آفتاب

چرا باید سایت داشته باشیم؟ (پیش بینی بیل گیتس را به خاطر بیاورید)



احتمالا با خواندن عنوان این مطلب به هیجان آمده‌اید و می‌خواهید بدانید که بیل گیتس دقیقا درباره‌ی داشتن یک سایت چه چیزی گفته است و واقعا چرا باید سایت داشته باشیم.

در واقع موضوع از این قرار است که بیل گیتس در یک مصاحبه گفته بود که اگر کسب و کار شما در اینترنت وجود نداشته باشد، کسب و کار شما اصلا وجود ندارد! این جمله‌ی معروف بیل گیتس امروزه نقل دهان تمام مدرسان طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ شده است. (مشاهده ویدیو)
اما از میزان درست بودن یا نبودن این جمله که بگذریم، چیزی که همه‌ی ما می‌دانیم امروزه اهمیت دارد، استفاده از فرصت‌های مختلف برای گسترش کسب و کار است. یکی از این فرصت‌ها حضور در فضای مجازی به وسیله‌ی سایت‌ها است. در مطلب امروز می‌خواهیم، به این موضوع بپردازیم که چرا باید سایت داشته باشیم و ببینیم که چه چیزی باعث می‌شود که بیل گیتس چنین چیزی را بیان کند!

4 دلیل اصلی برای داشتن سایت

 


قطعا می‌شود دلایل بسیار زیادی را برای داشتن یک سایت ردیف کرد و درباره‌ی همه‌ی آن‌ها هزاران ساعت حرف زد. اما از آن جایی که خلاصه صحبت کردن در فضای مجازی بسیار مهم است و خواندن تمام دلایل می‌تواند از حوصله‌ی کاربران خارج باشد، در این بخش چهار دلیل اصلی را برای داشتن یک سایت را برای شما بیان می‌کنیم.

1. اعتبار بخشی به کسب و کار شما

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هر کسب و‌کار و بیزینسی کسب اعتبار است. قدیم‌ها معمولا افراد برای کسب اعتبار نزد مشتریان خود کارهای زیادی انجام می‌دادند. از قاب کردن پروانه‌ی کسب و زدن آن به دیوار گرفته تا استفاده از تجهیزات پیشرفته‌تر برای مغازه‌های خود. اما این موضوع از لحظه‌ی ورود اینترنت به عرصه‌ی اقتصادی، دگرگون شده است و راه‌های کسب اعتبار هم به وسیله‌ی اینترنت تفاوت پیدا کرده است.
یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب اعتبار نزد مشتریان، داشتن سایت است. یک سایت فروشگاهی، یا کاتالوگ محور، برای مشتریان شما می‌تواند، نشان دهنده‌ی سطح و لول بالای شما در کار، حرفه‌ای بودن شما و وقت گذاشتن‌تان برای مخاطب باشد. داشتن یک سایت زیبا برای محصولات‌تان معمولا برای مشتری‌ها شبیه به داشتن یک دکوراسیون بسیار زیبا و با شکوه در مغازه‌تان است. پس به هیچ وجه از داشتن یک سایت برای کسب و کارتان غافل نشوید.

 2. شناخته شدن کسب و‌کار شما و جذب مشتری

حتما با سئوی محتوا در سایت‌ها آشنا هستید. یکی از مهم‌ترین کارکردهای سئو برای دیده شدن محتوای شما است و سئو کردن باعث می‌شود که مشتری بیشتری جذب کنید.
این سئو کردن محتوا فقط در سایت‌ها امکان پذیر است و این خود، به تنهایی باعث رشد مشتری‌های شما و در نتیجه گسترش کسب و کار شما می‌شود. همیشه به یاد داشته باشید که هیچ وقت امکان ندارد، شما بتوانید بدون استفاده از فضای مجازی و به خصوص سایت‌ها، آن‌قدر معروف شوید که درآمدتان یک شبه زیاد شود.

3. داشتن نظم و سرعت بیشتر در روند سفارشات

حتما تا حالا از یک سایت فروشگاهی خرید کرده‌اید. این سایت‌ها معمولا دارای ادمین هستند و همه چیز به صورت روزانه به آن‌ها گزارش خواهد شد. این به این معناست که برای مثال شما اگر یک تیشرت قرمز از یک سایت فروشگاهی سفارش بدهید، این تیشرت قرمز، سایز و اندازه‌های آن به ادمین سایت پیامک یا ایمیل می‌شوند.
این امر جهت این است که ادمین از هر گونه سفارش یا موضوعی جا نماند. پس داشتن یک سایت فروشگاهی باعث سر و سامان دادن به اوضاع می‌شود.
در این سایت‌ها شما می‌توانید، موجودی‌ها، آف‌ها و حتی میزان جنس باقی مانده در انبار را ببینید، سفارشات را دریافت کنید و آن‌ها را بر هر اساسی که بخواهید تقسیم بندی کنید. این موضوع به کسب و کارها و بیزینس‌های شلخته و شلوغ نظم و انسجام می‌بخشد و باعث کمک بیشتر به شما می‌شود.

