آفتاب

پلای وود ضد آب چیست و چه کاربردی دارد؟



پلای وود ضد آب در واقع نوعی تخته چندلایه است که از لحاظ ساختاری و نوع روکش متفاوت است. در ادامه همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در رابطه با این محصول و کاربردهای آن بدانید.

پلای وود نوعی تخته مهندسی شده است، که لایه‌های نازک چوب به صورت متناوب در زوایه‌ی قائم با حرارت و فشار بالا به هم متصل می شوند تا ساختاری محکم و بادوام به دست ‌آید. از آنجایی که این محصول دوام و مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد، به عنوان پلای وود ضد آب هم نیز در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پلای وود ضد آب در واقع نوعی تخته چندلایه است که از لحاظ ساختاری و نوع روکش متفاوت است. در ادامه همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در رابطه با این محصول و کاربردهای آن بدانید.

پلای وود ضد آب

اگر چوب معمولی برای مدت طولانی محافظت نشود و در معرض آب قرار بگیرد، باعث آسیب می شود اما پلای وود ضد آب در برابر آب و عوامل محیطی بسیار مقاوم است. به همین دلیل، این محصول چوبی برای مکان هایی مانند حمام، آشپزخانه و نمای بیرونی خانه که بیشتر در معرض رطوبت هستند، کاربرد دارد. این عامل به جلوگیری از پوسیدگی، جمع شدن و تاب برداشتن تخته چندلا کمک می‌کند. نکته قابل توجه در این است که این ویژگی، در سایر تخته چندلایه های دیگر کمتر است.

کاربردهای پلای وود

همانطور که مطلع هستید، این محصول چوبی به دلیل دوام و استحکام بالایی که دارد، در صنایع گسترده ای کاربرد دارد. به عنوان مثال، تخته چند لایه در ساخت صنایع چوبی مانند مصالح ساختمانی، قالب های بتنی چوبی و .... مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر دوام بالای آن، این محصول چوبی قابل شستشو است و مناسب برای مکان هایی که است که نیاز به نظافت بیشتری دارد.
علاوه بر موارد گفته شده، تخته سه لایه به غیر از صنعت، در طیف گسترده‌ای از کاربردهای داخلی و دکوراسیون مانند درب‌های خروجی، دیوارهای جدا کننده، سقف‌های کشویی، طرح‌های کمد دیواری، زیر تخت ‌و کفپوش‌ها کاربرد دارد.

ویژگی های تخته چند لایه

تخته چندلایی


●    پلای وود انعطاف پذیری بالایی دارد
●    از روکش های چوبی مختلفی ساخته شده است.
●    زیبایی ظاهری این محصولات بسیار بالاست.
●    تخته چند لایه را می توان رنگ کرد.
●    به دلیل لایه‌های متناوب، استحکام بالایی دارد.
●    پلای وود نسبت به تخته ‌ام دی اف، دوام و استحکام بیشتری دارد.
●    پلای وود ضد آب در برابر عوامل محیطی دوام و مقاومت بالایی دارد.
●    رزین‌های فنولیک برای ایجاد پیوند قوی بین لایه‌ها به عنوان چسب استفاده می‌شود.
●    این محصول توسط حشراتی مانند موریانه یا کرم از بین نمی‌رود و هیچوقت کپک نمی‌زند.
●    پلای وود مقاوم در برابر آب را می‌توان با استفاده از روکش های مختلف، شبیه به چوب طبیعی ساخت.
●    تخته چند لایه ضد آب گران‌تر از تخته های ام دی اف است، اما ارزان‌تر از چوب طبیعی است.

ابعاد و ضخامت تخته سه لایی

ابعاد تخته سه لایی استاندارد ۴*۸ فوت است اما ابعاد تولید شده توسط کارخانه ها می تواند متفاوت باشد. از این رو، یکی از ویژگی های مهم تخته سه لایی، تولید در ابعاد مختلف و حتی بزرگ است. معمولا تخته سه لایی های موجود در بازارهای ایران با ابعاد ۱۲۲*۲۴۴، ۱۵۲*۱۵۲ و ۱۰۵*۱۲۰ می باشد. ضخامت تخته سه لایی نیز معمولا از ۳ میلی متر شروع می شود و تا حتی با ضخامت ۳۰ میلی متر و بیشتر نیز میتوان آن را تولید نمود.

قیمت پلای وود

تخته چند لایه در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود که قیمت هر یک بسته به کارخانه تولیدی، نوع روکش، چسب استفاده شده، ضد آب و ضخامت متغیر است. از آنجایی که این محصولات وارداتی هستند، قیمت آن‌ها مستقیماً به نوسانات بازار ارز وابسته است و نمی‌توان یک قیمت دقیق برای آن مشخص کرد.

خرید پلای وود

تخته چندلایی مدحت


همانطور که اشاره کردیم، این محصول در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود که افراد باید بسته به نوع کار خود، پلای وود نهایی را  انتخاب کنند. به عنوان مثال، تخته سه لایی که در قایق سازی استفاده می شود با پلای وودی که در قالب های بتنی چوبی مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است. از این رو، شما باید برای خرید پلای وود اطلاعات بالایی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید کیفیت کار را به راحتی تشخیص دهید و تخته مناسب بسته به پروژه خود تهیه کنید.
با توجه به موارد گفته شده، اگر اطلاعات بالایی در این زمینه ندارید و به دنبال پلای وود با قیمت مناسب و با کیفیت بالا هستید، ما به شما مجموعه مدحت وود را معرفی می کنیم. این شرکت انواع پلای وود را در برندهای مختلف از کشورهایی مثل ترکیه، مالزی، چین و روسیه بدون واسطه وارد می‌کند و با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رساند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پلای وود و خرید آن به سایت این مجموعه به نشانی https://medhatwood.com/ مراجعه و با کارشناسان آنها تماس حاصل نمایید.


گالری تصاویر


وبگردی