آفتاب

چگونه مدرک آیلتس و تافل بگیریم؟



مدرک بین المللی آیلتس و تافل از آن دسته مدارکی هستند که حتما در برهه‌های مختلف زندگی یکبار اسمشان را شنیده‌اید یا برای کسب نمره قابل قبول در آن‌ها تلاش کرده‌اید. اگر تازه در ابتدای راه هستید و می‌خواهید بدانید چگونه مدرک آیلتس یا تافل بگیرید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای گرفتن مدرک آیلتس یا تافل باید بدانید که حتما در اولین و مهم‌ترین گام، سطح زبان انگلیسی‌تان را با خرید کتاب آیلتس یا خرید کتاب تافل و مطالعه آن به صورت خودآموز یا با شرکت در کلاس خصوصی آیلتس و تافل به سطحC1   یعنی پیشرفته برسانید. دایره لغت فعال‌تان را با استفاده از کتاب لغت گسترش دهید. به اندازه کافی ساختار و گرامر در زبان انگلیسی یاد بگیرید و از همه مهم‌تر تا می‌توانید خود را در معرض انگلیسی صحیح و درست با لهجه های متفاوت قرار دهید.

پس از اینکه سطح زبان شما به سطح قابل قبول رسید می‌بایست متناسب با آزمونی که می‌خواهید در آن شرکت کنید یعنی آیلتس یا تافل مهارت‌های مورد نیاز را تقویت نمایید. برای تقویت مهارت‌هایتان باید به صورت کامل فرمت آزمون ها را بشناسید تا هدفمند دانش زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید.

بیایید با آزمون‌های آیلتس و تافل بیشتر آشنا شویم:


آزمون آیلتس :

نمره آزمون آیلتس از 9 محاسبه می‌شود. اولین موضوعی که باید بدانید این است که در آزمون آیلتس مهارت‌های ۴ گانه listening, reading, writing, speaking  به طور جداگانه سنجیده می‌شوند و نمره یا band score به دست می‌آید. آزمون بین المللی آیلتس IELTS، به دو دسته کلی جنرال ( برای مهاجرت کاری و زندگی در کشورهای انگلیسی زبان)  و آکادمیک (برای مهاجرت تحصیلی ) تقسیم می‌شود. لیسنینگ و اسپیکینگ در آزمون آکادمیک و جنرال کاملا یکسان است اما سوالات در بخش رایتینگ و ریدینگ با هم تفاوت عمده‌ای دارند.

برای موفقیت در آزمون آیلتس و گرفتن مدرک آیلتس با نمره مناسب می‌توانید  پک‌ خود آموز آیلتس را تهیه کنید، درس بخوانید، با شرکت در امتحان MOCK آیلتس سفیر خود را در به طور مداوم در شرایط امتحانی قرار دهید و مهارت اسپیکینگ را تمرین کنید. بهترین کار برای گرفتن مدرک آیلتس با نمره خوب این است که در مدت زمان باقیمانده تا امتحان‌تان حداقل 50 یا 60 رایتینگ بنویسید. خودتان اولین معلم خودتان باشید . متن‌هایتان را بخوانید و اصلاح کنید و سعی کنید لغات و گرامر بهتری استفاده نمایید. و برای اینکه نکات کلیدی و فوت و فن هر مهارت را بشناسید در ورکشاپ‌های یکروزه آیلتس سفیر شرکت نمایید.

بهترین کتاب آیلتس:

  1. پک چهار مهارتی Get Ready For IELTS

این مجموعه چهارجلدی که شامل آمادگی برای آیلتس- ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ است، مختص زبان‌آموزان سطح پیش متوسطه یا Pre-intermediate طراحی شده است که در ابتدای پروسه آماده سازی برای آزمون بین المللی آیلتس هستند و می‌خواهند مهارت‌های خود را به سطح مناسب برای شرکت در این آزمون برسانند. این کتاب همراه با پاسخنامه بوده و به صورت خود آموز قابل استفاده است.

این کتاب‌ها شامل 12 درس، نمونه سئوالات آیلتس، نکات مربوط به آیلتس، لغات مربوط به موضوع درس و همراه با پاسخنامه است تا بتوان آن را به صورت خودآموز مورد استفاده قرارداد این کتاب مناسب سطح پیش متوسطه یا Pre-Intermediate  است.


