آفتاب

نحوه ثبت شرکت و ثبت برند در الی ثبت



برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار، ابتدا باید با ارائه کلیه مدارک هویتی اقدام به ثبت آن کنید؛ زیرا ثبت شرکت علاوه‌بر امکان فعالیت تجاری، مزایای بسیاری در اختیار فرد قرار می‌دهد.

به دلیل تنوع بسیار زیاد شرکت‌ها، ثبت هرکدام از آن‌ها قوانین مخصوص به خود را دارد. برای انجام این کار کافی است یک‌سری مدارک بین شما و سامانه ثبت شرکت رد و بدل شده که در نهایت باعث قانونی شدن شرکت و برند مورد نظر می‌شود. بعد از به ثبت رسیدن و تکمیل مراحل، از طرف سازمان مدیریت و برنامه کشور یک گواهینامه صلاحیت صادر شده و پس از آن شرکت می‌تواند فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کند. در ادامه مقاله جهت بررسی شرایط لازم برای ثبت شرکت و ثبت برند مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

/ثبت شرکت/https://elisabt.ir

نحوه ثبت شرکت در الی ثبت

ثبت برند چیست؟

برند یا همان لوگو یک علامت تجاری مخصوص به یک شرکت است که باعث می‌شود کلیه مشتریان و شرکت‌ها، آن را با این تصویر بشناسند. در سراسر جهان کسب‌و‌کارهای مختلف بعد از ثبت شرکت، اولین اقدامی که انجام می‌دهند، ثبت لوگو مخصوص است؛ زیرا سبب ماندگار ساختن آن کسب‌و‌کار در ذهن مشتریان می‌شود. لازم است بدانید برای استفاده از مزیت‌های بی‌شمار لوگو و همچنین جلوگیری از سؤاستفاده رقبا، باید حتما لوگو تجاری را به‌صورت قانونی به ثبت برسانید.

/ثبت-برند/https://elisabt.ir

مراحل ثبت شرکت و برند

این اقدام هم مانند بسیاری از کارهای اداری نیازمند طی کردن مراحل اداری و ارائه اطلاعات و مدارک هویتی است؛ لذا در صورت تمایل به ثبت شرکت یا ثبت برند خود بهتر است به یک شرکتی که مشاوران توانمندی در این زمینه دارند و قادرند شما را در این مسیر یاری کنند، مراجعه کنید. با انجام مراحل کار، فرد می‌تواند در کلیه مناقصات دولتی یا خصوصی شرکت کرده و به کسب سود بیشتر بپردازد. تمامی اقدامات مربوطه به صورت اینترنتی و آنلاین صورت می‌گیرد که این مراحل عبارت‌اند از:

تکمیل فرم اطلاعات شخص

برای شروع ابتدا به آدرس اینترنتی ثبت شرکت مراجعه کرده و سپس قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت را انتخاب کنید. در فرم ظاهر شده باید اطلاعات مربوط به متقاضی را تکمیل و حتما نام فردی که کاندید تأسیس شرکت است را وارد کنید.

انتخاب نوع شرکت

در این مرحله باید نوع شرکت را مشخص کرده و برای شرکت، 5 اسم پیشنهادی وارد شود. معمولا بعد از وارد کردن اسم‌ها باید هزینه تأسیس شرکت نیز از طریق درگاه بانک ملی ایران پرداخت شده و فیش واریزی جهت تحویل به سازمان دریافت شود.

انتخاب موضوع فعالیت شرکت و مجوزها

در این مرحله با باز شدن کادر مربوط به انتخاب نوع فعالیت، حیطه کاری شرکت، وضعیت مجوز و مدت زمان فعالیت را بر اساس دو گزینه محدود یا نامحدود انتخاب کرده و توضیحات لازم وارد شود.

تکمیل مشخصات شرکت

در قسمت اطلاعات شرکت که اطلاعات مرکز اصلی است، باید مشخصات مربوط به کد پستی، شماره تلفن و آدرس دقیق مرکز ذکر شده و در صورت داشتن شماره دورنگار یا تارنما، در همین صفحه وارد شود.

