آفتاب

ایده های جذاب برای پارتیشن بندی



پارتیشن‌بندی دفاتر و شرکت‌ها، طراحی دکوراسیون داخلی اداری را متحول کرده است. حالا از پارتیشن‌هایی استفاده می‌شود که به شکلی کاملا بهینه از محیط استفاده می‌شود و به تعداد اتاق‌ها می‌افزاید.

محل کار جایی است که کارکنان به آرامش و تمرکز نیاز دارند و پارتیشن‌بندی دقیقا به همین منظور انجام می‌شود. از سوی دیگر با مجزا کردن یک فضای وسیع مثل سالن، می‌توان اتاقک‌هایی را ایجاد کرد که هر یک از کارمندان در آن احساس راحت‌تری داشته باشند.
برای پارتیشن بندی اداری باید ایده‌های جذابی نیز داشته باشید که ما قصد داریم در این مطلب به همین موضوع بپردازیم.

پارتیشن بندی با شیشه رنگی

یکی از انواع پارتیشن‌های موجود در بازار از نوع شیشه‌ای است که به دو صورت با قاب و بدون قاب (فریم لس) عرضه می‌شوند. هر کدام از این پارتیشن‌ها نیز می‌توانند دارای شیشه‌های مات و شفاف باشند. همچنین شما می‌توانید برای چیدمان محیط اداری از انواع شیشه‌های مات استفاده کنید.
پارتیشن بندی اداری با شیشه‌های رنگی مات برای ایجاد حریم خصوصی کارمندان مناسب است. اما اگر بخواهید دید و نظارت بهتری نسبت به پرسنل داشته باشید، می‌توانید از شیشه‌های رنگی شفاف هم استفاده کنید. یک ایده بسیار جذاب برای پارتیشن بندی و استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای رنگی، استفاده از قانون هارمونی رنگ‌هاست.
برای مثال اگر در دکوراسیون فضای داخلی اداره از رنگ خاصی استفاده می‌کنید، می‌توانید رنگ شیشه‌ها را هم از همان پالت رنگ سفارش دهید. در این صورت پارتیشن‌های رنگی مات می‌توانند در کنار ایجاد فضای متمایز برای کارمندان، ساختار زیبایی را هم برای محیط ایجاد کنند.  
پارتیشن‌های شیشه‌ای رنگی می‌توانند به دو صورت باشند:

پارتیشن تک جداره

این نوع پارتیشن‌ها تنها با هدف جداسازی محیط ایجاد می شوند و البته تاثیر جالبی هم روی محیط دارند. پارتیشن‌های تک جداره می‌توانند دارای قاب یا بدون قاب باشند. در هر صورت با وجود پانل‌های شیشه‌ای مقاوم می‌توانند اتاقک‌های مجزایی را برای ایجاد تمرکز و کاهش سر و صدا در محیط ایجاد کنند. این نوع پارتیشن شیشه‌ای رنگی برای محیط‌های کوچک کاربرد دارد.

پارتیشن دو جداره شیشه‌ای

این نوع پارتیشن‌ها با استفاده از دو پانل شیشه‌ای تهیه می‌شوند که در بین آن‌ها هوا قرار می‌گیرد. پارتیشن‌های دو جداره از نوع قاب‌دار هستند و تاثیر بیشتری در جلوگیری از آلودگی صوتی محیط ایجاد می‌کنند. از این دیوایدرها بیشتر در ادارات بزرگ با رفت و آمد زیاد استفاده می‌شود. هدف این نوع پارتیشن ایجاد سکوت و آرامش در محیط است که تنها از عهده نوع دوجداره برمی‌آید.
برای داشتن فضای بهتر، می‌توانید پارتیشن‌های شیشه‌ای رنگی را از چندین نوع رنگ انتخاب کنید. زمان تابش نور خورشید به این پارتیشن‌ها، نور با رنگ آن‌ها ترکیب می‌شود و محیط را زیباتر می‌کند.

