آفتاب

مراکز چاپ چه خدماتی ارائه می‌دهند؟



امروزه از صنعت چاپ بهره‌برداری‌های بسیار کاربردی می‌شود که درصد زیادی از آن متعلق به تبلیغات برای برندها، کسب و کارها، فروشگاه‌ها و... است. معمولاً چاپ کاتالوگ اولین پیشنهادی است که از سوی افراد متخصص در این زمینه ارائه می‌شود؛ چرا که تأثیر آن بر روی مخاطب از سایر ابزارها بسیار بیشتر است.

اگر به دنبال یک ابزار فوق‌العاده برای تبلیغات برند خود هستید، چاپ کاتالوگ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. امروزه از صنعت چاپ بهره‌برداری‌های بسیار کاربردی می‌شود که درصد زیادی از آن متعلق به تبلیغات برای برندها، کسب و کارها، فروشگاه‌ها و... است. معمولاً چاپ کاتالوگ اولین پیشنهادی است که از سوی افراد متخصص در این زمینه ارائه می‌شود؛ چرا که تأثیر آن بر روی مخاطب از سایر ابزارها بسیار بیشتر است. برای چاپ کاتالوگ معیارهای مهمی وجود دارد که می‌بایست پیش از سفارش چاپ کاتالوگ با آن‌ها آشنایی دقیق داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای تبلیغات خود داشته باشید. اگر شما هم صاحب یک برند نوپا هستید که نیاز به دیده شدن و پیشرفت دارد، ادامه‌ی این مطلب را دنبال کنید تا مسیر پر پیچ و خم بهترین راه پیشرفت یعنی تبلیغات با کمک صنعت چاپ را یاد بگیرید.


درباره چاپ کاتالوگ چه می‌دانید؟

کاتالوگ که احتمالاً با نام بروشور هم نام آن را شنیده‌اید، یکی از قدیمی‌ترین ابزار تبلیغات در صنعت چاپ است که در مشاغل مختلف برای معرفی خدمات و محصولات مورد استفاده قرار می‌گرفت. کاتالوگ‌ها که شبیه به دفترچه‌های کوچک هستند، قابلیت این را دارند که به صورت مختصر و مفید محصولات یا خدمات یک برند را در آن معرفی کنید. چاپ کاتالوگ دارای مراحل خاصی است که طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  • تنظیم محتوا: از آنجا که کاتالوگ‌ها برای معرفی برند اختصاصی شما طراحی می‌شوند، محتوای آن نیز می‌بایست بر اساس اطلاعات شما نتظیم شود. در محتوای کلی می‌بایست محصولات یا خدمات ارائه شده توسط برند و کسب و کار به صورت دقیق معرفی شوند و مزیت‌های استفاده از محصول یا خدمات به طور دقیق ذکر شود. به عبارت ساده‌تر محتوای برشور می‌بایست جامع و اغناء کند.
  • طراحی کاتالوگ: طراحی گرافیکی کاتالوگ‌ها اولین و مهم‌ترین بخشی است که نظر بیننده و مخاطب را به خود جلب می‌کند. عموماً در طراحی از تصاویر محصولات و خدمات نیز استفاده می‌شود تا فرد با دیدن تصویر جذب شده و متن را نیز بخواند بدیهی است که طراحی کاتالوگ هم مطابق با نوع فعالیت برند انجام می‌شود.
  • چاپ نهایی: امروزه برای چاپ ابعاد مختلفی ارائه می‌شود که افراد می‌توانند بسته به سلیقه و خواست خود یکی از انواع چاپ را انتخاب کنند. انتخاب نوع چاپ کاتالوگ نیز بسته به میزان و حجم محتوا نیز دارد که به تفصیل بیان می‌شود.

به طور کلی کلیه‌ی مراحل فوق نیازمند تخصص و تبحر است که هر فردی از عهده آن بر نمی‌آید، بنابراین برای طراحی و چاپ کاتالوگ می‌بایست افراد با دانش و تجربه در این زمینه را پیدا کنید. اگر نتیجه‌ی نهایی کار مورد پسند شما باشد، قطعاً مخاطبان را نیز جذب خواهد کرد، پس بهتر است به فکر یافتن بهترین مرکز و دفاتر خدمات چاپ دیجیتال باشید.