4. شناخت مخاطب هدف

داشتن یک سایت دقیقا شبیه یک دستیار است. شما با داشتن یک سایت، می‌توانید کارهای بسیار زیادی انجام دهید. یکی از این کارها، داشتن آمار مشتریان است.
یکی از کارهایی که یک سایت برای شما انجام می‌دهد، این است که اطلاعات مخاطبان و مشتریان شما را حفظ می‌کند. این اطلاعات شامل سن، جنس و محل زندگی آن‌ها می‌باشد که معمولا توسط خود مخاطب ثبت می‌شود، یا برخی پلاگین‌ها این کار را انجام می‌دهند.
با استفاده از این اطلاعات شما می‌توانید کارکرد کسب و کار شما بیشتر می‌شود. مثلا ممکن است بفهمید، مردم شرقی به شلوارهای بگی علاقه‌ای ندارند و زنان آن‌ها معمولا کت‌های چهارخانه می‌پوشند. این اطلاعات می‌توانند به برنامه ریزی بهتر کسب و کار شما کمک کنند.

آیا داشتن وب سایت از داشتن یک پیج در اینستاگرام مهم‌تر است؟

یکی از کارهایی که معمولا کسب و کارها برای اعتبار بخشی و فروش بیشتر انجام می‌دهند، این است که در ابتدای راه‌اندازی کار خود، یک پیج اینستاگرام به وجود می‌آورند و پس از کمی شناخته شدن به سمت داشتن سایت می‌‌روند.
پیشنهاد ما به شما هم همین است. شناخته شدن در گوگل به همین سادگی‌ها نیست و معمولا سال‌ها طول می‌کشد تا یک سایت تازه، به صفحه‌ی اول آن راه پیدا کند‌.
پس یکی از بهترین راهکارها برای این‌کار این است که شما ابتدا یک پیج اینستاگرام داشته باشید و در آن فعالیت کنید، پس از مدتی یک سایت طراحی کنید و از مخاطبان خود بخواهید خرید خود را فقط روی سایت ثبت کنند. این کار هم به آمار وب سایت شما کمک می‌کند و سئوی آن را بهبود می‌بخشد و هم باعث راحت‌تر شدن کار و فعالیت‌های شما می‌گردد.

چگونه می‌توانید یک سایت داشته باشید؟

 


داشتن یک سایت معمولا کار چندان سختی نیست‌. راحت‌ترین کار معمولا این است که شما از یک متخصص طراحی سایت کمک بگیرید. طراحان سایت معمولا در ابتدا روند کاری را به شما توضیح خواهند داد و درباره‌ی سایتی که می‌خواهید صحبت می‌کند.
روند اصلی داشتن یک سایت این است که در ابتدا برای سایت خود، هاست یا سرور مجازی بخرید، دامنه برایش تعیین کنید و برایش یک قالب مناسب برای سایت‌های فروشگاهی را بخرید. پس از آن نوبت به دیزاین سایت و قرار دادن محصولات و اطلاعات آن‌ها می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر کسب و کار شما بزرگ است، یک ادمین مخصوص برای این سایت استخدام کنید و سعی کنید خودتان کار نظارت را انجام دهید.

نتیجه گیری

امروزه وصل کردن دنیای کسب و کار به فضای مجازی بسیار مهم و فراگیر شده است. برای وصل شدن به دنیای مجازی معمولا راه‌های زیادی وجود دارد، اما مهم‌ترین این راه‌ها داشتن یک وب سایت است.
وب سایت‌ها معمولا نسبت به سایر روش‌ها مثل اکانت‌های مختلف شبکات اجتماعی، ماندگارتر و امن‌تر هستند. در این مطلب درباره‌ی دلایل مهمی صحبت کردیم که باید به خاطر آن‌ها حداقل یک وب سایت داشته باشیم.
اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر هیچ ایده‌ای درباره‌ی طراحی سایت ندارید، بهتر است از یک شرکت طراحی سایت برای این‌کار کمک بگیرید.
وب رمز یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سایت در ایران است. این مجموعه‌ی فوق‌العاده با تکیه بر تجربه‌ی بیست ساله‌ی خود در این زمینه‌ها می‌تواند برای شما بهترین سایت‌‌ها را مانند طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی و غیره را طراحی و آماده کند.

گالری تصاویر


وبگردی