انتخاب میزان سرمایه و نوع آن

منظور از انتخاب نوع سرمایه، نقدی، غیرنقدی یا سهام است که ارزش هر کدام به ریال مشخص شده است. انتخاب نوع سرمایه ارتباط مستقیمی با تعیین هزینه ثبت شرکت و حتی مالیات دارد، به‌طوری که هرچه میزان آن بیشتر باشد، قطعا مبلغ پرداختی مالیات نیز بالاتر خواهد بود.

نحوه ثبت برند در الی ثبت

ثبت اطلاعات

در این گام سه گزینه ثبت اطلاعات، حذف و انصراف وجود دارد که فرد با انتخاب گزینه ثبت، فرآیند را تا حدودی نهایی می‌کند.

تکمیل اظهارنامه و اساسنامه

این فرم‌ها به گونه‌ای قوانین ابتدایی شرکت هستند که می‌توان آن‌ها را وارد کرد و بعدها به آن‌ها مواردی که مدنظر است، اضافه کرد.

مطلع شدن از وضعیت ثبت شرکت

پس از تکمیل فرم‌ها و ارسال آن‌ها به اداره ثبت شرکت، چنانچه اطلاعات بی‌عیب و نقص باشد، ابلاغ رفع نواقص برای شما ارسال می‌شود تا مشکل را در اسرع وقت رفع کنید. چنانچه صورتجلسه مورد تأیید واقع شود، جهت صدور آگهی به روزنامه ارسال شده و مسئول اداره، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت‌ها را صادر خواهد کرد.

شرایط ثبت شرکت

افراد برای اطمینان از اینکه تمامی امور مربوط به شرکتی که راه‌اندازی کرده‌اند، بهصورت حقوقی و شرعی به خودشان تعلق دارد، اقدام به ثبت آن می‌کنند. امروزه با رشد روزافزون فناوری و حضور افراد و شرکت‌های متخصص در زمینه ثبت شرکت، این کار مانند گذشته سخت و طاقت‌فرسا نیست.

چنانچه به دنبال صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها هستید؛ اما اطلاعات و دانش کافی برای این اقدام را ندارید، می‌توانید از مشاوران و متخصصان حاضر در شرکت الی ثبت که آماده همکاری و ارائه خدمات به متقاضیان ثبت شرکت و ثبت لوگو هستند، یاری طلبید. کافی است از طریق تماس با آن‌ها یا مراجعه به آدرس اینترنتی این شرکت، از راهنمایی‌های مفید آن‌ها بهره گیرید. مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت شامل موارد زیر است.

  • ارائه برگه شرکت‌نامه

  • ارائه اظهارنامه شرکت

  • ارائه اساسنامه شرکت

  • ارائه صورتجلسه که از قبل تکمیل شده باشد.

  • اصل و کپی برابر اصل مدارک تأیید هویت کلیه اعضای شرکت

  • اصل و کپی برابر اصل سند مالکیت شرکت

  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه کلیه اعضای شرکت

  • ارائه اقرارنامه کلیه اعضای شرکت مبنی بر اینکه کارمند رسمی دولت نیستند.

  • مهر و امضای تأیید وکالت‌نامه توسط وکیل پایه یک دادگستری

  • ارائه مجوز فعالیت مرتبط با شرکت

شرایط و مراحل ثبت شرکت و برند در الی ثبت

مشاوره تخصصی ثبت شرکت و لوگو

به وسیله مقدار ثبت شرکت‌ها، می‌توان در یک نگاه از کلیه توانمندی‌ها و ویژگی‌های فنی مجموعه اطلاع پیدا کرده و طبق آن سفارش خود را در شرکت مدنظر به ثبت رسانید؛ زیرا این عامل در انتخاب شرکت جهت انجام کارهای عمرانی و آبادانی بسیار مؤثر است. کلیه شرکت‌ها برای ادامه فعالیت خود و همچنین مورد تأیید واقع شدن از سوی مراجعه‌کنندگان، باید تمام تلاش خود را جهت ارتقاء رتبه و برطرف کردن نقاط ضعف اعمال کنند.

یکی از مهم‌ترین مراحلی که برای این کار بسیار ضروری است، تهیه و ارائه مدارک معتبر است. طی این مقاله سعی کردیم به نحوه ثبت شرکت و لوگو و همچنین مزایای این اقدام اشاره کرده و مطالب مفیدی ارائه کردیم تا در مواقع نیاز از این مطالب بهره بگیرید.

منبع : https://elisabt.ir/


گالری تصاویر


وبگردی