آفتاب

مقایسه گلکسی S21 FE با S23 FE



برای پاسخ به این سوال که گلکسی S23 FE چه تفاوت‌هایی با مدل قبلی داشته است، در ادامه این مقاله همرا ما باشید تا به بررسی و مقایسه ویژگی‌های هر دو مدل بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب برای خرید گوشی سامسونگ را داشته باشید.

سری‌های fe شهرت بسیار زیادی در بین کاربران دارند؛ زیرا به گوشی های پرچمدار با قیمت اقتصادی معروف هستند. آخرین و جدیدترین گوشی از سری fe (Fan Edition) سامسونگ، گلکسی  S23 FEاست. این مدل در سال 2023 به بازار عرضه شد. سری قبلی فن ادیشن یعنی S21 FE حدودا دو سال قبل معرفی شده بود که با استقبال خوب کاربران همراه شد. همانطور که معمولا انتظار می‌رود، پیشرفت مدل جدید در مقایسه با مدل قبلی است. برای پاسخ به این سوال که مدل S23 FE چه تفاوت‌هایی با مدل قبلی داشته است، در ادامه این مقاله همرا ما باشید تا به بررسی و مقایسه ویژگی‌های هر دو مدل بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب برای خرید گوشی سامسونگ را داشته باشید.

گوشی گلکسی S21 FE

سامسونگ گوشی خوش دستS21 FE  را در اوایل سال 2021 به بازار عرضه کرد. جنس بدنه این گوشی از پلاستیک مات ساخته شده است و از ابعادی برابر 155 در 74.9 در 7.9 میلی‌متر برخوردارمی‌باشد. این مدل در دو رم 6 و 8 گیگابایتی عرضه شد و از دو سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کند اما قابلیت پشتیبانی از e-SIM را ندارد.  لنزهای S21 FE در یک پنل برجسته قرار دارد و ظاهر زیبا و متفاوتی از گوشی‌های سامسونگ به وجود آورده است.

گوشی گلکسی S23 FE

گوشی سامسونگ گلکسی S23 FE رسماً در 26 اکتبر 2023 روانه بازار شد .این گوشی دارای ابعاد 158 در 76.5 در 8.2 میلی‌متر و وزن 209 گرم است. برای گلکسی S23 FE تنها رم 8 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. از نظر ظرفیت حافظه مجهز به دو فضای 128 و 256 گیگابایتی می‌باشد و قابلیت ارتقا با کارت حافظه را هم ندارد. در پشت گوشی جدید سامسونگ می‌توان سه دوربین مشاهده کرد که دور هر لنز دوربین روکش کرومی و براق تعبیه شده است. گلکسی S23 FE از دو سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت e-SIM در مناطق مشخص پشتیبانی می‌کند. در ادامه به بررسی اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فنی این دو گوشی و مقایسه آنها با هم می‌پردازیم.

مقایسه گلکسی  S21 FEبا S23 FE

به مهمترین قسمت این مقاله یعنی مقایسه کامل گلکسی S23 FE با S21 FE رسیدیم. در این بخش دو گوشی از 6 منظر طراحی، دوربین، باتری، نمایشگر، سخت افزار و قیمت مقایسه می‌شوند.

بررسی دو گوشی گلکسی S23 FE با گلکسی S21 FE از نظر طراحی

گوشی گلکسی S23 FE در مقایسه با گلکسی S21 FE از نظر ابعاد بزرگ‌تر می‌باشد. در مدل جدید دستگاه به جای پلاستیک از شیشه استفاده شده که همین موضوع باعث افزایش حدود 30 گرمی وزن آن است. بدین ترتیب گوشی جدید از نسل گذشته بزرگ‌تر، عریض‌تر و به شکل قابل توجهی هم سنگین‌تر می‌باشد. در سایر بخش‌های طراحی این دو گوشی که شامل جنس فریم، لایه محافظ نمایشگر و مقاومت در برابر نفوذ آب است؛ تفاوتی دیده نمی‌شود. گوشی جدید سامسونگ در رنگ‌های نعنایی، بنفش، کرم، گرافیتی، بنفش، آبی و نارنجی موجود است. گوشی گلکسی S21 FE نیز در رنگ‌های سفید، گرافیت، زیتونی و بنفش قابل خریداری می‌باشد.

بررسی دو گوشی گلکسی S23 FE با گلکسی S21 FE از نظر دوربین

 


یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های گلکسیS23 FE   با نسل قبلی در دوربین اصلی آنهاست. در مدل گلکسیS23 FE  از دوربین 50 مگاپیکسلی استفاده شده است ولی مدلS21 FE  دارای دوربین 12 مگاپیکسلی می‌باشد. با توجه به افزایش وضوح حسگر گوشی نسل جدید، قادر به ثبت تصاویر با کیفیت فوق العاده است. دستگاهS23 FE  همچنین دارای دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است و مدل قبلی دارای دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی می‌باشد.

