آفتاب

فاکتورهای تشخیص پارکت تمام چوب



پارکت تمام چوب، یک انتخاب جذاب برای کفپوش های محیط های مسکونی و اداری است. استفاده از متریال چوب علاوه بر حس زندگی و زیبایی، لوکس بودن خاصی به محیط می بخشد.

روش های تشخیص پارکت تمام چوب

پارکت چوبی، یک انتخاب جذاب برای کفپوش های محیط های مسکونی و اداری است. استفاده از متریال چوب علاوه بر حس زندگی و زیبایی، لوکس بودن خاصی به محیط می بخشد.

ممکن است با توجه به استفاده محدود از پارکت چوبی اطلاعات زیادی نسبت به این متریال جذاب نداشته باشید چرا که استفاده از سنگ و سرامیک بسیار عمومیت یافته است.

ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات نسبتا جامعی در مورد پارکت تمام چوب ارائه دهیم لطفا تا انتها مقاله با ما همراه باشید.


پارکت تمام چوب

پارکت چوبی تکه ای از چوب است در ابعاد و اندازه و ضخامت های مختلف برای کفپوش استفاده می شود.

پارکت تمام چوب می تواند از چوب هایی نظیر چوب بلوط، چوب راش، چوب افرا و .. ساخته شود که با توجه به بودجه و نوع کاربری سازه هر کدام از این متریال مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از پارکت به عنوان کفپوش در مقایسه با دیگر متریال علاوه بر زیبایی، از نظر بهداشتی، مقاومت و طول عمر حرفی برای گفتن دارد.

رنگ بندی پارکت چوبی

شاید اینطور به نظر برسد که متریال چوب محدودیت زیادی در انتخاب رنگ بندی چوب برای شما ایجاد کند اما این یک باور اشتباه است.

در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی این امکان وجود دارد که رنگ های بی نظیری روی چوب ایجاد شود.

البته که شما یک طیف رنگی گسترده برای رنگبندی پارکت چوبی خود دارید اما پیشنهاد می کنیم برای کف، از رنگ بندی های فانتزی و غیرواقعی دوری کنید.

انتخاب رنگ چوب برای کف یک سرمایه گذاری دراز مدت است که تا مدت ها حس دلزدگی نسبت به کف را ایجاد نمی کند و علاوه بر آن حس زندگی را به محیط خانه می بخشد.

انواع نصب پارکت

پارکت هایی که به صورت ورقه در ابعاد و ضخامت های مشخص تولید شده اند به دو صورت قابل نصب و اجرا هستند.

یک نمونه که به در نصب پارکت بسیار متداول است نصب معمولی و در کنار هم قرار گرفته ردیف های چوبی است.

نصب جناقی یکی دیگر از مدل های نصب پارکت است که ورق های برش خورده پارکت به صورت مثلثی در کنار هم چیده می شوند. این نوع نصب نسب به نصب معمولی نیاز به تبحر بیشتر نصاب و صرف هزینه بیشتر را دارد.

قیمت پارکت چوبی

یکی از متداول ترین دغدغه های علاقمندان به پارکت چوبی، هزینه های آن است. استفاده از پارکت چوبی این متریال ارزشمند نیازمند صرف هزینه است. اما برآورد نهایی هزینه پارکت به عوامل مختلفی نظیر متراژ و ابعاد مورد نیاز، ضخامت پارکت و چوب مورد نظری که پارکت با آن تهیه می شود بستگی دارد.

اما به این نکته توجه داشته باشید انتخاب چوب برای کفپوش یک فضای شیک و لوکس را به محیط خانه یا کار شما می بخشد که صرف هزینه مالی برای آن یک سرمایه گذاری محسوب می شود.

ما در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات کلی در مورد پارکت تمام چوب ارائه دهیم اگر علاقمند به داشتن اطلاعات بیشتر نظیر ویژگی های پارکت تمام چوب دارید می توانید به صفحات مرتبط مراجعه کنید.

گالری تصاویر


وبگردی