل های مختلف چگونه است



برای خرید هر محصول، خواندن نظرات کسانی که از آن محصول یا خدمت استفاده کرده‌اند، بهترین راهنما خواهد بود. ایوار به صورت آنلاین، نظر تمام مسافران تورهای اروپا را بر روی وبسایت خود قرار داده است.

به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، پس از پایان همه‌گیری کرونا و بازگشایی مجدد مرزها، درخواست برای شرکت در تور اروپا به شدت افزایش یافته است، اما هزینه تور اروپا در حال حاضر به علت نرخ بالای تبدیل ریال به یورو بالا بوده و این سفر‌ها برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست.

عوامل متعددی در انتخاب یک تور مسافرتی دخیل است، اما قیمت، همواره یکی از تاثیرگذاری‌ترین عوامل برای انتخاب تور به شمار می‌رود. با توجه به اینکه در حال حاضر (شهریور ۱۴۰۱) قیمت هر یورو نزدیک به ۳۰ هزارتومان می‌باشد و اگر میانگین قیمت تورهای تک مسیره اروپا را ۱۵۰۰ یورو در نظر بگیرید، نزدیک به ۴۵ میلیون تومان هزینه یورویی سفر شما (بدون احتساب هزینه پرواز و هزینه‌های خوراک و خرید) خواهد بود. این رقم در صورتی که تور شما، تور ترکیبی اروپا (بیش از یک کشور) باشد، قطعا افزایش خواهد داشت.

عموما تورهای اروپا در نوروز (هفته آخر اسفند تا ۱۵ فروردین ماه) و فصل تابستان (اوخر خرداد تا انتهای شهریور) افزایش هزینه خواهند داشت. اما در فصل‌هایی نظیر پاییز و زمستان، می‌توانید با یک قیمت اقتصادی، تجربه یک سفر اروپایی را داشته باشید.


قیمت تور در پاییز و زمستان 1401

با توجه به استقبال و تکمیل ظرفیت تورهای تابستانی، آژانس مسافرتی ایوار پکیج تورهای پاییز و زمستان ۱۴۰۱ را به صورت کامل ارائه کرده است. تمام تورهای گروهی اروپا ایوار بر روی هتل چهارستاره با موقعیت بسیار خوب، پرواز ترکیش، همراه با بیمه مسافرتی و راهنمای فارسی زبان خواهد بود. اگرچه بعضی از تورهای پرتقاضای ایوار نظیر تور فرانسه (تور ۸ روزه پاریس) تا آخر سال تکمیل ظرفیت شده است، اما همچنان تورهای تک مسیره به مقاصد اسپانیا، سوئیس، چک و تورهای ترکیبی اروپا دارای ظرفیت هستند.

ارزان‌ترین تور موجود در وبسایت ایوار در حال حاضر، تور چک (۶ روزه) است که با قیمتی ۹۹۰ یورو همراه با هزینه پرواز ارائه شده است. این قیمت، پایین‌ترین قیمت برای یک تور باکیفیت اروپایی با استاندارد‌های بالا است و فرصتی ایده‌آل برای تجربه سفر اروپا و دریافت ویزای شینگن می‌باشد. تور ترکیبی فرانسه و ایتالیا (۱۱ روزه پاریس، ونیز، رم) نیز با قیمت ۲۳۹۰ یورو همراه با هزینه پرواز در حال حاضر بر روی این وبسایت قرار گرفته است که برای یک تور ترکیبی با ترانسفر هوایی بین شهری، هزینه بسیار قابل قبولی است.


