آفتاب

کاغذ دیواری پشت تلویزیون با اکسون همراه باشید



انتخاب زمینه مناسب برای دیوار پشت تلویزیون از جهات مختلفی اهمیت دارد؛ چرا؟ به دلیل این که خواسته یا ناخواسته این جعبه‌های جادویی به کانون توجه تبدیل می‌شوند و همه افراد به آن‌ها و بک‌گراند پشت آن‌ها توجه خاصی نشان می‌دهند.

انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون، بهترین رنگ‌ها و ترندها

اتاق نشیمن و محل قرار دادن تلویزیون یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در خانه هستند. اعضای خانواده در این مکان دور هم جمع می‌شوند و تلویزیون را تماشا می‌کنند. خصوصاً این که برخلاف گذشته، در تمام ساعات روز اعضای خانواده برنامه‌های تلویزیون را دنبال می‌کنند. انتخاب زمینه مناسب برای دیوار پشت تلویزیون از جهات مختلفی اهمیت دارد؛ چرا؟ به دلیل این که خواسته یا ناخواسته این جعبه‌های جادویی به کانون توجه تبدیل می‌شوند و همه افراد به آن‌ها و بک‌گراند پشت آن‌ها توجه خاصی نشان می‌دهند. در این مقاله به انتخاب کاغذ دیواری جدید برای پشت تلویزیون و محبوب‌ترین طرح‌ها و رنگ‌ها در زمان فعلی می‌پردازیم. توصیه می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.


نحوه انتخاب رنگ کاغذ دیواری برای تلویزیون‌های مسطح

فناوری‌های روزافزون که به تلویزیون‌ها اضافه می‌شوند می‌توانند بر تجربه مشاهده تلویزیون هم تأثیر بگذارند. به عنوان مثال حدود سی سال پیش تلویزیون‌ها در جعبه‌های بزرگ قرار داشتند. این نوع از طراحی تلویزیون بسیار ایده ال بود؛ چرا که رنگ‌ها و تصاویر زمانی که از یک جعبه تاریک به نمایش در می‌آمدند، روشن‌تر و واضح‌تر به نظر می‌رسیدند. اما تلویزیون‌های امروزی به جای جعبه‌های بزرگ، مانند یک تابلو روی دیوار قرار می‌گیرند. اتاق‌ها هم که پر از نور هستند، بنابراین تصاویر این تلویزیون‌ها می‌تواند تحت تأثیر قرار بگیرد.

کاغذ دیواری روشن برای پذیرایی اینجا است که نقش کاغذ دیواری در پشت تلویزیون می‌تواند به تجربه تماشای تلویزیون شما تأثیر بگذارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات در خصوص انتخاب رنگ کاغذ دیواری برای تلویزیون‌های مسطح را بررسی می‌کنیم.

رنگ‌های خنثی

معمولاً بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که تلویزیون در دکوراسیون اتاق نشیمن آن‌ها توجه زیادی را به خود جلب نکند؛ اما اگر شما از این دسته از افراد نیستید می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی به رنگ‌های خنثی و نسبتاً روشن برای زمینه تلویزیون خود استفاده کنید. یکی از بهترین مزیت‌های استفاده از رنگ‌های خنثی برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون این است که می‌توانید روی دیوار اطراف تلویزیون از انواع وسایل تزیینی استفاده کنید. به عنوان مثال در بسیاری از موارد دیده شده است که افراد این دیوار را به یک گالری هنری از لوازم و تابلوهای هنری تبدیل کرده‌اند. شما همچنین می‌توانید از رنگ‌ها در تناژ خاکی استفاده کنید. این رنگ‌ها باعث می‌شوند که توجهات به سمت تلویزیون جلب شده و از حواس‌پرتی به سمت اشیاء مجاور جلوگیری شود. بنابراین اگر می‌خواهید تلویزیون شما همچنان مرکز توجهات باشد؛ اما هنوز هم نیاز دارید که حس آرامش را در اتاق نشیمن خود تقویت کنید، ابعاد رول کاغذ دیواری تناژهای خاکی بهترین راه برای این کار هستند. بهترین رنگ‌های خنثی و خاکی برای خرید کاغذ دیواری پشت تلویزیون رنگ‌های زیر هستند:

خاکستری

خاکستری یک پس زمینه عالی است که البته جزو ترندهای دکوراسیون داخلی نیز محسوب می‌شود.

