آفتاب

اطلاعات متفاوت و منحصر به فرد در مورد پنجره های یو پی وی سی



پنجره‌های زیادی به بازار آمده اند ولی استقبال از مصرف پنجره‌های یوپی‌وی‌سی، بخاطر کیفیت بالا و کاهش مصرف انرژی بیشتر از سایرین بوده. اگر شما هم مشتاق هستید؛ که با مزایا و ویژگی‌های این پنجره‌ها بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید؛ تا نکات قابل توجهی را در این مقاله ذکر کنیم.

پنجره یوپی‌وی‌سی یکی از مدرن‌ترین و پرطرف‌دارترین پنجره‌های روز دنیاست. کیفیت و کارایی بالای این پنجره‌ها باعث شده است که روزبه‌روز استفاده از این محصول با کیفیت، افزایش پیدا کنه. امروزه در ساختمان های نوساز استفاده از این پنجره ها اجباری شده دلیل آن هم این هست که این پنجره ها باعث کاهش مصرف انرژی می شن و با توجه به محدود بودن منابع انرژی نیاز هست که از هر طریقی که میشه مصرف انرژی را کاهش داد یکی از بهترین روش ها ، جایگزینی پنجره دوجداره یو پی وی سی با پنجره های قدیمی هست. تا به امروز پنجره‌های زیادی به بازار آمده اند ولی استقبال از مصرف پنجره‌های یوپی‌وی‌سی، بخاطر کیفیت بالا و کاهش مصرف انرژی  بیشتر از سایرین بوده .
اگر شما هم مشتاق هستید؛ که با مزایا و ویژگی‌های این پنجره‌ها بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید؛ تا نکات قابل توجهی را در این مقاله ذکر کنیم. در صورتی که مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما کافی نیست و نیاز به اطلاعات بیشتری دارید. می تونید  با کارشناسان گروه صنعتی دراج  تماس بگیرید  تا سؤالی بی‌جواب نماند.


یوپی‌وی‌سی چیست؟

اولین سؤالی که ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید؛ آشنایی با مواد تشکیل دهنده این پنجره‌ها است.
یوپی‌وی‌سی چیست؟ یوپی‌وی‌سی، یک نوع پلی وینیل کلراید سخت شده است، که 85 درصد UPVC را تشکیل میده ، این ماده پ که پنجره‌های یوپی‌وی‌سی از آن تولید می‌شود؛ از نفت خام یا گازهای طبیعی به وجود می‌آید. برای این که بتوانن از آن برای ساخت درب و پنجره استفاده کنن به آن مواد های خاصی اضافه می‌کنن تا استقامت و مقاومت لازم را داشته باشه و در عین حال در دراز مدت تغییر رنگ نداشته باشه و تحمل فشار رو تا حد زیادی داشته باشه.
اگر در ساخت و ساز ساختمان خود از پنجره‌های یوپی‌وی‌سی استفاده کنید. زیبایی خاصی به ساختمان شما می‌دهد و نظر مشتری‌ها را به ساختمان جلب می‌کنه.
مواد تشکیل دهنده یوپی‌وی‌سی اجزای مختلفی دارد. اجزای مهم تشکیل دهنده یوپی‌وی‌سی شامل: ماده تنظیم کننده ضربه، ماده پایدار کننده، دی اکسید تیتانیوم و کربنات کلسیم است. این عناصر هر کدام یک خصوصیت دارند و هر کدام به پنجره‌های یوپی‌وی‌سی یک ویژگی عالی می‌دهند. مثل پایدار کننده که باعث می‌شود؛ پنجره یوپی‌وی‌سی در برابر گرما و نور مستقیم خورشید مقاومت بالایی داشته باشد. ماده تنظیم کننده ضربه باعث می‌شود که پنجره در مقابل ضربه مقاوم باشد و زود آسیب نبیند و ماده دی اکسید تیتانیوم باعث می‌شود؛ رنگ پنجره سفید شود و همچنین ماده کربنات کلسیم به عنوان پر کننده فیلر استفاده می‌شود.
با توجه به عناصری که در upvc وجود دارد؛ از آن در تولید درب و پنجره‌های مدرن استفاده می‌شود. این مواد از بهترین مواد های موجود برای ساخت و تولید درب و پنجره می‌باشد. این مواد کاربرد و مزایای زیادی دارد و علاوه بر استفاده در صنعت ساخت درب و پنجره در تولید ضربه گیرها، پرکننده‌ها، کرکره و کف‌پوش استفاده می‌شود و اکثر افرادی که در خانه‌شان پنجره‌های قدیمی دارند؛ با دیدن مزایا و کاربردهای این پنجره‌ها به فکر تعویض پنجره قدیمی با پنجره یوپی‌وی‌سی می‌افتند.