دکوراسیون مینیمال با پارتیشن فریم لس

اگر می‌خواهید اتاقک‌های مینیمال ایجاد کنید، قطعا به پارتیشن‌بندی محیط نیاز دارید. برای کاهش هزینه‌ها نیز می‌توانید نوع تک جداره و فریم لس را انجام کنید. این نوع پارتیشن‌ها سبک و قابل حمل هستند و حتی در صورت جابجایی دفتر و محل کار می‌توانید پانل‌های پارتیشن را بردارید و در محل دیگر قرار دهید.
در صورتی که تعداد کارکنان شرکت افزایش یابد و بخواهید تعداد اتاقک‌ها را افزایش دهید، می‌توانید تعداد پانل‌های فریم لس بیشتری را تهیه و در محیط قرار دهید. همچنین در صورت نیاز به بزرگ‌تر کردن اتاق‌های ایجاد شده، باز هم قادرید به راحتی پانل‌ها را جابجا کنید.
استفاده از پارتیشن فریم لس در کنار نورپردازی مدرن، می‌تواند دکوراسیون بسیار جذابی را در محیط ایجاد کند. پارتیشن اداری دیکا سازه محصولی است که برای همین مورد ساخته شده است. از این محصولات می‌توان در همه محیط‌ها استفاده کرد. جالب است بدانید که با وجود پارتیشن‌بندی، می‌توانید در هر ساختمانی که بخواهید کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید و منتظر پیدا کردن ساختمانی با تعداد اتاق‌های بیشتر نمانید.
همچنین این روش برای کسانی که ملک اجاره‌ای دارند و دفتر کارشان را در یک ساختمان استیجاری راه‌اندازی کرده‌اند، مناسب است. زیرا به راحتی می‌توانید از تمامی فضا استفاده کنند و در زمان جا به جایی، تمامی پانل‌ها را با خود به ساختمان جدید ببرند. در واقع پارتیشن‌های فریم لس قابلیت استفاده کامل از فضا را برایتان فراهم می‌کنند که مجبور نباشید ساختمان با متراژ بزرگتر را اجاره کنید. در نتیجه تا حد زیادی در هزینه‌های خرید یا اجاره ملک صرفه‌جویی می‌شود.

ایده پارتیشن مدرن در دکوراسیون

ایده پارتیشن مدرن در دکوراسیون


ایده‌های زیادی برای اجرای پانل‌های پارتیشن در دفاتر و شرکت‌ها وجود دارد که نه تنها فضای مینیمالیستی زیبایی را ایجاد می‌کنند، بلکه باعث زیبایی بیشتر محیط هم می‌شوند. برای ایجاد طرح‌ها و ایده‌های پارتیشن مدرن در دکوراسیون اداری می‌توانید از چند مورد زیر استفاده کنید:

پیروی از سبک شوردیچ

احتمالا برایتان سوال است که سبک شوردیچ دیگر چیست؟ این سبک کلاسیک قدیمی دارای پانل‌های شیشه‌ای است که با قاب‌های باریک و ظریف آلومینیومی سر پا می‌مانند. به نوبه خود این کار باعث ایجاد جلوه متفاوتی برای پانل‌های شیشه‌ای کوچک می‌شود و سطوح آکوستیک را بالا نگه می‌دارد. این سبک در حال حاضر استفاده زیادی در کشورهای اروپایی و آمریکایی دارد.

شیشه‌های هوشمند یا Switchable

در این سبک حریم خصوصی تا حد زیادی برای کارمندان ایجاد می‌شود و از طریق پانل‌های شیشه‌ای می‌توانید اتاق‌هایی با ابعاد مورد نظر خود را ایجاد کنید که پنل آن مات باشد و در صورت نیاز آن را شفاف کنید. جالب است بدانید نوع خاصی از شیشه‌های Switchable وجود دارد که با زدن یک دکمه، جریان الکتریکی در آن‌ها اعمال می‌شود و خاصیت شیشه را از حالت مات به شفاف تغییر می‌دهد.
در واقع هر زمان که بخواهید حریم خصوصی رعایت شود، آن را خاموش و هر زمان که بخواهید نور طبیعی را به طور مستقیم وارد محیط کنید، آن را روشن می‌کنید. این نوع پارتیشن‌ها به دو صورت تک جداره و دوجداره در دسترس هستند که البته تکنولوژی آن در ایران با نام پارتیشن‌های هوشمند شناخته شده است.


 شیشه‌های هوشمند یا Switchable

استفاده از پارتیشن شیشه‌ای منحنی

یک ایده ناب دیگر برای پارتیشن بندی محیط‌های اداری، استفاده از پانل‌های شیشه‌ای منحنی است که تکنولوژی آن در ایران نیز وجود دارد. در حال حاضر بیشتر پارتیشن‌هایی که در بازار عرضه می‌شود، از نوع زاویه‌دار هستند که در مقابل نوع منحنی از ظرافت و زیبایی بیشتری برخوردارند.
اگر برای طراحی دکوراسیون داخلی شرکت به ظاهر اهمیت زیادی می‌دهید می‌توانید در کنار پانل‌های زاویه‌دار، از نوع منحنی نیز استفاده کنید.