خاکستری زیتونی

خاکستری زیتونی یک رنگ میانه از ترکیب خاکستری، زرد و کمی زیتونی است. این رنگ یکی از رنگ‌های مناسب برای استفاده در اتاق‌های نشیمن است.

بادامی روشن

رنگ بادامی روشن یکی از رنگ‌های جذاب برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون است. این رنگ از تناژهای طلایی و همچنین صورتی روشن به وجود می‌آید.

رنگ‌های روشن

اگر واقعاً تمایل داشته باشید که تلویزیون خود را در معرض نمایش بگذارید، این رنگ‌ها برای شما مناسب‌ترین هستند. کاغذ دیواری‌هایی با رنگ روشن می‌توانند جلوه تلویزیون را در دکوراسیون اتاق نشیمن شما دو چندان کنند. خصوصاً برای طراحی‌های جسورانه استفاده از رنگ‌های روشن و چشمگیر می‌تواند تلویزیون را به نقطه کانونی منحصر به فرد منزل شما تبدیل کند. هر چند که از نظر طراحی دکوراسیون معمولاً توصیه می‌شود که از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های روشن استفاده نکنید. چرا که همه توجهات را به سمت خود جلب می‌کنند و در صورتی که از تابلو یا اشیا هنری در کنار تلویزیون استفاده کنید، از نظر بصری باعث ایجاد حواس‌پرتی می‌شوند. هر چند که رنگ‌هایی هم وجود دارند که می‌توانند برای این مورد مناسب باشند؛ مانند:


سبز آبی

این رنگ بسیار آرامش‌بخش است و از رنگ‌های سبز و آبی تشکیل شده است.

بنفش

این رنگ خنثی یکی از رنگ‌های جذاب برای انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون است. شما می‌توانید کاغذ دیواری بنفش ساده یا با طرح‌های کمرنگ را برای پشت تلویزیون خود انتخاب کنید.

زرد قناری

این رنگ ترکیبی از طلایی و خردلی است که تعادل مناسبی بین این دو رنگ ایجاد می‌کند و از نظر بصری هم جذاب است.

رنگ‌های تیره

اگر به تازگی در وب‌سایت‌های دکوراسیون داخلی یا حتی پینترست جستجو کرده باشید، احتمالاً دیده‌اید که دیواری‌هایی به رنگ تیره بیش از همه برای پشت تلویزیون‌ها استفاده شده اند. مسلماً ایجاد تغییر رنگ در خانه کار ساده‌ای نیست؛ به خصوص پیدا کردن رنگ‌های دلخواه و ترکیب آن‌ها با یکدیگر کار یک نقاش حرفه‌ای است. با این حال هنوز هم می‌توانید از کاغذ دیواری‌ها با رنگ‌های متنوع برای دیوار پشت تلویزیون خود استفاده کنید. کاغذ دیواری‌هایی با تناژهای رنگی متفاوت و همچنین در طرح‌های متنوع می‌تواند نیاز شما را به خوبی در این زمینه پاسخگو باشد. اما چرا رنگ‌های تیره برای دیوار پشت تلویزیون این روزها بهترند دکوراسیون داخلی تبدیل شده اند؟

دلیل آن تمایل به پنهان کردن تلویزیون و پایین آوردن نقش آن در دکوراسیون است که با استفاده از یک دیوار تیره به خوبی می‌توان این کار را انجام داد. هر چند که منظور از رنگ تیره غالباً رنگ مشکی نیست. دلیل آن واضح است: رنگ مشکی همه طیف‌های نور را جذب می‌کند؛ بنابراین وقتی نور به سطح سیاه برخورد می‌کند بازتابی از آن به چشم شما نمی‌رسد. به جای آن می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های خاکستری تیره یا رنگ‌های مشابه استفاده کنید.