بررسی دو گوشی گلکسی S23 FE با گلکسی S21 FE از نظر باتری و شارژ

هر دو مدل از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند اما مدل جدید با توجه به استفاده از تراشه به روزتر و کارآمدتر اسنپدراگون 8 نسل 1 و همینطور اگزینوس 2200، برای مدت طولانی تری شارژ نگه می‌دارد. برای هر دو گوشی سامسونگ آداپتور با سرعت 25 وات در نظر گرفته شده است که در زمان 30 دقیقه حدودا 50 درصد گوشی را شارژ می‌کند. باید توجه کنید در هر دو مدل، آداپتور را باید به صورت جداگانه تهیه نمایید.

بررسی دو گوشی گلکسی S23 FE با گلکسی S21 FE از نظر نمایشگر

هر دو گوشی دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع  Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1080 در 2340 هستند که از نرخ نوسازی 120 هرتز و گواهی HDR10+ پشتیبانی می‌کنند. تفاوت این دو مدل در صفحه نمایش تنها به میزان روشنایی صفحه محدود می‌شود که گوشی S23 FE برای محیط‌های پرنور مناسب‌تر می‌باشد. البته در نظر داشته باشید اختلاف روشنی صفحه نمایش این دو مدل جزئی است و به معنی اینکه گلکسی S21 FE صفحه روشنی ندارد، نیست.

بررسی دو گوشی گلکسی S23 FE با گلکسی S21 FE از نظر سخت افزار

 


سامسونگ برای گوشی گلکسی S23 FE خود از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 برای بازار آمریکا یا اگزینوس 2200 برای بازار جهانی استفاده کرده است. هر دوی این چیپست‌ها با اینکه برای سال 2022 هستند اما از عملکرد و قدرت پردازش مطلوبی برخوردارند و بازی های گرافیکی را با بالاترین تنظیمات ممکن اجرا می‌کنند. این مدل در دو ظرفیت 128 یا 256 گیگابایتی به همراه 8 گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه شده است.
در مقایسه مدل S21 FE به تراشه اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100 مجهز شده است. گلکسی S21 FE همچنان قدرت پردازش مناسبی برای اجرای کارهای نیمه سنگین و سنگین را دارد و می‌تواند بازی‌های گرافیکی را نیز با تنظیمات مطلوب اجرا کند. این گوشی را نیز می‌توانید در حافظه‌های متنوعی خریداری کنید که شامل 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم می‌شود. برای جمع بندی بخش سخت افزار می‌توان گفت که مدل S23 FE از پردازنده جدیدتر و قدرتمندتری برخوردار است.

بررسی دو گوشی گلکسی S23 FE با گلکسی S21 FE از نظر قیمت

گوشی گلکسی S23 FE حدود 4 تا 5 میلیون تومان از مدل S21 FE گران‌‌تر است که بایستی با توجه به نیاز خود و بررسی ویژگی‌های هرکدام بهترین گوشی سامسونگ را خریداری کنید.

جمع بندی پایانی

با توجه به موارد گفته شده در مقایسه گلکسی S23 FE با گلکسی S21 FE می‌توان گفت هر دو گوشی عملکرد تقریبا مشابهی دارند. اگر بخواهیم در یک نگاه کلی به تفاوت های این دو گوشی بپردازیم:
•    گلکسی S23 FE دوربین اصلی بهتری دارد.
•    گلکسی S23 FE سنگین‌تر و بزرگتر از گلکسی S21 FE ست.
•    بدنه S23 FE از گوریلا گلس ساخته شده است.
•    گلکسی S21 FE در حال حاضر قیمت ارزان‌تری دارد.
•    گلکسی S21 FE لنز سلفی بهتری دارد.
حال با در نظر گرفتن نیازهای خود و اینکه اگر به دنبال گوشی با سخت‌افزار قوی‌تر و دوربین بهتر هستید، گوشی گلکسی S23 FE قطعا گزینه بهتری برای شما می‌باشد اما اگر هزینه پایین‌تر برای شما در اولویت است، گوشی گلکسی S21 FE انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.
در انتها لازم است به این موضوع اشاره نماییم که برای تهیه هر یک از دو مدل و یا به طور کلی خرید گوشی سامسونگ می‌توانید به فروشگاه موبایل کوروشاپ مراجعه نمایید. فروشگاه اینترنتی کوروشاپ، یکی از نمایندگی‌های رسمی فروش گوشی‌های سامسونگ در ایران محسوب می‌شود و این محصولات را با بهترین قیمت در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

گالری تصاویر


وبگردی