آفتاب

چگونه بهترین شیرآلات حمام را انتخاب کنیم



نوع عملکرد و کارایی شیر بهداشتی مهمترین نقش را در سهولت و راحتی استفاده از آن ایفا می‌کند. منظور از نوع عملکرد نحوه باز و بسته کردن، تنظیم دما و کنترل فشار آب خروجی است. با توجه به اینکه اغلب مدت زمان استفاده از شیر حمام نسبت به سایر شیرآلات بیشتر است، تنظیم دما و فشار دلخواه هم اهمیت بیشتری دارد.

شیر حمام از لوازم همیشگی هر خانه است که به طور مکرر توسط اعضای خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این مسئله انتخاب بهترین شیرآلات حمام موضوع حائز اهمیتی است و برای انجام آن باید نسبت به تعدادی نکات و عوامل مهم در خصوص تصمیم‌گیری صحیح آگاهی پیدا کرد. برای مثال جنس و آبکاری شیرآلات عامل مشخص کننده میزان ماندگاری، عدم زنگ زدگی، کیفیت کلی و سلامت آب خروجی خواهد بود. علاوه بر این نکته، نکات بسیار مهم دیگری هم در پاسخ به سؤال چگونه بهترین شیرآلات حمام را انتخاب کنیم، وجود دارند که شامل چنین معیارهایی هستند:
1. توجه به جنس شیر حمام
2. اندازه شیر حمام
3. شیر حمام پیچی یا اهرمی
4. رنگ شیر
5. قیمت شیر
6. برند تولید کننده شیر
در مجموع تمامی این نکات مهم در انتخاب شیرآلات حمام به صورت کامل در این مطلب مورد بررسی و توجه قرار خواهند گرفت.

توجه به جنس شیر حمام

مانند بسیاری از کالاها و محصولات مهم دیگر، جنس و متریال ساخت اولین نکته مورد توجه در خرید شیر حمام است. از آنجایی که روزانه تولید کنندگان و سازندگان مختلفی به تولید و عرضه این محصول می‌پردازند، به‌طبع روزانه اجناس مختلفی از جمله باکیفیت و بی‌کیفیت هم وارد بازار می‌شوند. از این رو در خصوص انتخاب شیرآلات بی‌کیفیت که حتی با تأثیر بر آب خروجی موجب به خطر افتادن سلامتی می‌شوند، احتمال زیادی وجود دارد. به این ترتیب باید با بهترین جنس شیرآلات که همان جنس آلیاژ برنج است، آشنا شد. امروزه از این جنس برای تولید انواع شیرآلات با مدل‌های مختلف توکار، روکار، اهرمی و حتی کلاسیک استفاده می‌شود. با این حال میزان سرب مورد استفاده در این آلیاژ باید حتماً به میزان استاندارد باشد تا امکان اعتماد به سلامت محصول وجود داشته باشد.

اندازه شیر حمام

شیرالات kwc


با در نظر گرفتن اینکه هر خانه دارای حمامی با ابعاد مختلف کوچک یا بزرگ است، شیرآلات مورد استفاده در آن باید به منظور افزایش سهولت در استفاده با این ابعاد همخوانی داشته باشند. به طور معمول برندهای قابل اعتماد ابعاد و سایزهای گوناگونی را در تولیدات خود قرار می‌دهند تا امکان انتخاب بهترین گزینه برای مصرف کنندگان فراهم شود. البته علاوه بر این مسئله، در حال حاضر انواعی از شیرآلات توکار برای شیر حمام طراحی می‌شوند که فضای کمتری را اشغال می‌کنند. این محصولات با نصب متفاوت و قرارگیری قطعات جانبی در داخل دیوار، برای افرادی که دارای حمامی کوچک هستند یا می‌خواهند استفاده بهینه‌ای از فضای موجود داشته باشند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

