آفتاب

کاغذ کرافت چیست



کاغذ کرافت یک نوع کاغذ بسته‌بندی است که نام خود را از فرایند خمیرسازی کرافت وام گرفته است. این فرایند از سال ۱۸۸۰ توسط «کارل آف.دال» که اصالتا آلمانی‌تبار بود آغاز شد.

کاغذ کرافت چیست

از همان ابتدای خلقت بشر که انسان برای برقراری ارتباط با هم‌نوع خود تلاش می‌کرد، یکی از نخستین ابزارهای ارتباطی، نقاشی و تلاش برای نوشتن بود. همین مسئله سبب شد که به تدریج، زبان و خط شکل بگیرند. این راه ارتباطی از همان دوران همراه بشر بود و هنوز هم به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازها تلقی می‌شود. نیاز به نوشتن، نقاشی کردن و هر چیزی که به ثبت وقایع و برهه‌های تاریخی کمک کند. 

حال با توجه به ابتدایی بودن زندگی در دوران آغازین خلقت و رشد تدریجی آن، در هر دوره مشخص، از ابزارهای خاصی برای نوشتن استفاده می‌شد. برای مثال انسان ابتدایی از کنده‌کاری بر دیوار غارها برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کرد و کمی ‌بعد، چیزهایی چون پوست جانوران مورد استفاده قرار گرفت. این روند تا جایی پیش رفت که نخستین کاغذ در گوشه‌ای از شرق آسیا ابداع شد. در این مقاله به کاغذ کرافت که نوع خاصی از کاغذهاست، خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

کاغذ کرافت چیست؟

با کاغذ کرافت آشنا شوید

احتمالا تا به حال به جعبه پیتزایی که سفارش می‌دهید، توجه کرده‌اید. جعبه‌هایی که اغلب یک رنگ خاص با طرح‌های متفاوت دارند و بارزترین ویژگی در آن‌ها، مقاومت بالایشان است. به همین خاطر سنگینی، حرارت و حتی مایعات موجود در غذا آن‌ها را تخریب نمی‌کنند. مشابه این جعبه‌های پیتزا را ممکن است خیلی جاهای دیگر نیز دیده باشید؛ مثلا کاغذ کادوهای خاکی رنگ یا جعبه‌های بسته‌بندی. به هر صورت حالا زمان آن رسیده که با جزئیات این کاغذها و مقواها آشنا شوید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید اینجا را کلیک کنید.

https://www.papiere.ir

کاغذ کرافت یک نوع کاغذ بسته‌بندی است که نام خود را از فرایند خمیرسازی کرافت وام گرفته است. این فرایند از سال ۱۸۸۰ توسط «کارل آف.دال» که اصالتا آلمانی‌تبار بود آغاز شد. با وجود آن که فرایند معمول تولید کاغذ، خمیر کردن چوب و سپس تبدیل آن به ورقه‌های کاغذ بود، اما کارل اف.دال دریافت که پردازش خمیر سلولز با برخی مواد شیمیایی مانند سولفات‌ها، می‌تواند استحکام کاغذ را زیاد کند. به همین خاطر است که کاغذ کرافت، از کلمه آلمانی به معنای «قوی» گرفته شده است. این کاغذها یکی از انواع مقاوم کاغذ و مقوا هستند که با ویژگی‌های خاص خود توانسته‌اند فروش بسیار زیادی داشته باشند.

کاغذ کرافت چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد؟

امروزه در جای‌جای صنعت و حتی زندگی روزمره می‌توان کاربردی از کاغذ کرافت را مشاهده کرد. با این حال پیش از آن که به این کاربردها بپردازیم، می‌خواهیم ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را بررسی کنیم. به نظر شما چرا کاغذ کرافت توانسته تا این حد کاربردی ظاهر شود؟

استحکام و قدرت

از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های کاغذ کرافت که آن را به این سطح از کاربرد و محبوبیت رسانده، استحکام و قدرت آن است. در واقع نام کاغذ کرافت نیز برگرفته از همین ویژگی آن است. عموما کارتن‌هایی که با استفاده از کاغذ و مقوای کرافت ساخته می‌شوند، تحمل بیشتری برای حمل وسایل سنگین دارند؛ بنابراین اگر بخواهیم به درستی از وسایل محافظت کنیم، بهتر است از کاغذ کرافت استفاده شود. برای دیدن قیمتها به سایت papiere را برای خرید انتخاب کنید.