آشنایی با انواع چاپ کاتالوگ

به طور کلی در ابتدای کار می‌بایست نوع و مدل چاپ مدنظر خود را تعیین کنید تا تنظیم محتوا و طراحی بر اساس درخواست شما صورت بگیرد. به بیان دیگر چاپ نهایی با دو مرحله‌ی اولیه ارتباط تنگاتنگ دارد که اگر به آن توجه نشود، ممکن است به نتیجه‌ی دلخواه خود دست پیدا نکنید. به طور کلی سه مدل چاپ قابل انتخاب در مراکز چاپ کاتالوگ وجود دارد که عبارت هستند از:

  1. تک برگی: کاتالوگ می‌تواند به صورت تک برگ طراحی و چاپ شود، اما مطالب و محتوای آن نباید خسته کننده باشد و به صورت مختصر تنظیم شود. در چاپ تک برگی کاتالوگ می‌بایست از تکرار و زیاده گویی کاسته شود تا خواننده در یک جمع‌‌بندی دقیق برند، محصول یا خدمات شما را بشناسد.
  2. دو لتی: همان طور که از نام این نوع از کاتالوگ مشخص است، کاتالوگ دو لتی دارای دو برگ و 4 صفحه می‌باشد. به همین جهت بستر بیشتری نسبت به نوع تک برگی داشته و می‌توان توضیحات بیشتری را در آن درج کرد. از این مدل از چاپ کاتالوگ برای توزیع در سینماها، سیمینارها و جلسات کاری استفاده می‌شود.
  3. سه لتی: آخرین مدل از نوع چاپ کاتالوگ، به صورت سه لتی می‌باشد. با انتخاب این نوع از چاپ می‌توانید توضیحات مفصل‌تری درباره برند و محصولات به مخاطب ارائه کنید و به همین خاطر چاپ سه لتی طرفدار بیشتری دارد. همچنین طراحی کاتالوگ سه لتی نیز به صورت شکیل‌تر و بهتر خواهد بود؛ چرا که فضای بیشتری برای نشان دادن تصاویر محصولات به مخاطبان در آن وجود دارد.

مشاغل مختلف اعم از صاحبان برندهای تجاری، صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ، شرکت‌های بیمه، بانک‌ها، مدارس و... می‌توانند با کمک چاپ کاتالوگ بهتر و بیشتر دیده شوند. بر اساس آمار به دست آمد تأثیر کاتالوگ‌ها بر روی مخاطب بیشتر از بنرهای تبلیغاتی و ... می‌باشد؛ چرا که در محتوای آن مطالب بیشتری برای معرفی محصولات ارائه می‌شود و در مدتی محدود یک تعریف کلی از برند به مخاطب منتقل داده خواهد شد.

چاپ و طراحی کاتالوگ ارزان است!


اگر از مراکز خدمات چاپ هزینه‌ی چاپ و طراحی انواع کاتالوگ را سؤال کنید، متوجه خواهید شد که هزینه‌های آن به نسبت سایر انواع تبلیغات کمتر است. به طور معمول کاتالوگ را در تیراژ بالا چاپ می‌کنند و هزینه‌ی چاپ در تیراژ بالا به مراتب کمتراز چاپ در تعداد محدود خواهد بود. به علاوه از کاتالوگ‌های چاپ شده‌ی خود می‌توانید برای مدت طولانی و در اماکن مختلفی استفاده کنید، بنابراین بهتر است بدون نگرانی برای هزینه‌ها به فکر پیدا کردن یک مرکز چاپ خوب برای درخواست چاپ کاتالوگ باشید که بتوانند بسته به نیاز و خواسته‌های شما بهترین طراحی و چاپ را انجام دهند. اگر کیفیت طراحی و چاپ پایین باشد، به جای جذب مخاطب ایشان را از مطالعه‌ی متن منصرف خواهد کرد.

از جذابیت‌های صنعت چاپ به نفع خودتان استفاده کنید!

چاپ و طراحی کاتالوگ تنها بهره و مزیت صنعت چاپ نیست، این صنعت بستر وسیعی دارد که می‌توانید با استفاده از آن با شیوه‌های دیگری نیز تبلیغات کنید. به طور مثال چاپ پوستر یکی از پرتکرارترین انتخاب‌هایی است که افراد برای معرفی محصولات خود از آن استفاده می‌کنند. چاپ پوستر که طراحی جسورانه و بی‌پروایی دارد برای معرفی محصول یک برند بهترین انتخاب است که اصولاً در سطح شهر و استان خود نیز با آن مواجه شده‌اید. بیشترین بخش پوستر به جذابیت بصری آن تعلق دارد که موجب جلب مخاطبان خواهد شد.

