آفتاب

شیرآلات با کیفیت باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟



شیرآلات از جمله وسایل پرکاربرد هر خانه هستند که شاید در هر ساعت چندین مرتبه با آن‌ها سروکار داشته باشید. بنابراین خرید یک محصول بادوام ضرورت پیدا می‌کند. این محصولات از قطعات مختلفی از جمله مهره اتصال، شیلنگ، بدنه شیر، اهرم و ... تشکیل شده‌اند.

شیرآلات یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که برای ساختمان‌سازی کاربرد دارند. همیشه بعد از رسیدن به آخرین مراحل ساخت و ساز یک بنا، نصب شیرآلات انجام می‌شود. امروزه لوکس بودن ظاهر یک ساختمان در ترغیب مشتریان برای خرید آن سازه، تاثیر زیادی دارد. به هر حال استفاده از متریال‌های خوب و مرغوب در ساختمان، می‌تواند روی قیمت آن بنا تاثیرگذار باشد. اگر هم قرار باشد خودتان در ساختمان زندگی کنید، خرید شیرآلات باکیفیت و بادوام، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تاثیر زیادی در ظاهر منزلتان دارد.
اگر می‌خواهید بدانید بهترین شیرآلات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند و چطور یک محصول خوب را خریداری کنید، این مطلب را از دست ندهید.

بهترین شیرآلات چه ویژگی‌هایی دارند؟

شیرآلات از جمله وسایل پرکاربرد هر خانه هستند که شاید در هر ساعت چندین مرتبه با آن‌ها سروکار داشته باشید. بنابراین خرید یک محصول بادوام ضرورت پیدا می‌کند. این محصولات از قطعات مختلفی از جمله مهره اتصال، شیلنگ، بدنه شیر، اهرم و ... تشکیل شده‌اند. قبل از هر چیز باید تمامی اجزا و قطعات همگی از آلیاژ مناسب انتخاب شده باشند.
در عین حال آلیاژی که برای تولید شیرآلات استفاده می‌شود، نباید روی طعم، مزه و رنگ آب (با دمای بالا) تاثیر بگذارد. همچنین اگر در مناطق سردسیر و کوهستانی زندگی می‌کنید، باید شیرآلات مقاومت بالایی در برابر یخ و سرما داشته باشند.
اگر قصد خرید این محصولات را دارید، قبل از انتخاب حتما به موارد زیر دقت داشته باشید:

توجه به جنس شیرآلات

 


طبق گفته مدیران کنترل کیفیت خط تولید شیرآلات در چندین برند مطرح کشور، اولین نکته مهم در بررسی کیفیت این محصولات، توجه به آلیاژی است که در آن‌ها استفاده شده است. برنج مهم‌ترین فلزی است که برای تولید این محصولات استفاده می‌شود. همچنین باید به اندازه 58 تا 60 درصد از آلیاژ شیرآلات را مس و 37 تا 40 درصد آن‌ها را روی تشکیل دهد.
از آنجایی که این فلزات هر سه گران قیمت هستند، ممکن است برخی از تولیدکننده‌ها به سراغ فلزات سبک‌تر و ارزان قیمت بروند. حتی برای تولید شیرآلاتی که محیط‌های مرطوب و بسته (مثل حمام و سرویس بهداشتی) استفاده می‌شود، آلیاژهای ضدزنگ مثل استیل کاربرد پیدا می‌کنند.
با وجود مشخص بودن نوع آلیاژهای مورد استفاده در تولید شیرآلات، باز هم برندها و تولیدکننده‌هایی هستند که توجهی به این مورد ندارند. در واقع آن‌ها برای کاهش هزینه تولید و عرضه محصولات ارزان قیمت (برای جذب مشتریان بیشتر) از آلیاژ‌های ارزان استفاده می‌کنند.

رعایت ترکیبات مورد استفاده در تولید شیرآلات

برای تولید شیرآلات از ترکیب چند آلیاژ و فلز استفاده می‌شود. برای مثال ترکیب برنج با سرب برای جلوگیری از شکنندگی این محصولات ضرورت دارد. اما میزان سرب نباید بیشتر از  2.5 درصد باشد. زیرا استفاده بیش از حد سرب، به سلامت انسان آسیب می‌رساند و حتی گفته شده است که سرب در آلیاژ برنج، از طریق آب وارد بدن می‌شود.
محصولاتی که استانداردهای لازم برای ترکیب فلزات در شیرآلات را به درستی کنترل می‌کنند، جز بهترین نمونه‌های بازار هستند. برندهای مطرحی مثل قهرمان همین ویژگی را دارند.