قیمت تور اروپا و عوامل تاثیرگذار بر آن

  1. پرواز: کیفیت ایرلاین، ساعت پروازی مناسب (زمان ورود به شهر مقصد و استفاده از ساعات روز) و میزان توقف بین پرواز‌ها (زمان ترانزیت)، مهمترین عواملی است که هنگام خرید تورهای اروپایی باید به آن دقت نمایید. همچنین در صورت مستقیم نبودن پرواز، محل استاپ پرواز، تاثیر مستقیم بر مدت زمان پرواز شما خواهد داشت. در حال حاضر، ایرلاین ترکیش با توجه به کیفیت هواپیما، ساعت پروازی، مدت زمان توقف و همینطور لوکیشن ترانزیت (فرودگاه استانبول به دلیل قرارگیری در مسیر مستقیم بین ایران و اروپا)، مناسب‌ترین پرواز به نظر می‌رسد. اگر پرواز شما با هواپیمایی هایی نظیر امارات یا قطر انجام پذیر، با توجه به استاپ این پرواز‌ها در دبی و دوحه، میزان پرواز شما افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.
  1. هتل: ستاره هتل و محل قرارگیری هتل در شهر مقصد، از دیگر عواملی است که هنگام خرید تور باید به آن دقت نمایید. دسترسی هتل به ایستگاه‌های حمل و نقل شهری از دیگر مواردی است که هنگام خرید تور، باید به آن دقت نمایید.
  2. بیمه مسافرتی: هنگامی که تور خود را خریداری می‌نمایید، مطمئن شوید که شما در مدت زمان سفر توسط آژانس بیمه شده‌اید و هزینه نهایی اعلام شده تور شما شامل بیمه نیز خواهد شد.
  3. گشت‌های شهری و ورودیه‌ها: بعضی آژانس‌های مسافرتی در جهت ارزان‌تر ارائه دادن تورهای خود، اقدام به حذف گشت‌های تور می‌نمایند و شما مجبور خواهید بود برای شرکت در هر گشت، هزینه‌ جداگانه‌ای را در مقصد بپردازید. برای کنترل قیمت و افزایش قدرت انتخاب شما، بهتر است که بعضی از گشت‌ها به صورت آپشنال ارائه شود، اما عدم ارائه هرگونه گشت (صرفا جهت ارزان‌تر ارائه نمودن تور مسافرتی)، بی‌برنامه‌گی را برای سفر شما به ارمغان می‌آورد.
  4. راهنمای فارسی زبان: راهنما، یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند سفر خوشی را برایتان رقم بزند. مجموعه ایوار در کنار راهنمایان خبره‌ای که سال‌ها در این زمینه تجربه کسب کرده‌اند، تضمین کافی را برای لذت بردن‌تان از سفر به شما می‌دهد.
  5. خوشنام برای سفارتخانه‌ها: یکی از مهم‌ترین دلایل شرکت در تور اروپا، امکان ریجکت شدن در صورت اقدام به صورت شخصی است؛ اما دقت نمایید که آژانسی را انتخاب نمایید که تجربه‌ی اجرای بالا و موفق تورهای اروپا را داشته باشد، زیرا اعتبار آژانس در کنار مدارک شما، اصلی‌ترین دلیل برای دریافت ویزای شینگن شماست.


آیا پاییز و زمستان فصل مناسبی برای شرکت در تور اروپا است؟

هر فصل، زیبایی‌های خاص خود را دارد. اگرچه گرمای شدید هم عاملی برای افت کیفیت یک تور محسوب می‌شود، اما به هرحال تابستان فصل پررونق اروپا به حساب می‌آید. علاوه‌بر امکان استفاده از تفریحات آبی، نیازی به حمل لباس‌های زمستانی ندارید و می‌توانید لذت بیشتری را تجربه کنید. اما این نکات، دلیلی بر زیبا نبودن اروپا در فصول پاییز و زمستان نیست. علاوه‌بر هزینه کمتر سفر در فصل‌ها، دیگر خبری از صف‌های طولانی جاذبه‌ها نخواهد بود و شما با پوشش مناسب، می‌توانید همان لذت را البته با هزینه کمتر از سفر خود ببرید.

نظر مسافران قبلی، بهترین راهنمای شما

برای خرید هر محصول، خواندن نظرات کسانی که از آن محصول یا خدمت استفاده کرده‌اند، بهترین راهنما خواهد بود. ایوار به صورت آنلاین، نظر تمام مسافران تورهای اروپا را بر روی وبسایت خود قرار داده است. این نظرات بدون سانسور بوده و همه مسافران می‌توانند نظرات خود را بر روی وبسایت درج نمایند. خواندن کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی و دیدگاه‌های شرکت بر روی پروفایل گوگل، راهنمای دیگر شما برای انتخاب مناسب یک تور اروپایی است. 

گالری تصاویر


وبگردی