آفتاب

راهنمای خرید قفل اثر انگشتی



در این مقاله قصد داریم در مورد قفل اثر انگشتی، ویژگی های آن و نکاتی که در هنگام خرید این قفل باید به آن دقت کرد، صحبت کنیم.

در دنیای پرمشغله امروز، امنیت یکی از نگرانی های بزرگ برای هر شخص محسوب می شود. در این شرایط، افراد دائما به دنبال راه های مطمئن برای محافظت از جان و مال خود هستند و اگر این راه ها در عین حال که امنیت را برقرار می کنند، ساده نیز باشد، عالی می شود. امروزه قفل های اثر انگشتی این خواسته را برای ما ممکن کرده اند. در این مقاله قصد داریم در مورد قفل اثر انگشتی، ویژگی های آن و نکاتی که در هنگام خرید این قفل باید به آن دقت کرد، صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

قفل اثر انگشتی چیست؟

قفل اثر انگشتی یک مدل از قفل های هوشمند است. همانطور که از نام این قفل مشخص است، درب با اثر انگشت باز می شود. قفل اثر انگشتی به افرادی که قبلا اثر انگشت خود را ثبت کرده باشند، اجازه ورود می دهد. اثر انگشت انسان جزئیات زیادی دارد و فوق العاده منحصر به فرد می باشد. علاوه بر این، تلاش برای کپی کردن مجموعه دیگری از اثر انگشت، حتی جعل کردن و تغییر آنها، دشوار است.
بنابراین این واقعیت که اثر انگشت همیشه منحصر به فرد است، امنیت فوق العاده‌ای را برای سیستم قفل درب اثر انگشت به ارمغان می‌آورد. البته در مقایسه با دیگر انواع قفل ها، دیگر نگرانی بابت جاگذاشتن یا گم کردن کلیدها و حتی فراموش کردن رمز عبور خود را ندارید؛ زیرا به راحتی با اثر انگشت خود می توانید وارد منزل شوید.
قفل اثر انگشتی نسبت به انواع دیگر قفل هوشمند مثل قفل کارتی، قفل رمزی و ... عملکرد بهتری دارند که در مقاله قفل اثر انگشتی، قفل رمزی یا قفل کارتی، کدام بهتر هستند؟ به این موضوع اشاره شده است.

ویژگی قفل اثر انگشتی

قفل اثر انگشتی ویژگی های فراوانی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.
1. ورود بدون کلید
2. کار کردن با باتری
3. کلید مکانیکی
4. مدیریت متمرکز
5. ضد سرقت

نکاتی که در هنگام خرید قفل اثر انگشتی باید به آن دقت کنید

در هنگام خرید قفل اثر انگشتی باید به یکسری موارد دقت کنید که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید برای کیفیت هزینه کنید


خرید قفل اثر انگشتی

 
قفل های اثر انگشتی بسیاری در بازار وجود دارند، اما همه آنها یکسان نیستند. خریداران باید بدانند که هیچ قفلی وجود ندارد که بتواند 100% پیشگیری از سرقت را تضمین کند. اگر یک قفل اثر انگشتی روی درب ورودی خود نصب کرده باشید که از فلز نه چندان محکم ساخته می شود اما این مورد نمی تواند مانع از ورود دزدی به خانه شما شود.
یک قفل هوشمند خوب باید دارای مواد اولیه با دوام باشد که توسط کارشناسان مجرب آزمایش شده باشد. قفل هوشمند با بدنه مستحکم‌تر دارای قیمت بالاتری نسبت به قفل های دیگر است اما با کمی تحقیق، می‌توانیم به یک محصول با ویژگی های موردنظر و قیمت مناسب دست پیدا کنیم.

مشخص کنید که آیا ویژگی های هوشمند بیشتری می خواهید

قابلیت های با تکنولوژی بالا قفل درب اثر انگشتی می تواند پیشنهاد ارزشمندی باشد. البته باید توجه داشته باشید که آنها باید برای هدف شما مفید باشند. در غیر این صورت، در نهایت برای ابزاری که نمی‌توانید ویژگی ‌های آن را به حداکثر برسانید، هزینه زیادی می ‌پردازید. به عنوان مثال، ممکن است قفلی را بخواهید خریداری کنید که مجهز به سیستم اعلام حریق باشد. این سیستم در صورت آتش سوزی، درب ورودی ساختمان را به صورت خودکار باز می کند.

یکی را تهیه کنید که دارای سیستم هشدار باشد

شما می توانید یک دزدگیر جداگانه بخرید، اما قفل های اثر انگشتی درب وجود دارد که آن را در سیستم خود تعبیه کرده اند. به این ترتیب، بلافاصله از تلاش های ناموفق یک کاربر غیرمجاز مطلع خواهید شد. همچنین شامل هرگونه حرکت مشکوک شناسایی شده در محیط شما می شود. یک زنگ با صدای بلند راه خوبی برای اطلاع شما خواهد بود و در عین حال می تواند توسط خود متجاوز نیز شنیده شود تا آنها را در مسیر خود متوقف کند.