با این حال، استفاده از رنگ تیره در اتاق نشیمن می‌تواند تا حدی کاری تخصصی باشد. به خصوص که رنگ دیوار اگر تیره باشد، باعث می‌شود که فضا کمی خشک یا سردتر از حد انتظار به نظر برسد. برای بررسی این موضوع بهتر است کاغذ دیواری‌هایی با چند رنگ مختلف را انتخاب کرده و بخشی از آن‌ها را روی دیوار خود قرار دهید تا متوجه رنگ آن‌ها در ساعات مختلف روز شوید. چرا که تغییر نور طبیعی در اتاق شما تأثیر زیادی بر جلوه کاغذ دیواری پشت تلویزیون خواهد گذاشت. به عنوان مثال مسیر ورود نور از پنجره به اتاق نشیمن شما می‌تواند تغییرات زیادی ایجاد کند. اگر شما دارای پنجره‌های شمالی هستید، رنگ دیوار اتاق نشیمن شما به طور طبیعی نسبت به اتاقی با پنجره‌های جنوبی، سردتر خواهد بود. اگر پنجره‌های شما به سمت شرق است رنگ دیوار اتاق نشیمن شما صبح‌ها گرم‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد و در طول روز روشن‌تر می‌شود. این روند برای پنجره‌های غربی کاملاً برعکس است.

رنگی که برای کاغذ دیواری پشت تلویزیون خود را انتخاب می‌کنید، باید متناسب با نور پنجره‌ها و همچنین مساحت اتاق شما باشد. به عنوان مثال برای اتاق‌های با نور کم توصیه می‌شود که از کاغذ دیواری‌هایی با تناژ روشن‌تر استفاده کنید. از جمله رنگ‌های تیره مناسب برای انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فانتوم

یک رنگ تیره با تناژ سبز است.

مشکی نیمه شب

یک رنگ تیره است که از مشکی مطلق روشن‌تر است و بسته به میزان نور تغییر رنگ می‌دهد.

سورمه‌ای تیره

اگر به دنبال رنگ‌های تیره هستید اما هنوز هم می‌خواهید کمی رنگ به اتاق خود اضافه کنید، سورمه‌ای تیره می‌تواند برای شما مناسب باشد.

آیا می‌توان برای آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک نیز از کاغذ دیواری به رنگ تیره استفاده کرد؟

در این خصوص بین طراحان بحث‌های زیادی به وجود آمده است؛ اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر کارشناسان توافق کرده‌اند که دیوارهای تاریک برخلاف باور عمومی حتی می‌توانند اتاق‌های کوچک را بزرگ‌تر نیز جلوه بدهند. دلیل این امر این است که استفاده از رنگ‌های تیره باعث می‌شوند که مرزها کمی از بین رفته و با ایجاد خطای دید برای چشم‌ها کاری کنیم که دیوارها دورتر از آنچه که در واقع هستند به نظر برسند. بنابراین اگر یک اتاق نشیمن کوچک دارید کاغذ دیواری‌های تیره رنگ هم می‌توانند هنوز به عنوان یک گزینه مناسب برای شما به حساب بروند. جالب است بدانید که اگر سقف شما کم ارتفاع باشد، استفاده از کاغذ دیواری تیره برای سقف هم باعث می‌شود که دیوارها بلندتر به نظر برسند.

چطور دیوارهای پوشیده شده با کاغذ رنگی تیره را تزیین کنیم؟

این سوالی است که به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد. هرچند که ظاهراً این طور به نظر می‌رسد که دیوارهای پوشیده شده با کاغذ دیواری تیره فقط با سبک‌های بسیار مدرن یا پیشرفته همخوانی دارند؛ اما در حقیقت این نوع از کاغذ دیواری‌ها می‌توانند با هر نوع دکوراسیونی حتی دکوراسیون سنتی و ایرانی نیز جذاب به نظر برسند. به عنوان مثال اگر شما یک دکوراسیون سنتی را به سبک‌های معاصر ترجیح می‌دهید، بعد از انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون به رنگ تیره بهتر است از مبلمان‌هایی با رنگ‌های چوب طبیعی استفاده کنید. ظاهر سنتی چوب باعث می‌شود که فضای کلی اتاق نشیمن شما همچنان گرم و کلاسیک باقی بماند. برای سبک‌های معاصر و مدرن بهتر است که به جای مبلمان چوبی از قطعات پلاستیکی یا فلزی استفاده کنید. لوازم براق همراه با کاغذ دیواری تیره می‌توانند فضایی مدرن ایجاد کنند.

همچنین می‌توانید از بافت هایی مانند مخمل، خز، پشم، چرم یا پارچه در دکوراسیون خود استفاده کنید. عناصر بافت‌دار می‌توانند عمق بصری اتاق را در کنار کاغذ دیواری تیره بیشتر کنند. فرش‌های پشمی یا خزدار برای این کار بسیار مناسب هستند. همچنین استفاده از شال مبل‌هایی با جنس مخمل یا چرم یا حتی پارچه در این زمینه کمک زیادی به شما می‌کند.

