آفتاب

باربیکیو و فواید غذای کبابی



عده‌ای از افراد فکر می کنند که نام این محصول به زبان فارسی کباب‌ پز است، اما باید بگوییم که از آنجایی که برای تولید انواع غذاهای گریل شده و غذاهای مختلف دیگر از باربیکیو استفاده می‌ کنند، صرفاً نمی توان نام آن را کباب پز گذاشت.

باربیکیو یکی از محصولاتی است برای پختن انواع غذاهای کبابی از آن استفاده می کنند. این محصول انواع متفاوتی دارد. در واقع انواع باربی کیواز نظر شکل ظاهری و ابعاد متفاوت هستند. باربیکیو گازی و باربیکیو ذغالی مهمترین انواع کباب پز به شمار میروند.نام لاتین این محصول باربیکیو است و اما در زبان فارسی معادل دقیق ندارد. در حقیقت عده‌ای از افراد فکر می کنند که نام این محصول به زبان فارسی  کباب‌ پز است، اما باید بگوییم که از آنجایی که برای تولید انواع غذاهای گریل شده و غذاهای مختلف دیگر از باربیکیو استفاده می‌ کنند، صرفاً نمی توان نام آن را کباب پز گذاشت. زیرا کاربردی باربیکیو خیلی بیشتر از کباب پز است. از باربیکیو در فضاهای باز استفاده می کنند و این محصولات بنا بر اندازه و ابعاد مختلفی که دارد در محیط های گوناگون استفاده می شود. مثلاً سایز بزرگ آن در محیط های بزرگ و فضاهای سرباز مانند باغ ها استفاده می شود.

اما آن دسته از باربیکیو هایی که سایز کوچکتر دارند، در محیط تراس و بالکن استفاده می شوند. در واقع در این محصول انواع مواد غذایی مختلف را کباب می کنند. در حقیقت باید بیان کنیم که باربیکیو یکی از مناسب ترین محصولاتی است که برای دورهمی دوستانه و خانوادگی استفاده می شود. شما می توانید برای محیط باغ و یا محوطه بزرگ حیات خود از باربیکیو استفاده کنید و آخر هفته ای لذت بخش را با خانواده و دوستان خود با استفاده از باربیکیو تجربه کنید. این گونه از محصولات به وسیله ذغال و حتی به وسیله برق و گاز انرژی دریافت می‌ کنند و اقدام به پخت مواد غذایی گوشتی و سبزیجاتی می کنند. علاوه بر این باید بگوییم که باربیکیو غذاها را به صورت کاملا خوشمزه تولید می‌ کند و طعم آنها بسیار دلپذیر است. افزون بر این باربیکیو ها به هیچ عنوان گوشت ها را خشک و سفت نمی کنند.

 

فواید غذای کبابی

غذای کبابی فواید بسیار زیادی دارد. در واقع یکی از سالم ترین نوع غذاهایی می باشد که با بهترین روش تولید می‌ شوند. همانطور که می‌ دانید اگر در تهیه غذاهای کبابی دقت کامل کنید و آنها را نسوزانید، می‌ توانند بهترین غذا از لحاظ سلامتی باشند. زیرا در آنها از هیچ‌ گونه چربی های مضر استفاده نمی‌ شود. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین ویژگی های غذاهای کبابی سالم بودن آنها و عدم استفاده از روغن است.  این گونه از محصولات  طعم بسیار خوشمزه ای دارند و به علت این که دارای چربی نیستند، به هیچ وجه برای بدن مضر نمی باشند. همچنین باید اضافه کنیم اگر شما گوشت را به صورت کباب طبخ کنید، چربی های اضافه آن از درون بافت های کباب خارج می‌ شوند و این می تواند یک ویژگی مثبت در غذای کبابی باشد. علاوه بر این باید به این موضوع اشاره کنیم که غذای کبابی طعم بسیار خوشمزه‌ای دارند.