 چگونه پنجره یوپی‌وی‌سی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

عواملی که از طریق آن می‌توان اصل بودن پنجره یوپی‌وی‌سی تشخیص دهید عبارت است از:
بخش UPVC:  پروفیلی که در تولید پنجره‌های upvs  استفاده می‌شود؛ باید دارای گارانتی 10 ساله و یا بیشتر از 10 سال باشد. این گارانتی باید شامل تغییر در رنگ و شکل باشد.
برخی از شرکت های تولید کننده پروفیل نام برند و تاریخ تولید را داخل پروفیل چاپ می کنن که باید به آن دقت بشه این یکی از مشخصه های پروفیل خوب هست .
به دنبال پروفیلی باشیم که شرکتی هست و شرکت بخصوصی آن را تولید می کنه نه اینکه شرکت آن مشخص نیست و در جایی که مشخص نیست تولید میشه و لیبل زده و به بازار وارد میشه .
پروفیل هایی که تنها لیبل هستند، بعد از مدتی از بازار حذف میشن و هیچ ضمانتی هم روی پروفیل ندارن
برای اینکه مطمئن بشین جنس اصل تحویل می گیرین بهترین راه مراجعه به فروشنده های معتبر هست .
شیشه: شیشه های پنجره دوجداره هم باید ضمانت داشته باشن چون شیشه دوجداره نباید بخار بگیره و در صورتی که درست کار نشده باشه ممکنه بین دولت شیشه بخار بگیره که به هیچ روشی قابل تمیز کردن نیست مگر اینکه به شیشه بر بدیم که هزینه بالایی بر میداره.
پنجره دوجداره کرج
شیشه‌های دوجداره غیر استاندارد: قضیه‌ای که باید در خرید پنجره به آن توجه کنید؛ تقلبی یا اصل بودن شیشه پنجره است. تشخیص شیشه‌های دوجداره استاندارد و غیر استاندارد و روش ساخت آن مسئله‌ای بسیار مهم است. در ساخت پنجره‌های دوجداره به روش صنعتی تمام اجزای آن مثل برش شیشه، تزریق عایق، تزریق مواد جاذب و غیره توسط دستگاه‌های صنعتی ساخته می‌شود. ولی پنجره‌هایی که به روش دستی ساخته می‌شوند تمام اجزای آن با دست انجام می‌شود در نتیجه از کیفیت خوبی برخوردار نمی‌باشد.
یکی از تفاوت‌هایی که شیشه های استاندارد صنعتی با شیشه های غیر استاندارد دستی دارند اسپیسر(فاصله گذار) شیشه است. این فاصله گذار شیشه در پنجره‌های استاندارد یک تکه و در پنجره‌های غیر استاندارد چهار تکه می‌باشد.
برای در و پنجره‌های دوجداره قفل‌های متنوعی وجود دارد. بعضی از شرکت‌های تولید کننده پنجره یوپی‌وی‌سی هستند که از قفل‌ها و یراق آلات ارزان قیمت استفاده می‌کنند و این قفل‌ها امنیت کم تری دارند پس برای خرید پنجره توجه کنید؛ که پنجره دارای قفل با کیفیت باشد؛ تا امنیت منزل شما هم تضمین شود.
یراق آلات پنجره‌های دوجداره انواع متفاوتی دارد. بعضی از این یراق آلات با توجه به میزان باز و بسته کردن پنجره بین ۶ ماه تا ۱ سال سالم می‌مانند. بعضی از یراق های با کیفیت هم وجود دارند که تا ۵ سال عمر می‌کنند. ولی از آنجایی که تشخیص یراق اصل از تقلبی کمی مشکل است، دقت کنید که در هنگام خرید پنجره حداقل تا ۲ سال گارانتی داشته باشد.
لازم هست بدونید که یراق آلات ترک بهتر از یراق آلات ایرانی و یراق آلات آلمانی هم بهتر از ترک هستند اما طبیعی هست هر چه کیفیت بالاتر میره قیمت هم افزایش پیدا می کنه مثلا قیمت یراق آلمانی گاهی دوبرابر ترک میشه پس صرفا با توجه به کیفیت هم نمیشه انتخاب کرد باید بودجه رو هم در نظر گرفت و به نظر میاد یراق آلات ترک هم از نظر کیفی و هم قیمتی اقتصادی تر هستند.


