آفتاب

پنجره دوجداره



از مهم ترین تجهیزات در خانه های امروزی که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط دارد می توان به پنجره دوجداره اشاره کرد که در طراحی نمای ساختمان ها و همچنین دیزاین داخلی بسیار تاثیر گذار است ،همین موضوع باعث شده که بیشتر به ظاهر پنجره دوجداره دقت شود و از مزیت‌های شگفت انگیز پنجره دوجداره غافل شویم!

پنجره دوجداره اصلی را چطور تشخیص دهیم؟ چگونه ارزانترین قیمت پنجره دو جداره با ضمانت را پیدا کنیم؟

از مهم ترین تجهیزات در خانه های امروزی که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط دارد می توان به پنجره دوجداره اشاره کرد که در طراحی نمای ساختمان ها و همچنین دیزاین داخلی بسیار تاثیر گذار است ،همین موضوع باعث شده که بیشتر به ظاهر پنجره دوجداره دقت شود و از مزیت‌های شگفت انگیز پنجره دوجداره غافل شویم!

در ادامه چند نکته جذاب از در و پنجره دوجداره مطرح میکنیم که با دانستن آن،قطعا در انتخاب و خرید پنجره دوجداره موفق خواهید بود.

اولین نکته نحوه تشخیص اصل بودن پروفیل پنجره دوجداره!

بابت پولی که برای خرید پنجره دوجداره هزینه میکنید باید کارایی و بازدهی مناسب را بدست آورید، که فقط با پروفیل اصل و با کیفیت امکان‌پذیر است، داخل برخی از پروفیل ها نام برند و سری ساخت و حتی تاریخ ساخت حک می‌شود که یکی از راهکارهای تشخیص پروفیل اصلی است و مورد بعدی خرید از مجموعه معتبر است که نام دقیق پروفیل رو داخل فاکتور نهایی قید کند و جدا از تضمین اصل بودن آن گارانتی بابت پنجرهupvc ارائه دهد، پروفیل یوپی وی سی با مارک های مختلف در سطح کشور وجود دارد، شما بسته به موقعیت جغرافیایی و کاربرد مسکونی یا تجاری بودن ملک میتوانید از آن بهره ببرید،اما بدانید که اکثر پروفیل های مطرح مثل پنجره هافمن یا پنجره وینتک گرانتر از برندهای دیگر هستن و قیمت پنجره دوجداره برای شما کمی بالاتر می باشد.

نکته بعدی راهکار انتخاب بهترین پنجره دوجداره که برای شما مفید است!

پنجره دوجداره کرج

بهترین پنجره دو جداره را می‌توان از چند نظر مختلف مورد بررسی قرار داد، که سعی میکنیم کوتاه به آن اشاره کنیم

اول قیمت پنجره دوجداره

دوم نحوه بازشو و رنگ بندی

سوم مزیت‌های پنجره دوجداره عایق

چهارم ضمانت و خدمات پس از فروش

همه موارد بالا برای انتخاب و خرید بهترین پنجره دوجداره با اهمیت هستن، اما مهمترین چیزی که باعث میشه یک پنجره دوجداره خاص داشته باشیم بحث عایق بودن است.

با توجه به این که این روزها قبض های خدماتی افزایش قابل توجهی پیدا کرده اند افراد به دنبال راهکاریی برای کاهش مصرف یا کاهش پرت انرژی و در نتیجه کاهش رقم قبوض خدماتی هستند. یکی از راهکارهایی که این امر را محقق می کند تبدیل پنجره های قدیمی و تک جداره به پنجره های دوجداره که عایق صوتی وعایق حرارتی هستند می باشد.

اگر سوالی دارید که تا اینجا جواب آن را نمی‌دانید میتوانی با کارشناسان گروه صنعتی دراج بصورت کاملا رایگان در ارتباط باشید، که سابقه نیم قرن حضور در صنعت، در و پنجره دوجداره را دارند.