ساختار ضدلغزش و محافظ

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که در کاغذهای کرافت مجموعه کاغذ و مقوای طرفه دیده می‌شود، ساختار ضد لغزش و محافظ آن‌هاست. در بسیاری از صنایع محافظ‌هایی برای حفاظت از محصولات نیاز است و همچنین در بین لایه‌های جعبه باید از یک ساختار ضد لغزش استفاده شود تا از خرابی جلوگیری کنند. کرافت می‌تواند انتخاب خوبی برای رفع این نیاز باشد.

دوست‌دار محیط زیست

کرافت کاملا سازگار با محیط زیست است. این محصول که انواع با کیفیت آن در کاغذ و مقوای طرفه عرضه می‌شود، با مواد کاملا طبیعی ساخته شده و پس از استفاده، قابلیت بازیافت دارد. حتی اگر در طبیعت نیز رها شود، به راحتی و به سرعت تجزیه شده و به آن باز می‌گردد؛ بنابراین این کاغذ زیست‌تخریب‌پذیر کوچک‌ترین آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند. به همین خاطر است که به استفاده از پاکت‌های کاغذی ساخته شده با کرافت به جای پلاستیک توصیه می‌شود.

مقرون‌به‌صرفه

کاغذ کرافت بسیار مقرون‌به‌صرفه است و به همین دلیل کاربرد زیادی نیز پیدا کرده و به فراوانی استفاده‌ می‌شود. البته کاغذهای اقتصادی‌تر نیز در بازار یافت می‌شوند که در مقایسه با قیمت کاغذ کرافت مزایای کمتری دارند.

بهداشتی

از آنجایی که کاغذ کرافت در صنایع غذایی و دارویی نیز کاربرد زیادی دارد، باید از بهداشتی بودن آن‌ها مطمئن شویم. می‌توان گفت که این کاغذها به سبب عدم استفاده از مواد شیمیایی و مکانیزه بودن فرایند تولید، یکی از بهداشتی‌ترین کاغذهای موجود هستند.

پوشش‌دهی مناسب

جالب است بدانید که برای مواردی مثل بازسازی خانه‌ها برای آن که از سطوح در برابر ضربه و خط و خش مراقبت شود، می‌توان از یک لایه کاغذ کرافت استفاده کرد. شما می‌توانید روی کفپوش‌ها و سرامیک‌ها را با یک لایه کرافت بپوشانید تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

کاغذ کرافت ۷۰*100

کاربردهای کاغذ و مقوای کرافت در صنایع

علاوه بر مزایایی که در قسمت قبل قید کردیم، مزایای متعدد دیگری نیز برای کاغذ کرافت قابل توضیح‌اند که در این فرصت کوتاه نمی‌گنجند. حال بیایید به کاربردهای کرافت بپردازیم. با توجه به خاصیت ضد رطوبت، حفافظت بالا و استحکام مثال‌زدنی کرافت، می‌توان آن را در صنایع مختلف به کار برد. برای مثال صنایعی که در ادامه نام برده می‌شوند، از مهم‌ترین مشتریان کاغذ کرافت هستند.

  • حمل و نقل

  • بسته‌بندی مواد غذایی و بهداشتی

  • کاغذ و مقوای کتاب‌ها

  • صنایع بسته‌بندی

  • وسایل هنری و تزئینی

  • صنایع سنگین

  • چسب‌های نواری

اگر در هر یک از صنایع فوق مشغول به فعالیت هستید یا ویژگی‌های کرافت را مناسب کسب و کارتان می‌دانید، بهتر است بهترین مرجع را برای خرید آن انتخاب کنید. همان طور که در طول متن نیز به آن اشاره کردیم، کاغذ و مقوای طرفه می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید انواع کاغذ و مقوا باشد. این مجموعه از سال ۱۳۲۰ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و امروز به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ در ایران تبدیل شده است. برای سفارش محصول می‌توانید به وب‌سایت کاغذ و مقوای طرفه مراجعه کنید و فرم سفارش را پر کنید.

قیمت کاغذ کرافت

کلام آخر

در این مقاله به معرفی کاغذ کرافت و انواع ویژگی‌های آن پرداختیم. همچنین کاربردهای گوناگون این نوع خاص از کاغذ در صنایع گوناگون به شما معرفی شد. برای آن که بتوانید بهترین کیفیت از این کاغذ را داشته باشید، می‌توانید به وب‌ سایت کاغذ و مقوای طرفه و  مجموعه طرفه مراجعه کنید. امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید.


گالری تصاویر


وبگردی