آفتاب

نکاتی که باید هنگام قرار دادن چمن مصنوعی روی خاک بدانید



یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای زیباتر کردن فضای بیرون استفاده از چمن مصنوعی است، به همین دلیل افراد زیادی از چمن در مکان های خود استفاده می کنند. با این حال، قرار دادن چمن مصنوعی بر روی خاک یا هر سطح دیگری نیازمند زیرسازی و عملیات دیگری است که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

نکات نصب چمن مصنوعی روی خاک

 

1. آماده سازی منطقه

اولین قدم برای نصب چمن مصنوعی، از بین بردن علف های هرزی است که در محل نصب چمن روییده شده که برای این کار می توانید منطقه مورد نظر را سم پاشی کرده تا از هر گونه علف هرز پاکسازی شود. شما باید حداقل دو هفته قبل از شروع پروژه این کار را انجام دهید تا تمام علف های هرز منطقه از بین برود.

2. حذف خاک سطحی

اگر قصد دارید چمن مصنوعی خود را روی خاک قرار دهید، باید مقداری از آن را بردارید تا فضای کافی برای چمن جدید وجود داشته باشد. علاوه بر این، باید تمام گیاهان موجود و سنگ های بزرگ را از سطح زمین جدا کنید تا خاک یکنواخت شود. نکته قابل توجه در این است که در مناطق سردتر، ممکن است به دلیل نیاز به مواد پایه بیشتر برای رفع انبساط و انقباض زمین در هوای سرد، نیاز به حفاری بیشتری داشته باشید.

3. زمان حذف خاک

زمانی که می خواهید خاک اضافی را بردارید توجه داشته باشید که خاک مورد نظر خیس نباشد. از این رو، قبل از کندن، اجازه دهید تا محل مورد نظر خشک شود؛ زیرا کندن خاک خیس باعث ریزش آن می شود. هنگامی که خاک سطحی را جدا کردید، سعی کنید آن را با استفاده از وسیله مناسب صاف کنید. البته شما می توانید یک شیب جزئی را حفظ کنید، زیرا این کار به بهبود زهکشی کمک می کند.

4. زهکشی مناسب

اگر خاک شما نفوذپذیر باشد، مشکلی در زهکشی نخواهید داشت. در صورتی که اگر چمن روی خاکی قرار می گیرد که زهکشی مناسبی ندارد باید موارد زیر را اعمال کنید:
• اگر منطقه شما بارندگی بسیار کمی دارد، ایجاد شکاف های کوچک در نزدیکی چمن مصنوعی کافی خواهد بود.
• اگر عایق رطوبتی در محیط چمن مصنوعی شما وجود ندارد، باید یک عایق نصب کنید؛ زیرا این کار در دراز مدت از جدا شدن یا افتادگی چمن جلوگیری می کند. علاوه بر این، اگر می خواهید مرز ایجاد شده را اصولی تر تعمیر کنید، می توانید یک لبه بتونی اطراف منطقه بریزید. توجه داشته باشید که حاشیه بالاتر از سطح چمن نباشد در غیر این صورت ممکن است زهکشی آسیب ببیند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی زهکشی، مقاله چمن مصنوعی چگونه آب را تخلیه می کند را مطالعه نمایید.

5. افزودن سد برای علف های هرز


 
اگر بعد از سم پاشی باز هم نگران رشد علف های هرز در ما بین چمن مصنوعی خود هستید، ما به شما لایه ژئوتکستایل را پیشنهاد می کنیم. این لایه مانع از جلوگیری حفاری کرم‌ های خاکی در چمن مصنوعی می شود.

6. اضافه کردن مواد پایه

می توانید ناحیه حفر شده را با شن ریز، سنگ خرد شده یا گرانیت پر کنید و ناحیه کنده شده را تا حدود 3 تا 4 اینچ پر کنید. این کار به جلوگیری از افتادگی چمن و همچنین به زهکشی بهتر کمک می کند. البته توجه داشته باشید، بسته به مکانی که از نظر جغرافیایی در آن زندگی می کنید ، مواد مورد استفاده شما برای زیر پایه و عمقی که باید حفاری کنید متفاوت است.
شما هرگز نباید چمن مصنوعی را مستقیماً روی چمن موجود یا خاک خالی قرار دهید. یک پایه برای صاف و یکنواخت نگه داشتن چمن مصنوعی مورد نیاز است تا امکان زهکشی و جلوگیری از پارگی و آسیب را فراهم کند.

7. اضافه کردن ماسه سیلیس

مرحله آخر برای به دست آوردن یک چمن مصنوعی زیبا، پاشیدن یک لایه نازک شن سیلیس روی آن است. بعد از انجام این کار مطمئن شوید که شن به طور مساوی در پخش های مختلف چمن بصورت یکنواخت پخش شده باشد. این مرحله آخر ضروری نیست، اما توصیه می شود، افرادی که تردد زیادی بر روی چمن دارند و یا ورزش هایی مانند فوتبال که تحرک افراد زیاد است، این کار را انجام دهند؛ زیرا چمن شما از همان ابتدا در جای خود محکم می شود.

نصب چمن مصنوعی

 

1. پهن کردن چمن مصنوعی

قبل از پهن کردن چمن، بررسی کنید که مواد پایه خشک، صاف و محکم باشد و اگر پایه کاملا صاف نیست، باید آن را بیشتر فشرده کنید. اگر پایه کمتر از سطحی است که شما نیاز دارید، بهتر است یک لایه دیگر از مواد بریزید و آن را فشرده کنید تا سطح مورد نظر شما با چمن مصنوعی هماهنگ باشد.

2. چیدن چمن مصنوعی

با کمک یک نفر چمن مصنوعی را با احتیاط روی پایه ای که آماده کرده اید قرار دهید. چمن را روی پایه نکشید، زیرا ممکن است سطح صاف آن مختل شود. تمام قطعات چمن را طوری نصب کنید که تیغه های آن رو به یک جهت باشند، در غیر این صورت، چمن مصنوعی شما نا مرتب و غیر طبیعی به نظر می رسد.

3. ایمن کردن چمن

با استفاده از پین های لنگر محوطه سازی یا پایه های گالوانیزه که در حدود 4 تا 6 اینچ هستند، چمن مصنوعی را در اطراف محیط با فواصل حدود 6 اینچ محکم کنید. با چکش زدن آنها را صاف کنید، اما از چکش زدن بیش از حد خودداری کنید، زیرا می تواند باعث فرورفتگی در چمن شود.

قیمت و خرید چمن مصنوعی

برای خرید چمن مصنوعی باید اطلاعاتی کافی همچون ارتفاع مناسب، ضخامت، نوع نخ، لایه بکینگ و نوع برند را بدانید تا بتوانید مناسب با محیط خود این محصول پرکاربرد را خریداری کنید. همه این عوامل گفته شده، می تواند بر قیمت چمن مصنوعی تاثیرگذار باشد.
 به عنوان مثال، ارتفاع چمن مصنوعی فوتبالی با چمن مصنوعی تزیینی متفاوت است. شما می توانید با یک مجموعه متخصص و با تجربه مانند خانه چمن مشورت کنید تا متوجه شوید که چه نوع چمن مصنوعی با چه کیفیتی مناسب مکان شما است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت انواع چمن مصنوعی و خرید آن لینک زیر را کلیک کنید.
https://khanechaman.com/artificial-grass-price/


گالری تصاویر


وبگردی