پارتیشن‌های آکوستیک

اگر ساختمان کار شما در جایی است که سر و صدای زیادی وارد محیط می‌شود و یا رفت و آمد در آن زیاد است، پارتیشن اداری از نوع آکوستیک مناسب‌ترین محصول برای شما خواهد بود. این نوع پارتیشن‌ها در برابر دمای بالا هم مقاومت بسیار بالایی دارند و در عین حال که باعث ایجاد سکوت در محیط می‌شوند، در زیبایی و دکوراسیون محیط هم تاثیر زیادی دارند.

پارتیشن مدرن نشیمن

پارتیشن‌ها فقط برای ساختمان‌های اداری نیستند و می‌توانید برای محل سکونت خود نیز از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال وقتی بخواهید در سالن بزرگ نشیمن فضای مجزایی را ایجاد کنید، پارتیشن‌بندی مناسب‌ترین کار خواهد بود. در حال حاضر پارتیشن‌های چوبی مدرنی استفاده می‌شود که برای قسمت نشیمن بسیار جذاب هستند و نه تنها به متمایز کردن فضا کمک می‌کنند، بلکه حتی در زیبایی خانه هم نقش دارند.
یک ایده جذاب برای پارتیشن بندی اتاق نشیمن، کمک گرفتن از نورپردازی در کنار پارتیشن‌هاست. همچنین برای قرار دادن وسایل تزئینی مثل ساعت رومیزی، قاب عکس، گلدان و ... می‌توانید پارتیشن‌های چوبی را به نحوی طراحی کنید که فضای کافی برای این وسایل هم ایجاد شود.
پارتیشن‌های مدرن خانگی می‌توانند برای قسمت پذیرایی هم استفاده شود. وقتی بخواهید اتاق پذیرایی را از آشپزخانه جدا کنید، استفاده از این پانل‌ها بهترین روش است. زیرا به هزینه زیادی نیاز ندارد، هر زمان بخواهید می‌توانید جای آن‌ها را تعویض کنید و یا ابعاد اتاق را با تغییر جای پانل‌ها، بزرگ یا کوچک کنید.
شما حتی می‌توانید با پارتیشن‌بندی ساختمان اداری هم لابی و اتاق انتظار ایجاد کرده و یا در سالن اصلی، برای مدیریت اتاق‌های شیشه‌ای زیبایی را خلق کنید.

 پارتیشن مدرن نشیمن
 

نورپردازی در پارتیشن اداری

همانطور که گفتیم یکی از ایده‌های جذاب برای پارتیشن بندی اداری و خانگی، استفاده از نورپردازی است. این روزها که صنعت نورپردازی پیشرفت‌های زیادی کرده است، می‌تواند با پانل‌های پارتیشن ترکیب شود تا نتیجه بهتری برای ساختمان رقم بزند. اگر از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنید، قطعا نورپردازی تاثیر بیشتری در محیط دارد و نور با بازتاب، باعث زیبایی هر چه بیشتر محیط می‌شود.
اگر به پانل‌های شیشه‌ای رنگی علاقه‌ای ندارید و از مدل‌های بی‌رنگ استفاده می‌کنید، می‌توانید با کمک نورپردازی به آن‌ها نمای زیباتری ببخشید. لامپ‌های LED و ریسه‌ها یکی از اشکال ایجاد نور در پانل‌های پارتیشن هستند. مزیت ایجاد رنگ با کمک نورپردازی، امکان خاموش کردن آن است؛ اما اگر از پانل‌های شیشه رنگی استفاده می‌کنید، این قابلیت برایتان وجود ندارد و نمی‌توانید رنگ پانل را تغییر دهید.

 ایده‌هایی برای پارتیشن بندی محیط
 

ایده‌هایی برای پارتیشن بندی محیط

در این مطلب تلاش کردیم شما را با ایده هایی که در جذابیت بیشتر پارتیشن‌ها تاثیر دارند، آشنا کنیم. به طور کلی پارتیشن بندی تا حد زیادی به سلیقه و ایده‌های شما نیز بستگی دارد و تحت تاثیر قانون خاصی نیست. همچنین ابعاد و شکل و ساختار ساختمان هم روی نحوه اجرای پارتیشن‌ها موثر است. با این حال برای داشتن اتاقک‌های زیبا بهتر است ابتدا چندین طرح زیبا را مشاهده کنید و سپس تصمیم بگیرید. همچنین می‌توانید از شرکت‌های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند هم کمک بگیرید تا از کیفیت نتیجه نهایی مطمئن شوید. شرکت دیکا سازه (https://dikasazeh.com/) از جمله شرکت‌های معتبر فعال در حوزه طراحی و اجرای انواع پارتیشن اداری شیشه‌ای، درب اتوماتیک، بازسازی و دکوراسیون داخلی است که در این زمینه به شما کمک می‌کند.


گالری تصاویر


وبگردی