همانطور که گفتیم،پنجره دوجداره که در بازار به فروش می رسد تنوع بسیار بالایی دارد که در زمان مواجه افراد با این حجم از تنوع ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که کدام مدل از پنجره دوجداره برای خانه ما مناسب است؟ و در عین حال موجب کاهش هزینه های ماهیانه و عایق بودن محیط محل سکونت ما میشه.


پنجره دوجداره در قدم اول به دو دسته تقسیم می‌شوند یا بهتر بگوییم با دو جنس مختلف تولید میشوند، پنجره دوجداره آلومینیوم و یا پنجره یوپی وی سی ، پس برای شروع کار باید بین این دو مدل یکی رو انتخاب کنید، و برای خرید پنجره دوجداره بین این دو متریال عوامل بسیاری وجود دارد که تاثیر گذار در انتخاب شما هست، اما اگر کوتاه بگوییم به دوتا نکته اصلی دقت داشته باشید یک اینکه قیمت پنجره های آلومینیومی بالاتر از پنجره های UPVC هست و دوم اینکه پنجره های آلومینیومی از نظر تنوع بازشو و رنگ و تا حدودی مقاومت آن، نسبت به یوپی وی سی محکمتر و متنوع تر هستن. همچنین باتوجه به اینکه آلومینیوم نوعی فلز با نرخ جهانی هست، طبیعتا با گذشت زمان و کهنه شدن هم،همچنان ارزش مالی خودش را دارد، زیرا قابلیت بازیافت دارد، نکات بیشماری وجود دارد که می‌توان درمورد تفاوت های بین پنجره دوجداره آلومینیوم یا پنجره دوجداره یو پی وی سی به آن‌ اشاره کرد که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

شاید پیش خودتون بگین آلومینیوم که فلز رسانا ست پس چطور می تونه کمک به کاهش مصرف انرژی بکنه ؟

یا اینکه پنجره آلومینیومی چطور عایق صدا و حرارت میتونه باشه؟

پروفیل آلومینیومی که برای درب و پنجره دوجداره مورد استفاده قرار میگیرد، به دوصورت تولید میشه

یک: دسته نرمال بریک یا همان آلومینیوم اختصاصی که عایق کاملی نیست ولی شیشه دوجداره داره و با انواع رنگ و انواع بازشو در دسترس هست، اما با توجه به ضعف آن در عایق بودن امروزه خیلی استفاده نمی‌شود.


دوم: دسته ترمال بریک گفته میشه که با یک راهکار شگفت انگیز پروفیل آلومینیوم رسانا رو به صورت عایق استفاده می کنن، شما در پنجره ترمال بریک هم تنوع رنگ بندی هیجان انگیزی دارید و هم انواع سری ها و قالب های مختلف آن باعث شده پنجره آلومینیومی ترمال بریک با تنوع فوق‌ العاده تمام نیازهای افراد و ساختمان های مختلف را برطرف سازد.

از نظر فنی اگر بخواهیم قالب پنجره ترمال‌ بریک را توضیح دهیم،در فرایند تولید، پروفیل آلومینیوم رو با دو قالب متفاوت تولید می کنن که یک تکه نمای بیرون و یک تکه نمای داخل رو شامل میشه و این دوتا تکه رو توسط مقطع سوم که اتفاقا دلیل اصلی عایق بودن پنجره دوجداره آلومینیوم میشه به یکدیگر متصل می کنند، مقطع سوم که به آن اشاره کردیم یک تیغه بسیار سخت و محکم است که پلی آمید بهش میگن ، در واقع جدا از اتصال قطع نمای داخلی به نمای بیرونی ،نقش مهم پلی آمید در پنجره دوجداره ترمال بریک، به عنوان‌ قطع کننده حرارتی هست، در این سيستم از پنجره دوجداره چون نمای داخل با نمای خارج کاملا جدا شده بنابراین دمای داخل ساختمان به خارج ساختمان منتقل نمیشه و برعکس این مطلب هم صادق هست و چون شیشه ها هم دو جداره هستن پنجره های ترمال بریک عایق صوتی و حرارتی مناسبی دارن.

پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک مزایای بسیاری دارد، اما قیمت تمام شده بیشتر آن نسبت به پنجره های یو پی وی سی باعث رقابت بین این دو محصول شده.

این پنجره ها به دلیل ساختارشان ذاتا عایق هستند ، برای محیط زیست خطری ندارند، قابلیت ریگلاژ و تعمیر دارند و از نظر مالی هم با توجه به‌ تنوع برند، انتخاب های زيادي در دسترس هست، و می توانند مهمترین هدف شما را از خرید پنجره دوجداره برآورده کنن و در نتیجه باعث کاهش مبالغ قبض های خدماتی شما بشوند .

علاوه برنکات بالا، پنجره های دوجداره مزایای فوق العاده دیگری هم دارن که به برخی از آن ها اشاره می کنیم :

از ورود آب و رطوبت زمان بارندگی به داخل جلوگیری می کنه

غیر قابل اشتعال هستن و در آتش سوزی ها شعله ور نمی شن

نظافت و تمیز کردن آن ها آسان هست و نیاز به رنگ آمیزی مجدد نداره

طول عمر آن ها بالاست و دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمیشن

یراق آلات متنوعی دارند و نیازهای افراد رو به خوبی برآورده می کنن

قابلیت شکل پذیری و خم کاری دارند وبه هر شکلی که بخواهید قابل تولید هستن

وزن سبک آن ها باعث می شه وزن کمتری به ساختمان تحمیل بشه

قابلیت رنگ پذیری دارند و متناسب با سلیقه و نمای ساختمان شما رنگ می شوند.

مزایای بسیار بیشتری در استفاده از پنجره دوجداره وجود دارد که باعث شده، اکثر افراد جهت آرامش خود و خانواده و همچنین پیشگیری از تحمیل هزینه های سنگین، اقدام به خرید پنجره دوجداره کنند.

بهتر هست که بعد از آشنایی با انواع پنجره دوجداره ، کمی هم با انواع پرکاربرد یراق آلات، یا همون بازشو در یا پنجره دوجداره آشنا بشید.

نحوه بازشو ها

نوع بازشو پنجره از مهم ترین مواردی است که باید به آن دقت کرد چون عملکرد و کارایی پنجره بستگی به نوع بازشو آن دارد پس باید با در نظر گرفتن شرایط محلی که پنجره اونجا قرار می گیره نوع بازشو انتخاب بشه تا بتونه کارآمد و موثر باشه .

قطعا برای شما سخت هست که بخواهید بازشویی را برای پنجره خود انتخاب کنید که هیچ توجیح فنی پشت آن نیست ، و حتی ممکن است با انتخاب اشتباه، اون کارایی لازم را نداشته باشید، به همین‌ منظور ما در کنار شما هستیم تا دغدغه ‌ای نداشته باشید و با ضمانت ما اقدام به تهیه پنجره دوجداره کنید، برای اینکه بتونید بهترین و مناسب ترین نوع بازشو رو برای محیط خوتون انتخاب کنید می تونید با افراد متخصص و کارشناس در این زمینه مشورت کنید، هیچ هزینه اضافی برای شما نداره و به راحتی جواب تمام سوالات خودتون رو از مجرب ترین کارشناسان دریافت کنید، برای این منظور می توانید با گروه صنعتی دراج ارتباط بگیرید و از خدمات مشاوره تلفنی یا حضوری (تهران و کرج) مجموعه ما بهرمند شوید و برای آشنایی با ما فقط نیاز هست اسم کامل مجموعه را در گوگل سرچ کنید.