افراد هوشمند که صاحبان فروشگاه‌ها یا برندهای تجاری هستند، برای تبلیغات خود از یک امکان ویژه‌ی دیگر نیز استفاده می‌کنند که چاپ ساک دستی نام دارد! بله درست متوجه شده‌اید چاپ ساک دستی با آرم برند و آدرس شما می‌تواند تبلیغات بسیار خوبی باشد تا مشتری خاطره‌ی خوب یک خرید را بارها وبارها تکرار کند.  خدمات چاپ ساک دستی هم در اکثریت دفاتر چاپ دیجیتال انجام می‌شود، بنابراین شما می‌توانید به صورت همزمان درخواست چاپ ساک و کاتالوگ را بدهید تا در میزان هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنید.

صنعت چاپ برای تبلیغات در بستر امن و راحت

امروزه از ابرار مختلفی برای تبلیغات محصول و خدمات استفاده می‌شود که از معروف‌ترین آن می‌توان به تبلیغات در بستر اینترنت و نرم‌افزارهای اجتماعی اشاره کرد. اگر چه تبلیغ در اینترنت هم راهکار بسیار خوبی برای دیده شدن به شمار می‌رود، اما هزینه‌ی تبلیغات اینترنتی بسیار بیشتر از تبلیغ با چاپ می‌باشد. به علاوه در تبلیغات اینترنتی ممکن است در قبال میزان هزینه‌ای که کرده‌اید بازدهی خوبی دریافت نکنید و یا مغلوب رقبای کاری خود در پروسه‌ی تبلیغات شوید. این در حالی است که اقداماتی از قبیل چاپ پوستر، چاپ کاتالوگ، ساک دستی و... در یک فضای امن و در ارتباط حضوری با مراجعه کننده قابل استفاده است و تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. بنابراین تبلیغاتی که با کمک صنعت چاپ برای برند خود خواهید کرد در یک بستر امن و مطمئن و برای مدتی طولانی‌تر قابل استفاده خواهد بود.

فرتاک، بهترین مرکز خدمات چاپ

اگر تصمیم به تبلیغات با چاپ کاتالوگ و... گرفته‌اید، نیازی به گشت و گذار در شهر و پرس جو برای پیدا کردن یک دفتر خدمات چاپ دیجیتال نیست. چاپ فرتاک به عنوان بهترین دفتر خدماتی در دسترس شماست! این مجموعه که دارای یک چاپخانه‌ی اختصاصی است با در اختیار داشتن به روزترین دستگاه‌های چاپ دنیا، بهترین کیفیت چاپ را ارائه می‌کند. طراحان فعال در این مجموعه در حرفه‌ی خود متخصص و توانا بوده و می‌توانند بسته به درخواست شما بهترین طراحی و دیزاین را اجرا کنند. از آنجا که عموم پرسنل این مجموعه جوان هستند، ایده‌های خلاقانه و جذاب بسیار زیادی دارند که می‌توانند در جایگاه مشاوره، بهترین مشورت‌ها را پیش از طراحی به شما ارائه نمایند.

در این مجموعه خدمات بسیاری از قبیل چاپ انواع کاتالوگ، پوستر، ساک دستی، چاپ سربرگ، پاکت، دفترچه یادداشت، فاکتور، استند تبلیغاتی، جعبه یادداشت و.... نیز انجام می‌شود که بسته به رسته‌ی شغلی و نیاز خود می‌توانید از آن بهره ببرید

جانِ کلام

اگر چه این دفتر خدمات چاپ در تهران و خیابان شریعتی واقع شده است، اما شما از سراسر ایران می‌توانید از طریق اینترنت گوشی موبایل خود با این مجموعه ارتباط بگیرید. از طریق وبسایت مجموعه‌ی فرتاک امکان دریافت پاسخ سؤالات به صورت غیرحضوری وجود دارد و شما می‌توانید با دریافت مشاوره بهترین درخواست را از این مجموعه ثبت کنید. سپس سفارشات شما از طریق پست برای شما ارسال خواهد شد. از آنجا که کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه فرتاک زبانزد خاص و عام است، تاکنون نیز مشتریان بسیار زیادی داشته که رضایت ایشان را نیز جلب کرد. با فرتاک به راحتی می‌توانید از ابزار تبلیغات مثل چاپ کاتالوگ به روز استفاده کنید تا برند و خدمات خود را بهتر به مخاطبان معرفی کنید.

گالری تصاویر


وبگردی