به همین علت در سراسر کشور طرفداران بسیار زیادی دارند. غذاهای کبابی جزو غذاهای مجلسی و رسمی به حساب می آید. به همین علت همه افراد در سایر مهمانی های خانوادگی و دوستانه و مهمانی های رسمی و مجالس علاقه دارند تا از این غذا استفاده کنند. زمانی که غذا در انواع باربیکیو تولید می‌ شود. ارزش غذایی خود را حفظ می کند. ‌همانطور که می‌ دانید بعضی از مواد غذای زمانی که به روش‌ های گوناگون طبخ می‌ شود، بخشی از ارزش غذایی خود را از دست می دهد و این یکی از نکات منفی  بعضی روش های پخت و پز به حساب می‌ آید. اما در غذاهای کبابی این اتفاق به وجود نمی‌ آید. علاوه بر این باید بیان کنیم که ارزش غذایی  محصولی که به صورت کبابی در باربیکیو پخته می شود، بسیار بیشتر از ارزش غذایی است که سرخ می شود، زیرا کالری کمتری دارد و یک غذای رژیمی به حساب می آید. 

کباب پز ذغالی

 

انواع باربیکیو چیست؟

انواع باربیکیو از نظر نوع سوخت با یکدیگر متفاوت می باشد و یکی از انواع باربیکیو، باربیکیو مدل گازی است. این مدل همانطور که از نامش پیداست سوخت آن از طریق گاز شهری است. در واقع در مورد باربیکیو گازی باید بیان کنیم که جنس آن از استیل و یا چدن و حتی آلومنیوم تولید می‌ شود. این گونه از محصولات برای خانه های شهری و آپارتمانی گزینه مناسب به حساب می‌ آیند و علاوه بر این باید بیان کنیم که از آن می توان در حیاط و تراس و پشت بام خانه نگهداری کرد. لین محصولات قابلیت شستشو دارند و استفاده کردن از آن ها بسیار راحت است. یکی دیگر از انواع باربیکیو باربیکیو ذغالی است. در حقیقت یکی از محبوب ترین انواع باربیکیو می‌ تواند این نوع از باربیکیو ها باشند‌‌. زیرا طعم  فوق العاده خوشمزه غذا می دهد و طعم غذا را دودی می‌ کند. به همین علت افراد زیادی علاقه مند هستند تا از باربیکیو ذغالی استفاده کنند.

این گونه از محصولات دارای یک معایبی هستند و آن تولید دود و خاکستر است و اما مدل دیگر از انواع باربیکیو، باربیکیو برقی است، همانطور که از نامش مشخص است با برق کار می کند برای محیط های خانگی یک محصول مناسب به حساب می آید. این گونه از محصولات با اتصال به برق و حرارت تولید می‌ کنند.، به همین علت می‌ تواند اقدام به کباب کردن انواع غذاهای گوشتی و غیر گوشتی باشد. از دیگر ویژگی‌های باربیکیو برقی می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که زمانی که به پریز متصل شوند کار می‌ کنند و علت این که وزن کمی دارند و در ابعاد کوچک تولید شدند و قابل جابجایی هستند.  اما یکی دیگر از انواع باربیکیو،باربیکیو سنگی و یا گابیونی است. این گونه از محصولات در محیط های بزرگ و ویلا و باغ استفاده می‌ شوند. در واقع همانطور که از نامش پیداست با استفاده از مصالح سنگی تولید می شود و زیبایی خاصی دارد. 

ساخت منقل کباب

نکته های مهم خرید باربیکیو

در خرید انواع باربیکیو باید به بعضی از نکات توجه ویژه داشت. اولین نکته در انتخاب انواع باربیکیو توجه به ابعاد و اندازه آن است، شما باید بر اساس ابعاد و متراژ آن محلی که می‌خواهید باربیکیو را قرار دهید، اقدام به انتخاب یک محصول مناسب کنید. مثلا اگر شما قصد دارید برای محیط باغ و ویبا خود یک باربیکیوی مناسب خریداری کنید ،ما به شما پیشنهاد می دهیم تا از باربیکیو باغی و ویلایی استفاده کنید. در حقیقت باربیکیوی باقی جزو یکی از انواع باربیکیو است و باربیکیو سنگی یکی از باربیویو های باغی به حساب می‌‌ آید که در محیط باغ ویلا استفاده می‌ شود. اما اگر قصد شما خرید باربیکیو کوچک برای خانه است، بهتر است باربیکیو برقی و گازی را استفاده کنید.

