آفتاب

برای خرید بلیط قطار چه مدارکی لازم است؟



اگر قصد دارید با خرید اینترنتی بلیط قطار سفر کنید و اطلاعاتی درباره مدارک لازم برای خرید بلیط قطار ندارید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با مدارک لازم برای خرید بلیط قطار و همچنین نکات مهم سفر با قطار آشنا شوید.

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط قطار

سفر با قطار یکی از راحت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین شیوه‌های مسافرت در تمام دنیا محسوب می‌شود. در سفر با قطار خاص‌ترین خاطرات سفر را می‌توانید در کنار دوستان و خانواده ثبت کنید. با این ‌حال، اگر به الزامات و قوانین سفر با قطار توجه نکنید؛ این تجربه می‌تواند به ‌راحتی تلخ شود. اگر قصد دارید سفری زمینی بوسیله قطار داشته باشید؛ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با قوانین و مدارک لازم برای سفر با قطار بیشتر آشنا شوید.

خرید اینترنتی بلیط قطار از سایت قاصدک 24

مدارک لازم برای خرید اینترنتی بلیط قطار

برای خرید آنلاین بلیط قطار از سایت های معتبر نظیر قاصدک 24 کافیست مدارک مورد نیاز از قبیل شناسنامه، کارت ملی و کارت بانکی خود که دارای رمز پویا است؛ را در دسترس داشته باشید. سپس اطلاعات شخصی خود را در قسمت‌های خواسته شده در سایت وارد نمایید.

پس از پرداخت هزینه بلیط قطار از درگاه امن سایت، بلیط خریداری شده به ایمیل وارد شده در هنگام خرید ارسال خواهد شد. مهم‌ترین اطلاعات شخصی که در هنگام خرید بلیط قطار از شما خواسته می‌شود عبارتند از:

  • نام و نام خانوادگی
  • کد ملی
  • تاریخ تولد
  • شماره پاسپورت ( اگر مسافر خارجی دارید؛ برای این مسافر، باید این قسمت نیز تکمیل شود.)
  • شماره تلفن

همراه داشتن شناسنامه برای زوجین در سفر با قطار ضروری است.

مدارک لازم جهت سوار شدن به قطار

بر خلاف اتوبوس، سوارشدن به قطار مانند هواپیما، نیازمند ارائه‌ی مدارک شناسایی معتبر است. از آنجایی‌ که هنگام خرید بلیط، کد ملی و نام و نام خانوادگی خود را ارائه کرده‌اید، این اطلاعات معمولا در بلیط شما درج می‌شوند. هنگام پذیرش در ایستگاه راه‌آهن، مسئول مربوطه به‌منظور احراز هویتتان از شما کارت شناسایی معتبر درخواست می‌کند. منظور از کارت شناسایی معتبر، یکی از کارت‌های ملی، گواهی‌نامه، پایان خدمت یا شناسنامه است.

با توجه به قوانین کشور، همراه داشتن شناسنامه هر یک از زوجین برای سفر با قطار و همچنین در هنگام رزرو هتل الزامی است.

رزرو آنلاین بلیط قطار

مدارک لازم برای خرید اینترنتی بلیط قطار

 

نکات مهم در خرید بلیط و سوار شدن به قطار

 کسانی که قصد دارند با تهیه بلیط قطار فدک، رجا و... اقدام به سفر کنند؛ لازم است از یک سری نکات مهم آگاهی داشته باشند تا سفر خوب و خوشی را تجربه کنند. این موارد را در ادامه ذکر کرده‌ایم.

  • بلیط قطار چاپی یا فایل بلیط را تا آخر سفر همراه خود داشته باشید و از پاک کردن یا دور انداختن آن صرف نظر کنید.
  • اگر فایل بلیط قطار بر روی گوشی موبایل شما ذخیره شده است؛ قبل از رفتن به راه آهن، موبایل خود را شارژ کنید.
  • ترجیحا بلیط دیجیتال خود را به موبایل چند نفر از همسفرانتان نیز انتقال دهید تا در صورت پاک شدن یکی از آنها، همچنان به بلیط سفر دسترسی داشته باشید.
  • در صورتی که از اتباع خارجی هستید؛ حتما کد گذرنامه و اصل آن را همراه داشته باشید.
  • حداقل یک ساعت قبل از ساعت حرکت قطار خودتان را به راه آهن برسانید.
  • در صورتیکه زیر 17 سال سن دارید؛ به تنهایی نمی‌توانید با قطار سفر کنید.
  • شماره واگن، کوپه و صندلی شما روی بلیط‌تان درج شده است. باتوجه‌به آن‌ها و با حفظ آرامش، محل استقرار خود را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از خدمه‌ قطار نیز کمک بگیرید.
  • بلیط چاپی یا دیجیتال خود را در دسترس داشته باشید تا بدون اتلاف وقت به ماموران تحویل دهید.
  • اگر وسایلتان زیاد است از چرخ‌های ویژه یا باربر استفاده کنید تا در زمان شما صرفه‌جویی شود. برخی شرکت‌های ریلی، ترانسفر بار رایگان و خدمات حمل بار نیز دارند.

خرید آنلاین بلیط قطار فدک

مدارک لازم برای خرید بلیط و سفر با قطار

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم مدارک لازم برای خرید بلیط قطار و همچنین سفر با قطار را بیان کنیم. همچنین برخی قوانین سفر با قطار را نیز یادآوری کردیم. اگر شما هم قصد دارید با قطار سفر کنید؛ می‌توانید با رزرو آنلاین بلیط قطار از سایت‌های معتبر گردشگری نظیر قاصدک 24، از پشتیبانی24 ساعته آن نیز برخوردار شوید. در قاصدک 24 همچنین می‌توانید تمامی خدمات سفر نظیر رزرو هتل، فروش بلیط، خدمات ویزا و... را نیز به صورت آنلاین رزرو کنید.

سوالات متداول در مورد مدارک لازم برای خرید بلیط قطار

  1. برای خرید بلیط قطار چه مدارکی لازم است؟ کارت ملی، شناسنامه و کارت بانکی همراه با رمز پویا
  2. برای خرید بلیط قطار اتباع چه مدارکی لازم است؟ اتباع خارجی علاوه بر مدارک شناسایی معتبر پاسپورت خود را نیز همراه داشته باشند.
  3. چند ساعت قبل از ساعت حرکت قطار باید در راه آهن باشیم؟ حداقل یک ساعت قبل از ساعت حرکت قطار باید در راه آهن حضور پیدا کنید.
  4. برای اطلاع از شماره واگن و کوپه خود چکار کنیم؟ شماره واگن، کوپه و صندلی شما روی بلیط‌تان درج شده است. همچنین می‌توانید از مهمانداران قطار نیز کمک بگیرید.

گالری تصاویر


وبگردی