استفاده از رنگ‌های روشن نیز می‌تواند برای تزیین این اتاق‌ها به شما کمک کند. مثلاً گلدان‌ها یا تابلوهایی با رنگ‌های نسبتاً روشن مانند طلایی یا خاکستری روشن کمک می‌کند که تضاد خوبی بین کاغذ دیواری تیره و لوازم جانبی اتاق نشیمن ایجاد شود این لوازم همچنین کمک می‌کند که اتاق نشیمن شما از تاریکی محض بیرون بیاید. به عنوان مثال رنگ سفید با کنتراست بالا می‌تواند روی پس زمینه تیره جالب توجه به نظر برسد. شما می‌توانید آثار هنری سفید خود را روی دیوار پشت تلویزیون قرار داده و آن را به یک گالری هنری تبدیل کنید.

اکسسوری های فلزی نیز که از جنس‌هایی مانند برنج، مس یا کروم تهیه شده باشند می‌توانند به زیبایی با زمینه تیره ترکیب شوند. یک گلدان یا تابلو یا هر وسیله دیگر فلزی که با دقت انتخاب شده باشد، می‌تواند دیوار پشت تلویزیون شما را متحول کند.

اگر از یک کاغذ دیواری تیره برای پشت تلویزیون خود استفاده کرده‌اید، حتماً استفاده از گل‌ها و گیاهان طبیعی را نیز در داخل دکوراسیون خود در نظر بگیرید. خصوصاً گیاه برگ انجیری که می‌تواند روی دیوار تیره جلوه خاصی ایجاد کند. اگر به دنبال گل‌ها و گیاهان متفاوت هستید، آن‌هایی که برگ‌های براق و بلند دارند می‌توانند گزینه‌های عالی برای دیواری تیره اتاق نشیمن شما باشند.

در نهایت هنگام تزیین اتاق نشیمن خود کلیدها و پریزها را فراموش نکنید. هنگامی که از یک کاغذ دیواری تیره برای پشت تلویزیون خود استفاده می‌کنید، کلیدها و پریزها می‌توانند به نقاط کانونی ناخواسته تبدیل شوند. برای جلوگیری از این کار همه کلیدها و پریزها را با رنگ‌های تیره جابجا کنید.

جنس کاغذ دیواری پشت تلویزیون باید چطور باشد؟

همان‌طور که در مقالات قبلی توضیح داده‌ایم، انتخاب جنس کاغذ دیواری بستگی زیادی به سبک زندگی خانواده شما دارد. اگر شما دارای فرزندان خردسال هستید یا به طور مداوم دیوارهای منزل خود را تمیز می‌کنید، بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی با روکش وینیل یا پی وی سی استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید کمی براقیت به کاغذ دیواری پشت تلویزیون خود اضافه کنید، می‌توانید از کاغذ دیواری‌های فویلی استفاده کنید. کاغذ دیواری‌های چاپی نیز که از جنس کاغذ معمولی هستند، برای خانواده‌های کم جمعیت و بدون فرزند کوچک مناسب هستند. این کاغذ دیواری‌ها قیمت مناسبی دارند؛ اما در مقابل، قابل شستشو نیستند و عمر مفید آن‌ها نیز کوتاه‌تر از سایر انواع است.

در نهایت باید بگوییم که انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون بستگی زیادی به موقعیت منزل شما، مساحت اتاق نشیمن، نوع تلویزیون و همچنین سبک طراحی داخلی شما دارد. استفاده از کاغذ دیواری‌های تیره یا روشن، ساده یا طرح دار از جمله انتخاب‌های پیش روی شما هستند. با این حال بهتر است ابتدا نگاهی به علایق خود کرده و سپس با بررسی مبلمان و لوازم موجود در منزل خود تصمیم بگیرید که از کدام مورد استفاده کنید. در زمان تصمیم‌گیری، به خاطر داشته باشید که استفاده از طرح‌های خیلی شلوغ و یا لوازم تزیینی متعدد می‌تواند حواس افراد را از تلویزیون به سمت اکسسوری ها یا طرح‌های جانبی جلب کند. بنابراین بهترین کار این است که بین طرح و رنگ کاغذ دیواری خود و طراحی داخلی اتاق نشیمنتان یک تعادل معقولانه ایجاد کنید.

گالری تصاویر


وبگردی