آفتاب

چطور ماشین لباسشویی را ضدعفونی و تمیز کنیم؟



ماشین لباسشویی برای تمیز کردن لباس ها طراحی شده است ، بنابراین اگر آن را تمیز نکنید دستگاه قادر نیست عملکرد خود را درستی انجام دهد .

تمیز کردن ماشین لباسشویی به صورت منظم یکی از نکات کلیدی برای افزایش عمر دستگاه است. ماشین لباسشویی برای تمیز کردن لباس ها طراحی شده است ، بنابراین اگر آن را تمیز نکنید دستگاه قادر نیست عملکرد خود را درستی انجام دهد . زیرا انواع کپک ها ، باکتری ها و میکروب های جمع شده در دستگاه می توانند بر روی لباس های شسته شده جمع شده و لباس ها پس از شستشو بوی تازگی نداشته باشند. 
اما نگران نباشید زیرا تمیزکردن این دستگاه ، کار ساده‌ای است و حتی اگر برای مدت زمان طولانی کثیف باقی مانده باشد باز هم می توانید با بسیاری از مواد خانگی مانند سرکه و جوش شیرین و مواد شوینده ای که در کابینت های آشپزخانه خود دارید آن را تمیز کنید.
توجه داشته باشید به عنوان اولین قدم برای تمیز کردن ماشین لباسشویی راهنمای دستگاه خود و دستورالعمل های درج شده برای نحوه تمیز کردن آن را بخوانید . زیرا برخی از تولیدکنندگان استفاده از محصولات رسوب زدایی را در این دستگاه ها منع می کنند در این صورت استفاده از آنها گارانتی دستگاه را بر باطل می‌کند.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی

1. استفاده از آب داغ

اولین چیزی که در مورد تمیز کردن ماشین لباس شویی باید بدانید این است که آب بسیار داغ کارهای زیادی را برای شما انجام می دهد . اگر هرگز ماشین لباسشویی خود را تمیز نکرده‌اید آن را بدون لباس در داغ ترین چرخه روشن کنید و از یک پاک کننده ماشین لباسشویی یا مقداری مواد شوینده در آن استفاده کنید.

چطور ماشین لباسشویی را ضدعفونی و تمیز کنیم؟

2. تمیز کردن کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی

کشوی مخصوص مواد شوینده که در جلوی دستگاه قرار دارد را از جای خود خارج کرده و آن را در آب گرم و مایع شوینده خیس کنید . با استفاده از یک مسواک قدیمی هرگونه کثیفی و یا کپک صابون را بشویید سپس آن را با یک حوله کاغذی خشک کنید . قبل از آنکه کشو را در جای مخصوص خود قرار دهید حفره ای که کشو در آن قرار می گیرد را تمیز کنید زیرا به احتمال زیاد در آنجا نیز کپک پنهان وجود دارد.
کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی منطقه ای است که برای نگهداری مواد شوینده طراحی شده است بنابراین ممکن است به طرز شگفت انگیزی کثیف شود. بنابراین شروع تمیز کردن ماشین لباسشویی از این نقطه ایده آل است.

3. تمیز کردن ماشین لباسشویی توسط سرکه و جوش شیرین

در ماشین‌های لباسشویی بار از بالا ، دستگاه خود را روشن نموده و تنظیمات آن را بر روی داغ ترین چرخه که حداقل ۶۰ درجه سانتیگراد است قرار دهید، سپس ۲۳۰ میلی لیتر سرکه سفید را مستقیماً در درام دستگاه بریزید.
سرکه سفید یک راه عالی برای کمک به تمیز کردن ماشین لباسشویی شما است که یک راهکار طبیعی برای از بین بردن باکتری ها بوده و بوی بد ناشی از آنها در طول چرخه آب کشی را ناپدید می کند . 
هنگامی که چرخه تمام شد یک دوم پیمانه جوش شیرین را به درام آن اضافه نموده و داغ‌ ترین چرخه شستشو را دوباره اجرا کنید. سپس درزگیر و قسمت های بیرونی درب دستگاه را پس از پایان چرخه شستشو پاک نموده و با بازگذاشتن درب مطمئن شوید که داخل آن کاملاً خشک شده است.
در ماشین‌های لباسشویی بار از جلو ، دو فنجان سرکه سفید را در کشوی مواد شوینده ریخته و ماشین لباسشویی را روشن کنید و تنظیمات آن را بر روی داغ ترین چرخ بگذارید . پس از اتمام چرخه شستشو  یک دوم فنجان جوش ‌شیرین را مستقیماً به درام دستگاه اضافه کنید و دوباره داغ ترین چرخه  شستشو را اجرا کنید. در انتها داخل درام را با یک پارچه میکرو فیبر پاک کنید و درزگیر بیرونی و درب دستگاه را نیز تمیز کنید.

