آفتاب

شناخت آلانیا ترکیه - از فستیوال تا فرودگاه



در تمامی شهرهای کشور ترکیه راز موفقیت شهروندان خارجی آشنایی با زبان ترکی استانبولی به حساب می‌آید. آلانیا تنها شهری در ترکیه می‌باشد که آشنایی به زبان ترکی استانبولی تنها راه یافتن شغل در آن نیست.

زیباترین فستیوال‌های آلانیا ترکیه

مردم کشور ترکیه مسلمان می‌باشد و مراسم و جشن‌های اسلامی بسیاری برگزار می‌نمایند. در کنار این مراسم‌ها جشن‌های فرهنگی و همچنین فستیوال‌های گوناگونی برپا می‌شود که سالانه گردشگران بسیاری را به خودش جلب می‌نماید. سالانه در اوایل ماه می یا ماه اردیبهشت فستیوال بین‌المللی هنر و توریسم در شهر آلانیا برگزار شده و می‌شود. در این فستیوال نمایشگاه‌های هنری و آتش بازی‌های گوناگونی برپا می‌کنند. بازدیدکنندگان خواهند توانست از نمایشگاه غذا و نوشیدنی ترکیه نیز بازدید نمایند و مهارت خودشان را در این زمینه به تمامی مردم نشان بدهند. این فستیوال شامل برنامه‌های هنری و تئاتری و حرکات نمایشی بسیاری است. ورود همه‌ی افراد به این رویدادها رایگان می‌باشد و شما خواهید توانست اوقات خوشی را تجربه نمایید.با خرید هرگونه ملک در ترکیه و یا خرید آپارتمان در آلانیا در این مراسم ها شرکت کنید.

 زیباترین فستیوال‌های آلانیا ترکیه

از سال ۱۹۹۴ میلادی به بعد فستیوال اپرا و باله در ماه‌های ژوئن و جولای سالانه در شهر آلانیا برگزار شده است و هنرمندان مختلفی از جهان به آنجا سفر می‌نمایند تا در آمفی‌تئاتر باستانی آسپندوس حاضر باشند. فستیوال بین‌المللی جاز در اوایل ماه سپتامبر بر پا شده و اشخاصی که دوست دار موسیقی می‌باشند، خواهند توانست از سراسر جهان به آلانیا سفر نمایند و حداقل در یکی از کنسرت‌ها و یا برنامه‌های این فستیوال حضور پیدا کنند. کنسرت‌ها اصولاً از ساعت نه شب آغاز شده و تا چهار روز ادامه پیدا می‌کند.

بهترین زمان سفر به شهر آلانیا کی می‌باشد؟!

همانطور که گفتیم در بیش‌تر روزهای سال هوای آلانیا معتدل و مطبوع می‌باشد. فقط حدود دو ماه از تابستان یعنی اطراف تیر و مرداد هوا گرم‌تر می‌باشد و رطوبت بالایی در آن حس می‌شود. البته همیشه و در همه‌ی فصل‌ها امکان دارد باران ببارد؛ ولی اگر قصد سفر کوتاه‌مدتی به شهر آلانیا را دارید و تمایل دارید به‌ طور کامل از خورشید این شهر استفاده ببرید، در ماه‌های جون و جولای و آگوست به این شهر سفر نمایید.

راه‌های دسترسی از ایران به آلانیا

خوشبختانه از کشور ایران به فرودگاه قاضی پاشا شهر آلانیا پرواز مستقیم وجود دارد. با وجود این، گردشگران آلانیا را بیشتر به عنوان مقصد دوم خود انتخاب می‌نمایند. به این صورت که از تهران به استانبول رفته و چند روزی را در آنجا می‌گذرانند و پس از سه یا چهار روز آخر سفر را به گشت و گذار در شهر آلانیا اختصاص می‌دهند. حالا گردشگران یا با پرواز می‌روند و یا با اتوبوس. به این ترتیب خیلی‌ها ترجیح می‌دهند نخست آنتالیا بروند و بعد به صورت زمینی از آلانیا سر دربیاورند. در هر صورتی سفر به این شهر، آن هم حال که مهاجرت ایرانی ها به شهر آلانیا رو به افزایش می‌باشد یک فرصت درخشان برای علاقمندان این شهر به حساب می‌آید.

