آفتاب

سقف شیشه ای چه مدل‌هایی دارد و مناسب چه خانه ای است؟



سقف شیشه ای چه مدل‌هایی دارد و چرا باید این سازه شیشه ای را در ساختمان اجرا کنیم؟ در این مقاله به بررسی اسکای لایت یا همان سقف شیشه ای می‌پردازیم؛ همراه ما باشید.

یکی از جدیدترین مدل‌هایی که در ساخت خانه‌ها به کار می‌رود و می‌تواند نمای ویژه‌ای به ویلا و یا خانه‌های مدرن شما بدهد، سقف‌های شیشه‌ای بوده که بسیار زیبا و خاص هستند. این مدل از سقف‌ها برای خانه‌هایی که نور کمتری را دریافت می‌کنند گزینه مناسبی به حساب می‌آیند و قابل اجرا در مکان‌های مختلف خانه هستند. بد نیست بدانید که قیمت سقف شیشه ای با توجه به موارد مختلفی مانند نوع، اندازه و سایر ویژگی‌های آن مشخص می‌شود و لازم است تمام موارد را هنگام خرید در نظر داشته باشید.

از انواع مختلف سقف‌های شیشه‌ای می‌توان به نوع ثابت و متحرک اشاره کرد که نوع متحرک با استفاده از ریموت باز و بسته می‌شود و نوع ثابت بازشویی ندارد. این سقف‌ها قابل استفاده در قسمت‌های مختلف خانه هستند؛ به‌ عنوان مثال می‌توانید در آشپزخانه برای استفاده از نور طبیعی خورشید این سقف را به کار ببرید و یا در پذیرایی ویلای خود استفاده کنید. اگر علاقه‌مند به استفاده از سقف‌های شیشه‌ای در خانه و یا ویلای خود هستید، بهتر است در ادامه با ما همراه شوید تا بهترین مدل‌های سقف شیشه‌ای را بشناسید.

 سقف شیشه ای

انواع سقف شیشه‌ای در خانه

سقف‌های شیشه‌ای متنوعی در بازار وجود دارند تا کاربران بتوانند متناسب با نیاز خود مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنند؛ در ادامه سقف‌های شیشه‌ای مناسب برای خانه را معرفی کرده‌ایم:

سقف‌های شیشه‌ای با قاب‌بندی

بسیاری از افراد و کارشناسان معتقدند که استفاده از سقف‌های پهن و سرتاسری شیشه‌ای در خانه‌ها می‌تواند کمی خطرناک باشد. به همین دلیل استفاده از سقف‌هایی با قاب‌بندی فلزی و یا چوبی توصیه می‌شود تا ایمنی بالایی را به ارمغان آورد.

سقف شیشه ای مات و شفاف

بد نیست بدانید که سقف‌های شیشه‌ای در دو نوع مختلف مات و شفاف وجود دارند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود نوع مات و یا شفاف را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نوع مات برای محیط‌هایی که نیاز دارید تا داخل منزل دیده نشود مناسب‌تر است.

سقف شیشه‌ای ترکیبی

برای اینکه جلوه‌های زیباتری در منزل خود ایجاد کنید، پیشنهاد می‌شود که از ترکیب مات و شفاف استفاده کرده و با کنار هم قرار دادن این دو بلوک جلوه زیباتری را به خانه‌های خود هدیه دهید.

سقف شیشه‌ای رنگی

برخی از افراد آشپزخانه خود را به شکل زیبا و فانتزی دیزاین می‌کنند. آن‌ها از سقف‌های شیشه‌ای رنگی استفاده کرده و محیط آشپزخانه را خاص می‌کنند. شما نیز می‌توانید از شیشه‌های قاب‌بندی شده رنگی در سقف آشپزخانه خود استفاده کنید و به محیط آشپزی‌ خود رنگ ببخشید.

سقف‌های شیشه‌ای شیب‌دار

یکی از خاص‌ترین مدل‌های سقف شیشه ای نوع شیب‌دار آن است که انتخاب مناسبی برای سالن‌ پذیرایی بوده و محیطی زیبا و مدرن به وجود می‌آورد. نکته قابل توجه در استفاده از سقف‌های شیشه‌ای شیب‌دار این است که بایستی قبل از انتخاب این نوع سقف با افراد خبره و کارشناسان مشورت کنید تا محلی که قصد نصب شیشه‌ شیب‌دار را دارید بررسی کرده تا تصمیم مناسبی بگیرد.

