آفتاب

چگونه درک مطلب را تقویت کنیم؟ نکاتی برای بزرگسالان برای یادگیری بهتر



در این مقاله 5 نکته برای بهبود درک مطلب، از جمله راهبردهای درک مطلب که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مفید است، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

بزرگسالان می توانند یادگیرندگان باهوشی باشند و می توانند رفتار و نگرش خود را نسبت به خواندن تغییر دهند.
درک مطلب یکی از مهم ترین مهارت هایی است که هر بزرگسال باید آن را بیاموزد. با این حال، یادگیری خواندن کار آسانی نیست. در حالی که برخی از افراد به اندازه کافی خوش شانس هستند که خواندن را مانند زبان دوم انجام می دهند، بیشتر بزرگسالان با این مهارت دست و پنجه نرم می کنند. با این حال، راه‌هایی برای بهبود درک مطلب شما وجود دارد. چه کودک باشید و چه بزرگسال. در این مقاله 5 نکته برای بهبود درک مطلب، از جمله راهبردهای درک مطلب که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مفید است، به اشتراک گذاشته خواهد شد. بهترین آموزشگاه آیلتس تهران

چگونه درک مطلب را برای بزرگسالان بهبود دهیم؟

1. یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که زیاد بخوانید. این نه تنها دایره لغات و درک مطلب شما را بهبود می بخشد، بلکه به شما کمک می کند تا به طور کلی بهتر باشید. پیوستن به یک باشگاه کتاب یا مشترک شدن در مجله‌ای را در نظر بگیرید که مقالات جالبی برای خواندن هر هفته برای شما دارد. گزینه‌های زیادی وجود دارد!
مهارت‌های درک مطلب خواندن را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند، مهارت‌های واژگانی را در حین خواندن بهبود می‌بخشد، دانش موضوعی را که در مورد آن می‌خوانید افزایش می‌دهد. همچنین قدرت حافظه را برای به خاطر سپردن مطالب جدید بهبود می بخشد. اگر می‌توانید برای همگام شدن با کارهای روزانه‌تان بیشتر بخوانید، بسیار مهم است که در برخی مواقع روی بهبود پیوندهای ضعیف یا زمینه‌هایی که نیاز به بهبودهایی مانند سطح مهارت‌های خواندن یا شکاف سرعت بین خود و دیگران دارند تمرکز کنید. در گروه سنی شما و غیره… بهترین آموزشگاه زبان تهران
2. میتوانید بازخوانی جملات  را بارها و بارها انجام دهید تا زمانی که دوباره معنی پیدا کنند، در مورد آنچه در متن اتفاق می‌افتد سؤال بپرسید. اگر هنوز این نکته را متوجه نشده اید، اکنون خواندن را متوقف کنید، زیرا من به توضیحی می پردازم که همه چیزهای قبلی را تکرار می کند! اساساً فقط راه های مختلف را برای فهمیدن معنای آن امتحان کنید تا زمانی که آن را بفهمید.
3. از یک دوست یا شخص دیگری بخواهید کتاب را بخواند و سپس در مورد محتوایی که تازه خوانده است بحث کنید. این یک راه غیررقابتی عالی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و همچنین گفتگوی جالب در مورد آنچه در متن اتفاق افتاده است!
4. بخش‌ها را به ترتیب بخوانید تا بتوانید در زمانی که بعداً دوباره بخش‌ها را می‌خوانید، یادداشت برداری کنید، در صورتی که چیزی برای ارجاع در آینده پیش آمد. این همچنین به شما کمک می کند تا تفاوت های ظریف قسمت های مختلف متن را درک کنید. از نادیده گرفتن این نکات نترسید!
5. اگر در هنگام امتحان کردن یک روش هیچ چیز واضحی به نظر نمی رسد، هر زمان که لازم است کاملاً از نو شروع کنید، زیرا اغلب اتفاق می افتدو مهم نیست چند بار چیزی را بخوانید،  ممکن است باز هم معنی نداته باشد. از این فرصت برای دریافت مطالب جدید در مورد موضوع کتاب استفاده کنید. هیچ کس کتاب غیر قابل نفوذ را دوست ندارد!
6. به تصویر بزرگ توجه کنید. وقتی کتابی در مورد ماهیگیری می خوانید، فقط بر صید ماهی تمرکز نکنید، بلکه به ارتباط آن با سایر جنبه های زندگی نیز توجه کنید. گاهی اوقات ممکن است برای کسی که از ماهیگیری لذت نمی برد یا در آن صنعت کار می کند دشوار باشد ( برای مثال)زیرا زمینه  های بسیار بیشتری وجود دارد که باعث می شود همه چیز کمتر روشن شود. نویسنده تمام تلاش خود را می کند تا ما را متقاعد کند که چرا این مفهوم باید اهمیت داشته باشد. با این حال، اگر نمی توان چیزی را که در خواندن متن با آن مواجه می شود درک کرد، باید به دیدگاه در هر لحظه توجه کند.
به عنوان یک بزرگسال، می توانید از سن، روابط، تجربیات و دانش خود برای انتخاب بهتر درک مطلب استفاده کنید. چیز دیگری که می تواند به خواننده در درک یک مفهوم پیچیده کمک کند، «توضیح آن با عبارات روزمره» است.
7. سرعت خواندن، سرعت خواندن یک متن است که به سرعت خواندن یا درک کل متن نوشته شده اشاره دارد که اغلب بر حسب کلمات در دقیقه اندازه گیری می شود. با این حال، سرعت تنها چیزی نیست که می توان درخواندن اندازه گیری کرد. به عنوان مثال، زمانی که متنی را می خوانید، ممکن است مجبور شوید کلمات یا عبارات خاصی را قبل از درک آن ها چندین بار دوباره بخوانید. یعنی درک شما در اوج نیست و برای درک متن زمان بیشتری لازم دارید.

