آفتاب

نقش وکیل یا مشاور حقوقی در حل پرونده های قضایی



مشورت با یک وکیل دادگستری یا مشاور حقوقی در زمینه انواع مسائل حقوقی جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی بسیار مهم است. فردی که به قوانین مسلط است و تجربه‌ای لازم را دارد کمک می‌کند تا افراد تصمیمات حقوقی درستی داشته باشند و از خسارت‌های وارده به خود جلوگیری کنند.

درروزهای که خیلی از مردم عزیزمان درگیر مشکلات اقتصادی هستند، نقش مشاوره حقوقی و پیشگیری از مشکلات حقوقی ،اهمیت بیشتری پیدا کرده و در بسیاری از پرونده های قضایی شاهد این هستیم که افراد به علت اطلاعات حقوقی کم یا نادرست ، توانایی دفاع از حقوق خود را ندارند به همین دلیل با مسائل عدیده ای روبه رو می شوند.

 برای برطرف کردن این مشکل وکلا و مشاوران حقوقی به شما در مسیر دفاع از حقوقتان کمک می‌کنند. شما با اطمینان به این افراد می‌توانید به حقوق خود تا حدود زیادی دست یابید و امور حقوقی خود را بدون نگرانی به ایشان بسپارید.

 در ادامه قصد داریم مشاور حقوقی را معرفی کرده و نقش یک مشاوره حقوقی را در روند پرونده‌های قضایی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

مشاور حقوقی  چه کسی می باشد؟

مشاور حقوقی کسی است که از طریق دانش خود به قوانین، اصول حقوقی و تجربیات خود می‌تواند به شرکت‌ها و اشخاص در زمینه‌های حقوقی همانند امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی مشاوره دهد.

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری هم اکنون بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

 مشورت با یک مشاور حقوقی در زمینه مسائل حقوقی جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی بسیار مهم خواهد بود. فردی که به قوانین مسلط است و تجربه‌ای  دارد کمک می‌کند تا افراد انتخاب‌های درستی داشته باشند و از خسارت‌های وارده به خود جلوگیری کنند.

مشاوره حقوقی با وکیل

حال به وظایفی که یک مشاور حقوقی برعهده دارد اشاره می کنیم.

وظایف مشاور حقوقی چیست؟

  • یک مشاوره حقوقی خوب،  فرد با تجربه‌ای است که نسبت به امور حقوقی و قوانین اشراف کامل دارد.
  • مشاور حقوقی باید بتواند در زمان مناسب تصمیم درستی بگیرد و همین‌طور صادق، امانت‌دار و متعهد باشد.
  • مشاوره حقوقی باید قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشد.
  • یک مشاور حقوقی باید اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار افراد قرار دهد و متن قراردادها را تنظیم کند و بر روند اجرای آن‌ها نظارت داشته باشد.
  • در هر مساله‌ای مشاوره حقوقی وظیفه جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد موضوع و استفاده درست از قوانین را دارد.
  • مشاوره حقوقی در امور کیفری و در امور حقوقی مرتبط با روابط خصوصی افراد نقش بسیار مهمی دارد.
  • او می‌تواند در امور کاری و اداری، همچنین در امور مهاجرت، امور تجاری و مسائل بین المللی و دیگر امور حقوقی به افراد یاری دهد.

 مشاوره با وکیل

امور مربوط به معاملات و قراردادها

مشاور حقوقی وظیفه دارددر صورت درخواست ارباب رجوع و نیاز او، پیش نویس و متن قراردادها را تنظیم کند و همچنین در روند اجرای آن و مواد ذکر شده در آن نظارت کند.

در صورت لزوم افراد را باید از شرایط و اثرات هر کدام از بندهای قرارداد مطلع کند تا کسی ضرر نکند. مشاوره حقوقی در معاملات ملکی، خرید و فروش، رهن، وکالت و همچنین موضوعات مربوط به امور خانواده مثل طلاق، حضانت، نفقه و مهریه می‌تواند به اشخاص کمک کند و از اختلافات در این زمینه پیشگیری یا جلوگیری نماید.

امور مربوط به دعاوی و امور کیفری

مشاور حقوقی می‌تواند لایحه‌های لازم را تنظیم کند و به اشخاص در پیگیری دعاوی یاری کند و به افراد مشاوره  لازم دهد. اگر مشاور وکیل هم باشد و  پروانه وکالت داشته باشد می‌تواند خود به‌صورت مستقیم پرونده را در دست داشته باشد و از طرف موکل خود دفاع نماید. مشاور حقوقی در امور کیفری مثل قتل، اختلاس، کلاهبرداری، خیانت در امانت، صدور چک بی‌محل و دیگر موضوعات نقش بسیار مهمی دارد ،حتی در جرایم سنگین حضور وکیل و مشاور حقوقی در محاکم الزامی است و دادگاه بدون حضور آنها تشکیل نمی شود.