برخی از پر مصرف ترین یراق آلاتی که می توانید برای بازشوی پنجره یا در مورد استفاده قرار بگیرد را در ادامه میبینیم که عبارتند از

پنجره بدون بازشو( ثابت)

یراق بازشو تک حالته

یراق بازشو دو حالته

یراق بازشو کشویی

یراق بازشو فولکس واگنی

یراق بازشوآکاردئونی

یراق بازشو در سوئیچی

یراق بازشو در سرویسی

قیمت پنجره دوجداره

مهمترین عواملی که در قیمت پنجره دوجداره تاثیر دارند عبارتند از :

اول : جنس و مارک پروفیل مصرفی

دوم : نوع و برند یراق آلات مصرفی

سوم : کیفیت ، نوع و رنگ شیشه مصرفی

همانطور که اشاره کردیم پروفیل آلومینیوم نسبت به پی وی سی قیمت بالاتری داره پس اولین قدم برای پایین آوردن قیمت پنجره انتخاب پروفیل یوپی وی سی هست، اما پروفیل یو پی وی سی هم توسط شرکتهای مختلف عرضه می شه، قیمت هر شرکت بسته به کیفیت مواد اولیه و ضمانت هایی که داره با هم فرق می کنه. برخی پروفیل ها که با قیمت ارزان هم ارائه میشن فقط لیبل هستن و شرکت مخصوص به خودشون ندارن، یعنی یک شخص فقط پروفیل را سفارش می دهد و لیبل را با نام مد نظر خود تهیه و روی پروفیل نصب می کند این نوع پروفیل پشتوانه ای نداره در نتیجه تضمین کیفیت هم ندارد، زمان تهیه پنجره باید به این نکته توجه داشته باشیم چرا که پروفیل هایی که لیبل هستند معمولا بعد از یک مدت کوتاهی از بازار جمع می شن و دیگه عرضه نمی شن و اگر پنجره تولید شده با این پروفیل به مشکل بخوره هیچ راهی جز تعویض پنجره نخواهید داشت چون شرکتی نیست که بخواد ضمانتی بابت پروفیل ارائه کند.

در کنار این پروفیل ها شرکتهای شناخته شده هم هستن که پروفیل تولید میکنند و به واسطه شناخته شده بودن و قدمتی که دارند قیمت بالایی روی اجناس خودشون میگذارن این پروفیل ها کیفیت خوبی دارن ، ضمانت کیفیت و تولید دارند اما قیمت آن ها نسبت به کیفیتی که ارائه میدن بالاست.

دسته دیگه ای از پروفیل ها هستن که هم کیفیت مطلوب دارن و هم قیمت مناسب دارن معمولا این پروفیل ها شرکت ثبت شده دارند ولی چون قدمت بالایی ندارن و به اندازه پروفیل های برند شناخته شده نیستن قیمت مناسب تری دارن. بهترین انتخاب که کیفیت فدای قیمت نشه همین دسته از پروفیل ها هستن .

یکی دیگه از مواردی که روی قیمت پنجره تاثیر میگذاره یراق آلاتی هست که روی بازشو ها بسته می شه با توجه به کشور تولید کننده و مارک محصول قیمت ها متفاوت است گرانترین یراق ها مربوط به کشور آلمان ، بعد از آن ترکیه و بعد ایران و چین است.

ضمانت و خدمات پس از فروش

همانطور که تا به اینجای مطلب متوجه شدید فاکتورهای زیاد وجود دارد که زمان تهیه پنجره دوجداره باید به آن ها توجه شود، و هر کدام از این فاکتورها تاثیر در قیمت تمام شده محصول دارن. برای آن که پنجره دوجداره کیفیت و کارایی لازم را برای محیط داشته باشد باید مطابق با استانداردهای روز طراحی شده باشه و حتما در روند تولید آن از متریال های مرغوب استفاده بشه. که متاسفانه برخی از شرکت های تولید کننده برای آن که پنجره دوجداره را با قیمت کمتری به فروش برسانند اقدام به تولید محصولات بی کیفیت میکنن که به مرور زمان تغییر شکل یا تغییر رنگ میده. پس لازمه برای تهیه در و پنجره دوجداره تحقیق کنید و مرکز خرید مطمئنی را برای تهیه پنجره دوجداره انتخاب کنید.

گالری تصاویر


وبگردی