چالش‌های درک مطلب برای بزرگسالان

1. حواس پرتی

1. خواندن یک فعالیت مولد است و به ایجاد مهارت های خواندن بهتر برای همه کمک می کند. به ویژه خوانندگان بزرگسال. بزرگسالان به محیطی عاری از حواس‌پرتی نیاز دارند تا بتوانند بر روی محتوا تمرکز کنند ( بدون وقفه )تا بتوانند به آسانی آنچه را که می‌خوانند درک کنند.
2. بزرگسالان همیشه باید با حذف عوامل حواس پرتی از هر کجا که هستند، یادگیری خود را در اولویت قرار دهند: در خانه یا محل کار، در ماشین، در حین رانندگی و غیره، تلفن خود را کنار بگذارید، یا هنگام مطالعه، اعلان ها را خاموش کنید.
3. سعی کنید ذهن خود را  بدون حواس پرتی نیز پذیرا باشید، اگر URL تبلیغاتی یا پیام وضعیت فیس بوک را مشاهده کردید ممکن است به قسمت‌های بینایی مغز شما نفوذ کند که همه تصاویر در آنجا ذخیره می‌شوند.اگر این کار را انجام دهید همه چیز در اولویت قرار می‌گیرد.

2. ناتوانی در پیوند ایده ها در یک پاساژ

Slacker صفتی است به معنای تنبل. کلمه slacker برای توصیف افراد تنبل به کار می رود، اما اخیراً معنای جدیدی را در توصیف فردی پیدا کرده است که به جای انجام کارهای سازنده وقت خود را در دنیای دیجیتال می گذراند. این تغییر معنا می تواند به دلیل افزایش زمان صرف شده در اینترنت باشد.

3. عدم تمرکز حین مطالعه

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد هنگام مطالعه حواسشان پرت شود. این حواس‌پرتی‌ها ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتند که خواننده مهارت‌های تمرکز خوبی را ایجاد نکرده است، خسته است یا می‌خواهد تلفن خود را برای پیام‌ها بررسی کند. عدم تمرکز می تواند باعث ناامیدی و بی حوصلگی شود.

4. سردرگمی در معنای کلمات و جملات

 کلمه های جدید بسیار مهم هستند که خوانندگان بتوانند  معانی کلمات و جملات را قبل از اقدام به خواندن یا درک آنها درک کنند. این دانش به شما کمک می‌کند تا افکاری را که ممکن است پیش بیاید، آسان کنید و به شما امکان می‌دهد در متن به طور روان پیشرفت کنید.

5. عدم درک مطالبی که می خوانند

به طور خلاصه، بزرگسالان می توانند یادگیرندگان باهوشی باشند و می توانند رفتار و نگرش خود را نسبت به خواندن تغییر دهند. بزرگسالانی که عادت دارند روزانه کمتر از 30 دقیقه آنلاین بگذرانند، اما دانش بیشتری در مورد رفتار خواندن و سواد خواندن نسبت به افرادی که روزانه فقط 15 دقیقه یا بیشتر را آنلاین می گذرانند، به اشتراک می گذارند.

سوالات متداول

مزایای درک مطلب چیست؟
مزایای درک مطلب این است که توانایی درک و حفظ اطلاعات و همچنین بهبود واژگان را بهبود می بخشد. همچنین می تواند به برنامه ریزی، سازماندهی، مدیریت زمان، حل مسئله و تصمیم گیری کمک کند.
آیا برای یادگیری باید بخوانم یا باید از قسمت های دشوار بگذرم و روی ایده های اصلی تمرکز کنم؟
مطالعه برای یادگیری ایده خوبی است. این به خواننده کمک می کند تا جریان متن را درک کند و به او کمک می کند تا اطلاعات مهمی را که ممکن است در غیر این صورت از دست داده باشد، درک کند.
با این حال، تا زمانی که متوجه شده باشید که چه چیزی گفته شده است، لازم نیست همه کلمات موجود در صفحه را بخوانید. رد شدن از بخش‌های دشوار به شما کمک می‌کند تا به جای تلاش برای درک همه چیز به یکباره، روی چیزهای مهم تمرکز کنید.
چگونه بزرگسالان می توانند مهارت های درک مطلب خود را بهبود بخشند؟
راه های زیادی برای بهبود مهارت های درک مطلب وجود دارد.
• یک کتاب خوب بگیرید و بخوانید.
• انواع مختلف ادبیات مانند داستان، غیرداستانی، شعر و غیره را امتحان کنید.
• مطالب خواندنی را پیدا کنید که لذت بخش است و با دیگران به اشتراک بگذارید و همچنین در مورد مطالب با آنها بحث کنید.
• زمانی را برای خودآموزی اختصاص دهید تا بتوانید بدون حواس‌پرتی بر روی مطالب تمرکز کنید و در خانه یا یک منطقه آرام از محل کار خود مطالعه کنید.



وبگردی