علاوه بر این در انتخاب انواع باربیکیو باید به این موضوع  توجه کنید، هنگامی که باربیکیو  انتخاب می کنید، قیمت باربیکیو  باید متناسب با بودجه شما باشد. مثلا اگر شما قصد خرید یک باربیکیو با  بودجه کم را دارید، می‌ توانید باربیکیو ها را در ابعاد کوچکتر انتخاب کنید. همانطور که می دانید باربیکیو های سنگی قیمت بیشتری نسبت به باربیکیو های برقی دارند. نکته دیگر توجه به کیفیت آن است.‌در انتخاب انواع باربیکیو باید حتماً همه ابعاد آن را بررسی کنید. سپس زمانی که از کیفیت یک محصول اطلاعات حاصل کردید، اقدام به خریداری آن کنید. نکته دیگری که باید بیان کنیم توجه به نوع ساخت باربیکیو بر است. باربیکیو ها باتوجه به نوع ساخت شان به دسته بندی های مختلفی تقسیم شده‌اند. ما در قسمت فدق در مورد انواع باربیکیو مطالبی را دارید. اگر شما به دنبال یک باربیکیویی هستید که بتوانید در محیط خانه هر زمان که دلتان می‌ خواهید از آن استفاده کنید، به شما باربیکیو گازی را پیشنهاد می کنیم. 

معرفی باربیکیو برقی

باربیکیو برقی یکی از پرطرفدار ترین باربیکیو در سراسر جهان است. این محصول در سایزها و ابعاد مختلفی تولید می شوند. همین موضوع باعث شده تا باربیکیو برقی در نظر افراد قرار گیرد. علاوه بر این باید بیان کنیم که باربیکیو برقی در محیط داخلی خانه استفاده می شود. به علاوه می توانید مدل ایستاده آن را در تراس و بالکن استفاده کنید. این گونه از محصولات با استفاده از منبع برق انرژی کسب می کنند و کاربرد بسیار راحتی دارند.  همانطور که می دانید یکی از بزرگترین معایب باربیکیوهای ذغالی ایجاد کثیف کاری و تولید خاکستر زغال است. اما باربیکیو‌برقی همچنین معایبی ندارند و این می‌ تواند یکی از ویژگی مثبت آنها باشد. اگر شما جزء افرادی هستید که به تمیزی محیط زندگی خود اهمیت زیادی می دهید و هیچ علاقه ای ندارید تا از محصولاتی که باعث ایجاد آلودگی در محیط اطراف می‌ شوند استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم تا از باربیکیو برقی استفاده کنید.

زیرا هیچ آلودگی ایجاد نمی کنند و به راحتی تمیز می شود. علاوه بر این در مورد مزایای باربیکیو برقی باید بگوییم که شما می‌ توانید درجه آن را به صورت دلخواه کنترل کنید، به اضافه روش و خاموش کردن بسیار راحت است. این گونه از محصولات دارای گریل برقی هستند. به همین علت شما می توانید انواع غذاهای مختلف را بر روی آن گریل کنید، حتی می توانید به تولید غذاهای رژیمی بپردازید. علاوه بر این باید اضافه کنیم که باربیکیو برقی دارای تنظیمات الکترونیکی است و  شما می‌ توانید بر اساس کاربرد خاصی که دارید، باربیکیو را تنظیم کنید. این گونه از محصولات کباب های خوشمزه و آبدار تولید می کنند. شما می توانید انواع گوشت قرمز و سفید گوشت ماهی و سبزیجات مانند قارچ و فلفل دلمه و گوجه و بادمجان و سیب زمینی را بر روی باربیکیو های برقی کباب و گریل کنید. 

 منبع: سوبیا


گالری تصاویر


وبگردی