ممکن است به یک قفل اثر انگشتی نیاز داشته باشید که ضد کودک باشد

ممکن است به والدینی که بچه ‌های کوچک دارند و آنهایی که نیازهای ویژه دارند، کمک کند تا یک قفل بدون کلید دو طرفه داشته باشند. این می تواند قفل شما را هم از داخل و هم از بیرون تقویت کند. به این ترتیب، نگران سرگردانی فرزندانتان در زمانی که شما در اطراف نیستید یا به صورت مخفیانه از خانه خود خارج می شوند، نخواهید بود.

طول عمر باتری

قفل ‌های اثر انگشتی که مجهز به باتری ‌های ضعیف و دارای طول عمر کم هستند، می ‌توانند به جای ایمن‌تر کردن محیط، تبدیل به دردسرهای بزرگی شوند. با خرید این قفل ها نه تنها باید به طور منظم باتری قفل را تعویض کنید بلکه ممکن است در معرض خطر گیر افتادن پشت درب نیز باشید. بنابراین قفل‌ هایی را انتخاب کنید که عمر باتری آنها حداقل یک سال است. در سال های اخیر قفل های هوشمندی به بازار آمده اند که دارای سیستم هشدار اتمام باتری یا باتری پشتیبان هستند که توصیه ما به شما خرید این نوع از قفل ها می باشد.

جنس بدنه قفل

جنس بدنه قفل نقش بسیار مهمی در ایمنی آن ایفا می کند. اکثر قفل‌ های هوشمند از فولاد ضد زنگ، آلیاژ آلومینیوم و آلیاژ روی ساخته می‌ شوند. فولاد ضد زنگ و آلیاژ آلومینیوم دارای انعطاف‌پذیری و استحکام بالایی هستند این در حالی است که آلیاژ روی دارای ساختار محکم، شکل ‌پذیری عالی و مقاومت بالا در برابر خوردگی می باشد. بنابراین، مواد بدنه قفل را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

داشتن گارانتی و خدمات پشتیبانی از مشتری


قفل هوشمند تنسر

 
حتی با وجود خرید بهترین و با کیفیت‌ترین قفل موجود در بازار، باز هم خدمات پس از فروشی که شرکت سازنده به مشتری عرضه می‌کند، بسیار مهم می باشد. ممکن است در فرآیند نصب یا در مواقع اضطراری نیاز به دریافت کمک از یک فرد متخصص داشته باشید. بنابراین، قفلی که انتخاب می‌کنید باید توسط یک تیم متخصص به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی شود.
همچنین داشتن گارانتی معتبر و قابل اعتماد از الزامات ضروری هر محصولی است. این ضمانتنامه طول عمر قفل را تضمین خواهد کرد. با گارانتی معتبری که توسط نمایندگی ‌های رسمی پشتیبانی می‌ شود، در صورت بروز هرگونه مشکل در محصول، سازنده مسئول ارائه راه حلی سریع به شما خواهد بود.

قیمت قفل اثر انگشتی

قفل های اثر انگشتی بیشتر در مکان هایی همچون آپارتمان ها، ادارات، باشگاه ها و … استفاده می شود. در قیمت این قفل ها عواملی تاثیرگذار هستند که در ادامه به این موارد می پردازیم.
•    برند و کشور سازنده
•    جنس بدنه
•    جنس و تعداد زبانه‌ ها
•    مجهز بودن به عملکرد الکترومکانیکی
•    ثبت تعداد اثر انگشت ‌ها، رمزها و تگ ‌ها در حافظۀ قفل دیجیتال
•    تعداد راه‌ های دسترسی برای مواقع اضطراری
•    وجود سناریوهای امنیتی و اضطراری مثل تمام شدن باتری ‌ها
•    برخی از امکانات جانبی مهم مانند داشتن سیستم کنترل از راه دور، قفل کودک، رمزنگاری توابع خیالی و ...
•    نوع طراحی ظاهری

تنسرلاک: تولیدکننده قفل های هوشمند در ایران

در سال های اخیر شاهد پیشرفت روز افزون تکنولوژی بودیم. قفل های اثر انگشتی یکی از این پیشرفت های بزرگ است که استفاده از آن، می تواند خیال مالکان منازل را از لحاظ امنیت جان و مال خود و خانواده شان آسوده نماید. گروه صنعتی تنسرلاک که یکی از خوشنام ترین تولیدکنندگان در صنعت قفل به شمار می رود، اولین تولیدکننده قفل های هوشمند اثر انگشتی در ایران می باشد که کیفیت فوق العاده این محصولات، باعث فعالیت گسترده تنسرلاک در زمینه صادرات شده است.


گالری تصاویر


وبگردی