حال در اینجای مقاله لازم است اشاره ای به تفاوت وکیل و مشاور حقوقی داشته باشیم:

تفاوت مشاور حقوقی با وکیل

مشاور حقوقی  شخصی است که فارغ التحصیل رشته ی حقوق است  و می‌تواند به عنوان مشاور فعالیت کند همچنین می‌تواند به استخدام رسمی شرکت یا سازمان درآیدو با توجه به دانش خود پاسخگوی مراجعین باشد اما وکیل پایه یک دادگستری دارای پروانه وکالت بوده و کاراموزی های لازم را از مراجع معتبر و قانونی طی نموده است و در نهایت با قبولی در اختبار پروانه وکالت اخذ نموده است . وکلا علاوه بر مشاوره حقوقی تخصصی ، به وکالت از اشخاص در محاکم دادگستری به دفاع می پردازد  مشاوره حقوقی توسط وکیل دارای ارزش بالاتری خواهد بود این افراد با استفاده از تحصیلات حقوقی خود و تجربیات عملی در دادگاه ها و رویه های قضایی موجود در محاکم کشور ، اقدام به مشاوره حقوقی به موکلین و مراجعین خود می کنند لذا توصیه ما این است که  مردم عزیزمان به علت تسلط بیشتر وکلای دادگستری به مسایل حقوقی پیچیده و رویه قضایی از وکلای پایه یک دادگستری مشاوره داشته باشند و حتما  قبل  از  مشاوره حقوقی خود از وکیل بودن شخص مشاور  کاملا اطمینان حاصل کنند .

 مشاوره تلفنی با وکیل

مشاور امور ملکی

 این گونه مشاوران در ارتباط با اموال و مالکیت نسبت به آن‌ها و اختلافات و دعاوی مربوطه که دارای  قوانین و مقررات و پیچیدگی های خاصی  هستند به مشاوره می پردازند و اینگونه  به صیانت نظم عمومی در این بخش کمک می‌کند. مشاور امور ملکی با تسلطی که به قوانین دارد، برای حل پرونده‌های حقوقی و مشکلات ملکی به افراد کمک می‌کند.

به طور مثال در زمان خرید و فروش ملک یا شراکت در یک ملک، یا نوشتن قراداد اجاره یا نگارش قرارداد خاص ملکی نذیر مزارعه و... باید از یک وکیل معتبر و یا مشاور متخصص در این زمینه،  راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

اگر بعد از‌ ثبت یک قرارداد مشکلاتی به‌وجود آمد، یک مشاوره حقوقی باید با شناسایی مسئله حقوقی و جمع‌آوری مدارک و اسنادی که می تواند به نفع موکل باشد ، به  ارائه راهنمایی اختصاصی و تخصصی  به افراد،  در جهت تنظیم دادخواست و یا لایحه در زمینه تشخیص دقیقترین عنوان خواسته و یا دفاعیه های مربوطه نسبت به موضوع و یا حتی تعجیل روند حل مشاجره و رفع اختلاف طرفین ، یاری کند.

مشاور حقوقی امور قراردادها

 افراد می توانند جهت عقد قراردادهای عمومی، خصوصی و بین المللی، فسخ یا باطل کردن قرارداد و شرح قرارداد لازم است با مشاور امور قراردادها مشورت کنند زیرا به تنظیم متن قرارداد کمک می‌کند. همچنین با توجه به موضوع و هدف قرار داد عنوان قرارداد هم مشخص می‌شودکه آثار حقوقی متفاوتی خواهد داشت که بسیار در روند دادگاه تاثیرگذار خواهد بود.

در متن قرارداد باید مشخصات طرفین قرارداد، مبلغ قرارداد و شروط در حین عقد به‌صورت دقیق ذکر شود. نکته مهم دیگر مواعد و تاریخ‌های تعیین شده در یک قرارداد است که باید دقیق و واضح باشد تا در زمان شرح قرارداد شبهه‌ای وجود نداشته باشد. در صورتیکه کلمات و عبارات استفاده شده در یک قرارداد معنای حقوقی مد نظر خود را نداشته باشند و یا با ابهام باشند امکان سواستفاده برای افراد فراهم می‌شود.سهل انگاری در نگارش قرارداد و عدم توجه به معنا و مفهوم یک کلمه در قرارداد می تواند موجب بروز اختلافات متعدی میان طرفین گردد و می تواند طبیعتا خسارتهای اجتناب نا پذیری  به همراه داشته باشد. بنابراین مشاور حقوقی در امور قراردادها  باید توسط وکیلی که اطلاعات کاملی در این خصوص دارند انجام گردد .

سخن آخر

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد مشاوره حقوقی با وکیل برای پیشگیری و حل اختلاف میان طرفین بسیار حائز اهمیت خواهد بود چرا که موجب می شود ، حقوق طرفین پایمال نگردد بنابراین این موضوع  وابسته به مشورت با یک مشاور دانا و با تجربه که وکیل دادگستری نیز است، می باشد و می‌تواند نظر شما را نسبت به مشکل حقوقی‌تان، متحول کند و راهکارهای بهتری برای حل آن به شما ارائه دهد. درصورتیکه به دنبال بهترین مشاور حقوقی هستید، گروه حقوقی فرشاد قاسمی  می تواند در مسائل حقوقی  مشاوره‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد.


گالری تصاویر


وبگردی