پنجره یوپی‌وی‌سی چه مزایایی دارد؟

عایق حرارت: با توجه به ماهیت مواد تشکیل دهنده یوپی‌وی‌سی این پروفیل عایق تمام می‌باشد. شیشه‌هایی که در این پنجره‌ها می‌توان استفاده کرد؛ شیشه‌های ۱، ۲ و یا ۳ جداره است که به بالا بردن عایق پنجره کمک می‌کند. اگر قصد ما از نصب پنجره دوجداره میزان عایق حرارتی یا صوتی باشه شیشه تک جداره مناسب پنجره های دوجداره نیست و بهتر است حداقل شیشه ها دوجداره باشند و فضای بین دو شیشه هوا یا گاز بی اثر می باشد، چون میدونیم که خود هوا عایق است و به بالاتر رفتن میزان عایقی پنجره ها کمک می کنه.
عایق صوت: پنجره‌های upvc همان‌طور که اشاره کردیم؛ عایق خیلی خوب حرارت هستن اما درکنار عایق حرارت عایق عایق صوت هم هستن و این موضوع برای دنیای مکانیکی امروزی و شهرهای شلوغ و پر سرو صدا بسیار لازم و ضروری هست . امروزه با زیاد شدن ماشین‌ها ترافیک بیشتر شده صدای ماشین و بوق و در کل صداهای بیرون اگر پنجره قدیمی باشد به داخل خانه می‌آید. مگر اینکه اقدام به تعویض پنجره قدیمی با upvc کنید. پنجره های یو پی وی سی 30 تا 40 دسی بل صدا را کاهش می دهند. پس اگر بعد یک روز شلوغ به دنبال ی جای دنج برای استراحت و آرامش هستین حتما پنجره های خودتون رو با پنجره های دوجداره یوپی وی سی جایگزین کنید . اگر نگران خرابی و هزینه های بنایی برای تعویض پنجره ها هستین ما به شما این اطمینان رو میدیم که درگیر هیچ هزینه اضافی نشید و به سادگی با پروفیل های مخصوصی که برای بازسازی ساخته شده در یک روز بدون تخریب پنجره های منزلتان رو تعویض کنید و از آرامشی که برای شما به ارمغان میارن نهایت لذت رو ببرین .
عایق گرد و غبار و جلوگیری از نفوذ آب: در ساخت این پنجره‌ها از نوار مخصوص آب‌بندی در قسمت شیشه استفاده می‌کنند. این پنجره‌ها طوری طراحی می‌شود که آب، گرد و غبار و خاک از پنجره به داخل نفوذ نمی‌کنه علاوه بر اینکه آب بارون به داخل نفوذ نمی کنه حتی مثل پنجره های قدیمی دیگه شاهد تعرق شیشه ها هم نخواهید بود . البته همه این نکات زمانی اتفاق می افته که به صورت کاملا اصولی و دقیق اندازه گیری، تولید و نصب صورت گرفته باشه .
نصب آسان: نصب کردن این پنجره‌های دوجداره نسبت به پنجره های آهنی ساده تر هست، پنجره های قدیمی  توسط بنا ترازبندی و نصب می شدن و برای آن ها شاخک هایی در نظر گرفته می شد تا بنا آن را داخل دیوار کار بگذارد ولی امروزه دیگه نیازی به نصب توسط بنا نیست بلکه خیلی بی دردسرتر از قبل هست. به این صورت که نصباب ها بعد از انجام شدن کارهای بنایی و گچ کاری پنجره ها را توسط پیچ به قاب آهن یا سنگ پیچ می کنن ، ولی برای نصب این پنجره‌ها باید نکات و جزئیاتی رعایت بشه تا عایق بندی و رگلاژ به درستی انجام بشه. نصابی که در کار خود حرفه ای است اول باید محلی که پنجره نصب می‌شود را بررسی کند و با توجه و دقت کافی پنجره را در محل قرار داده و نصب کنن.
غیر قابل اشتعال: پروفیلهای UPVC و در نتیجه پنجره های تولید شده با این پروفیل ها نسوز هستند و در آتش سوزی شعله دور نمیشوند
خاص بودن: پنجره‌های دوجداره با اشکال خاص یا یراق آلات خاص و لوکس که در بازار وجود دارند دارای ظاهر خیلی زیبا و جذابی هستند. زیبایی این پنجره‌ها نظر مردم را به خود جلب میکند و اگر کار شما ساخت و ساز ساختمان است، استفاده از این پنجره‌ها باعث جلب توجه مشتری میشه.
شست و شوی راحت: در صورت کثیفی این پنجره‌ها خیلی ساده و با کشیدن دستمال نم دار تمیز می‌شن و لازم نیست که برای تمیز کردن آن حتماً از شوینده استفاده کنید. مثلاً برای شست و شوی پنجره‌های upvc  نباید از وایتکس استفاده کنید زیرا باعث ایجاد واکنش‌های شیمیایی می‌شود که ممکن است برای سلامتی شما ضرر داشته باشد.
طول عمر بالا: معمولاً پنجره‌های یوپی‌وی‌سی طول عمر بالایی دارند و بسته به کیفیت مواد به کار رفته در تولید آن ها تا 40 سال کارایی دارند. چون جنس این پنجره ها به گونه ای هست که دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمیشوند.
سازگار با محیط زیست: پنجره های UPVC به دلیل عدم استفاده از سرب در روند تولید آن ها دوست دار محیط زیست به حساب می آیند.