شیر حمام اهرمی یا پیچی

نوع عملکرد و کارایی شیر بهداشتی مهمترین نقش را در سهولت و راحتی استفاده از آن ایفا می‌کند. منظور از نوع عملکرد نحوه باز و بسته کردن، تنظیم دما و کنترل فشار آب خروجی است. با توجه به اینکه اغلب مدت زمان استفاده از شیر حمام نسبت به سایر شیرآلات بیشتر است، تنظیم دما و فشار دلخواه هم اهمیت بیشتری دارد. به این ترتیب باید گفت مجموعاً انجام این موارد توسط شیر اهرمی آسان‌تر خواهد بود. برای مثال روان بودن اهرم موجب حرکت آسان آن به سمت چپ و راست برای تنظیم دمای سرد و گرم می‌شود. همچنین به فشار زیادی برای انجام این حرکت نیازی نخواهد بود. در حالی که در مدل‌های کلاسیک و پیچی هرز شدن اهرم‌ها نیاز به فشار زیادی برای باز و بسته کردن را به وجود می‌آورد. با این حال بعضی از افراد استفاده از شیر حمام پیچی را به دلیل عادات قدیمی ترجیح می‌دهند.

رنگ شیر

کی دبلیو سی


مشخصاً بهترین شیر حمام در کنار سهولت در استفاده، جنس خوب و کارایی مفید دارای رنگ و طرح جذابی هم خواهد بود. در واقع اگر محصول مورد نظر از تمامی ویژگی‌های لازم برخوردار باشد اما از لحاظ رنگ و ظاهر چندان به دل نشیند، مصرف کننده پس از مدت زمان کوتاهی نیازمند تعویض و خرید مجدد خواهد شد. به همین دلیل از همان ابتدای خرید شیرآلات باید توجه کافی را نسبت به رنگ محصول به خرج داد.
تولید کنندگان و برندهای برتر شیرآلات ایرانی با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع انواع شیرآلات حمام با رنگ‌های مختلفی نظیر کروم، طلایی، رزگلد، سفید، مشکی، قرمز، سبز، آبی، زرد و غیره را عرضه کرده‌اند. به این ترتیب انتخاب رنگ و طرح دلخواه به آسانی انجام خواهد شد.

قیمت شیر

اگرچه انتخاب شیر حمام باکیفیت و مرغوبی که در برابر بخار و رطوبت حمام ماندگاری بالایی داشته باشد، انتخاب درستی خواهد بود اما این مسئله تا حدود زیادی به قیمت شیر بستگی دارد. خرید شیر درجه یک باید همراه با قیمتی مقرون به صرفه باشد تا به این ترتیب رضایت کامل مشتریان را به وجود آورد. به همین دلیل برندهای برتر این زمینه محصولاتی با درجه کیفی بالا را به همراه قیمت‌های مناسب و به صرفه ارائه می‌کنند تا امکان خرید برای افراد گوناگون فراهم شود.

توجه به برند تولید کننده شیر

در نهایت باید گفت قطعی بودن تمامی موارد و نکات مذکور وابسته به سازنده یا تولید کننده شیر است. به عبارتی یک برند معتبر و مجرب در تولید شیر حمام، مواردی نظیر جنس مرغوب، ابعاد استاندارد، رنگ‌های متنوع، سهولت در استفاده و قیمت مقرون به صرفه را رعایت می‌کند.
در نتیجه با توجه به این مسئله شیرهای حمام KWC بهترین انتخاب خواهند بود. جنس بدنه آلیاژ برنج، اندازه‌های استاندارد، آبکاری بادوام، کارتریج سرامیکی مرغوب، قیمت مناسب، تنوع بالا، رنگ‌های متنوع و ارائه ضمانت نامه مهمترین خصوصیات شیرآلات حمام برند کی دبلیو سی هستند. برای مشاهده یا خرید این محصولات درجه یک تنها باید به یکی از نمایندگی‌های معتبر KWC مراجعه کرد.


گالری تصاویر


وبگردی