 اسکای لایت

ویژگی‌ سقف‌های شیشه‌ای

شما می‌توانید سقف‌های شیشه‌ای را با ویژگی‌های متفاوتی طراحی کنید تا خاص‌تر و متفاوت‌تر به نظر برسند؛ این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • حریم خصوصی:

شیشه‌هایی که به شکل مات طراحی می‌شوند برای فضاهایی که نیاز به حریم خصوصی دارید مناسب‌ترند. شما می‌توانید نور طبیعی را داخل محیط خود داشته باشید و همچنین حریم خصوصی‌تان حفظ ‌شود.

  • تنوع طرح:

شیشه‌های خم، شیب‌دار، دکوراتیو، شفاف و... که در طرح‌های مختلفی طراحی می‌شوند، شرایطی را فراهم می‌کنند که بتوانید به زیباترین‌ شکل ممکن محیط خود را دیزاین کرده و از طراحی منحصربه‌فرد خانه خود لذت ببرید.

  • امنیت:

شیشه‌هایی از جنس لمینت و سکوریت گزینه‌هایی ایده‌آل برای افزایش امنیت سقف در مقابل حوادث مختلف هستند و شما با خیالی آسوده می‌توانید از ورود باران، برف و یا حوادث ناخواسته مانند ورود سارقین به ساختمان جلوگیری کنید.

نکات مهم در رابطه با سقف شیشه ای

همان‌طور که گفته شد این شیشه‌ها در مکان‌هایی که نور کمتری وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید آشپزخانه، اتاق مطالعه و سالن‌ پذیرایی خود را به شکل زیبایی با استفاده از این شیشه‌ها دیزاین کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده از سقف‌های شیشه‌‌ای در اتاق‌های آفتاب‌گیر بایستی به صورت خاصی انجام شود و کل سقف به صورت شیشه نباشد؛ زیرا دمای اتاق به شدت افزایش یافته و در فصل تابستان نمی‌توان در آن فضا نشست.
اگر به سقف‌های شیشه‌ای علاقه‌مندید می‌توانید برای فضاهای آفتاب‌گیر از شیشه‌های سکوریت رنگی استفاده کنید؛ این نوع از شیشه‌ها نور را از خود عبور نداده و در نتیجه نور شما را آزار نمی‌دهد.
نکته قابل توجه در مواقعی که از سقف‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنید این است که به سایر متریال‌ به کار رفته در فضا نیز دقت کنید؛ برای مثال اگر در، شیشه‌ای است و یا کف نیز شیشه‌ای انتخاب شده باشد پیشنهاد می‌شود که سقف را به صورت کامل شیشه‌ای انتخاب نکنید، زیرا شیشه عایق مناسبی برای سرما و گرما نبوده و از نظر انرژی اصلاً استاندارد نیست و مصرف انرژی شما چندین برابر می‌شود.همچنین در برخی از قسمت‌های خانه مانند حمام می‌توان از سقف‌های شیشه‌ای استفاده کرد؛ البته توجه داشته باشید که تنها قسمتی از سقف را شیشه‌ای کنید تا حریم خصوصی‌تان به صورت کامل حفظ شود.

 اجرای سقف شیشه ای

برای طراحی و اجرای سقف شیشه‌ای به کجا مراجعه کنیم؟

سقف‌های شیشه‌ای یکی از جدیدترین انواع سقف‌ها هستند که با نام اسکای لایت نیز شناخته می‌شوند و ظاهری فوق‌العاده و زیبا به خانه‌های شما می‌بخشند. برای اینکه این سقف‌ها را به صورت کاملاً اصولی طراحی و اجرا کنید، لازم است از شرکت متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید. نما دیزاین به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شرکت‌های تخصصی در زمینه طراحی و اجرای نمای ساختمان بوده و بیش از ده سال سابقه فعالیت دارد. در این شرکت شما بهترین ایده‌ها را بر اساس موقعیت مکانی مدنظر به دست می‌آورید تا بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل را اجرا کنید.
نما دیزاین به صورت کاملاً تخصصی در حیطه نمای ساختمان فعالیت دارد و با اجرای مهندسی و استاندارد انواع سیستم‌های مدرن توانسته است رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. همچنین در تمام پروژه‌ها سلیقه کارفرما و بودجه را در اولویت قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را در سقف‌های خود به کار ببرید؛ بنابراین می‌توانید برای طراحی و اجرای سقف‌های شیشه‌ای در انواع و مدل‌های مختلف با کارشناسان و متخصصان این شرکت مشورت کرده و خانه‌ای زیبا و مدرن داشته باشید.


گالری تصاویر


وبگردی