پنجره یوپی‌وی‌سی چه معایبی دارد؟

قیمت پنجره‌ دوجداره upvc  نسبت به پنجره های آهنی یا آلومینیومی قدیمی گرانتر هستن اما مزایایی که این پنجره ها دارند در دراز مدت با توجه به عدم هدر رفت انرژی. نه تنها هزینه اضافی جهت خرید و نصب رو جبران می کنه بلکه موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش بهای قبض های خدماتی می شه.
این پنجره ها به دلیل ماهیتی که دارند در ابعاد بزرگ ضعیف عمل می کنند
در مواردی پیش می‌آید که رنگ پنجره upvc  بعد از مدتی زرد یا صورتی می‌شود و دلیل آن استفاده از متریال ضعیف در تولید پروفیل است برای پیشگیری از این مشکل باید دقت کنید که پروفیل های اصلی و با کیفیت مطلوب را برای پنجره استفاده کنید که خرید از مکان‌های عرضه کننده مطمئن، باعث می‌شود که به این مشکل برنخورید.
مزایای بالای این پنجره‌ها در مقایسه با معایب آن؛ باعث می‌شود که افراد زیادی ترجیح می‌دهند؛ این پنجره‌ها را برای خرید و مصرف انتخاب کنند.
شما نیز می‌توانید برای گرفتن مشاوره و اطلاعات بیشتر به سایت گروه صنعتی دراج مراجعه کنید و با مشاوران و کارشناسان مرتبط ارتباط بگیرید. گروه صنعتی دراج، با سابقه‌های کاری نمونه و موفق و همچنین اخذ نمایندگی معتبر توانسته، خدمات مفیدی در خصوص نصب درب و پنجره دوجداره ارائه دهد.

گالری تصاویر


وبگردی