4. تمیز کردن ماشین لباسشویی با ماده سفید کننده

در هر دو ماشین لباسشویی بار از بالا و بار از جلو ، نصف فنجان ماده سفید کننده را مستقیماً در درون دستگاه و نیمی دیگر را در کشوی مواد شوینده بریزید. سپس یک چرخه شستشوی داغ را اجرا کنید. اگر می‌توانید پس از پر شدن دستگاه، شستشو را متوقف کنید این کار را برای یک ساعت انجام دهید و سپس دوباره چرخه شستشو را اجرا کنید . در انتها چرخه آبکشی اضافه را انجام دهید تا مطمئن شوید تمام مواد سفید کننده پاک شده اند و در پایان کار داخل درام و درزگیرها را کاملاً خشک کنید.

5. تمیز کردن درز گیرهای لاستیکی ماشین لباسشویی

درزگیرهای لاستیکی ماشین لباسشویی پناهگاهی برای کپک ها و باکتری ها هستند و می توانند همه چیز از سکه تا مو را به خود جذب کنند. برای تمیز کردن این درزگیرها از یک پارچه مرطوب اشباع شده با آب صابون استفاده نموده و این درزگیرها را کاملا پاک کنید. هنگامی که آنها را از قالب فلزی جدا می کنید مراقب باشید زیرا ممکن است به طور تصادفی آنها را پاره کنید. در صورت لزوم به آرامی هرگونه کثیفی های سرسخت را با یک مسواک پاک کنید.

6. نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر ماشین لباسشویی که معمولاً در زیر درب درام درست بالاتر از کف ماشین لباسشویی است مانع از رسیدن کثیفی ها و چیزهای بدی که در شکاف ها جمع می شوند مانند کرک، مو و سکه به پمپ می ‌شود، بنابراین کار بسیار مهمی انجام می دهد.
اما درست مانند کشوی مواد شوینده می تواند محل مناسبی برای رشد کپک ها و میکروب ها نیز باشد که به نوبه خود می تواند باعث ایجاد بوی بد از ماشین لباسشویی شود.
برای تمیز کردن این قطعه ابتدا در دستورالعمل های درج شده در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید تا نحوه جدا کردن روکش و جدا کردن فیلتر را متوجه شوید . ممکن است لازم باشد یک کاسه یا سینی را زیر آن قرار دهید تا در صورت نشتی ، آب از آن به روی زمین نریزد . درپوش را با دقت تعویض کنید.

7. استفاده از سدیم پرکربنات برای خوشبو کردن دستگاه

سدیم پرکربنات در خشک کردن و خلاص شدن از بوی نامطبوع ماشین لباسشویی بسیار خوب عمل می کند. این ماده قوی تر از جوش شیرین اما ایمن‌تر از مایع سفید کننده است و یک نوع ابزار عالی برای تمیز کردن هفتگی ماشین لباسشویی می باشد که به شکل پودر است.  

تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی در کرج با ماهان سرویس 

ماشین لباسشویی ، طی سالهای کارکرد، علاوه بر نیاز به تمیز کردن های دوره ای ، به سرویس و تعمیر هم نیاز دارد .
چنانچه ساکن هر منطقه از کرج هستید ، انجام تعمیرات ماشین لباسشویی ، فوری و با گارانتی تعمیر در منزل توسط ماهان سرویس انجام می شود . 
تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس ، تعمیر ماشین لباسشویی در گرمدره ، تعمیر ماشین لباسشویی کنوود در کرج و.. تنها با یک تماس در کمترین زمان انجام می شود .
تلفن : 09353001695
www.arvandoxin.com

گالری تصاویر


وبگردی