 بهترین زمان سفر به شهر آلانیا

اقامت در شهر زیبای آلانیا

خیلی از پکیج‌های تعطیلاتی ارزان قیمت، که اصولاً از آلمان یا اسکاندیناوی نشات گرفته‌اند، شامل هتل‌های رویال در ساحل می‌باشند. برای مثال، یک هتل چهار ستاره در شهر آلانیا حدود 400 یورو هزینه برخواهد داشت.ما در آنتالیا خانه شما را به خرید آپارتمان در آلانیا دعوت میکنیم.

جمعیت ایرانیان مقیم در آلانیا چقدر می‌باشد؟!

شهر آلانیا در فاصله‌ی حدود 100 کیلومتری از شهر آنتالیا قرار گرفته شده است. تا پیش از سال 1398 ایرانیانی که تمایل به سفر به این شهر را داشتند، بایستی از راه فرودگاه آدانا و اسپارتا و یا غازی آنتپ اقدام می‌کردند و باقی مسافت را با وسیله‌ی دیگری ادامه می‌دادند. ولی در شهریور 98 ضمن توجه به استقبال شدید ایرانی‌ها جهت گذران تعطیلات در سواحل آرام آلانیا پرواز مستقیمی از فرودگاه امام خمینی به این شهر افتتاح گردید. از آن به بعد تعداد بسیاری از هم‌وطنانمان شهر آلانیا را چه برای مسافرت و یا مهاجرت انتخاب می‌کردند. جمعیت ایرانیان ساکن در این شهر روزانه در حال بیشتر شدن بود. ضمن توجه به آرامش این شهر، زیبایی طبیعی آن و غنای فرهنگی و همچنین در حین حال فضاهای مدرنیزه، این افزایش دور از باور نیست.

ایرانیان معمولاً چه شغل‌هایی در شهر آلانیا دارند؟!

در تمامی شهرهای کشور ترکیه راز موفقیت شهروندان خارجی آشنایی با زبان ترکی استانبولی به حساب می‌آید. آلانیا تنها شهری در ترکیه می‌باشد که آشنایی به زبان ترکی استانبولی تنها راه یافتن شغل در آن نیست. شما قادر هستید از راه زبان انگلیسی هم در این شهر به امرار معاش بپردازید. از محبوب‌ترین مشاغل رایج ایرانیان در کشور ترکیه سالن‌های زیبایی و همان آرایشگاه ها است. ایرانی‌ها در این خصوص بسیار شهرت پیدا کرده اند. ضمن توجه به علاقه‌ی روزافزون ایرانیان به شهر آلانیا، بازار سرمایه‌گذاری در قسمت املاک این شهر هم بسیار داغ است. به همین جهت تعداد بسیاری از آن‌ها در قسمت مسکن فعال می‌باشند. از دیگر محل‌های اشتغال ایرانیان دفاتر تجاری می‌باشد. تجار ایرانی که در کشور ترکیه و سایر کشورهای اروپایی فعالیت می‌نمایند آلانیا را مرکز خوبی جهت تاسیس دفاتر بین‌المللی خود می‌دانند. در نتیجه قسمت زیادی از ایرانیان شهر آلانیا در مشاغل اداری و در شرکت‌های ایرانی و بین‌المللی مشغول کار می‌باشند.

عکاسی و فیلم‌برداری و مادلینگ هم از مشاغل پر طرفدار ایرانیان در شهر آلانیا به شمار آمده است. شهر آلانیا پتانسیل مناسبی جهت کسب و کارهای خصوصی داشته است و شهردار آن آدم مورات از این امر به خوبی حمایت می‌نماید.


گالری تصاویر


وبگردی