مقاومت شلنگ در برابر گرما و سرما

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های شیرآلات بهداشتی ساختمان، توجه به مقاومت  شلنگ آن در برابر گرما و سرماست. در شلنگ‌های فلزی (فنری) باید از یک شلنگ باریک‌تر پلاستیکی استفاده شود. در دنیا ماده‌ای به نام «پلی‌اتیلن» برای تولید این شلنگ پلاستیکی استفاده می‌شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و سرما دارد.
با این حال برخی از محصولات بی‌کیفیت بازار با استفاده از ماده‌ای به نام APDM تولید می‌‌شوند که دوام زیادی ندارند. شلنگ‌های این محصولات در مجاورت هوا، خیلی زود فاسد می‌شود.
استفاده از آلیاژ استیلنس استیل ( فولاد ضدزنگ) برای شلنگ‌ها و یا سایر قسمت‌های شیرآلات هم ضرورت دارد.

توجه به استانداردهای کارخانه تولیدکننده

 


اغلب مشتریان زمان خرید شیرآلات به معیارهایی مثل زیبایی و قیمت توجه دارند. کمتر کسی استانداردهای تولید شیرآلات را درنظر می‌گیرد. وقتی قصد خرید این محصولات را دارید، باید از فروشنده بخواهید استانداردهای هر برند در تولید شیرآلات را برایتان توضیح دهد. سپس فرق بین تولیدکننده‌ها را نیز بررسی کنید.

توجه به گارانتی به خدمات پس از فروش

زمان تهیه شیرآلات باید به مواردی مثل گارانتی و خدمات پس از فروش دقت داشته باشید. اغلب محصولات پرفروش ایرانی با حداقل 5 سال ضمانت و 15 سال خدمات پس از فروش به بازار عرضه می‌شوند. در کنار این محصولات، برخی شیرآلات چینی هم در بازار هستند که ممکن است ارزان‌تر باشند و یا ظاهر زیباتری داشته باشند. اما این محصولات هیچ گارانتی ندارند و به محض خراب شدن باید رهایشان کنید.
همان‌طور که گفتیم ظاهر زیبا و قیمت پایین نباید شما را برای خرید ترغیب کند. بلکه باید استانداردهای تولید، ضمانتنامه و خدمات پس از فروش را در زمان خرید درنظر داشته باشید.
توجه به این نکات به شما کمک می‌کند که در خرید شیر مورددنظر، انتخاب صحیح و مناسبی داشته باشید. درصورتی که قصد تهیه شیرآلات موردنظر خود را دارید، مقاله خرید شیرآلات با کیفیت، چگونه و از کجا، می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

بهترین برند شیرآلات ایرانی

در حال حاضر برند قهرمان به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و بهترین برندهای شیرآلات بهداشتی ایرانی محسوب می‌شود. این شرکت محصولات زیادی را در بازار عرضه کرده است. استفاده از آلیاژ‌های باکیفیت و میزان استاندارد آن‌ها از مهم‌ترین مشخصه شیرآلات قهرمان است.
همچنین سطح کیفیت محصولات این شرکت با کمک کوانتوم متر (دستگاه‌های بررسی) ارزیابی می‌شوند. استفاده از روش آبکاری PVD برای روکش شیرالات و شیلنگ هم از دیگر مشخصات محصولات قهرمان است. این روش آبکاری در برابر هرگونه خط و خش مقاوم است. همچنین خاصیت ضدباکتری بودن هم از دیگر ویژگی‌های شیرآلات قهرمان محسوب می‌شود.
اما محصولات پرفروش شیرآلات قهرمان کدامند؟ به طور کلی این شرکت در زمینه‌های زیر محصولاتش را به بازار عرضه می‌کند:
• شیرهای ظرفشویی (ساده، آنتیک، شلنگ‌دار)
• شیرآلات بهداشتی توالت
• شیرهای دوش (برای حمام)
• شیرهای روشویی
اگر قصد خرید شیرآلات این برند محبوب را دارید، از بین این محصولات انتخاب کنید:
- شیرهای بهداشتی قهرمان مدل اسپانیایی با آلیاژ برنجی و روکش نیکل -کروم
- شیرآلات بهداشتی قهرمان مدل ایتالیایی از الیاژ برنج و با روکش لعابی نیکل – کروم
- شیرآلات قهرمان مدل آلمانی از الیاژ برنج و با روکش کروم با درجه میکرون بالا
- شیر بهداشتی مدل تنسو رویال با الیاژ برنج و با روکش کروم با درجه میکرون بالا
- شیر قهرمان مدل فلت رویال با بدنه برنجی و روکش کروم با درجه میکرون بالا

گالری تصاویر


وبگردی