آفتاب

تفاوت نرده استیل و نرده آهنی



در این مقاله به بررسی نرده استیل و نرده آهنی پرداخته می‌شود و به این سؤال پاسخ داده می‌شود که نرده استیل بهتر است یا نرده آهنی؟

زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای نصب نرده در ساختمان باشید یکی از تصمیمات مهم انتخاب بین نرده استیل و نرده آهنی است. هر دو نوع نرده، انواع مختلف و همچنین مزایا و معایب خود را دارند. به طور کلی تفاوت نرده استیل و نرده آهنی این است که حفاظ و نرده استیل یکی از مدرن‌ترین و زیباترین محصولات در دکوراسیون ساختمان است در حالیکه نرده آهنی استحکام و امنیت بالاتر و قیمت مناسب‌تری دارد.

تفاوت نرده استیل و نرده آهنی
 

نرده آهنی چیست و چه کاربردی دارد؟

نرده آهنی یا فولادی از جنس فولاد کربن استیل ساخته می‌شود. نرده آهنی یکی از محصولات قدیمی در انواع ساختمان به شمار می‌رود که به جهت ایمنی ساکنان کاربرد فراوان داشت. نرده آهنی معمولاً از قوطی پروفیل و لوله آهنی ساخته می‌شود و همچنین مفتول و تسمه‌های نازک آهنی در طراحی آن کاربرد بسیار دارد. انواع راه پله‌ها، ایوان، تراس‌های ساختمان‌ها در گذشته دارای نرده‌های آهنی با ضد زنگ و رنگ‌های بی‌روح و ساده بودند. اما نرده آهنی در حال حاضر با اهمیت یافتن مبحث زیبایی شناختی ساختمان‌ها دچار تحول شده و به شکل‌های مختلف و با رنگ‌های جذاب‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرده تراس و نرده راه پله به دو شکل ساده و فرفورژه و با رنگ‌های تیره براق کاربرد دارند. از نرده‌های آهنی به عنوان حفاظ پنجره، حفاظ دیوار و حتی حفاظ درهای ورودی استفاده فراوان می‌شود.

نرده آهنی
 

مزایا و معایب نرده آهنی چیست؟

مهمترین مزیت نرده آهنی در نزد سازندگان ساختمان، قیمت مناسب آن می‌باشد. به همین دلیل نزد اکثر افرادی که به دنبال گزینه اقتصادی‌تر هستند، نرده آهنی جذاب‌تر خواهد بود. نرده آهنی دارای طراحی سنتی و کلاسیک است و حس نوستالژیک را برای ساکنین ساختمان فراهم می‌آورد. استحکام نرده‌های آهنی بالاست و برای محیط‌های پر رفت و آمد مناسب‌تر است.
از معایب مهم نرده آهنی زنگ‌زدگی آن است که موجب از بین رفتن زیبایی ظاهری آن می‌شود. به همین دلیل باید قبل از اجرا از پوشش دهی و رنگ‌آمیزی مناسب بر روی نرده آهنی اطمینان حاصل شود. بنابراین هزینه‌های نگهداری از نرده‌های آهنی زیاد است زیرا نیاز به بررسی و نگهداری و همچنین تعمیرات منظم دارد. یکی دیگر از معایب نرده‌ آهنی وزن زیاد این سازه است که موجب تحمیل بار بیشتر به ساختمان می‌شود و همچنین نصب و اجرای آن را سخت‌تر و پرهزینه‌تر می‌کند.

نرده استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

نرده استیل همانطور که از اسم آن مشخص است به ترکیبی از قطعات استیل ضد زنگ می‌گویند که علاوه بر ایمنی، نقش زیباسازی ساختمان را نیز با جذابیت خود بر عهده دارند. مهمترین متریال نرده استیل، لوله و پروفیل استیل می‌باشد که برخی سایزهای آن مخصوص تولید و نصب نرده استیل برای راه‌پله، بالکن، تراس و حفاظ پنجره می‌باشد. در سالهای اخیر که سبک زندگی شهری افزایش یافته، بحث زیبایی شناختی در محل زندگی و محل کار نیز افزایش چشمگیری داشته و در معماری ساختمان‎‌های جدید از نرده استیل جهت این امر استفاده بیشتری می‌کنند.

نرده استیل لوله ای
 

مزایا و معایب نرده استیل چیست؟

مهمترین مزیت نرده استیل نسبت به نرده آهنی مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. استیل به دلیل وجود عناصر نیکل و کروم در خود مقاومت بالایی نسبت به زنگ‌زدگی دارد. لوله استیل 304 مناسب شرایط آب و هوایی مرطوب و سخت می‌باشد. نگهداری نرده استیل بسیار آسان و بی دردسر است، کافی است سطح لوله‌ها و یا پروفیل‌ها را با یک دستمال تمیز کنید تا همیشه براق و زیبا باشد. نرده استیل در مقایسه با نرده آهنی بسیار مدرن و شیک و جذاب است و در بین افراد محبوب‌تر می‌باشد.
اما این خصوصیات و ویژگی‌ها موجب شده نرده استیل قیمت بالاتری نسبت به نرده آهنی داشته باشد. قطعات استیل ضد زنگ پر کاربرد در نرده استیل، نیاز به فناوری تولید پیشرفته دارند که به صورت طبیعی هزینه آن را نیز افزایش می‌دهد. البته در سالهای اخیر برخی تولیدکنندگان داخلی نسبت به ساخت و تولید قطعات نرده استیل اقدام نموده‌اند که این موضوع موجب کاهش نسبی هزینه آن شده است. پروفیل و لوله استیل که در تولید نرده استیل استفاده می‌شوند، معمولاً ضخامت کمی دارند و به همین دلیل وزن بسیار کم و استحکام پائینی دارند. لذا این موضوع به عنوان یکی از معایب نرده استیل شناخته می‌شود که به راحتی با ضربه آسیب دیده و خم می‌شود.

نرده استیل و نرده آهنی: کدام یک برای شما مناسب است؟

با مطالعه مطالب فوق شما با نرده آهنی و نرده استیل آشنا شدید و نسبت به مزایا و معایب آن آگاهی پیدا نمودید. تفاوت قیمت نرده استیل و نرده آهنی مشخص شده است و در خصوص استحکام، مقاومت نسبت به زنگ زدگی و وزن نیز تفاوت نرده استیل و نرده آهنی را مطالعه نمودید. حال می‌توانید با توجه به شرایط، بودجه، محل بکارگیری و عوامل دیگر بهترین تصمیم را در خصوص انتخاب نرده استیل و نرده آهنی داشته باشید.
شرکت وستا سازه راد یکی از بهترین تأمین کنندگان نرده استیل، آماده راهنمایی و همراهی شما در این مسیر است. شما می‌توانید با شماره 28426262-021 تماس حاصل فرمائید و یا به شماره موبایل 09391111886 یک پیام از هر برنامه‌ای ارسال نمایید تا با شما تماس گرفته شود.  

گالری تصاویر


وبگردی