  1. منابع آیلتس خودآموز مناسب نمره 7 به بالا
  • کتاب Grammar for IELTS نکات گرامری لازم برای موفقیت در آزمون آیلتس را پوشش داده و همزمان به تقویت مهارت listening نیز می‌پردازد.
  • ‌ کتاب Vocabulary for IELTS در دو سطح متوسطه و پیشرفته با هدف آموزش لغات انگلیسی به افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، طراحی شده و به داوطلبین هر دو نوع آزمون آیلتس (Academic و General) توصیه می شود.
  • کتاب IELTS Trainer شامل شش آزمون نمونه سوال آیلتس بوده و کلیه نکات، تکنیک‌ها و استراتژی‌های لازم برای موفقیت در این آزمون را اموزش می‌دهد.
  • مجموعه IELTS in One Sight شامل 40 عنوان کتاب مفید است که بطور تخصصی به تقویت مهارت های زبان می پردازد.

آزمون تافل:

آزمون تافل TOEFL یک آزمون آمریکایی است و بیشتر برای ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان علی الخصوص آمریکا استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای موفقیت در آزمون تافل این است که با شرکت در کلاس خصوصی تافل و کمک گرفتن از اساتید خبره و کاردان ریزه کاری‌های آزمون تافل را بشناسید و خود را برای روز آزمون اصلی آماده کنید. نکته مهم و کلیدی این است که که تمام انواع سوالات را تمرین کرده باشید و بدانید در روز امتحان اصلی باید انتظار چه سوالاتی را داشته باشید و برای پاسخ دادن به هر بخش چقدر زمان دارید.

در بازه قبل از آزمون اصلی، حتما با کمک کتاب خودآموز تافل و یا با استفاده از کتاب‌های تست آمادگی آزمون تافل، خودتان را بخوبی برای روز امتحان کنید، مدیریت زمان را تمرین کنید، استرس خود را مدیریت کنید و به طور کلی قبل از روز آزمون اصلی، چند بار به طور کامل از صفر تا صد آزمون را تمرین کنید.

بهترین کتاب تافل:

1.کتاب BARRON’S TOEFL iBT

کتاب تافل بارونز از جامع‌ترین و برترین کتاب‌های آماده‌سازی برای آزمون تافل است. جدیدترین ویرایش از کتاب Barron’s TOEFL iBT در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این کتاب می‌تواند به صورت خودآموز نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در این کتاب شما با کلیات آزمون تافل آشنا خواهید شد و هشت نمونه کامل آزمون همراه با پاسخ‌های تشریحی، نمونه سوالات Writing و نکاتی خاص و یژه در مورد مهارت‌های مورد نیاز مانند یادداشت برداری، خلاصه کردن، ترکیب کردن و مروری بر مهارت‌های چهارگانه آزمون را فرا خواهید گرفت. DVD آموزشی همراه کتاب Barron’s TOEFL iBT 16th edition شامل راهنماهای صوتی برای تمامی تمرین‌های بخش های Writing، speaking و Listening است که به ویژه در بخش Listening داوطلب را با مکالمه و لهجه‌های انگلیسی بیشتر آشنا می‌کند.


2.کتاب TOEFL Grammar Flash

کتاب گرامر فلش تافل به شما کمک می‌کند تا با یادگیری دقیق و صحیح گرامر بتوانید نمره مورد نظرتان را در آزمون تافل کسب کنید. این کتاب شامل 5 نمونه سوال امتحان تافل است  و به همین دلیل عالی‌ترین منبع برای تمرین مهارت تست زنی است. کتاب تافل گرامر فلش،بدون CD است و در آن گرامر‌های پایه در زبان انگلیسی را مرور می کند. باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌گردد و راه کوتاه‌تری به سمت کسب موفقیت برای شماست.

برای دریافت مشاوره آموزشی رایگان و تعیین سطح و تهیه کتاب‌های مناسب برای آزمون آیلتس و تافل به سایت سفیرمال به آدرس www.safirmall.com مراجعه فرمایید و یا با شماره 02174056000 تماس بگیرید.

گالری تصاویر


وبگردی